Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-05-2016, 21:23 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Witam,
zastanawiam się czy ktoś z Was targa przyczepę S-Crossem?
Jestem ciekawy opinii.
Planuję (na razie jestem w fazie mocno przedwstępnej) zakup przyczepy jak najmniejszej o DMC max. 1.100-1.200.
Czy dla S-Crossa nie będzie to mimo wszystko zbyt wielka mordęga?
Niby max dla niego to 1.500 (o ile dobrze znalazłem), no ale w końcu to mały kucyk, a nie solidny koń pociągowy...;-)


Na górę
Post: 24-05-2016, 08:04 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie ma żadnych problemów. Mam hak w S-crossie (2AWD, benzyna). W ostatni weekend transportowałem konia córki w przyczepie bukmance ze Śląska do Gajewnik (łódzkie) tam i z powrotem (2 x 250 km). Przyczepka ma może 200-250 kg (na oko), koń waży jakieś 480 kg. Na łagodnych podjazdach (bo tylko takie były) trzeba czasem redukować do 4-ki. Zużycie jakieś 1 l dodatkowo na 100 km. Nie jechałem za szybko - wiadomo żywe zwierzę, tak gdzieś do 90 km/h max, w porywach 100.


Na górę
Post: 24-05-2016, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Scross jest lekki wiec komfortowej jazdy raczej nie bedzie.
No chyba ze jakas Niewiadowka ;)

Ale najlepiej skorzystac ze specjalistycznego kalkulatora i doboru auta i przyczepy:

http://www.towcar.info/outfitmatch.php

Dobierz szczegoly i dostaniesz nawet info jakie predkosci i na jakim biegu i czy np. pod gorke Suzuki da radę. Super sprawa.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-05-2016, 18:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Nie róbmy z S-crossa aż takiej słabowinki. Ku pokrzepieniu serc:
Obrazek

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 24-05-2016, 18:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
tarant2 pisze:
Nie róbmy z S-crossa aż takiej słabowinki.


Moc nie ma tu aż tak dużego znaczenia.
W ciąganiu przyczep chodzi głównie o relację masy ciągnika do przyczepy (w przypadku standardowych osobówek i przyczep kempingowych)
Zresztą ten kalkulator, który podałem wszystko pięknie wyjaśnia.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-05-2016, 20:06 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Remote pisze:

Ale najlepiej skorzystac ze specjalistycznego kalkulatora i doboru auta i przyczepy:

http://www.towcar.info/outfitmatch.php

Dobierz szczegoly i dostaniesz nawet info jakie predkosci i na jakim biegu i czy np. pod gorke Suzuki da radę. Super sprawa.


Świetne narzędzie! Wielkie dzięki!
Wyszło mi, że S-Cross z - będącym moim "targetem" na przyszłość Weinsbergiem CaraOne 390 QD to "good match";-)
DMC tej przyczepy to 1.100 kg.
Problemem mogą być tylko wzniesienia o nachyleniu powyżej 11%...;-(


Na górę
Post: 24-05-2016, 20:17 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
A to, że większe znaczenie ma różnica masy, a nie moc, pokazuje najlepiej porównanie tej samej przyczepy z S-Crossem i np. Fordem Kuga, który ma raptem 20 koników więcej (obecnie już 30 - najsłabsze TDCI), a waży w [cenzura] więcej.
Teoretycznie relacja mocy do masy wychodzi nawet na korzyść S-crossa, ale jego wyniki dramatycznie odbiegają od Kugi i lektura porównania, pomimo "good match" S-crossa, sprawia że chyba tylko głupiec (czyli w tym momencie także i ja) zdecydowałby się na takie sparowanie...;-)


Na górę
Post: 27-05-2016, 09:06 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
http://www.mini-caravans.pl te "łezki" wyglądają ciekawie - jeśli komuś wystarczy materac na 2 osoby :-)

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
Post: 23-04-2017, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
nie znalazłem nigdzie .... :niewiem:
na jakim ustawieniu allgrip ciągniecie przyczepę?
Auto?
ktoś ma jakieś doświadczenia?
silnik 1.6 benzyna

planowana podróż - poniżej 100 km "w jedną stronę"

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 23-04-2017, 19:49 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Tak na marginesie s-cross może ciągnąć przyczepę bez hamulca 400 kg :szok:


Na górę
Post: 23-04-2017, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
MS pisze:
Tak na marginesie s-cross może ciągnąć przyczepę bez hamulca 400 kg :szok:


z hamulcem - 1200 (tyle mam w dowodzie)

ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie :(

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 23-04-2017, 20:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zawsze jeżdżę na SPORT, więc nie widzę powodu dla którego z przyczepą miałbym jechać na innym ustawieniu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-04-2017, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
OK, Dzięki macioo

proszę tylko o sprecyzowanie
1 - nie widzisz powodu żeby jeździć z przyczepą na innym ustawieniu niż SPORT
czy
2 - TY jeździsz z przyczepą na SPORT ?

