Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-12-2015, 18:00 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Witam,

Mam pytanie odnośnie wyprowadzenia PIN w żarówkach w21/5w, które używane są w naszych samochodach jako światła postojowe lub światła do jazdy dziennej (DRL), tzn. z jednej strony mamy same (+) a z drugiej same (-),
czy
z jednej strony mamy (+) i (-) i tak samo z drugiej strony.

Moje pytanie związane jest z zakupem ledów i nie wiem jakie jest prawidłowe wyprowadzenie. Ponadto mam pytanie czy nasze samochody mają Canbus, czy to nie ma w ogóle znaczenia.

Dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 04-12-2015, 20:42 ]

Tak chcę żeby moje światła świeciły (na przykładzie s-crosa):
https://www.youtube.com/watch?v=1k9TzeOMzW0

Tutaj są filmy opisujące problem (dla różnych samochodów łady i opla, po angielsku i rosyjsku, jeden pokazuje różnice a drugi problem z pinami):

https://www.youtube.com/watch?v=8CNHTJoscmA
lub
https://www.youtube.com/watch?v=zhYpU33TrDQ

Dodam tylko, że te ledy są słabe ale chodzi o pokazanie problemu. Zapewne w styczniu dostanę przesyłkę i wtedy będę testował.

Odnośnie szyny can sam sobie odpowiem, przy wyjęciu żarówek nie ma żadnych błędów i komunikatów dlatego jestem pewien, że w naszych samochodach nie ma pomiarów (wykrywania) spalonej/uszkodzonej żarówki. Ponadto na 99% jestem pewien ale to sprawdzę, że w naszych samochodach jest po jednej stronie (+)(-) i tak samo z drugiej strony, w oplu jest strasznie namieszane.

[ Dodano: 09-12-2015, 11:40 ]
Otrzymałem oficjalną odpowiedź z Suzuki w sprawie wyprowadzenia pinów, którą publikuje poniżej.

Szanowny Panie

Jedyna zasada to taka że zaciski zewnętrzne obsługuję jeden żarnik a wewnętrzne drugi.
Żarówkę można włożyć w dwóch pozycjach i będzie świecić.

Z poważaniem

Czyli z jednej strony jak pisałem mamy (+)(-) i z drugiej stroyny identycznie.


Ostatnio zmieniony 25-02-2016, 13:28 przez czarmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02-02-2016, 21:57 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Poniżej przesyłam zdjęcia zamontowanych moich żarówki led do świateł dziennych - postojowych. Moc 7.5 wata, mają wyprowadzenia na 4 piny jak oryginały. Świecą jaśniej, co możecie ocenić sami, na jednym zdjęciu po lewej standardowa żarówka po prawej led. Teraz ze względu na różnice w temperaturze barwowej ledów i świateł mija muszę pomyśleć o zmianie żarówek h4 może również na led. Bardzo podoba mi się wymiana żarówek, która jest bezproblemowa i łatwa bez żadnych dodatkowych kombinacji i niszczenia rąk lub rozkręcania pół samochodu, kilka sekund i żarówka wymieniona.

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: 02-02-2016, 22:38 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
H4 na LED? A co to za herezje? :nono:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-02-2016, 01:28 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
:lol: Kolega czarmar miał chyba na myśli H7,które będzie wymieniał na LED SMD! ;/


Ostatnio zmieniony 03-02-2016, 07:43 przez darenka, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 03-02-2016, 06:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
idź za ciosem i wymień przeciwmgielne H11.....czekam na efekty, zanim sam ruszę ;)


Na górę
Post: 03-02-2016, 07:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A wersje Comfort i Premium nie mają H4?
Edit: mają 8)
Wg. instrukcji: H4 lub D4S (HID).


Na górę
Post: 03-02-2016, 08:05 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Jestem niemal na 100%, że jednak w naszych S-crosach są żarówki H4 a nie H7. Odnośnie led H11 w halogenach nie będe zmieniał bo nie uzywam halogenów, w poprzednim samochodzie przez kilka lat może 2 razy włączyłem. Odnośnie led H4 są one zbudowane na diodach power led dużej mocy razem z wentylatorem który zapewnia chłodzenie. Wiem, że w przypadku pracy jako światła mijania nie ma problemu natomiast jest problem z wydajnością (strumień świetlny) w przypadku świateł drogowych. Nie widziałem opieram się na opiniach, zdjęciach i filmach. Dlatego dla próby zamówię jedną i sam sprawdzę. W przypadku niepowdzenia testów zamonrtuję markowe żarówki firmy Osram, Philips lub Tunsgram o zwiekszonej wydajności i z temperaturą barwową oscylująca w okolicach 5000 - 5500K. Ponadto dodam, że żarówki h4 standardowo przy włączonych światła mijania dają około 1000lm a przy światłach drogowych około 1650lm.


