Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20-02-2016, 10:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W testach, przy optymalnych ustawieniach, wszystko zdaje się być OK. Podobnie było z HID. W reflektorach soczewkowych są OK, linia odcięcia itp. Efekt jest taki, że w soczewkowym oślepiają mniej ale oślepiają.
Wrócę do tego co napisałem wyżej: silny strumień światła musi być ujarzmiony staranniej niż słaby. Sądzisz, że producenci aut z ksenonami (w czasach oszczędzania na czym się da) tak dla szpanu dodają spryski i samopoziomowanie? Do tego inny kształt odcięcia? Skoda kombinuje z ksenonami bez tych "fanaberii" ale ksenony mają obniżoną moc i strumień światła (nie jestem pewien ale chyba do 2000lm). Przypadek!? ;/ :]
Nawiązując do tego co piszesz. W polskich warunkach, te źródła będą wkładane ot tak, plg and play i pozamiatane. Nikt (albo prawie nikt) nie zawróci sobie głowy jeżdżeniem do diagnosty na ustawienie. Smutna polka rzeczywistość. Od 16 lat dojeżdżam do pracy 40km przez kilka wiosek (zimą po ciemku w obie strony) i obserwuję "miszczów" z żarówkami zaaplikowanymi "do góry nogami". Każdy mijany mu mruga, a kolo nic! Jeździ tak od miesięcy! I tu jest kolejny argument przeciw ogólnie dostępnym takim silnym zamiennikom! Wyobrażasz sobie jak taki koleś będzie oślepiał :sciana:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-02-2016, 14:39 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
macioo pisze:
Od 16 lat dojeżdżam do pracy 40km przez kilka wiosek (zimą po ciemku w obie strony) i obserwuję "miszczów" z żarówkami zaaplikowanymi "do góry nogami". Każdy mijany mu mruga, a kolo nic! Jeździ tak od miesięcy!

Dokładnie. I jeździ taki i pokazuje wszystkim, że z niego d...a co nie umie wymienić nawet żarówki :zly:


Na górę
Post: 23-02-2016, 12:07 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Odnośnie żarówek LED w21/5w chciałbym dodać, iż dopiero wczoraj to zauważyłem a dokładnie żona, że po zamianie żarówek przy włączonych światłach do jazdy dziennej panel radia jest trochę przyciemniony, natomiast po przełączeniu na śweiatła mijania robi sie jasniej. Po dalszych moich poszukiwaniach okazało się, iż pali się również oświetlenie tyłu. Po zmianie na zwykłe żarówki halogenowe wszystko wróciło do normy, tzn. radio pali się na wszystkich położeniach świateł prawidłowo oraz przy światłach do jazdy dziennej nie pali się tył.

Podsumowując jednak nasz S-CROSS za pośrednictwem komputera wykonuje pomiary natężenia prądu jaki jest pobierany przez dany układ i decyduje co ma się zapalić. Dziwny układ który nie informuje o przepaleniu żarówki a kontroluje co załącza.

Rozwiązaniem tego jest dołożenie rezystora do żarówki led. Zamówiłem wczoraj gotowe układy, aby nie przecinac kabli, z wtyczkami. Oddzielnie kupując rezystory, wtyczki zapłaciłbym dużo więcej, jak szybko liczyłem prawie dwa razy więcej. Jak otrzymam i podłączę zdam relację i umieszczę zdjęcia.

Jednak człowiek cały czas uczy się na błędach, nawet nie przyszło mi do głowy, aby sprawdzić przy światłach dziennych tyłu auta.

Jakby na Ali ktos chciał to znaleźć wystarczy szukać po hasłach led decoder 7443 lub led resistor 7443 lub load resistor 7443. Ewentualnie zakupić dwa rezystory i odpowiednio podłaczyć, powinny wystraczyć 50W, 8 Ohm. Chociaż z wyliczeń wychodzi około 10-11 ohm. Trzeba pamiętac aby podłaczyć zarówno obwód 5w jak i drugi obwód 21w. Nalezy pamiętac i w każdy obwód wpinamy się równolegle.

