Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-11-2016, 22:22 
Offline

Rejestracja: 14-09-2016, 22:16
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: S-CROSS 1.6 Pb AWD
Może się przyda..aku VARTY 52Ah 520a pasujący.
https://www.drive2.ru/l/7607588

_________________
S-Cross 1.6 AWD Pb


Na górę
Post: 02-12-2016, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-08-2008, 17:13
Posty: 20
Lokalizacja: Koło
Jaki wysoki jest ten akumulator 44 Ah, czy akumulator o wysokości 19 cm zmieści się pod maską i czy kable są wystarczająco długie.

_________________
Kazimierz


Na górę
Post: 03-12-2016, 11:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Powinien się zmieścić, skoro w niektórych wersjach przewiduje się większe. Nie sądzę, że robią różne wiązki do różnych akumulatorów. Ja zawsze na wymianę jeżdżę do firmy handlującej akumulatorami. Ceny zbliżone do sklepowych, a doradzą, wymienią, sprawdzą ładowanie, prądy upływu i rozruchu! No i nie ma dylematu, o którym piszesz.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-12-2016, 13:31 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@Macioo: "na wymianę jeżdżę do firmy handlującej akumulatorami. Ceny zbliżone do sklepowych, a doradzą, wymienią, sprawdzą ładowanie, prądy upływu i rozruchu!"
Poza tym nie ma problemów z oddaniem starego aku, jeżdżenia do sklepu z kwitami, zwrotu kaucji itp.


Na górę
Post: 26-12-2016, 21:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-08-2008, 17:13
Posty: 20
Lokalizacja: Koło
Miałem dość ciągłego doładowywania akumulatora o pojemności36 Ah, i zamontowałem akumulator Varta Silver Dynamic C6 o pojemności
52 Ah, prądzie rozruchu maks. 520A. Wymiary gabarytowe nowego i starego akumulatora identyczne.
Do pracy jeżdżę nie codziennie, bo mam 1 km w jedną stronę, więc chodzę. S cross kupiony był we wrześniu 2013 roku.
Skończyło mi się ładowanie co 3 dni.
Pozdrawiam

_________________
Kazimierz


Na górę
Post: 27-12-2016, 09:33 
Offline

Rejestracja: 14-09-2016, 22:16
Posty: 73
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: S-CROSS 1.6 Pb AWD
Cytuj:
Miałem dość ciągłego doładowywania akumulatora o pojemności36 Ah, i zamontowałem akumulator Varta Silver Dynamic C6 o pojemności
52 Ah, prądzie rozruchu maks. 520A. Wymiary gabarytowe nowego i starego akumulatora identyczne.
Do pracy jeżdżę nie codziennie, bo mam 1 km w jedną stronę, więc chodzę. S cross kupiony był we wrześniu 2013 roku.
Skończyło mi się ładowanie co 3 dni.
Pozdrawiam


Ten właśnie wskazany wcześniej.

Cytuj:
Może się przyda..aku VARTY 52Ah 520a pasujący.
https://www.drive2.ru/l/7607588

_________________
S-Cross 1.6 AWD Pb


Na górę
Post: 29-03-2017, 01:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
No i padł, padł.Po 2 latach. Fakt. Auto zaparkowałem 18.02, po kilkudziesięciukilometrowej trasie, podobną odbyło dzień wcześniej. No i poszedłem na operację. Wstawili mi soczewkę, trudno jest mi się do niej przyzwyczaić. Ale myślę, w końcu się ruszę. Na dworze + 15. Zakręcił kilka razy, powoli, nic. Po minucie przerwy już tylko ze dwa razy. Coś tam żałośnie w środku zapiszczało. Zamek jeszcze zaryglował i błysnął z rezygnacją. Przeszedłem z jednego podwórka w drugie i po chwili wróciłem z mechanikiem taskającym warsztatowy akumulator słusznych rozmiarów. Jak zobaczył te 36 Ah i rozmiar, to nie mógł uwierzyć. Autko odpaliło oczywiście na dotyk, przejeździłem kilkanaście kilometrów, zaparkowałem. I co? Szukać nowego, na przeglądzie poprosić o sprawdzenie ładowania? Czy się nie dziwić. W końcu od wyczerpania akumulatora podczas odbierania samochodu w salonie zabawa się rozpoczęła :(

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 29-03-2017, 07:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Spróbować sprawdzić, czy coś nie zżera prądu jak auto stoi. Ładowanie niech sprawdzą. Może być też felerny akumulator...

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-03-2017, 10:19 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Mnie raz tej zimy (minus 22) coś podobnego spotkało w SCrossie (w maju będzie 3 lata). Dałbym mu jeszcze szansę na kolejny sezon, tylko może jesienią zainwestuję z 80-90 zet w prostownik. Widziałem na Allegro i w Tesco - spory wybór. Skoro jest podaż to pewnie i jest popyt. Wychodzi taniej niż kupno nowego aku. Na serwis SMP raczej nie liczyłbym w tej sprawie.


