Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 16-03-2016, 13:27 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
5 miesięcy to niezbyt długo, ale na próbę się pobawię, jak zacznie mnie to denerwować, to wrócę do oryginalnych.

PS. Ja dopiero po 2 miesiącach używania auta zorientowałem się, że lampy kierunkowskazów mają jakieś niebieskie wstawki!

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 16-03-2016, 14:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Miałem dwa razy Philips VisionPlus (czy jakoś tak), +50%.
Padały po 6-10 miesiącach.

Od 1,5 roku mam jakieś Narva +30% i nic się nie dzieje. :)


Na górę
Post: 16-03-2016, 17:58 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
saint pisze:
Jeśli chodzi o żywotność żarówki W21/5W SUPER WHITE - w moim przypadku jedna padła po 5 miesiącach.


Według mnie, bardziej precyzyjnym wskazaniem będzie ilość przejechanych kilometrów, niż czas do przepalenia. Nie pisze już tu o ilości godzin świecenia i częstotliwości włączania.
Dla zobrazowania: Instaluję jednocześnie takie żarówki u siebie i u mojej żony ;) z tym , że ja przejeżdżam rocznie ok. 30kkm, a moje kochanie, tak z grubsza 3-3,5kkm :)) Mnie padną po pół roku a jej po... oooo.... :zakrecony:
PS
Te philipsy vision (cośtam) zazwyczaj świeciły u mnie 7-10kkm, przy 2-4 włączeniach dziennie i profilu opony 195/50
Osram NB około 40kkm, w tych samych warunkach. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-03-2016, 12:41 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Poniżej prezentuję kolejne zdjęcia zamontowanych ledów w kabinie, w przedniej części oraz górnym świetle stop. Miałem wymienić je również w podświetlaniu tablicy jednakże ledy okazały się za długie i musze zamówic inny komplet z długościa standardowej żarówki. Odnośnie świateł H4 Led jeżdżę już tydzień i nie odnotowałem żadnych skutków ubocznych, wydaje mi sie że działaja prawidłowo i nikogo nie oslepiaja. Film umieszczę w tygodniu.

Mała dygresja, nie wiem kto planował bezpieczniki ale musiałem drugi raz się do nich dostać i nie wyobrażam sobie wymieniany bezpiecznika w nocy na parkingu. Chyba projektując skrzynke z bezpiecznikami mały japończyk siedział przy komputerze i nie widział samochodu (ostatnie zdjęcie za kablami).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 20-03-2016, 16:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-11-2011, 23:34
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: S-Cross 4x4 2015 r.
Czy moduł świateł stop też ma takie odbłyśniki jak górne oświetlenie kabiny (przy kierowcy)?
ps. można prosić link do tych żarówek W5W..


Na górę
Post: 20-03-2016, 16:20 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Tak zastosowalem zarowki z puerwszego zdjecia.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-03-2016, 20:11 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Przy okazji wymiany doświadczeń nt. wymiany żarówek na LED-y to w Ignisie zainstalowałem LED-y do podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Faktycznie zamienniki były nieco większe od W5W ale jakoś udało mi się je wcisnąć metodą siłową (sposób zamocowania żarówek był tam taki sam jak w S-Crosie). Niestety po jakimś czasie stwierdziłem, że niektóre diody się wypaliły, a inne świecą jakby słabiej. W S-crossie zdecydowałem się podobnie jak w przypadku świateł DRW/postojówek na klasyczne odpowiedniki o zabarwieniu niebieskawym (z homologacją) - takie oferuje np. Philips - tu link: http://www.philips.pl/c-p/12961BVB2/blu ... alizacyjna. Natomiast efekt - zimne wyraźne podświetlenie macie tu na zdjęciu: http://www.fotosik.pl/zdjecie/6766a36b59bdb5cf