Wyliczenia: 21w-7,5w=13,5w
13,5w:12v=1,125A
12v:1,125A=10,66ohm

Napisałem również w tej sprawie do Suzuki Polska i dostałem taką oto odpowiedź:

"Instalacja pojazdu przygotowana jest do tradycyjnych żarówek, zakładam że problemem jest inna oporność żarówek LED.
Nie dysponujemy przygotowanym rozwiązaniem na taki przypadek".


Na górę
Post: 25-02-2016, 11:03 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Nie chcę już tworzyć nowych tematów poniżej instrukcja wraz ze zdjęciami z forum rosyjskiego jak zmienić oświetlenie na led róznych części naszego samochodu:

1. oświetlenie tablicy rejestracyjnej
https://www.drive2.ru/l/5827120/
2. oświetlenie bagażnika
https://www.drive2.ru/l/5827820/
3. oświetlenie kabiny
https://www.drive2.ru/l/5837643/
https://www.drive2.ru/l/5837811/
4. górne światło stopu
https://www.drive2.ru/l/6137345/
5. tył auta
https://www.drive2.ru/l/6580502/
6. przerobione reflektory chyba po polsku jak po rosyjsku z oczkami:)
https://www.drive2.ru/l/5876733/


Na górę
Post: 29-02-2016, 11:51 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Dołożenie do standardowej wersji S-crossa halogenów (bardzo dokładny opis). Opis ze zdjęciami z forum rosyjskiego.

część 1: https://www.drive2.ru/l/6756929/
część 2: https://www.drive2.ru/l/6757155/


Natomiast poniżej link do halogenów OSRAM LEDFOG101 pasujących do naszego samochodu, z funkcjami DRL i halogenów. Nadmieniam, że są tez prostsze halogeny formy OSRAM ze znacznie niższą ceną ale bez tylu funkcji. Cena jest zaporowa natomiast są chińskie zamienniki. Może w połowie roku sie skuszę jako dodatek do wymienionych żarówek.

http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/l ... /index.jsp

Jeszcze ceny oryginały Osram 101 w cenie około 1000 zł a zamienniki chińskie w cenie około 70-80$.


Na górę
Post: 29-02-2016, 12:42 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ciekawe znaleziska :)

Ale tego:
czarmar pisze:
6. przerobione reflektory chyba po polsku jak po rosyjsku z oczkami:)
https://www.drive2.ru/l/5876733/

nie bardzo rozumiem. To mają być postojowe?


Na górę
Post: 29-02-2016, 12:45 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Światła dzienne, Дневные ходовые огни ( rus.) ДХО (ang. Daytime running lights, DRL), jak zauważysz oprócz standardowej listwy led w reflektorze występuje okrąg (oczko) ledowe mi się kojarzy zawsze z BMW.


Na górę
Post: 29-02-2016, 13:23 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No, to nie rozumiem. Po co dodatkowe, skoro już są listwy LED?


Na górę
Post: 29-02-2016, 14:36 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Avalanche pisze:
No, to nie rozumiem. Po co dodatkowe, skoro już są listwy LED?


Żeby ładniej wyglądało:)


Na górę
Post: 29-02-2016, 21:12 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Dzisiaj z ciekawosci rozebralem jedna z zarowek led jakie mam zalozone jako swiatla dzienne w21/5w (chinczyk mi wyslal 2 zariwki wiecej), okazuje sie iz zasilanie takiej zarowki zarowno dla 5 w czy 21 w niczym sie nie rozni, a zatem i moc jest taka sama, poniewaz wyprowadzenia (-) sa polaczone razem przy plytce zasilania jak rowniez wyprowadzenia (+) sa razem polaczone przy plytce. Zatem aby na przyszlosc zrobic taka zarowke wystarczy zakupic zwykly led w21 z dwoma pinami i dolutowac dwa druciki odpowiednio wyginajac w podstawie. Zdjec nie zrobilem a i rozebrac nie rozbiore poniewaz lacza jak i podstawe przymocowalem poxipolem. Dla zainteresowanych moge zrobic rysunek.