Ostatnio zmieniony 03-02-2016, 09:30 przez czarmar, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 03-02-2016, 08:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Masz rację.
We wszystkich wersjach bez biksenonów są żarówki H4.


Na górę
Post: 03-02-2016, 09:30 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Faktycznie to żarówki H4,potwierdził mi to serwis ASO,ale jednocześnie odradzają zamianę na LEDy,lepiej wymienić na markowe o większej wydajności i barwie. :D


Na górę
Post: 03-02-2016, 09:36 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Wiesz serwis suzuki, jak każdy inny nie zna do końca tematu dlatego zaleca to co zna. Nic nie mówią o trwałości, zwiększenie mocy żarówki oraz podniesienie temperatury barwowej bardzo skraca żywotnośc takiej żarówki nawet do 3 miesięcy, dlatego led jeżeli będzie miał identyczne parametry jak żarówka h4 ale z długościa pracy około 50000 godzin (nawet przyjmując połowe twego czasu mamy 25000 godzin) będzie bezkonkurencyjny. Ponado pobór proądu przez zwykła żarówke jeżeli się nie mylę wynosi około 60w a przez led połowę tego. Innym przykładem rad serwisu może być konserwacja klimatyzacji w naszych samochodach, gdzie mamy nowy czynnik klimatyzacji, którego w wielu serwisach suzuki w ogóle nie uzupełnisz w naszym samochodzie i serwis suzuki zaleca czekać i czy to jest rozsądne oczywiście, że nie dlatego rozsądnym wyborem jest sprawdzenie układu i uzupełnienie czynnika i oleju sprężarki w niezaleznym serwisie. Dlatego najważniejszym czynnikiem, który decyduje czy cos mozna użyć są jego parametry pracy oraz homologacja dopuszczająca ten produkt na terenie EU. Jeżeli taki produkt spełnia wymagania określone dla żarówek h4 nie widze powodu dlaczego miałbym go nie używać. Oczywiście podchodzę do zamiany tych żarówek bardzo spokojnie i czytałem dużo na ten temat i bardziej jestem nastawiony, że to jeszcze nie ten czas, ponieważ nasze relektory nie mają budowy soczewkowej gdzie można skupić światło. Jednocześnie nie chce bawic sie w pseudo zabawki typu ksenony za 100 zł.

Poniżej przesyłam opis i porówanie nowego reflektora stosowanego w Audi full led.

http://www.strefatestow.pl/lampy-typu-f ... -techniki/


Ostatnio zmieniony 03-02-2016, 10:06 przez czarmar, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: 03-02-2016, 09:44 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Jak już pozamieniasz to podrzuć linki z Ali do tych żarówek,może będę też ściągał. :skoczek:


Na górę
Post: 03-02-2016, 11:29 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Jeżeli będę zamawiał to musze chwile się zastanowić i porównać produkty i na 100% wybiorę produkt z pasywnym chłodzeniem. Tylko szkoda, że nasza waluta jest taka słaba i trzeba sporo płacić za euro lub $.

Jest jeszcze opcja oryginalnych żarówek led philipsa ale cena jest zaporowa 270$ za komplet, a to oznacza, że wyprodukowanie takiej żarówki (2 szt.) kosztuje poniżej 100$. Ponadto zaraz pojawią się klony tego rozwiązania pod innymi markami. Philips musi w tej cenie uwzględnić badania i utrzymania sztabu ludzi.

http://www.philips.com.au/c-p/12953BWX2 ... d-car-lamp

a tutaj jak ktoś zna rosyjski test tych żarówek

http://led-obzor.ru/fotoobzor-svetodiod ... ultinon-h4

a tutaj podbny produkt na diodach led philipsa ale bez nazwy philips

http://www.alibaba.com/product-detail/H ... .85.Ch5DwY


Na górę
Post: 03-02-2016, 19:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
darenka pisze:
Faktycznie to żarówki H4,potwierdził mi to serwis ASO,ale jednocześnie odradzają zamianę na LEDy,lepiej wymienić na markowe o większej wydajności i barwie. :D


