Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-05-2017, 08:11 
Offline

Rejestracja: 13-06-2016, 12:40
Posty: 32
Lokalizacja: Częstochowa
Suzuki: liana
Yuasa robi bardzo dobre akumulatory,możesz bez strachu brać.Na ostatnim przejechałem 9 lat,pomimo że bywały 2-3 tygodniowe przestoje w jeździe.


Na górę
Post: 31-05-2017, 09:13 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Dziękuję wszystkim za komentarze.
327 zł czy 400 zł za aku to rzeczywiście dużo. Takie aku na ceneo kosztuje około 230-250 zł. Z drugiej strony taki jeden warsztat w którym naprawiam jakies mniejsze rzeczy wycenił mi aku bosch'a na 330zł. Ponadto mam jeszcze bony promocyjne na 150 zł i jak uda mi się je wykorzystać to wymienię ten aku w ASO na ten Yasua.
Wniosek nadal ten sam - aku po 2 latach wymieniać należy poza ASO.
Pozdrawiam


Na górę
Post: 31-05-2017, 16:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zrobisz jak uważasz! Ja bym bony wymienił przy przeglądzie, a aku kupił w specjalistycznym serwisie od akumulatorów!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-06-2017, 07:15 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Wymieniłem aku w ASO wykorzystując bony. Do tego było czyszczenie klimatyzacji z wymianą filtra eco, więc razem wyszłoby to ok.550 zł, ale wykorzystując bony zapłaciłem ok. 392 zł. Do tego dostałem prezent - zestaw kosmetyków do auta.
Co do bonów to pan w serwisie też mnie przekonywał, że lepiej je wymienić przy przeglądzie, ale... ostatni przegląd robiłem w YAMA w Toruniu (cena w Toruniu nawet po uwzględnieniu bonów w Gdańsku była znacznie niższa, a i wiecej wyników pomiarów dostałem niż w Gdańsku na rocznym) i ten ostatni gwarancyjny też pewnie będę robił w Toruniu, więc nie bardzo miałbym jak wykorzystać potem te bony, bo po zakończeniu gwarancji to raczej do ASO nie będę jeździł.


Na górę
Post: 01-06-2017, 08:19 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Yuasa jak najbardziej, moim zdaniem to lepszy wybór niż Varta. Miałem Yuasę na pierwszy montaż w Toyocie i wytrzymała 10 lat. Teraz od ponad 2 lat mam w S-Crossie i nie mam żadnych problemów, następny aku też kupię z chęcią Yuasa, o ile można go kupić poza ASO. Podejrzewam, że to, iż salony Suzuki oferują Yuasę wynika też z faktu, że to bardzo ceniona firma wśród motocyklistów.


Na górę
Post: 01-06-2017, 23:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Z akumulatorami jest różnie. To już nie są te pancerne długowieczne, podlegające regeneracji produkty z lat 80-tych. Dzisiaj trochę zależy od szczęścia. Miewałem akumulatory "markowe" które padały tuż po gwarancji, ale miałem też np. Toplę budżetową, która po 7 latach w dieslu działała bez problemu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-09-2017, 16:41 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 13:24
Posty: 14
Czytając całego posta niestety ale nie da się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi jaki będzie najlepszy akumulator do naszego S-Crossa 1,6 AllGrip gdyż standardowy 12V 36Ah 300A to totalna porażka. Z jednej strony serwisy ASO proponują Yuasa YBX 3063 12V 45Ah 425A ale są i tacy którzy stosują Varta Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520A. Wymiarowo idealnie pasują do tego standardowego w Suzuki. Biorąc pod uwagę fakt, że jest pomiędzy nimi spora różnica zarówno w Ah jak i A w porównaniu do standardowego pojawia się pytanie czy bezpieczne jest stosowanie w S-Crossie akumulatorów o tak dużych różnicach w A i Ah? Czy zastosowanie ich w samochodzie, który jest jeszcze rok na gwarancji nie spowoduje, że ASO będzie robić problemy w kwestii gwarancji bo nie są to pojemności akumulatorów jakie widnieją w ich specyfikacji. Potrzebuję konkretnej odpowiedzi gdyż muszę pilnie kupić nowy konkretny akumulator i nie narobić sobie problemów lub uszkodzić instalacji w samochodzie.


Na górę
Post: 03-09-2017, 19:36 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Bertoldi pisze:
Czytając całego posta niestety ale nie da się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi jaki będzie najlepszy akumulator do naszego S-Crossa 1,6 AllGrip gdyż standardowy 12V 36Ah 300A to totalna porażka. Z jednej strony serwisy ASO proponują Yuasa YBX 3063 12V 45Ah 425A ale są i tacy którzy stosują Varta Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520A. Wymiarowo idealnie pasują do tego standardowego w Suzuki. Biorąc pod uwagę fakt, że jest pomiędzy nimi spora różnica zarówno w Ah jak i A w porównaniu do standardowego pojawia się pytanie czy bezpieczne jest stosowanie w S-Crossie akumulatorów o tak dużych różnicach w A i Ah? Czy zastosowanie ich w samochodzie, który jest jeszcze rok na gwarancji nie spowoduje, że ASO będzie robić problemy w kwestii gwarancji bo nie są to pojemności akumulatorów jakie widnieją w ich specyfikacji. Potrzebuję konkretnej odpowiedzi gdyż muszę pilnie kupić nowy konkretny akumulator i nie narobić sobie problemów lub uszkodzić instalacji w samochodzie.
Ja bym brał Yuasa, bliżej mu do parametrów oryginału. Serwis też ten proponuje. Tak na szybko jak przeglądnąłem internet to minusem może być za słaby alternator by doładować porządnie aku. Ale w praktyce jest to niezauważalne. No chyba, że jeździsz do roboty 2km i po pracy 2km. To Ci nie doładuje :D Kiedy mi padnie, to biorę tego Yuasa. A tak wracając do tematu, większy aku bigosu Ci w instalacji nie narobi.