Ponadto w marcu mam nadzieje ze wszystkie zarowki otrzymam i w pierwszej kolejnosci zdam relacje wraz z pomiarami natezenia oswietlenia luksomierzem swiatel dziennych i swiatel mijanua/drogowych z h4 tylko musze znalezc dobry punkt odniesie z jasnym murem aby wokol bylo ciemno. Zrobie tez test drogowy i wrzuce z kamerki film na youtube.

Ponadto zakupilem komplet zarowek led do wnetrza, bagaznika i tablicy rejestracyjnej i odniose sie do testow oswietlenia wykonanych przez Rosjan.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-02-2016, 21:55 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Czarmar barrrdzo podoba mi się Twój plan.
A to dlatego że jestem leniwy :] i w tym temacie liczę na Twoją solidność ;) . Mam nadzieje że po testach wrzucisz linki do aukcji zeby nie trzeba było przeszukiwać całego aliexpress.
Z góry :uznanie: i obiecuje postawić piwo :mikolaj:

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 11-03-2016, 10:29 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Witam przetestowałem rózne rozwiązania odnośnie żarówek dzienno-postojowych (w21/5w) w naszym samochodzie i poniżej przedstawiam moje spostrzeżenia i uwagi. Odnosnie żarówek h4 led jeszcze sa w drodze.

Jak już wczesniej opisywałem testowałem różne żarówki led, które prawde powiedziawszy świecą bardzo dobrze jednakże był problem z przyciemnionym radiem oraz zapalonymi światłami tylnymi. Negatywne objawy wystepują tylko w opcji właczonych świateł DRL.

Zatem zamówiłem w pierwszej kolejności gotowe zestawy LED Decoder (zdjęcie 1), które w ogóle nie zadziałały, ponieważ jak zmierzyłem miernikiem, rezystor jaki został zabudowany wynosi tylko ~20Ohm, dlatego dokonałem modyfikacji układu na zdjęciu nr 2 i 3, gdzie zmieniłem rezystor mocy na 50w/6Ohm. Zaczął płynąc większy prąd przez rezystor i układ został wykryty przez samochód prawidłow, światła dzienne DRL paliły się prawidłowo tzn. same bez efektów ubocznych. Jednym efektem ubocznym jest bardzo duże nagrzewanie się rezystora, na którym spokojnie mozna smarzyć jajka.

Dlatego nie rozwiązałem problemu montazu jego do samochodu, wydaje mi sie najlepiej na płaskowniku który będzie przykręcony do karoserii aby odprowadzić ciepło.

Podsumowując moje spostrzeżenia:
1. Wydaje mi się, iż aby układ dobrze działał DRl z LED bez rezystora, należy wydzielić oddzielny układ zasilania DRL.
2. Rozwiązanie z rezystorem działa ale nie spełnia moich oczekwiań w związku z bardzo nagrzewającym się rezystorem.
3. Dlatego proponuję pozostac przy zwykłych żarówkach może lepszy efekt dadza Philipsy Vison lub sa zamienne żarówki żarnikowe xenon effect.
4. Ewentualnie co jest warte zastanowienia w miejsce żarówki w21/5w włozyć i wyłącznie żarówke w5w może byc philipsa z rodzaju świecących jasno a w miejsce halogenów wstawić światła do jazdy dziennej led-halogen, np. OSRAM co będzie najlepszym rozwiązaniem.

Poniżej zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak dostane wszystkie diody led do samochodu h4, oraz oświetlenia kabiny, bagaznika itp. oczywiście opiszę. Część już dostałem ale na część czekam.


