Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 27-12-2017, 21:05 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Orientuje się ktoś jaki akumulator jest w poliftowym S crossie z silnikem 1.4 Boosterjet?

Wg tego zdjęcia jest 60Ah:

https://www.netcarshow.com/suzuki/2017- ... per_42.htm

Ciekawe czy rzeczywiście jest taki w każdym. Myślicie, że 60Ah będzie wystarczający?

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 28-12-2017, 21:15 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
60Ah spokojnie wystarczy, jedynie co trzeba kupić akumulator przystosowany do Start&Stop, bo ten model chyba już ma ten "wynalazek". Najlepiej podjechać do firmy specjalizującej się w akumulatorach. Zazwyczaj ceny mają normalne, a w cenie jest wymiana i sprawdzenie instalacji np. prądu rozruchu, czy upływu prądu. No i w razie czego z gwarancją nie ma problemu, bo podmienią ci na jakiś zastępczy na czas rozpatrzenia reklamacji, a kupując w markecie albo na Allegro jesteś w czarnej .... w takim przypadku.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-12-2017, 22:30 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Ja jeszcze czekam na odbiór auta i zacząłem szukać jaki będzie akumulator przy silniku 1.4T. 36Ah chyba nie dawałby rady.

Załączam zdjęcie spod maski Vitary.

https://www.netcarshow.com/suzuki/2015- ... per_46.htm

Nie wiem jaki to silnik ale na pewno nie boosterjet ale widać że akumulator jest 72Ah.

Pozostaje tylko 1.6 aczkolwiek dlaczego tam jest 72Ah jak w tym temacie inni użytkownicy pisali, że w modelu przedliftowym s-crossa przy tym samym silniku był aku 36Ah :?

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 28-12-2017, 22:40 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
To chyba diesel to i Aku większe


Na górę
Post: 28-12-2017, 22:55 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
A jest diesel w vitarze? Patrzę w konfigurator i jest tylko 1.4 boosterjet i 1.6. Chyba, że kiedyś był a teraz już nie ma.

Chociaz rzeczywiście wikipedia podaje, że jest 1.6 diesiel więc to na pewno zdjęcie spod maski diesla.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 29-12-2017, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jest diesel, tak samo jak w S-Cross, w Polsce niedostępne.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 30-12-2017, 11:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-07-2008, 10:17
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin
Zamontowałem do swojego akumulator TAB Topla 54Ah, 510A. Teraz będę testował. Koszt 290 zł.


Na górę
Post: 30-12-2017, 14:37 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Jeśli wcześniej miałeś 36Ah to różnica powinna być bardzo duża. Topla ma dobre opinie, kilka osób przynajmniej tak mi mówiło.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 30-12-2017, 17:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Miałem Toplę w dieslu i nie było najmniejszych problemów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-01-2018, 09:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-07-2008, 10:17
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin
euro_tuned pisze:
Jeśli wcześniej miałeś 36Ah to różnica powinna być bardzo duża. Topla ma dobre opinie, kilka osób przynajmniej tak mi mówiło.


Dokładnie. Miałem wcześniej 36Ah. Martwię się tylko czy nie alternator będzie się grzał albo akumulator będzie ciągle niedoładowywany.


Na górę
Post: 03-01-2018, 20:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
wersja 2, sprawdzone - choć nie wiem czy to wina alternatora czy ilości odbiorników


Na górę
Post: 03-01-2018, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
dzisiaj zmieniłem "fabryczną" 36 Ah na TOPLĘ 50 Ah 480A
"fabryczny" nie był totalnie padnięty ale kilka dni temu, po jakimś nocnym przymrozku było mu ciężko zakręcić.
Niby dał radę ale ... chyba tylko z przyzwoitości :D

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 24-02-2018, 19:55 
Offline

Rejestracja: 07-11-2015, 21:29
Posty: 37
Pytanie .czy któryś z forumowiczów wyjmował baterie do ładowania , i czy po odpięciu zasilania kasują sie jakieś ustawienia .


Na górę
Post: 24-02-2018, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2016, 17:54
Posty: 44
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
zmieniłem akumulator podtrzymując zasilanie boosterem podłączonym do klem na ''krokodylki''

_________________
Pozdrawiam serdecznie - Taz


Na górę
Post: 25-02-2018, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-11-2011, 23:34
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: S-Cross 4x4 2015 r.
Ja wymieniałem akumulator. Między wyjęciem a włożeniem nie minęła minuta. Nie stwierdziłem aby coś się skasowało w ustawieniach.