I każdy szanujący współużytkowników drogi to potwierdzi. Dla mnie, dopóki na reflektorze nie będzie, że jest homologowany na takie źródła światła jak led. Każda kombinacja jest rzeźbą i jako taka ląduje w tym samym worze co kitajskie HIDy!
Jak taki pacan jedzie z przeciwka i oślepiając ogranicza mi widoczność, to natychmiast uzupełniam tę widoczność długimi. Kilka razy udało mi się w ten sposób zauważyć pieszego albo rower, który był niewidoczny zza ściany światła nadjeżdżającej z przeciwka. :sciana: :komandos:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-02-2016, 20:37 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
czarmar pisze:
Innym przykładem rad serwisu może być konserwacja klimatyzacji w naszych samochodach, gdzie mamy nowy czynnik klimatyzacji, którego w wielu serwisach suzuki w ogóle nie uzupełnisz w naszym samochodzie i serwis suzuki zaleca czekać i czy to jest rozsądne oczywiście, że nie dlatego rozsądnym wyborem jest sprawdzenie układu i uzupełnienie czynnika i oleju sprężarki w niezaleznym serwisie.


Fajny temat te ledy dzienne, Który typ żarówek 21/5W kupiłeś? Na aliexpresie tego multum.

A przy okazji chciałbym się nie zgodzić z twoimi teoriami na temat klimy.
Nie ma czegoś takiego jak konserwacja obiegu zamkniętego klimatyzacji. Póki ten system jest szczelny to nie ma co go bez sensu otwierać.
Serwisy klimy będą sobie twierdzić co innego i kasować ładne pieniądze za "przegląd" co rok albo 2 lata.
Oczywiście po kilku latach kiedy poczujemy że klima działa trochę słabiej można a nawet trzeba ten układ sprawdzić, dopełnić, wymienić osuszacz itp. ale do kilku pierwszych lat jeżeli nie było rozszczelnienia układu nie powinno się nic dziać.
W mojej Mazdzie na przykład po 8 latach brakowało 25% czynnika a klima mroziła aż miło.
Za 8 lat ten nasz demonizowany czynnik R-1234yf będzie w cenie podobnej lub niewiele większej do obecnej R-134a. Opcjonalnie zostanie wymiana czujnika ciśnienia i czynika na R-134a ale z drugiej strony wtedy przepisy spowodują że stosunek cen będzie dokładnie odwrotny.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 04-02-2016, 08:15 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Witaj, odnośnie klimatyzacji ja się nie zgodze ponieważ idąc twoim tokiem myślenia jeżeli oleju w silniku nie ubywa nie nalezy go wymieniać. Dlatego napisałem że oprócz czynnika, którego może nie ubywac i wszystko jest ok jest olej, który jest podawany razem z czynnikiem do smarowania sprężarki, a to już nic nie ma wspólnego z rozszczelnieniem. Dlatego ja nie uważam twojego toku postępowania za słuszny wg mojej opinii szkoda uszkodzenia sprężarki.

Odnośnie ledów, szukaj ledów gdzie wyprowadzone są 4 piny, które również opisywane są jako 7443. W odróżnieniu od 7440, które mają wyprowadzone wyłącznie 2 piny. Ja zakupiłem led z soczewką na szczycie aby zoginiskowac wiązkę 5 szt. ledów po 1.5 wata każdy. Pamiętaj u wielu sprzedawców są różne kolory, aby zamówic odpowiedni. Jeżeli będziesz chciał konkretny link pisz na priv.

U mnie w opisie było 2X High Power LED Bulb W21/5W T20 7443 7.5W COB LED lens, cena ok. 9 euro za 2 szt. z przesyłką china post rejestrowaną. Tylko nie pamiętam, czy miałem jakies kupony ze zniżką czy dopłacałem około 1 euro do przesyłki rejestrowanej.