Na górę
Post: 11-03-2016, 11:51 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Chciałbym dorzucić swoje 3 gr w temacie świateł dziennych, postojowych itp. LED. Otóż z uwagi na słabszy już wzrok od paru lat stosowałem w samochodach w światłach mijania/drogowych (H4) żarówki o wzmocnionej wydajności produkcji Philipsa lub Osrama. Fakt że mają krótszą żywotność ale z racji posiadanych przez nie homologacji nie miałem wyrzutów sumienia, że kogoś mogę oślepiać. Jedyny problem jaki zauważyłem w S-crossie to spora różnica temperatury barwowej pomiędzy tymi lampami, a fabrycznymi postojówkami (W15/21W). Z daleka widać było dwukolorowe światło (niebieskawe z H4 i żółte z W15) - obawiałem się, że może to interesować np. w nocy policję i powodować niepotrzebne kontrole albo dyskusje w temacie różnicy barwy (zdarzyła mi się kiedyś przy Ignisie taka pogadanka z panem policjantem). Początkowo chciałem wymienić żarówki 15/21 na "zimne" LED-y ale po zorientowaniu się, że wszystkie oferowane na rynku diodowe odpowiedniki tych żarówek są bez homologacji zdecydowałem się na zwykłe żarówki o zimnej barwie - są dostępne bez problemów i w niewygórowanej cenie, np. tu w Zabrzu: http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... -7443/1003
Odcieniem w świeceniu nie różnią się wcale od H4 "nightbrakerów" i jak na razie po prawie roku świecenia nie przepaliła się żadna z nich. Oszczędności na zużyciu prądu wprawdzie nie ma ale efekt osiągnięty. Przy okazji światła DRW (W21) mają ładną zimną poświatę i świecą moim zdaniem intensywniej od LED-ów.


Na górę
Post: 11-03-2016, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
W przypadku posiłkowania się bocznikowaniem ledów rezystorem 50W nie ma mowy o żadnej oszczędności. I to niezależnie, czy rezystor będzie sobie swobodnie 'wisiał', czy też będzie chłodzony przez jakiś dołączony radiator. Te grzanie rezystora to skutek przepływającego dużego prądu. Tak więc zamiast normalnej żarówki, która swoją moc pobierze i przy tej okazji świeci - tu led pobierze mało + rezystor dużo -> w sumie zapewne zbliżoną ilość, jak zwykła żarówka.
Tak więc takie kombinowanie nie daje żadnego zysku, a tylko komplikacje w układzie zasilania.


Na górę
Post: 11-03-2016, 21:42 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Ale jak zaznaczam lubie sprawdzac rozne rzeczy i przedstawiac obiektywna opinie, ktora przedstawilem na przykladzie naszego samochodu. Teraz poszukuje schematu ale dokladnego elektryki s-crossa moze ktos posiada mam pewien pomysl ale po przetestowaniu go przedstawie, ponadto jeszcze napusze do suzuki czy jest mozliwosc modyfikacji dzialania drl w komputerze.

Wysłane z mojego F5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 16-03-2016, 08:09 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Otrzymałem juz żarówki H4 Led oraz ledy do kabiny montowane na środku podsufitki oraz bagaznika, poniżej publikuje kilka zdjęć zarówno żarówek H4 jak działają oraz wymiany ledów w kabinie i bagazniku. Jak dostane pozostałe umieszczę kolejne zdjęcia. W wolnej chwili może w weekend zrobię trochę więcej zdjęc i nagram filmik w terenie z działania żaróek H4. Odnośnie żarówek led w21/5w na dzień dzisijszy jestem pewien na 100%, że najlepsze będą żarówki o budowie standardowej, jednakże z podniesioną temperaturą barwową (żarówki w kolorze niebieskim). Zakupiłem takie i wszystko działa poprawnie, a światło ma tak około 4500-5000K, przy żarówkach H4 led widać że barwa jest bardziej żółta. Cena w polsce może jest wysoka jednakże w chinach za 10 szt. z przesyłką zapłaciłem 13$. Nawet wymieniając co pół roku nie zrujnuje mi budżetu domowego.