Na górę
Post: 26-02-2018, 12:29 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Wyjmowałem aku na całą noc. Po podłączeniu nie zauważyłem żadnego kasowania ustawień.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 05-03-2018, 09:12 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
edit: trzeba ustawić zegarek

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 04-11-2018, 21:23 
Offline

Rejestracja: 17-05-2018, 21:29
Posty: 6
Suzuki: Sx 4 S cross
U mnie po 4.5 roku ten maly 36 Ah 330 A zaczynal siadac i tak dziwne ze wytrzymal
Wymieniłem na Varta 44 Ah 400 A pasuje idelanie koszt niecałe 200 zł.


Na górę
Post: 29-11-2018, 00:23 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Też pada mi aku. Jakie polecacie. Bo tu padły propozycje Topol, Yuasa .Jakieś konkretne modele polecacie poza tymi wymienianymi forum. Sam skłaniam się do Yuasa. Ale we Wrocławiu łatwiej Topola kupić. Chyba, że ktoś zna namiar na Yuasa we Wrocławiu. Będę wdzięczny.


Na górę
Post: 29-11-2018, 11:26 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Chyba nie topol tylko topla ? Mam toplę w volvo od paru lat i jest ok. Polecam

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 29-11-2018, 12:21 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
euro_tuned pisze:
Chyba nie topol tylko topla ? Mam toplę w volvo od paru lat i jest ok. Polecam
Tak Topla. Dzisiaj kupiłem. :D Mam nadzieję, że posłuży.


Na górę
Post: 29-11-2018, 14:39 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Użytkuję od roku Varte Silver 52Ah/520A C6
Wymiary jak stary aku, koszt 205 pln

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 29-11-2018, 21:41 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
allgrip pisze:
euro_tuned pisze:
Chyba nie topol tylko topla ? Mam toplę w volvo od paru lat i jest ok. Polecam
Tak Topla. Dzisiaj kupiłem. :D Mam nadzieję, że posłuży.


Będziesz zadowolony.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 21-01-2019, 18:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Od ok. dwóch miesięcy coraz częściej moje auto miało problemy z uruchomieniem silnika, tzn. coraz dłużej musiał kręcić rozrusznik i robił to leniwie. Byłem ciekawy, czy na przeglądzie w ASO (w zeszłym tygodniu) wyjdzie coś z akumulatorem, ale akumulatora raczej nie sprawdzali. Więc sam w sobotę przeprowadziłem eksperyment z pomiarami napięcia, a następnie ładowaniem prostownikiem. Efekt był taki, że akumulator, który miał napięcie spoczynkowe mówiące o ok. 60% naładowaniu - po doładowaniu do pełna - po trzech godzinach niekorzystania z auta, z powrotem miał napięcie ok. 12,35V. Nie chciałem jeździć dalej z taką baterią, która mogłaby w nieprzewidywanym momencie stracić pojemność całkowicie, oceniłem, że jest już wyeksploatowany. Dziś podjechałem do sklepu specjalizującego się w akumulatorach i sprzedawca sprawdził kondycję oporowym testerem. Wynik był zgodny z moimi przewidywaniami - przy obciążeniu akumulatora prądem 200A napięcie spadło do 9V. Tak więc decyzja zapadła i zakupiłem na miejscu Yuasa 45AH/425A YBX3063. Efekt - auto zapaliło od razu z takim aplauzem, w ciągu 1-2 sekund! - takiego zapłonu nie obserwowałem od nowości. Stawiam tezę, że akumulator na wyposażeniu fabrycznym przede wszystkim miał za słaby parametr maksymalnego obciążenia prądowego (Varta 36Ah 300A), albo nawet tych deklarowanych 300A nie był w stanie oddać. Yausa na pewno jest znacząco pod tym względem lepszy. Zobaczymy w przyszłości, jak będzie z jego żywotnością, jak długo posłuży? czy uda się mu pokonać Vartę (4 lata stuknęły).


Na górę
Post: 29-01-2019, 21:16 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@piotrdab. "Efekt - auto zapaliło od razu z takim aplauzem" - to wynik mniejszego spadku napięcia nowego akumulatora podczas rozruchu. Jeśli, jak twierdzisz przy 200 A napięcie spadało do 9 V to spadek wynosił 25 % od wartości znamionowej. Skoro energia iskry w obwodzie cewki zapłonowej jest proporcjonalna do kwadratu napięcia to miałeś połowę tego co powinno być. Nowy Yuasa był bardziej odporny na obciążenie i stąd większa energia iskry. Kiedyś czytałem nawet w jakieś książce o elektrotechnice samochodowej, że był pomysł wyposażania aut w dwa niezależne akumulatory - jeden do kręcenia obwodu rozrusznika, a drugi niezależny do układu zapłonowego. Może ktoś ten temat rozwinie ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]