Ostatnio zmieniony 04-02-2016, 08:50 przez czarmar, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 04-02-2016, 08:21 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
macioo pisze:
darenka pisze:
Faktycznie to żarówki H4,potwierdził mi to serwis ASO,ale jednocześnie odradzają zamianę na LEDy,lepiej wymienić na markowe o większej wydajności i barwie. :D


I każdy szanujący współużytkowników drogi to potwierdzi. Dla mnie, dopóki na reflektorze nie będzie, że jest homologowany na takie źródła światła jak led. Każda kombinacja jest rzeźbą i jako taka ląduje w tym samym worze co kitajskie HIDy!
Jak taki pacan jedzie z przeciwka i oślepiając ogranicza mi widoczność, to natychmiast uzupełniam tę widoczność długimi. Kilka razy udało mi się w ten sposób zauważyć pieszego albo rower, który był niewidoczny zza ściany światła nadjeżdżającej z przeciwka. :sciana: :komandos:


Masz rację dlatego napisałem, że przetestuję i sprawdzę jaka jest linia odcięcia, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. Z drugiej strony philips już sprzedaje takie żarówki i nie wydaje mi się, że służą wyłacznie do reflektorów led, które są inaczej zbudowane. Nie spotkałem nowej konstrukcji reflektora led z żarówkami H4 chyba, że się mylę, to mnie popraw. Dlatego jak sam zauważyłes konstrukcja żarówki tradycyjnej a led rózni się jedynie zastąpieniem żarnika z bańką diodami led, natomiast odbłyśniki i ustawienia pozostają identyczne, spójrz na zdjęcia, np. link gdzie przedstawiłem test nowej żarówki led philipsa.

Drugą sprawą jest, że żarówki H4 led nie są w stanie dorównać żarówkom ksenonowym. Zwykła żarówka H4 daje około 1600lm (55wat) natomiast ksenon 2 razy tyle około 3200-3400lm (35wat). Dlatego zastosowanie led, który obecnie nie przekracza 1600lm nie stanowi zagrożenia w olśnieniu innego kierującego, pieszego lub uczestnika drogi jak ksenon z powodu mniejszej wydajności i konstrukcji identycznej do konstrukcji jak zywkłej żarówki. Jeżeli będą żarówki led z identycznymi parametrami jak zwykłe żarówki w atrakcyjnej cenie, tradycyjne źródła znikną z rynku (analogia do oświetlenia w domu, drodze itp.). Jak sam zauważysz w przeszłosci znane firmy OSRAM, GE, Philips w ogóle nie bawiły się w ledy a teraz połowa a może i więcej dostępnych źródeł światła i stosowanych opraw dotyczy oświetlenia led. Dlatego zastosowanie led oprócz uzyskania wyżej temperartury barwowej światła prowadzi do znacznej oszczędności energii a w rezultacie mniejszego spalania paliwa. Przy jednym samochodzie nie jest to zauważalne ale przy milionach juz tak. W konsekwencji instalacje elektryczne naszych samochodów są mniej obciążone i narażone na przegrzewanie i ewentualne uszkodzenia. Zapewne ktoś napisze, że są zaprojetowane do pracy ze zwykłymi źródłami i większą obciążalnością prądową oczywiście, że tak ale zmniejszenie ilości pobieranego prądy nawet o połąwę przyczyni sie również do wydłużenia sprawności innych elementów naszego silnika np. alternatora, akumulatora a pośrednio i silnika, który napędza osprzęt oraz zapewni długą i bezproblemową pracę instalacji elektrycznej przy znacznie mniejszej temperaturze przewodów. I ostanią sprawą, której inne źródła światła w stosunku do led nie osiagną jest długość życia (life), która dla led wynosi kilka kilkanaście tysięcy godzin a dla zwykłych źródeł światła lub ksenonów kilkaset. Dlatego proste porówanie mówi, że led masz długo a w tym samym czasie musisz kupic kilka kompletów innych źródeł światła.

Jeszcze na zakończenie mojego długiego wywodu wrócę do moich żarówek led zastosowanych w światłach dziennych, naprawde uwierz mi ale po zmianie tych żarówek na led dopiero samochód jest z daleka widoczny na drodze. Poprzednie żarówki może jako postojówki moga służyc ale nie jako światła do jazdy dziennej, które z kilkuset metrów sa niewidoczne i to stwarza zagrożenie na drodze. Uważasz, że coś masz co jest niewidoczne.