Krótkie wrażenia odnośnie żarówek H4, które kupiłem za około 50$:
- montaz szybki i bezproblemowy,
- działają bardzo dobrze, nie mrugają, nie zakłócają pracy innych urządzeń w tym radia, nie zakłócaja pracy innych świateł, wszystko dokładnie sprawdziłem po przeprawie z żarówkami w21/5w led,
- odnośnie wrażeń wizualnych i ich pracy - pracują bardzo jasno, wczoraj zrobiłem trochę kilometrów nikt mi nie mrugał, jest mozliwośc zmiany temperatury barwoweja za pomoca dołączonych foli, która wymienia się (temperatury jakie można ustawić są na 1 zdjęciu pudełka),
- normalna i standardowa temperatura barwowa wynosi około 6500K,
- radiator, który odprowadza ciepło jest dosyć ciepły ale normalnie można go dotknąć ręką, dlatego wydaje mi się, iż jest bezpieczny.
- do minusów mogę tylko zaliczyć jeden element a mianowicie guma, która zakrywała poprzednia, standardową żarówkę obecnie nie może być zamontowana.

Odnośnie ledów w kabinie i bagazniku, wymiana poszła sprawnie, dosłownie kilka minut. Wreszcie na jednym centralnym świetle mam jasno. Kolor zimny biały zarówno w bagazniku jak i kabinie. Co do bagaznika, wydaje mi się, iż mozna włożyć jeszcze dłuższą żarówke i będzie ok.

Odnośnie zdjęć w pudełku po żarówkach H4 led już leżą stare żarówki. Oryginalne Led widac jedynie na zdjęciu w kloszu lampy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 16-03-2016, 08:53 przez czarmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 16-03-2016, 08:28 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wygląda to :ok:
Jeszcze te do czytania nad lusterkiem, bo odstają barwą ;/

Dwa pytania:
1. Jaka jest żarówka w lampce bagażnika (typ)?
2. Jaką długość ma rurka w lampce sufitowej - 36 mm?


Na górę
Post: 16-03-2016, 08:45 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Jak pisałem wymienię wszystkie żarówki łacznie z górnym światłem stop, lampkami z przodu i podświetlaniem tablicy rejestracyjnej. Dzisiaj powinienem dostać przesyłki z tymi żarówkami.

Odnosnie bagażnika zakupiłem taką z opisem: New T10 194 168 W5W 13 LED 5050 SMD Canbus Error Free Pure White Car Auto Wedge Side Clearance Parking Lights Bulb Lamp DC12V, za cenę z przesyłką 0,96$, czyli żarówka W5W z podstawą T10 z 13 ledami 5050,

odnośnie żarówki do lampki podsufitki opis był taki: High Quality Car Auto 31mm 10 SMD 4014 LED Canbus Error Free Interior Festoon Doom Light Bulb Pure White DC12-24V, cena 1,12$ z przesyłką. Długość 31mm z 10 ledami 4014 i zamontowanym radiatorem. Dużo takich żarówek nie ma radiatora a przy dużej ilości diód może być problem z odprowadzeniem ciepła.


Na górę
Post: 16-03-2016, 09:02 
Online
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK, dzięki.


Na górę
Post: 16-03-2016, 09:17 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
czarmar pisze:
Odnośnie żarówek led w21/5w na dzień dzisijszy jestem pewien na 100%, że najlepsze będą żarówki o budowie standardowej, jednakże z podniesioną temperaturą barwową (żarówki w kolorze niebieskim). Zakupiłem takie i wszystko działa poprawnie, a światło ma tak około 4500-5000K, przy żarówkach H4 led widać że barwa jest bardziej żółta. Cena w polsce może jest wysoka jednakże w chinach za 10 szt. z przesyłką zapłaciłem 13$. Nawet wymieniając co pół roku nie zrujnuje mi budżetu domowego.


