Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-11-2016, 20:06 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
MS pisze:
Mój nowy 44Ah się dziś zająknął :szok: Raptem -4st

A ile Amperków ma? Czy rzeczywiście ASO ma takie co mają 350A, czy też więcej?


Na górę
Post: 15-11-2016, 13:14 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
drobna pomyłka...nie 44, a 45Ah 425A Yuasa( wg mnie najlepsza marka aku...motocyklowych)


Na górę
Post: 15-11-2016, 14:40 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
No to ASO nieźle stjuningowało producenta;-) Z 36Ah 300A na 45Ah 425A...


Na górę
Post: 15-11-2016, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
macioo pisze:
Obstawiam, że te 350A to jakaś wartość minimalna, która wyszła z jakichś obliczeń, a nie parametry konkretnego modelu.

Jest dokładnie tak jak piszesz, chodzi o prąd rozruchu jaki producent obiecuje że akumulator jest w stanie dostarczyć :)


Na górę
Post: 15-11-2016, 16:32 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
36 Ah wersja zwykła, 45(44)Ah start& stop. Ciekawe tylko czy reszta - reg. napięcia , rozrusznik , alternator - taka sama.


Na górę
Post: 15-11-2016, 18:16 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
U mnie jest inaczej:
1. Dla wersji ZI:
- bez Start-Stop - 36Ah 300A - umiarkowany klimat, 44Ah 540A mroźny klimat,
- START-STOP - 60Ah 540A.
2. Dla wersji ZS:
- bez START-STOP - 60Ah 620A,
- STAT-STOP - 72Ah 630A.
Zastanawia mnie różnica w poziomach wyposażenia w samochodach bez START-STOP. Jest znacząca - 36Ah 300A względem 60Ah 620A, a nie bardzo widzę tu pokrycie tego w dodatkowym wyposażeniu...


Na górę
Post: 15-11-2016, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
ja właśnie mam Varte 60Ah 620A wersja Explore 1,6 Pb 120KM i jest to jeszcze fabryczny akumulator auto z końca 2012 salon PL

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 20-11-2016, 11:54 
Offline

Rejestracja: 01-11-2016, 14:37
Posty: 8
Suzuki: SX4 S-Cross
Wymieniłem 36Ah 300A po problemach z rozruchem w 01.2016 i 10.2016 na czerwony TOPLA ERERGY 50Ah. Półka na akumulator jest mała i ten ma taką samą dł. i szer., jest wyższy o 1cm (ma 19cm) i przewody o tyle można podnieść. TOPLE, jedne z nielicznych posiadają odkręcane korki cel i można sprawdzić poziom elektrolitu j jego gęstość. Napiecia ładowanie przy różnych obciążeniach orientacyjnie takie same. Czekam na ostre mrozy, wtedy można będzie go ocenić.


Na górę
Post: 20-11-2016, 13:55 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jaczek pisze:
ja właśnie mam Varte 60Ah 620A wersja Explore 1,6 Pb 120KM i jest to jeszcze fabryczny akumulator auto z końca 2012 salon PL
to s-crossy robili w 2012 :szok:
chyba że ........... :czyta:


Na górę
Post: 20-11-2016, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
nie robili ale silnik ten sam i wyposażenie podobne...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Post: 20-11-2016, 15:45 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Podobno czyni różnicę, ciekawe czy osprzęt i odbiorniki takie same


Na górę
Post: 26-11-2016, 18:11 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
U mnie w Crossie problemy z akumulatorem zaczęły się po 2 roku - zeszłej zimy - musiałem doładowywać ( stoi w garażu ). Wiosną zgłosiłem się do ASO. Mówiłem im, że jak na nasze warunki akumulator jest za słaby - kiedyś w skodzie Felicji miałem większy. Sprawdzili, podładowali i stwierdzili, że jest ok. Teraz między 10.09 a 20.10. 2016 r. zrobiłem ok 4 tys. km, ostatni miesiąc ok. 800 km. Dwa razy stał w garażu ( 1 tydz. i 5 dni ). W miniony czwartek wyjechałem - odpalił, ale jakoś dziwnie wolno. W piątek wieczorem - zdechł. Dzisiaj asisstance zabrało go na lawecie do ASO. Zobaczę co powiedzą w poniedziałek. Przejechane 32 tys. - 2,5 r.