Na górę
Post: 04-02-2016, 16:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Co do olśniewania, to olśnienie innych kierowców nie zależy w dużej mierze od natężenia strumienia światła a bardziej od geometrii rozsyłu. Oślepić przecież można byle jak ustawionymi najtandetniejszymi żarówkami.
Nie mam nic na przeciwko stosowaniu źródeł LED w światłach postojowych albo dziennych (pod warunkiem, że te drugie są prawidłowo zainstalowane i nie świecą w nocy). Jednak nie do końca jestem przekonany, że źródło światła LED może zastąpić źródło żarowe.
Zawodowo zajmuję się oświetleniem ulicznym i na bieżąco jestem z różnymi eksperymentami z zamianą źródeł światła. Wyniki są mocno dyskusyjne , bo są problemy z wspólczynnikiem pokrycia światłem. Nie ma problemów jeśli oprawy są typowym produktem LED.
Moim i nie tylko moim zdaniem, ten zachwyt LED jest trochę przedwczesny. Jeszcze trochę producenci muszą popracować nad technologią. Daleki jestem od forsowania wszelkich teorii spiskowych ale nie wydaje mi się żeby producenci specjalnie wyrywali się z produkcją takich źródeł światła. Obecnie w branży samochodowej, sądzę że bardziej się będa koncentrować na kompletnych reflektorach LED. Co raz częściej takie oświetlenie pojawia się już w popularnych modelach i Jaki byłby lepszy interes dla producenta: kompletne reflektory (niewymienne ledy) za grubą kasę, czy względnie tanie zamienniki zwykłych żarówek, które świecą niewiele gorzej? To, że nad tym pracują to oznacza tylko to, że chcą mieć rękę na pulsie i żeby ich nie wyparła konkurencja. Już dawno się przekonałem, że producenci nie bardzo chcą wspierać kierowców starych aut (w sensie strych technologicznie). Masz się podjarać światłami LED i zbierać kasę na nowe auto z nową prestiżową technologią. Podobnie jak było z ksenonami. Kiedyś dostępne były tylko w autach premium. Udostępnienie ich w autach popularnych dawało czysty zysk, bo dopłaty do nich były kosmiczne i niewspółmierne do kosztów takich reflektorów. Reasumując, imo to jeszcze kilka lat zanim LED stanie się popularny i wyprze tradycyjne źródła ale wtedy to już będą w przystępnej cenie oryginalne reflektory.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-02-2016, 18:35 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Joozwa pisze:
czarmar pisze:
Innym przykładem rad serwisu może być konserwacja klimatyzacji w naszych samochodach, gdzie mamy nowy czynnik klimatyzacji, którego w wielu serwisach suzuki w ogóle nie uzupełnisz w naszym samochodzie i serwis suzuki zaleca czekać i czy to jest rozsądne oczywiście, że nie dlatego rozsądnym wyborem jest sprawdzenie układu i uzupełnienie czynnika i oleju sprężarki w niezaleznym serwisie.



A przy okazji chciałbym się nie zgodzić z twoimi teoriami na temat klimy.
Nie ma czegoś takiego jak konserwacja obiegu zamkniętego klimatyzacji. Póki ten system jest szczelny to nie ma co go bez sensu otwierać.

małe OT w temacie żarówek
wg info serwisu , podobno czynnika R1234 systematycznie i standardowo ubywa , tak więc 1 przegląd na pewno wykonam, celem weryfikacji ich wersji.


Na górę
Post: 04-02-2016, 19:01 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
macioo pisze:
Co do olśniewania, to olśnienie innych kierowców nie zależy w dużej mierze od natężenia strumienia światła a bardziej od geometrii rozsyłu. Oślepić przecież można byle jak ustawionymi najtandetniejszymi żarówkami.
Nie mam nic na przeciwko stosowaniu źródeł LED w światłach postojowych albo dziennych (pod warunkiem, że te drugie są prawidłowo zainstalowane i nie świecą w nocy). Jednak nie do końca jestem przekonany, że źródło światła LED może zastąpić źródło żarowe.

Dlatego napisalem ze wazna jest linia odciecia, nie bedziemy prowadzic dyskusji uniwersyteckiej zamowie i sprawdze akurat jestem z wyksztalcenia elektronikiem po specjalnosci optoelektronika i mozemy dyskutowac w nieskonczonosc. Co do jednego sie zgodze ze jedno zrodlo swiatla niemarkowe moze miec odmienne parametry pracy od markowego ktorego w teorii parametry powinny byc powtarzalne.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 04-02-2016, 20:23 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Dzięki za szczegóły żarówek. Będzie łatwiej znaleźć.

A wracając do klimy
czarmar pisze:
Witaj, odnośnie klimatyzacji ja się nie zgodze ponieważ idąc twoim tokiem myślenia jeżeli oleju w silniku nie ubywa nie nalezy go wymieniać.