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 29-04-2017, 19:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
JA jeżdżę ZAWSZE z ustawieniem SPORT, więc i z przyczepą TEŻ (jeżeli zajdzie konieczność jazdy z przyczepą) pojadę na takim ustawieniu!
Powód jest banalny: na tym ustawieniu samochód lepiej, dynamiczniej się napędza.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-04-2017, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
macioo,
SoRRy, wciąż nie odpowiadasz jednoznacznie na moje pytanie:
czy JEŹDZISZ w tym trybie z przyczepą, MASZ JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA?
czy tylko KIEDYŚ pojedziesz, JAK ZAJDZIE TAKA POTRZEBA (bo do tej pory jeszcze nie ciągnąłeś przyczepy).
Twój argument, że na SPORT lepiej się napędza jest bezdyskusyjny (też tak jeżdżę) ale podpinając na hak 1000 kg nie zależy mi na dynamice a bardziej na ochronie silnika, sprzęgła itd.
W poprzednim aucie miałem AWD i ponad 1500 kg masy auta. Jak zjechałem z asfaltu to przełącznik na 4x4 i nie było piachu, błota, śniegu żeby nie przejechać.
Zdaję sobie sprawę że przesiadłem się do fajnego, ale... delikatniejszego auta.
Stąd moje pytania do Kolegów o REALNE DOŚWIADCZENIA z ciągnięcia przyczepy a nie teoretyczne rozważania.

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 29-04-2017, 22:53 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To z innej mańki. Jakie widzisz przeciwwskazania, żeby nie ciągać na SPORT? Ciągałem przyczepy różnymi samochodami (nie s-crossem, bo tu akurat haka nie mam) ale najbliższy mu to Sedici. Wiec w MOJEJ i na podstawie doświadczenia życiowego, ocenie nie widzę przeszkód, żeby ciągnąć w trybie SPORT

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-04-2017, 23:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
OK,
Dziękuję macioo za szybką odpowiedź
Jakie przeciwwskazania? Nie wiem :niewiem:
s crossa mam od 4 miesięcy, hak zakładam we wtorek.
po prostu - chciałem skorzystać z doświadczenia osób ciągnących przyczepę autem z AllGrip (to moje pierwsze auto z tym systemem)
Jeżdżąc (od kilkunastu lat różnymi autami) z przyczepą kempingową - w czasie jazdy stawiałem na płynność jazdy a nie na dynamikę
A tryb SPORT właśnie podnosi dynamikę jazdy. Czy nie lepszy byłby tryb AUTO?
Z drugiej strony - AUTO - napędza głównie przednią oś ....
ot, rozterki i dylematy :sciana:
trzeba będzie podpiąć Hobbitkę i pojeździć, wyciągnąć wnioski ...

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 30-04-2017, 10:11 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@Taz, w temacie napędzania osi, AUTO prawie niczym nie różni się od SPORT:
viewtopic.php?p=119535#p119535
viewtopic.php?p=120180#p120180

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-04-2017, 11:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
dzięki DS
czytałem oczywiście wcześniej cały ten wątek na temat allgrip, ale nie było w nim nic na temat ciągnięcia przyczepy.
Dlatego dołączyłem do dyskusji tutaj :D

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 29-06-2017, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
Szanowni Koledzy,
jestem po niezbyt długiej (75 km) drodze z przyczepką ;)
Autko sprawuje się znakomicie, moje obawy "czy da radę" były "na wyrost" i jak widać - niepotrzebne.

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 23-07-2017, 18:08 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Taz - troszkię mnie nie było na forum, ale szukam właśnie odpowiedzi w temacie (w końcu sam założyłem wątek...;-)
Jestem że tak powiem na kupnie przyczepy, ale moje obawy co do sparowania holownika i przyczepy budzą następujące fakty:
- brak turbo, a tym samym duża dziura w dole, co nie rokuje zbytnimi zdolnościami w targaniu przyczepy (a zwłaszcza ruszaniu) pod górę,
- limit targania 1.200 kg - obawiam się możliwości silnika z przyczepą o masie zbliżonej do granicy,
- towcar.info, niby wyrokuje "seems like good match" czy coś takiego o ile dobrze pamiętam, ale zdolności na podjazdach są kiepskie.
Dlatego też powoli dojrzewam do zmiany najpierw na nowego 1.4 - zdolności o niebo lepsze dzięki turbo - ale może niekoniecznie mam się bać.
Po przydługim wstępie moje pytanie do Ciebie - jak ciężką cepkę targasz i czy miałeś już dłuższą trasę i targałeś ją pod górkę?


