Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10-08-2016, 13:08 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Jarl pisze:
Czy ktoś z kolegów rozważa przerobienie, po okresie gwarancji of course, systemu klimatyzacji na stary czynnik aby wyeliminować 123ryf?

Ja mam jeszcze trochę czasu (1,5 roku ponad) ale powoli rozglądam się za jakimś warsztatem, który uwolni mnie od tzw. nowego czynnika.


Przeróbka przy obecnej cenie 1234yF była by uzasadniona tylko w razie rozszczelnienia klimy i ucieczki całego czynnika (kolizja itp. bo cena przeróbki z napełenieniem R134A równała by się cenie napełnienia obecnego 1234yf.

Bez mechanicznej usterki system AC powinien pracować wydajnie bez ingerencji serwisu 7-10 lat a może i więcej a wtedy może być tak że R134A będzie kosztował 2-4 razy tyle co 1234yF bo będzie "HIPERBARDZONIEEKOLOGICZNY"

Jarl, czy wiesz jaki masz czynnik w lodówce? Często go wymieniasz?
Grzebanie w klimie dla lepszego samopoczucia nie ma sensu, no ale to: "Twoje auto, Twoje życie i Twoje pieniądze" jak mówi reklama. :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 10-08-2016, 17:22 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Potwierdzam - w profesjonalnym serwisie klimatyzacji, powiedzieli że do puki chłodzi nie ruszać, a jak ubędzie - to od razu całość, nie ubywa po trochu i nie trzeba uzupełniać.
Choć nie pytałem jak jest z olejem zawartym w czynniku :niewiem: czy jednak on się nie deprecjonuje :roll:


Na górę
Post: 10-08-2016, 20:45 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Olej da sobie radę bez problemu tak długo jak czynnik chłodniczy albo i dłużej.
Olej w klimie pracuje w zupełnie innych warunkach niż olej w silniku spalinowym. Nie ma kontaktu z resztkami spalania paliwa i nie utlenia się bo pracuje w systemie zamkniętym.

Tak jak w niektórych autach nie wymienia się oleju w skrzyni biegów tak i nie ma potrzeby wymiany oleju w obiegu AC.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 11-08-2016, 05:42 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
:brawo:


Na górę
Post: 12-08-2016, 09:30 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Wychodzę z założenia, ze po co stosować czynnik bardziej szkodliwy i łatwopalny, skoro można wrócić do starego i sprawdzonego. Oczywiście jeśli będzie to wykonalne i to w sposób porządny. Sprawę pieniędzy pozostawiam na boku, ile trzeba będzie się zapłaci.


Na górę
Post: 17-05-2023, 18:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Czas na odgrzanie tematu. Minęło sporo czasu, jak na dziś oceniacie zmianę czynnika chłodniczego 1234yf (nowy) na R134a (stary). Czy można zamienić , czy warto? Jakie następstwa? Może ktoś ma wiedzę popartą praktyką?


Na górę
Post: 18-05-2023, 20:31 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 51
Suzuki: x4
Witam !!!
Za mało danych co do pojazdu . Ja posiadam układ z czynnikiem R134a i na obecną chwilę sam rozwiązuje problemy .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 18-05-2023, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Przepraszam bardzo, chyba nie zrozumiałeś moich pytań. Mnie interesują konsekwencje zamiany czynnika chłodniczego 1234yf (nowy) na R134a (stary) a nie kto rozwiązuje problemy z klimatyzacją. Dodam jeszcze odnośnie danych "co do pojazdu" jak piszesz, to myślę, że tytuł wątku określa wystarczająco pojazd o którym piszę, jednak moje pytania rozszerzyć można na pozostałe auta z "nowym" czynnikiem.


