Odnosnie żarówek h4 po przeczytaniu sporej ilości artykułów, obejrzeniu fimów - testów na youtube, specyfikacji technicznej itd. kupiłem produkt ze specyfikacja techniczną dostępną pod poniższym linkiem:
http://www.alibaba.com/product-detail/2 ... 0.0.K8FzQkŻarówki maja identyczna budowę do opisywanych uprzednio oryginalnych żarówek led philipsa. Jedyna róznica hest, że w philipsie diody były ułozone prostokatnie a tu są w kwadracie, co nie robi róznicy. Opis jest z alibaby, producentów jest kilku, pracuja na tym samym patencie, natomiast kupiłem na aliexpress z przesyłką za 52$, co rozliczyło mi na końcie za 201 zł.
Jak otrzymam zdam relację i umieszczę zdjęcia. Na ali jest dużo tańszych produktów, ale sa niewarte pieniędzy, słabe wykonanie, brak opisów oraz brak zrozumienia jak działa żarówka h4. Identycznie jest na allegro gdzie za 400 zl są żarówki które nie nadaja sie do niczego.
Żarówka h4 działa bardzo prosto, ma dwa włokna jedno z odbłysnikiem do świateł mijania a drugie do świateł drogowych. Przy właczeniu świteł mijania odbłysnik kieruje wiązkę światła na górą część reflektora i tym samym światło pada bliżej samochodu i nie oślepia innych kierujących. Przy włączeniu długich świateł załączane jest drugie włokno, które już nie jest ograniczone i reflektor pracuje cała swoja powierzchnią, odbija światło ze wszystkich stron co powoduje olśnienie innych kierujących.
W zakupionych żarówkach wydaje się, iz producent dobrze odwzorował budowę standardowej żarówki z odbłysnikiem i zastosował dobre diody. Przy światłach mijania są to diody cree xph50, które jak czytałem daja standardowo 120lm/w, a w tych żarówkach jak użytkownicy mierzyli był pobór prądu na poziomie 1.4A na sztuce czyli moc wychodzi przy napięciu około 13.6V = 19,04Wata na sztuke (faktyczna moc żarówki). Co przekłada się na 19,04x120lm=2284,8 lumenów, co jest bardzo dobrym rezultatem bo zwykła żarówka halogenowa daje około 1000lm (przy standardowej mocy 55wat).
Producent podaje 3000lm przy wydajności 136lm/w. Myślę, że sa to bardzo wygórowane parametry i rzywiście układ pracuje w zakresie między 2300-2500lm co daje, 2.5 krotny wzrost światła, przy standardowej temperaturze barwowej 6000-6500k robi sie naprawdę jasno.
Dodatkowe diody są to diody Philipsa MZ luxeon dołaczona przy światłach drogowych i jak w oryginale nie są ograniczone już odbłyśnikiem.
Temperatura zwykłej żarówki oscyluje w granicach 300oC natomiast ledu około 80oC, nie wiem tylko jaka temperatura jest na złączu. Nadmieniam że żarówka ta nie ma żadnych wentylatorów, dodatkowcyh układów i ma chłodzenie pasywne.
Tu jest filmik poglądowy:
https://www.youtube.com/watch?v=2b14TfK211oi na koniec link do strony producenta źródeł światła, dobry, do sprawdzenia co sie obecnie produkuje:
http://www.aoxingda.com/index.phpa tutaj jeszcze porównanie led xhp50 i philipsa mz z ksenonem:
https://www.youtube.com/watch?v=411Tcdm6XhQ