Na górę
Post: 07-09-2017, 15:50 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie chciałem towarzyszyć agonii biednemu akumulatorowi fabrycznemu w moim SCrossie i już przed zimą wymieniłem go na ukraiński produkt pod nazwą Forse (ma ładną żółtą obudowę) o pojemności 45 Ah. Pan w bytomskim serwisie powiedział mi tylko, że nie martwi się o przyszłość w swojej branży. Akumulatory w nowych autach przeżywające 3 lata stają się normą, a coraz częściej klienci przyjeżdżają na wymianę po 1-2 latach. Mam nadzieję, że żółty "mołodiec" posłuży trochę dłużej od poprzednika.


Na górę
Post: 07-09-2017, 17:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Do żywotności akumulatora przyczynia się w dużym stopniu sposób eksploatacji. Akumulator eksploatowany w taksówce, zużyje się dużo wcześniej niż np. mój, kiedy odpalam silnik 2-5 razy dziennie i przejeżdżam łącznie 80-100km.
Zakładam, że instalacja jest w pełni sprawna i układ ładowania również.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-09-2017, 22:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Varta Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520A wg mnie to minimum ale w dieslu z systemem ENG A-STOP.Oryginał padł po 2 latach użytkowania.
Posiadam właśnie Varte .Pewno tez na 2 lata .

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 25-09-2017, 15:09 
Offline

Rejestracja: 22-04-2016, 16:53
Posty: 18
Od czasu do czasu sprawdzam sobie poziom naładowania akumulatora i było wszystko ok. Samochód postał tydzień w garażu nieużywany i dzisiaj nie zapala, akumulator rozładowany 8.5 V. :-(


S-Cross 2015 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 25-09-2017, 15:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Reklamacja


Na górę
Post: 25-09-2017, 15:48 
Offline

Rejestracja: 22-04-2016, 16:53
Posty: 18
Właśnie się ładuje, ale w piątek mam przegląd gwarancyjny i zobaczę jak będzie przez te 4 dni.


Na górę
Post: 27-09-2017, 19:57 
Offline

Rejestracja: 30-01-2014, 09:35
Posty: 50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Mój oryginał w elegance ma już 4 lata i na ostatnim przeglądzie musieli go podpiąć pod ładowanie by zrobić testy. Do zimy musi być nowy. Codzienna trasa do pracy żony to 15km i z powrotem. Panu już po dziękujemy za współpracę.

Wysłane z mojego HAMMER_AXE_M_LTE przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-09-2017, 20:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Mój miał prawie 3,5 roku. Co prawda kręcił bez problemu. W ASO zawsze na testach wychodził OK ale mam do ASO 100km więc zakładam, ze zaraz po zjeździe z autostrady zawsze będzie dobrze naładowany. Jako że za pare dni zostawię auto na dwa tygodnie na parkingu lotniskowym i wolałbym się nie zdziwić po przylocie, to wymieniłem. W sumie i tak chciałem na zimę wymienić. Zainstalowałem włoski FIAMM 54Ah w tzw wysokiej skrzynce za 250pln. Sprawdzałem i mają lepsze notowania niż Varta, która była kilkadziesiąt złotych droższa. Na razie kręci jak szalony. teraz widze jak ten fabryczny leniwie obracał.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-10-2017, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Wczoraj zamontowałem Yuasę z serii 3000. Konstrukcja wygląda na archaiczną, trzeba kontrolowac poziom elektrolitu, wodę dolewac, po transporcie odblokowac odpowietrzniki (odgazowniki?). Cena z All 199 + wysyłka. 2-letnia gwarancja oficjalnego przedstawicielstwa firmy.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 13-10-2017, 10:58 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
jeżeli ma 2 korki -należy wyciągnąć tylko jeden, info z ASO po konsultacji z dystrybutorem


Na górę
Post: 13-10-2017, 15:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ba. A do instrukcji dołączono specjalnie kartkę nakazującą przed podłączeniem Koniecznie usunąć zabezpieczenia transportowe znajdujące się po obu bokach. Korki w kolorze czarnym.
Zaś w instrukcji stoi: Jeżeli pojazd posiada wąż odprowadzający gaz, należy podłączyć do jednego otworu odpowietrzającego, zatykając drugi otwór korkiem.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 13-10-2017, 18:42 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
czyli ktoś tu kręci :] jak nie zapomnę sprawdzę jaki mam model


Na górę
Post: 15-10-2017, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Mój to Yuasa YBX3063 45Ah 425A

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 15-10-2017, 19:09 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
i ja taki mam :roll: a masz wężyk ?


Na górę
Post: 01-11-2017, 17:59 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 13:24
Posty: 14
tarant2 pisze:
Mój to Yuasa YBX3063 45Ah 425A


Szczerze polecam ten akumulatorek do naszych S-crossów.
Nawet ASO mi potwierdziło, że to najlepsze rozwiązanie.
Moc wystarczająca na nasze europejskie warunki.


Na górę
Post: 27-12-2017, 12:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-07-2008, 10:17
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin
Mój akumulator padł dzisiaj przy -1 po trzech latach normalnej eksploatacji. Będę próbował podłączyć 45 albo 60Ah.


Na górę
Post: 27-12-2017, 17:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja dałem 55Ah Fiamm i kręci jak szalony. Serio! Dużo żwawiej niż nowka w salonie w czerwcu!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]