Podeślesz namiary na chińskiego dostawcę żarówek do jazdy dziennej albo napiszesz, które to konkretnie żarówki?

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 16-03-2016, 09:28 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Opis żarówek lub może byc podobny, sprzedawca Berg Light lub SageTechnology, ceny są różne w zalezności czy z przesyłka czy należy doliczyć koszt aprzesyłki. Podałem we wczesniejszym poście cenę za te żarówki w $ a powinno być w euro, poniewaz w zalezności jaka mam walutę to tak podpinam kartę pod odpowiednie konto walutowe aby płacić bez przewalutowania. Dlatego raz płace w $ a innym razem w euro. A jak nie mam waluty muszę liczyć się z kursem banku, chociaż czasami bywa naprawdę dopbry. Bez przesyłki około 8,60 euro+5,90euro przesyłka lub około 13-14 euro razem z przesyłką.

10 PCS *21W/5W XENON WHITE DRL LIGHT BULBS 580 7443 5000K lub podobny.

Poniżej zdjęcie, jak świeci normalnie to nie widac tego koloru niebieskiego. Obrazek


Na górę
Post: 16-03-2016, 09:37 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
Rozumiem, że to jest zwykła żarówka (nie żaden LED). Coś tego typu jak kolega wyżej zapodał? http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-Super-White-W215W-T20-DRL-7443/1003

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 16-03-2016, 09:47 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Tak innej opcji nie ma, jednak układ DRL naszego samochodu jest tak zbudowany że połączony w jeden obwód ze światłami tylnymi. Gdyby funkcjonował jako oddzielny możnaby było bez problemów i kombinacji zastosować led i po sprawie. A tak trzeba stosowac taką żarówkę, aby nuie załączały się ze światłami DRL światła tylne. Żarówka ta świeci naprawde jasno i z dobrym białym światłem. Oczwyiście nie jest to led i żywot jej będzie krótszy, dlatego kupiłem 10 szt., gdzie sztuka wychodzi około 6 zł, a w sklepie w polsce 15 zł. Dlatego z chin mam 10 szt. gdzie w polsce kupiłbym tylko 4 szt. Jak zdobęde schemat elektryczny to rozdziele układy zasilania oświetlenia i wydzielę niezależny układ DRL abym mógł zastosowac ledy bez rezystorów. A jak nie zdobęde to i tak to zrobię aby zamontować ledy. Musze mieć trochę więcej wolnego czasu, a zbliżający się okres powoduje, że więcej czasu poświęcam dla innego środka lokomocji jakim jest rower, na jazdę i jego unowocześnianie i zmiany. Zima też jeżdżę ale nie tak intensywnie.


Na górę
Post: 16-03-2016, 10:03 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
Ok, dzięki. W takim razie ja w oczekiwaniu na zakończenie twoich "eksperymentów" z oświetleniem LED zostanę przy opcji zaproponowanej przez kolegę piogol tj. niebieska żarówka do jazdy dziennej + osram nightbreaker. Zobaczę jak będzie z żywotnością całości.

czarmar pisze:
Musze mieć trochę więcej wolnego czasu, a zbliżający się okres powoduje, że więcej czasu poświęcam dla innego środka lokomocji jakim jest rower, na jazdę i jego unowocześnianie i zmiany. Zima też jeżdżę ale nie tak intensywnie.


szosa, czy teren?:>

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 16-03-2016, 13:04 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Jeśli chodzi o żywotność żarówki W21/5W SUPER WHITE - w moim przypadku jedna padła po 5 miesiącach. Różnie z nimi bywa.

Na +
-jasne białe światło,
-ładnie komponują się w lampie z niebieskawym odcieniem szkła od kierunku.

edit: przepalenie żarówki po przejechaniu ok 4 tys.km, przy 4-6 włączeniach dziennie, miasto.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Ostatnio zmieniony 16-03-2016, 21:44 przez saint, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]