Na górę
Post: 26-11-2016, 21:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
:D Doładują i powiedzą, że był rozładowany ale już jest OK! ;) Do końca 3-ciego roku gwaranci przetrzymają, a po tym kupisz sobie nowy aq! ;)
Mój ma też 2,5roku ale 60kkm i trochę ospale kręci od nowego. Jednak jak wyjeżdżam na wczasy to stoi 2 tyg na parkingu lotniskowym (czasem w listopadzie) ale zapala bez problemu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-11-2016, 22:42 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
U mnie akumulator padł po ok. 1,5 miesiąca od zakupu auta.
Serwis powiedział, że ten fabryczny to śmiech. I że jest uszkodzony, ma dziwne skoki napięcia.
Dostałem za darmo akumulator Yuasy bodajże 45Ah. I tyle będę montował w przyszłości.
Powiedzieli mi, że nie jestem pierwszy z podobnym problemem.
To był jedyny jak dotąd wypadek, gdy coś w S-Crossie reklamowałem i korzystałem z gwarancji. Na razie 51000 km.


Na górę
Post: 26-11-2016, 23:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie przy każdym przeglądzie robią "test akumulatora". Jest z tego wydruk z wykresem naładowania i chyba jeszcze coś tam w procentach wyszczególnione. Jestem po trzech przeglądach i cały czas mam sprawność 100%. Nie wiem na ile wiarygodny jest ten test. Obawiam się, że jednego dnia po prostu nie zakręci i tyle. Jedno jest pozytywne, że nowy akumulator do Pb to tanizna dzisiaj w porównaniu do Diesla.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-11-2016, 09:30 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
U mnie też było dobre ładowanie i dobry test.......aku wymieniony. Decyzja była z centrali.
Trzeba "chodzić koło tematu" i walczyć o swoje.
W poprzedniej skodzie 190 tys i 7 lat, aku kręcił jak nowy.


Na górę
Post: 27-11-2016, 17:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Niebawem minie 3 lata i spodziewam się, że na następną zimę będę musiał wymienić na nowy. Teraz póki kręci nie mam podstaw do atakowania ASO. Z drugiej strony jak policzę najmniej 2-3 wyjazdy do ASO (po 100km w jedną stronę), przekonywanie ich, że "czarne jest czarne" i zmarnowany czas, to nowy akumulator nie będzie mnie dużo więcej kosztował, o zaoszczędzonym czasie i nerwach nie wspomnę.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-11-2016, 21:07 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Czytam od pewnego czasu wypowiedzi Szanownych Kolegów i jakoś trudno mi się ze wszystkimi zgodzić. Chodzi o wymianę aku na typ o większej pojemności. Mam wprawdzie doświadczenia z innej branży niż samochodowa lecz spotkałem się z problemem niedoładowania akumulatorów o większej pojemności niż zalecane w danym urządzeniu. Wprawdzie dotyczyło to głównie akumulatorów zasadowych, gdzie mamy do czynienie z ładowaniem stałoprądowym w przeciwieństwie do zwyczajowo ładowanych stałonapięciową metodą akumulatorów Pb ale problem może być podobny. Co z tego, że wymienicie akumulator na pojemniejszy jeśli układ ładowania nie zostanie zmieniony. Producent na pewno zoptymalizował charakterystykę układu ładowania do konkretnej pojemności akumulatora, a ponieważ układ wyłączy się po osiągnięciu założonego napięcia na biegunach akumulatora nie zwiększycie w ten sposób ładunku w akumulatorze ponad ten, który był zaplanowany. No chyba, że starym zwyczajem jak miałem w starym maluchu będziecie go co noc doładowywać z prostownika (sic). Mało tego sprawność akumulatora Pb jest określona procentowo, np. 95 %. Co oznacza np. że z wpompowanych do jakiegoś dużego akumulatora np. 100 Ah uzyskacie z powrotem tylko 95 Ah. Czyli 5 Ah pójdzie w straty. Jeśli więc większa maksymalna pojemność aku to straty w bezwzględnej wartości ładunku będą większe. No chyba, że rzeczywiście akumulatory o nieco (!) wyższej pojemności miałby mieć dużo lepsze parametry co do sprawności, no i żywotności oczywiście. Bo zarówno sprawność jak i maksymalna pojemność podawane są przez producenta dla akumulatorów NOWYCH. Potem to już tylko rozkład Gaussa.


