Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Akumulator w 1.6 (benzyna)
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=13024
Strona 1 z 7

Autor:  saint [ 08-01-2016, 10:19 ]
Tytuł:  Akumulator w 1.6 (benzyna)

Powiedzcie jakie macie w swoich autach (Pb) akumulatory?
U mnie jest 36 Ah 300A wersja Premium.

Dodam, że wg instrukcji dla auta z zapłonem iskrowym:
- bez układu ENG A-STOP 12V 36Ah 300A
- z układem ENG A-STOP 12V 60Ah 540A

Dla porównania zerknąłem do drugiego auta golf VI (1,4 Pb) - 60Ah 480A
(podobne wyposażenie, auto od nowości u mnie - bateria zamontowana fabrycznie)

Autor:  tarant2 [ 08-01-2016, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Dokładnie. Taki maluszek. Już o tym była mowa, że przy mrozach i odrobinie wyeksploatowania może nie dać rady.

Autor:  MS [ 08-01-2016, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

jak na razie kręci przy -15 :] słyszałem bajkę że dzisiejsze rozruszniki maja inna budowę- "przekładnie" (?) - i nie potrzebują wielkiego prądu

Autor:  tarant2 [ 08-01-2016, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

MS pisze:
jak na razie kręci przy -15 :] słyszałem bajkę że dzisiejsze rozruszniki maja inna budowę- "przekładnie" (?) - i nie potrzebują wielkiego prądu


Mój też. Ale to jest jego pierwsza zima.
Akumulator 36Ah miałem wcześniej tylko w jednym samochodzie. Fiacie 126P :D

Autor:  macioo [ 08-01-2016, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

W moim to druga zima ale faktycznie na wielkim mrozie nie odpalałem, bo garażuję na noc i w pracy garaż ogrzewany. Największy mróz to ok. -12C i kcił dość leniwie. Gdyby to był diesel, to z takim kręceniem by nie odpalił. Kurde, 36Ah to w maluchu miałem. Nie wiem skąd te oszczędności, czyżby dalej walka o wagę? W Sedici miałem 44Ah i ciągle ten sam działa od 6,5 roku garażowany "pod chmurką".

Autor:  saint [ 08-01-2016, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

No właśnie, mały ten aku.
A jak czytać informacje z instrukcji?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/299f2e00a21d0f12
Rozumiem ze wersja Comfort nie posiada zbyt dużo odbiorników prądu, ale czy auta wyposażone m.in. w system kluczyka elektronicznego, podgrzewane siedzenia, klimatyzację 2-strefową nie powinny mieć mocniejszej baterii?

Vitara (2015-) Pb posiada juz wieksze aku 60Ah 540A

Autor:  macioo [ 08-01-2016, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

No właśnie ja mam Elegance i do odbiorników które wymieniłeś dodam jeszcze elektryczny dach. U mnie wielkiego problemu nie ma, bo auto codziennie jedzie 80-100km więc się doładuje. Ale jeżdżący tylko po mieście mogą mie kłopoty jakby tak mrozy dłużej potrzymały.

Autor:  saint [ 11-01-2016, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Podsumowując,
rozglądam się za większą podstawą akumulatora i 60Ah baterią.

Autor:  darenka [ 19-01-2016, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

U mnie jest też taki maluszek Varta 12V 36Ah 300A (EN).
Jak na razie kręci bez problemu,stoi co prawda w garażu,ale też mam już zakusy na większy. :))

Autor:  tarant2 [ 19-01-2016, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Coś cienko ten fabryczny akumulator widzę za 2-3 lata. Kręci niby, ale wolniutko (dzisiaj w nocy było -10).

A dodam jeszcze, że w dniu odbioru samochodu (to było 13 marca) akumulator został rozładowany podczas kursu obsługi samochodu. Szyberdach, ksenony, bluetooth i kilka innych gadżetów sprawdzanych przy wyłączonym silniku doprowadziły do tego, że silnik udało się odpalić i wyjechałem z salonu dopiero po godzinnym ładowaniu akumulatora.

Autor:  MS [ 19-01-2016, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Nie siejcie paniki, olbrzym to to nie jest, ale daje radę. Na postoju to może sobie radio grać, a nie klima i lampy. Przecież mała masa samochodu to też mały aku. Jego zadanie to odpalić silnik i nic więcej.

Autor:  saint [ 20-01-2016, 09:03 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Zgodnie z instrukcją;
- dla benzyny z układem ENG A-STOP zalecany jest akumulator 60Ah 540A (nowe vitary wyposażone są w taki aku).

I taka bateria powinna być montowana.