Na górę
Post: 29-03-2017, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ja się już kilka lat nabiegałem z akumulatorami do maluchów. O takiej samej zresztą pojemności. NIGDY WIĘCEJ!!!

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 21-05-2017, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
No i znowu padł. Po 2 tygodniach postoju, na dworze 23 stopnie :(

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 21-05-2017, 16:24 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Sprawdź alarm, znaczy zużycie prądu przez alarm. Niektóre potrafią zżerać dużo.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 22-05-2017, 15:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Czasem ponoc pająk wystarczy właczający czujnik ruchu. Czy alarm się włacza nie wiem, bo stoi dwa podwórka dalej. W kazdym razie nie zgłaszał uruchomienia. A jak sprawdzić zżeranie w stanie czuwania?
Odpalił dzisiaj z akumulatora z pobliskiego warsztatu. Przy włączonej klimie i długich światłach na tym zdechniętym akumulatorze prąd ładowania był 13,5 V na jałowym biegu. To chyba tutaj jest problem.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 22-05-2017, 16:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
13,5V na jałowym, z właczonymi dużymi odbiornikami, to dobry wynik. Pytanie, ile wynosi przy ok 2krpm ? Powinno być powyżej 14V do 14,8V.
Podjedź może do elektryka jakiegoś solidnego. Niech pomierzy "upływ" prądu przy wyłączonych odbiornikach, napięcia ładowania, sprawdzi akumulator (aku też potrafi broić, tak że czasem działa, a czasem nie).

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 24-05-2017, 07:32 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
tarant2 pisze:
A jak sprawdzić zżeranie w stanie czuwania?

Prawdę mówiąc to nie wiem jak to zrobić. Wiem jak ja sprawdzałem w którymś z poprzednich samochodów - pojechałem do serwisu :D . Tam też stwierdzili, że zużycie jest spore. No pewnie, że było spore. Ja nawet na tydzień nie mogłem samochodu zostawić, bo odpalanie po tygodniu to tylko z kabli.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 24-05-2017, 15:41 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zdejmuje się klemę i w szereg pomiędzy klemę, a czop akumulatora wpina się amperomierz. Jeżeli zużycie jest spore, to można wyjmując po kolei bezpieczniki ustalić orientacyjnie, na którym obwodzie upływa prąd. Taki zabieg wykona każdy elektryk samochodowy. Jednak niekoniecznie w ASO, bo tam to są wymieniacze wyszkoleni do każdej usterki według schematu. Jeżeli jest coś odbiegającego od szablonu ze szkolenia, to robi się kiepsko. Jeżeli komputer nie pokaże usterki, więc znaczy "że jej nie ma". Zero kreatywności! Podjedź do prawdziwego elektryka samochodowego. S-cross, to nie prom kosmiczny, jeżeli prąd ucieka to znajdzie "dziurę" ;) Może też być wadliwy akumulator. Dobrze by było odmienić i sprawdzić czy zjawisko występuje nadal.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-05-2017, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
W każdym razie, nie jest to chyba złe ładowanie. 21.05 po odpaleniu całkiem "nie kręcącego" samochodu z zewnętrznego akumulatora przejechałem 35 kilometrów, sporo poza miastem. Potem auto stało do dzisiaj. Odpaliło bez problemów. Czyli raczej coś żre prąd w spoczynku (czy może to być coś innego niż alarm - sprawdziłem tylko lampki wewnatrz) lub sam akumulator "przecieka".

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 27-05-2017, 00:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak pisałem wcześniej: może być akumulator uszkodzony. Poza alarmem w nowym samochodzie, to tylko może radio przychodzi mi do głowy, może cały czas GPS działa na przykład...? U mnie w służbowym, lokalizator GPS rozładowywał akumulatory.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-05-2017, 08:29 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
No i na mnie przyszła kolej z akumulatorem... po 2,5 roku padł (stał w garażu 3 dni i po tych 3 dniach nie chciał uruchomić silnika) i teraz pytanie jaka jest szansa na wymianę tego aku w ramach gwarancji (do końca gwarancji 3-letniej mam jeszcze ponad pół roku)? Ponoć aku ma gwarancję tylko 2 lata a nie tak jak samochód 3 lata, ale czytając cały ten wątek to jednak kolegom udawało się wymienić aku w ramach gwarancji.
I czy korzystać z assistance do odwiezienia samochodu z domu do serwisu? Czy nie będą chcieli mnie obciążyć kosztami, że aku po 2 latach mógł paść i powinienem sobie kupić nowe aku i nie zawracać głowy jakaś gwarancją i assistance'm?
Pozdrawiam


Na górę
Post: 30-05-2017, 08:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Akumulator ma maks. 2 lata gwarancji.