Na górę
Post: 27-11-2016, 22:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Masz rację. Gdyby ktoś wymienił akumulator z 36Ah na 70-80Ah to faktycznie może go układ nie doładować. Ale przy wymianie na 45-50Ah to spoko. Tym bardziej, że w starszych SX4 Classic z tym samym silnikiem i podobnym osprzętem elektrycznym były większe. Według mnie za zmniejszeniem wielkości aq przemawiały dwa aspekty: cena (mniejszy jest tańszy) i waga (mniejszy jest lżejszy) Z większym naciskiem na ten drugi. No bo to, ze S-cross jest lżejszy od starszego i mniejszego poprzednika skądś musiało się wziąć.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-11-2016, 13:53 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Nie do końca się zgadzam z Piogol'em:
Jest jeszcze jedna rzecz - jak wcześniej pisałem, do mojego 1,6 AWD są przewidziane akumulatory o 5 różnych wartościach:
1. Dla wersji ZI:
- bez Start-Stop - 36Ah 300A - umiarkowany klimat, 44Ah 540A mroźny klimat,
- START-STOP - 60Ah 540A.
2. Dla wersji ZS:
- bez START-STOP - 60Ah 620A,
- STAT-STOP - 72Ah 630A.
Nie chce mi się wierzyć, żeby dla każdej z tych opcji producent przewidział inny osprzęt (układ ładowania) odpowiedzialny za ładowanie tych akumulatorów.
Wydaje mi się, że spokojnie można poruszać się w tych wartościach, a już na pewno można przyjąć, że u nas jest mroźny klimat i założyć 44Ah 540A i układ powinien ładować to optymalnie.


Na górę
Post: 28-11-2016, 14:05 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@zulos. "Nie chce mi się wierzyć, żeby dla każdej z tych opcji producent przewidział inny osprzęt (układ ładowania) odpowiedzialny za ładowanie tych akumulatorów".
Wiara wiarą, a we współczesnych ładowarkach charakterystyki nie dobiera się sprzętowo, tylko robi to program zapisany w ROM-ie. Nie upieram się do końca przy swojej racji, bo jak wcześniej zaznaczyłem wiedzę czerpię z innej branży. Potrzebna byłby tu wypowiedź kogoś z serwisu.
Poza tym jest niemal pewnym, że co producent to inaczej mierzy pojemność swojego akumulatora i prąd maksymalny. Tu też działa marketing. A ważna jest nie ta pojemność, która jest na początku, tylko sprawność po 3-4 latach. To tak jakby w sklepie z butami kupować lakierki i liczyć na to, że zawsze się będą tak świeciły.


Na górę
Post: 28-11-2016, 17:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dzisiaj kupowałem akumulator do służbowego Fiorino 1,3MJ i zadziwiłem się jakie są tanie teraz akumulatory. (dawno nie kupowałem) Za 60Ah 600A Topla zapłaciłem brutto 250pln W sumie zapomniałem się zapytać ile do mojego by kosztował ale myślę, że 50Ah z mniejszym pradem pewnie ok. 200pln To sobie tak myślę , że nawet jakby przyszło mi co 3 lata kupić akumulator, to dramatu nie ma.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-11-2016, 19:46 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
piogol pisze:
robi to program zapisany w ROM-ie.

W sumie jeśli to rzeczywiście tylko program to też nie problem ściągnąć pewnie ustawienia i przeprogramować. Ale i tak myślę, że wersja w zależności od klimatu nie polega na niczym innym jak po prostu włożeniu innego akumulatora. Oczywiście mogę się mylić.
Jak mój padnie, to się przekonam organoleptycznie bo pewnie zmienię na wersję na "mroźny klimat"...


Na górę
Post: 28-11-2016, 20:08 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Ładowaniem aku w samochodzie nie steruje żaden program tylko regulator napięcia w alternatorze.
Jak jest napięcie niskie to daje duży prąd, jak dojdzie do wymaganych około 14-14,4V to prąd maleje i tylko "doładowuje"
To czy aku się doładuje zależy od tego jak się jeździ. Jak ciągle w koło komina to może być niedoładowany nawet ten fabryczny 35Ah. Jak tylko trasy to i 70Ah byłby stale naładowany.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 28-11-2016, 20:55 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
Wracając do tematu. Dzisiaj przed południem zadzwonili, że sprawdzili, doładowali i jest ok. Po 5 min. dyskusji, co jest tańsze - zapłacenie za usługi asisstance ( sugerowałem, ze w czasie zimy co najmniej 2-3 razy skorzystam z tej usługi ), za godzinę dostałem informację, że akumulator wymieniony na nowy ( YUSA YBX 3063 12/45/425 ). Podziękowałem gorąco i powinno być lepiej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]