Autor:  macioo [ 20-01-2016, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

60Ah to ja miałem w Felicji 1,9D W aucie z systemem start&stop też logiczne, bo na rozruch potrzeba sporo prądu. Ale w normalnej eksploatacji 40-45 Ah do silnika 1,6 Pb wystarczy. U mnie leci druga zima i daje radę. Fakt, że nie kręci jak szalony ale imo nic słabiej niż w dniu zakupu.

Autor:  saint [ 21-01-2016, 10:14 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Podstawowymi parametrami akumulatora są: pojemność (Ah) i prąd rozruchowy (A).
Im większa wartość (Ah), tym pojemniejsza bateria. Pojemność akumulatora dobiera się do pojemności silnika oraz ilości wyposażenia elektrycznego, jakie ma samochód.
Natomiast wartość (A) określa jednorazowy, krótkotrwały wydatek prądu, jaki akumulator jest w stanie wygenerować. Silniki wysokoprężne wymagają akumulatorów o wyższym prądzie rozruchowym.

Pojemność akumulatora powinna być równa lub maksymalnie o 10 % większa niż wartość sugerowana przez producenta samochodu, natomiast wartość prądu rozruchowego należy dobrać według zaleceń producenta auta.

Powtórze się,
zgodnie z instrukcją;
- dla benzyny z układem ENG A-STOP zalecany jest akumulator 60Ah 540A

Autor:  MS [ 21-01-2016, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

saint pisze:
Podstawowymi parametrami akumulatora są: pojemność (Ah) i prąd rozruchowy (A).
Im większa wartość (Ah), tym pojemniejsza bateria. Pojemność akumulatora dobiera się do pojemności silnika oraz ilości wyposażenia elektrycznego, jakie ma samochód.
Natomiast wartość (A) określa jednorazowy, krótkotrwały wydatek prądu, jaki akumulator jest w stanie wygenerować. Silniki wysokoprężne wymagają akumulatorów o wyższym prądzie rozruchowym.

Pojemność akumulatora powinna być równa lub maksymalnie o 10 % większa niż wartość sugerowana przez producenta samochodu, natomiast wartość prądu rozruchowego należy dobrać według zaleceń producenta auta.

Powtórze się,
zgodnie z instrukcją;
- dla benzyny z układem ENG A-STOP zalecany jest akumulator 60Ah 540A


Z tym że ewentualny problem zgłaszają użytkownicy bez systemu ENG A-STOP.
Rozumiem, że skoro instrukcja zaleca aku 36Ah, można bezpiecznie załozyć aku max 40Ah z prądem rozruchowym 300A ?

Autor:  saint [ 21-01-2016, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Zgadza się.

Autor:  Kazik Sakson [ 13-11-2016, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Czy ktoś wymienił akumulator w S-Cros na większy. W moim po 3 latach mały akumulator się skończył. Przymierzam się do Bannera 44 Ah lub Varta 52 Ah, oba pasują na obecną podstawkę.
Pozdrawiam

Autor:  darenka [ 13-11-2016, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Mój ma lekko ponad rok i już daje oznaki zdechlaka/słabo kręci/.
Myślę o 44 Ah Boscha,ale jak narazie nic nie wymieniałem. ;/

Autor:  MS [ 13-11-2016, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

ASO założyło u mnie 44, czekam na zimę

Autor:  macioo [ 13-11-2016, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

U mnie jak jest poniżej zera, to też wyraźnie wolniej kreci, atak miał od początku. To będzie jego trzecia zima, zobaczymy ja będzie. Na szczęście AQ do Pb to nie majątek. Jakbym wymieniał, to też pewnie zaaplikowałbym 45-50Ah

Autor:  Jaczek [ 13-11-2016, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

44 Ah to miałem w seicento 0.9

Autor:  MS [ 13-11-2016, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

A blacha w maluchu była 2x grubsza jak w s-crossie......i co z tego ?

Autor:  zulos [ 14-11-2016, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

saint pisze:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/299f2e00a21d0f12

Jeśli chodzi o mojego S-crossa 1,6 Pb 4WD to w instrukcji jest trochę inaczej niż na Twoim zdjęciu.
W pozycji dla wyposażenia ZI bez układu ENG A-STOP są dwie wartości:
- obszary o umiarkowanym klimacie: 12V 36Ah 300A,
- obszary o mroźnym klimacie: 12V 44Ah 350A.
Oczywiście w moim jest ten mniejszy.
Co ciekawe w ogóle nie spotkałem się z aku 44Ah 350A. Z reguły 44Ah łączy się z co najmniej 400A, choć da się znaleźć 360A...

Autor:  macioo [ 14-11-2016, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Obstawiam, że te 350A to jakaś wartość minimalna, która wyszła z jakichś obliczeń, a nie parametry konkretnego modelu.

Autor:  MS [ 14-11-2016, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Akumulator w Pb

Mój nowy 44Ah się dziś zająknął :szok: Raptem -4st

Strona 1 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/