Nawiasem, to gdzie troska o środowisko, którą każdy producent tak się chwali?
2,5 roku i na śmietnik? :(


Na górę
Post: 30-05-2017, 09:08 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Dzwoniłem do ASO i zapytałem wprost jaka jest szansa na wymianę aku w ramach gwarancji i pani nie powiedziała, że "nie ma takiej możliwości, 2 lata minęło i do widzenia" tylko powiedziała, że to zależy od przyczyny, że aku nie chce kręcić. Teoretycznie, więc jakaś szansa jest.
Z drugiej strony gdyby się okazało, że coś mi rozładowuje aku to może wykryją co to jest i coś zaradzą.
Jeśli jednak cała akcja miałaby się zamknąć w stwierdzeniu, że aku padł, 2 lata minęły i musi pan sobie kupić nowy na własny koszt to trochę szkoda mi czasu i całego zachodu z transportem auta do ASO, zostawieniem go na diagnozę i cały ten bajzel, aby po 2 dniach się dowiedzieć, że muszę sobie kupić we własnym zakresie aku.
A kilku kolegom na forum udało sie jednak wymienić aku w ramach gwarancji i to mnie jakoś mobilizuje do sprawy z ASO.


Na górę
Post: 30-05-2017, 10:45 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Z tym akumulatorem w SCrossie wyszło dziadowanie Suzuki. Mam Lianę 11 rok, oryginalna bateria bodajże 55ah wytrzymała 9 lat, nie rozumiem tych oszczędności bo nie trzeba być specem żeby uznać, że 36ah to zdecydowanie za mało. Mój SCross stoi już 2 tygodnie nieodpalany, ale tam jest start-stop i dosyć duży akumulator[55?}, zobaczymy jak sobie poradzi. Na marginesie stoi, bo do babci Liany mam wielki sentyment, fajnie się nią jeździ, no i nie psuje się, no może deczko tylne błotniki rdzewieją...

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 30-05-2017, 16:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Mały akumulator, to część "walki" o kilogramy. W tym samym dziale dopisać można m.in. słabe wygłuszenie, cienki lakier czy głośniki z mikromagnesami albo przewody w instalacji o grubości włosa! Chcemy mieć niskie spalanie? To musi być lekki samochód! Wiem ,że to trochę dyskusyjne ale takie są fakty.
W moim przypadku, samochód właśnie skończył 3 lata i przejechał 69kkm. Nie zauważyłem jakiegoś spadku intensywności "kręcenia". Nie liczę zimą, bo to naturalne. Zdarzało mi się w listopadzie zostawiać go na 2 tyg. na parkingu lotniskowym i zapalał bez problemu. Przed zimą wymienię zapewne profilaktycznie, żeby się nie "zdziwić" w sytuacji, kiedy to będzie najmniej oczekiwane. ;) W końcu nowy akumulator to ca. 200pln, więc żaden wielki wydatek.
Co do gwarancji, to 24m-ce to i tak sporo jak na baterię. W wielu sprzętach, baterie mają gwarancję 6 miesięcy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-05-2017, 21:10 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Wiec żeby dokończyc temat...
Przyjechało assistance i odpaliło z charger'a mojego S-crossa i pojechałem sam odstawić samochód do ASO. Pan ktory mnie obsługiwał po zapoznaniu się z historią choroby powiedział, że owszem sprawdzą czy coś jest nie tak z systemem ładowania, sprawdzą aku, ale o wymianie na nowy w ramach gwarancji to moge zapomnieć - 2 lata minęły i szlus. W zwiazku z tym, że maja mi sprawdzic rolki od paska akcesoriów (bo mi piszczą w wilgotniejsze dni), czujniki parkowania przednie (bo czasami widzą duchy) i wyczyścić klimę (to moja fanaberia extra płatna :) ) zostawiłem auto w ASO do sprawdzenia. Jednak w międzyczasie wywiązala się rozmowa, że sprawdzenie aku to w ASO kosztuje 180 zł i to muszę zapłacić z własnej kieszeni chyba, że zdecyduję się na wymianę u nich akumulatora to wtedy ta kwota zmniejszy się do 80 zl za robociznę plus oczywiście koszt samego aku. Zapytałem co mogą mi zaproponować i podano dwie opcje: Yasua 44Ah - 327 zł i Varta 45Ah - 400 zł. Przy czym pan powiedział, że ta kwota 80 zł może zejść do 60 zł. Więc jeśli jutro nic nie wykryja w układzie ładowania (a pewnie nie wykryją) to wyskoczę z 400 zł na ten Yasua.
Chyba, że ktoś ma złe doświadczenia z tą firmą to wysupłam dodatkową kasę na tą Vartę albo zrezyguję z usługi ASO.

Wniosek - jak aku ma więcej niż 2 lata to wymienić aku we własnym zakresie.


Na górę
Post: 30-05-2017, 21:24 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
400 stówy za aku do benzyny! Na łeb upadli! Varta z początku wątku kosztuje 250pln W warsztacie w którym ją kupisz zainstalują ci za darmo i jeszcze sprawdzą ładowanie! Nie daj się naciągnąć!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]