Na górę
Post: 20-03-2016, 21:27 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Ale odnosnie DRL musi byc zarowka dwowloknowa w21/5w a ty piszesz o zwyklej zarowce postojowej jednowloknowej w5w a to nie moze dobrze dzialac. Odnosnie starzenia led dziwne, poniewaz przy zwyklych zarnikowych zrodlach swiatla efekt ten wystepuje szybko natomiast przy led potrzeba kilkakrotnie wiecej czasu aby efekt zaobserwowac. Jak znajde podesle artykul do opracowania odnosnie efektu starzenia, efektywnosci wzgledem czasu.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-03-2016, 22:09 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście masz rację, że trochę odjechałem od tematu w21/5w. Chciałem tylko nawiązać do mojego poprzedniego posta z 11.bm. w sprawie zamiany fabrycznych żarówek na zimne zamiast LED-ów. Przyznam, że parę lat temu kupowałem do Ignisa te ledowe w5w od kolegi, bez sprawdzenia pierwotnego dostawcy/producenta. Wszystkie padały w podobny sposób - wypalały się lub zmniejszały emisję - oczywiście w ciągu 4-5 lat. Ignisa miałem od 2007 - 2013 więc na pewno nie dłużej. Być może obecnie konkurencja na rynku wyeliminowała takie "niedoróbki", choć jak pamiętam skusiła mnie wtedy niska cena. Dziś mam nauczkę, stąd pewna ostrożność. A co do trwałości elektroniki, to pamiętam jak na studiach śp. prof Zagajewski mówił nam na przełomie lat 70/80 -tych: "Wiecie, że wynaleziono ostatnio takie pamięci, które zachowują zawartość bez potrzeby zasilania, tylko o tym czy będą one faktycznie pamiętać to dowiecie się wy, bo ja pewnie wcześniej umrę". Podobnie jest chyba w przypadku deklarowanego przez producentów czasu świecenia LED: 100 000 h.


Na górę
Post: 21-03-2016, 21:17 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Ponizej dwa linki odnosnie wplywu temperatury na led. Temperatura jest oprocz stabilnych parametrow zasilania najwazniejszym elementem ktory wplywa na trwalosc diod led oraz jakosci i mocy emitowanego swiatla. Oczywiscie w istotny sposob niszczy ona elektronike zasilajaca a w konsekwencji nasze zrodlo swiatla przestaje dzialac. Dlatego deklarowany przez producentow czas trwalosci zrodla mozemy podzielic w uproszczeniu na polowe.

http://pe.org.pl/articles/2014/9/23.pdf


https://pbn.nauka.gov.pl/getFile/8549


Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-03-2016, 21:52 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pierwszy się nie otwiera :( . Sprawa oddziaływania wzrostu temperatury na sprawność źródła LED nie ulega wątpliwości. Pod jej wpływem w półprzewodnikach zwiększa się energia nośników ładunku (dziur, elektronów) i następuje przyśpieszenie rekombinacji (tzn. po chłopsku mówiąc ładunki mają większe szanse zneutralizować się w objętości struktury, a nie na złączu, gdzie emitowane jest światło). Tylko, że to jest prosta teoria - podobnie jak wyliczenia rozkładu temperatury, który jest prosty (w miarę) w przypadku statycznym - jak w tym artykule. Dla samochodu w ruchu dochodzą jeszcze inne czynniki - konwekcja, omywanie strugą gazu, parowanie etc., etc. Trudno to zamodelować. Podejrzewam, że źródłem wiedzy producentów są jednak bardziej testy klimatyczne w komorach symulujących takie warunki i badanie rozkładu ciepła np. kamerą termowizyjną. Tak to robimy np. w laboratorium, w którym na co dzień pracuję. Wydaje mi się, że producenci, którzy chcą nieco zaoszczędzić wykonują kopie żarówek LED wg. wzorów podglądniętych w modelach z wyższej półki (Philips, Osram itd.). I tu zdaje się mamy właściwą przyczynę. Kupują oni bowiem materiał półprzewodnikowy tańszy, gorszej jakości (związki galu czy indu, azotek, antymonek albo fosforek nie pamiętam już dokładnie typy półprzewodników - strzelam z głowy), który zawiera zbyt dużo domieszek burzących strukturę albo nie zachowują też odpowiedniej sterylności przy produkcji. Efekt jest taki sam jak w przypadku wzrostu temperatury - zwiększona rekombinacja. Domieszki mogą być źródłem lokalnego wzrostu gęstości prądu i katastrofa gotowa. Nauczkę mam jak wcześniej napisałem: chytry 2 razy traci.


Na górę
Post: 21-03-2016, 22:00 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Odnosnie linku nie mam teraz dostepu do komputera jutro sprawdze. Masz w calosci racje duzi producenci maja laboratoria aby dobrze dany produkt zaprojektowac i zamodelowac natomiast ich kopie z wygladu identyczne moga parametrami, jakoscia oraz trwaloscia odbiegac bardzo od pierwowzoru. Dlatego wybierajac kopie trzeba oprocz parametrow technicznych kierowac sie cena ktora powinna oscylowac w granicach 50% oryginalu reszte stanowi narzut zwiazany z marka, testowaniem i dystrybucja towaru.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka

ps. Sprawdziłem na komputerze linki działają.


