Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Odpryski lakieru
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12788
Strona 2 z 2

Autor:  MiPr [ 11-01-2018, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Odpryski lakieru

ASO sprowadziło mi lakier - żadnego z tym problemu nie było. 63,70 mnie to kosztowało i dostałem dwie fiolki zatytułowane "Acryl Lckstift Set" - jedna fiolka to właśnie "lackstift" z odpowiednim kolorem (hmm, nawet nie wiedziałem, że kolor mojego auta to "galactic grey" - bardzo poetycko ;-)) a druga to "klarlack" czyli przeźroczysty na wierzch. Pewnie w łikend się pobawię w lakiernika ;-)

Autor:  EspressoDoppio [ 27-02-2018, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Odpryski lakieru

Zdecydowanie są to efekty uderzeń kamyczków, grysu z nawierzchni itp. Najgorszy jest właśnie grys stosowany w nowych nawierzchniach sma stosowany do uszorstnienia. Dla niewtajemniczonych w tematyce drogownictwa to ten grys rozsypywany przy wałowaniu ostatecznym nawierzchni. Najczęściej jest to granit i bazalt łamany o niesamowicie ostrych krawędziach. Uderza to to o lakier robi mikro dziurkę aż do blachy (można porównać to do nakłucia igłą) w to wchodzi wilgoć i po miesiącu trach odskakuje i pojawia się blacha już korodująca. Co zrobić, często spotyka się na swojej drodze takie odcinki remontowane i gdyby wiara nie zasuwała jak szalona, a zwalniała do prędkości najczęściej 30/40km bo takie ograniczenia zazwyczaj podczas remontów się stosuje, to by nie rzucali sobie nawzajem grysem po szybach i blachówie. Jeśli często zdarza się wam jeździć po takich odcinkach zwróćcie uwagę na chłodnicę. Je dwa razy kiedyś przejechałem Punto odcinkiem może 3km i tyle mi się grysu wbiło jakbym był ostrzelany, a chłodnica zmasakrowana.
A jeśli chodzi o różnice w lakierze. To zaprawkowy jest inny i nie da się pędzelkiem rozprowadzić brokatu. Ważne żeby powstrzymać degradację blachy. Lakiernik zrobi to znacznie lepiej nawet nie lakierując całego elementu ale różnica niewielka ale zawsze będzie. Tylko lakierowanie całego elementu pozwoli zniwelować różnice i to czasami nie tylko jeden element trzeba zrobić ale wycieniować na sąsiednich aby przejście było płynne. Najgorzej z tego co ja zauważyłem, a sam lakierowałem błotniki w golfie4 i lanosie jest ze srebrnymi metalikami.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/