Nie można porównywać oleju w zamkniętym obiegu klimy który tylko smaruje sprężarkę do oleju w silniku spalinowym który ma więcej funkcji. Po pierwsze smaruje dużo więcej elementów, po drugie chłodzi, więc jest narażony na dużo wyższe temperatury a po trzecie ma kontakt z pozostałościami spalania paliwa które powodują jego szybkie starzenie.
Zapytam bardziej obrazowo. Jak często wymieniasz olej w lodówce? :czyta: To taki sam obieg chłodniczy który rocznie przepracowuje duuuużo więcej godzin niż ten w aucie.

MS pisze:
małe OT w temacie żarówek
wg info serwisu , podobno czynnika R1234 systematycznie i standardowo ubywa , tak więc 1 przegląd na pewno wykonam, celem weryfikacji ich wersji.

A jaki to serwis tak twierdzi? W książce gwarancyjnej auta nie ma nic na temat przeglądów klimy a 5 lat gwarancji dają.
No chyba że niezależny serwis klimy, to oczywisty przykład przekonywania klienta do niepotrzebnego ale drogiego produktu.

Ale zrobisz oczywiście jak chcesz, to Twoje auto :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 04-02-2016, 20:42 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Ja i tak za dwa lata sprawdzę moja klimatyzację i uzupełnię/wymienię głownie olej. Na lodówkach się nie znam:( więc trudno odnieść mi się, czy taki układ ma taki sam skład mieszanki jak w samochodzie. Nowy czynnik klimatyzacji yf jeżeli dobrze pamiętam będzie jedynie obowiązującym od 1 stycznia 2017 r. i od tego czasu pojawią się różni producenci tego czynnika a zatem cena spadnie. Identycznie było jak wchodził czynnik r134, który zastąpił stary r12.


Na górę
Post: 05-02-2016, 21:00 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Ponizej przesylam zdjecia dwoch rodzajow zarowek led o roznej konstrukcji.
Pierwsze sa to te ktore zamontowalem w samochodzie i umiescilem zdjecia powyzej.

Obrazek

Drugie zdjecie nowych zarowek ktore otrzymalem dzisiaj a o ktorych zapomnialem bo szly prawie 2 miesiace a chinczyk zwrocil mi pieniadze. Wyglad zewnetrzny lepiej wykonane, testowalem swieca podobnie do pierwszych, cena wyzsza ok. 12 euro z przesylka za 2 szt., maja oznaczenie CE. Oczywiscie to oznsczenie przez chinczykow jest dowolnie nanoszone i albo oznacza dopuszczenie na rynek europejski lub china export. Wielkosc liter jest identyczna, czcionka tez tylko roznica jest w odstepie miedzy litera c i e i widoczne po powiekszeniu.

Obrazek




Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 08-02-2016, 07:19 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jeżeli chodzi o +/- , to rozumiem ,że np z tej aukcji http://allegro.pl/zarowka-led-w21-5w-t2 ... 66282.html wybieramy wersję 2 ?


Na górę
Post: 08-02-2016, 11:20 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
MS pisze:
Jeżeli chodzi o +/- , to rozumiem ,że np z tej aukcji http://allegro.pl/zarowka-led-w21-5w-t2 ... 66282.html wybieramy wersję 2 ?


Wybieramy wersje 1. Jak pisałem na początku tego wątku po jednej stronie mamy (+)(-) i po drugiej stronie mamy (+)(-). A tak wynika z załączonej aukcji. Ponadto, w danych technicznych jest 5 diód, o łącznej mocy 6 wat. Spytaj sprzedającego jaki to jest rodzaj diód oraz o jakiej pojedyńczej mocy. Wprawdzie są moduły cree o pojedyńczej mocy 1.2w ale wydaje mi się, że wizualnie inaczej wyglądają. Moim zdaniem ledy te mogą być trochę słabe odnośnie uzyskanego efektu.


Na górę
Post: 08-02-2016, 20:35 
Offline

Rejestracja: 09-07-2015, 14:54
Posty: 73
Lokalizacja: Podlaskie
Suzuki: S-Cross
Może trochę OT ale tez oświetlenie. Czy ktoś może wymieniał oświetlenie wewnętrzne ze zwykłych żarówki na LEDy? Czy może ktoś coś kombinował ze zmianą źródła światła w bagażniku? Widziałem na Aliex... że Chińczycy oczywiście dojrzeli słaby punkt oświetlenia S-Crossa i oferują zestawy LEDów dla wnętrza plus bagażnik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]