Na górę
Post: 23-03-2016, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-11-2011, 23:34
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: S-Cross 4x4 2015 r.
czarmar, możesz podać długość tych żarówek W5W, które zastosowałeś do 3 światła stopu i oświetlenie wnętrza?
Znalazłem podobne na Allegro i mają 35-37mm, oryginalna ma 25mm. Zastanawiam się, czy dłuższe będą pasować? Zdemontowałem osłonkę oświetlenia wnętrza i teoretycznie dłuższa o 1cm żarówka powinna wejść. Wolę się jednak upewnić...


Na górę
Post: 24-03-2016, 08:55 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
W moim przypadku do oświetlenia kabiny i bagażnika użyłem W5W długości 33 mm.
http://interlook.pl/product-pol-810-Zar ... -3014.html
+ adapter C5W do lampki na środku podsufitki.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 24-03-2016, 16:34 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Czy te LEDowe "żarówki" też się stopniowo ściemniają i rozjaśniają? Czy jest tylko On-Off?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 24-03-2016, 18:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-11-2011, 23:34
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: S-Cross 4x4 2015 r.
macioo pisze:
Czy te LEDowe "żarówki" też się stopniowo ściemniają i rozjaśniają? Czy jest tylko On-Off?

Chwilowo mam zamontowane inne ledy niż zamierzam i jest efekt ściemniania. Mam jednak wrażenie, że nie jest tak pełny jak przy zwykłej żarówce. Zaczynają się ściemniać i po chwili gasną całkowicie.


Na górę
Post: 25-03-2016, 08:47 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Efekt ściemniania jest zauważalny, ale nie trwa to do końca jak w zwykłej żarówce.
Stopniowego rozjaśniania nie zauważyłem.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 09-04-2016, 19:58 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wczoraj padła pierwsza z dwóch założonych w moim S-crossie w czerwcu 2015 żarówek DRW typu W21/5W Superwhite (cena 1 szt. to 15 zł). Od założenia zrobiłem jakieś 14 tys. km. Tak więc nie jest chyba to duży koszt. Pamiętam że z fabrycznie zainstalowanych żarówek W21/5W pierwsza padła po miesiącu, a druga gdzieś po roku.


Na górę
Post: 12-04-2016, 06:51 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
do mnie w zeszłym tygodniu dotarł komplet 10 chińskich żarówek W21/5W...i na razie dwie, które zamontowałem, święcą :)

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 12-04-2016, 08:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
piogol pisze:
W S-crossie zdecydowałem się podobnie jak w przypadku świateł DRW/postojówek na klasyczne odpowiedniki o zabarwieniu niebieskawym (z homologacją) - takie oferuje np. Philips - tu link: http://www.philips.pl/c-p/12961BVB2/blu ... alizacyjna. Natomiast efekt - zimne wyraźne podświetlenie macie tu na zdjęciu: http://www.fotosik.pl/zdjecie/6766a36b59bdb5cf

Efekt pozytywnie zaskakuje.
Mam opór przed niebieskimi lampkami wszelkiej maści, ale jeżeli to świeci normalnie na biało, to git.
Możesz wrzucić jeszcze fotkę z postojówkami?
Najlepiej w nowym temacie tu:
viewforum.php?f=60 :)


Na górę
Post: 12-04-2016, 08:41 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
OK. Avalanche. Nawet zamierzałem zrobić porównanie tzn. w jednej lampie zostawić fabryczną W21/5W, a w 2-ej tę "niebieską". Za 2-3 dni postaram się wrzucić fotki w temacie oświetlenie.


Na górę
Post: 30-06-2016, 06:57 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
goliat pisze:
do mnie w zeszłym tygodniu dotarł komplet 10 chińskich żarówek W21/5W...i na razie dwie, które zamontowałem, święcą :)


...i już nie świecą (obie). Przejechałem jakieś 5-6 tys. Zakładam kolejny komplet...

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 30-06-2016, 08:09 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Miałem podobnie. Pomogło odtłuszczenie przed montażem.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Post: 30-06-2016, 08:52 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
Ja akurat nie odtłuszczałem, ale zakładałem przez chusteczke higieniczną, wiec raczej sam nie wytłuściłem

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 30-06-2016, 10:17 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Pierwszy komplet zakładałem tak jak Ty - przez chusteczkę.
Drugi odtłuściłem i jak na razie obie świecą :)
Nie masz pewności, że chińczyk wykonał pakowanie z należytą starannością.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]