Na górę
Post: 23-07-2017, 18:10 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Chyba nieco taniej wyjdzie mnie dokupić hak do mojego 1.6 niż zmieniać na 1.4...;-)


Na górę
Post: 24-07-2017, 08:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
zulos,
Moja Hobby ma DMC 1050
Trasa to niecałe 100 km w jedną stronę,
Górka - pojęcie względne - na drodze (asfaltowej) były wzniesienia - pokonane bezproblemowo
Zanim dojechałem na miejsce docelowe - droga gruntowa z powybijanymi głębokimi "dziurami" .
Auto radziło sobie bardzo dobrze. Bez względu, czy to była autostrada, droga gminna, czy leśna gruntowa.
Moje wcześniejsze obawy wynikały z faktu iż moje poprzednie auto - Maverick 2,0 - przy podobnej mocy (124 KM) miał masę własną większą o prawie 400 kg, do tego - z powodu większego bagażnika - większe możliwości "dopakowania" auta :)
Na pewno Maverickiem prowadziło się przyczepkę stabilniej i pewniej. Pewność poparta była wielokrotnymi wyjazdami w różny teren.
Na "dziurach" zapinałem napęd na 2 osie i wiedziałem że "wszędzie" dojadę - grzyby, ryby itp.
S-cross mnie bardzo pozytywnie zaskoczył. Zgodnie z wcześniejszym wątkiem rozmowy z macioo - jazda z allgrip w pozycji SPORT - nie było problemu z płynną jazdą czy wzniesieniami na drodze, na gruntowych "dziurach" i przy ustawianiu przyczepki - pozycja SNOW i LOCK - też bez problemu.
Jestem pewien że zadowolenie będzie się pogłębiać przy kolejnych wyjazdach :D

Założenie haka - przykręcany, gniazdo 13 PIN kosztowało mnie 1025,-
7 PINowe byłoby ok. 100 tańsze.

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Ostatnio zmieniony 26-07-2017, 18:25 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 24-07-2017, 10:00 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
No to mnie trochę pocieszyłeś, bo niewykluczone, że będę musiał trochę zawiązać portfel i wówczas tysiak na hak to rzeczywiście trochę mniej niż nowy S-Cross...
Moje obawy zrodziły się m.in. z faktu, że jak ostatnio przemierzałem Słowenię i pagórkowate w większości autostrady to mój S-Cross, wprawdzie doładowany (2+2, trumna i full bagaży), ale solo i siadał na tempomacie. Musiałem redukować przy 120 km/h na czwórkę, bo widziałem już w lusterku wściekłe miny innych, co lecieli sobie na tempomatach prawym pasem i przeze mnie musieli też wyhamowywać tempomat i redukować...:-(
Dlatego myślę, że autostrada będzie jednak mordęgą... Podejrzewam, że przepisowe 80 to czwórką na prostej można będzie lecieć, ale na pagórkach to trójki może nie starczyć...
No i moim częstym celem jest Chorwacja, gdzie trafiają się np. dość strome zjazdy z drogi głównej na dojazdową do kempingu, albo wyjazdy dość stromo pod górkę do głównej drogi, gdzie musisz się zatrzymać i ruszyć żeby włączyć się do ruchu czasem pod na prawdę stromą górkę...
Czekam zatem, aż Ty się wybierzesz gdzieś dalej i przetestujesz jazdę w takich warunkach jako królik doświadczalny;-)
Ja mam kilka upatrzonym opcji na cepkę - od 1000 przez 1100 do 1200 kg i zastanawiam się, czy na wypadek jak bym jednak miał zostać przy obecnym Crossie, lepiej nie zapodać jak najlżejszej (kosztem rozmiaru i komfortu przyczepy).


Na górę
Post: 24-07-2017, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
Zwróć uwagę, że DMC przyczepy i zgodność "w papierach" to jedno, a jak dorypiesz sprzętu do przyczepy to jej masa będzie dużo większa od tej z dowodu rejestracyjnego :)

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]