To tak zbiorczo o Mazdzie napiszę...(3 lata w Mazdzie pracowalem wiec coś tam o tych autach wiem)
Nowe Skyactive.
1,5 (Mazda 2 i 3). Sa 4 wersje tego silnika. 75, 90, 100, 115 KM.
Generalnie silnik ten ma od 86 do 109 KM na hamowni.
W zasadzie niezaleznie ktora skrajną wersje kupicie to nie bedzie tyle ile w papierach...
Najmocniejsza nie trzyma serii i najsłabsza tez nie. Moment obrotowy w praktyce taki sam w kazdej wersji.
Trojka wyraznie sie meczy z tym silnikiem, pomimo dosc krotkiej skrzyni.
Dwojka smiga po miescie bardzo zwinnie.
2.0 (Mazda 3 i 6)
Tutaj jest tez ciekawie, bo oczywiscie tez dane papierowe nijak sie mają do rzeczywistosci.
2.0 120 z reguły ma bonus w okolicach 10-15 KM. Czyli wychodzi na hamowni od 130 do 135 KM.
2.0 165 KM w praktyce nigdy tyle nie ma. Producent to doskonale wie i zeby jakos zwiekszyc roznice w osiagach, stosuje inne skrzynie biegow. Wersja 120 KM ma dluga skrzynie (nizsze obroty na autostradzie), wersja 165 KM ma krotka skrzynie (dodatkowy hałas).
Dlatego jesli Mazda 3 to tylko 2.0 120KM (takie moje zdanie).
Mazda 6 i 2.0. Jak juz wiecie z poprzedniego akapitu tych 165 KM raczej nie znajdziecie pod prawą stopą. Jest wiec krotka skrzynia, sporo hałasu i brak elastycznosci powyzej 120 km/h.
Trzeba redukowac o 2 biegi w doł i meczyc sie z hałasem. Dlatego tez Mazdy 3 i 6 to najczesciej wyciszane auta w PL. Specjalisci znaja kazda spinkę na pamiec (w sumie duzy plus
)
Momenty obrotowe w 2.0 takie same. Roznice wynikaja z bledow pomiarowych.
Generalnie Kudo + Skyactive to był strzał w 10 jeśli chodzi o Mazdę.
Wycisneli cos sie dało z designu i dodatkowo doprowadzili do maksimum rozwoj przestarzałej technologii silników.
Niestety ograniczenia wolnossacych jednostek sa nie do przeskoczenia, jesli nie zwiekszamy pojemnosci...No a tu wchodzą podwyzki OC/AC i juz ledwo zipią wlasciciele aut powyzej 1.4, a bedzie jeszcze gorzej. No ale to tez problem naszego systemu gdzie skladki liczymy od pojennosci a nie np. od mocy auta czy ilosci co2.