Na górę
Post: 19-05-2023, 15:59 
Offline

Rejestracja: 25-06-2022, 21:08
Posty: 51
Suzuki: x4
Witam !!!
Na obecną chwilę nie miałem potrzeby zapoznania się ze specyfikacją czynnika chłodniczego 1234yf . Należy zapoznać się z czynnikiem nowym i starym(specyfikacja-parowanie , kondensaja). Co do danych pojazdu należy znać typ sprężarki , jaki olej jest przeznaczony do smarowania układu , ilości oleju w układzie , ilość czynnika nowego lub starego (dokonując zamiany czynnika o którym piszesz) , ciśnienia pracy układu na nowym i starym czynniku . Są to dane potrzebne do zamiany czynników chłodniczych .
Pozdro !!!


Na górę
Post: 22-05-2023, 10:42 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
A kolega chyba dalej nie zrozumiał :)

Iron - na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś specjalisty/warsztatu, który zajmuje się tylko klimatyzacją (nawet niekoniecznie tylko samochodową), podjechał i zapytał. W internecie można różne opinie znaleźć, ale która prawdziwa... :)


Na górę
Post: 22-05-2023, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Co do zrozumienia masz rację, ale ja nie chcę już o tym pisać bo to nic nie zmieni.
Moje pytanie właśnie wynika z propozycji warsztatu, aby zamienić czynnik głównie ze względów ekonomicznych. Fachowiec twierdzi, że praktykuje takie zamiany, nawet w autach premium. Jedno ale, czy warto wierzyć? Dlatego szukam na forum kogoś, kto może się wypowiedzieć ze strony praktycznej.


Na górę
Post: 23-05-2023, 08:34 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Zapytaj czy daje jakąś gwarancje :)

Generalnie w internetach jak zawsze jedni piszą, że nic się nie dzieje a innym po tygodniu padł kompresor. Tylko potem rodzą się kolejne pytania - jeżeli padł kompresor to czy był odpowiednio układ przepłukany, czy przy wymianie czynnika był zmieniany olej, czy spuszczony do końca stary czynnik itd itp. Ja się będę tym martwił jak się czynnik 'skończy' ale raczej będę chciał zmienić na stary, bo ten nowy jest powiedzmy delikatnie 'średnio bezpieczny' w razie wypadku.


Na górę
Post: 23-05-2023, 16:42 
Offline

Rejestracja: 16-07-2019, 20:38
Posty: 138
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: S-Cross 1.0
Rozmawiałem wczoraj z właścicielem serwisu klimatyzacji na temat powrotu do czynnika R-134a. Konkluzja jest taka:
- w okresie przejściowym były modele (niestety nie zapamiętałem jakie) których układy klimatyzacji (identyczne) były napełniane zabójczym dla środowiska R-134a jak i przyjaznym dla środowiska (wręcz naturalnym :lol: ) R-1234yf. Różne oprócz czynnika były też ciśnienia, w przypadku R-1234yf ciśnienie było (jest) o 7 % niższe.
- niedługo problem sam się rozwiąże ze względu na limity nałożone przez ukochaną UE na zużycie R-134a w motoryzacji na poszczególne kraje członkowskie, co powoduje gwałtowny wzrost cen i w efekcie doprowadzi do zatarcia różnic cenowych. Wcześniej te limity były omijane przez import tego gazu z Rosji i Ukrainy co powodowało, że ceny R-134a były niskie.
- oczywiście zmiana R-1234yf na R-134a jest w UE nielegalna :lol: Nie po to przecież Honeywell i DuPont wydały mnóstwo kasy na uświadamianie urzędników UE o zbawiennym wpływie na środowisko swojego "super gazu", by go teraz tanio sprzedawać.


Na górę
Post: 28-05-2023, 10:21 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Pracuję w serwisie i nieraz na życzenie klienta napełniamy układy starym czynnikiem, zamiast nowym. Działają wszystkie, a niektóre auta jeżdżą już tak kilka lat.


Na górę
Post: 28-05-2023, 15:49 
Offline

Rejestracja: 22-02-2016, 21:13
Posty: 86
Suzuki: s-cross
witam
można zamienić nowy czynnik na stary ,ale olej musi być od nowego czynnika i oczywiście płuczmy układ. Jeśli serwis klimy da "stary" czynnik i olej padnie kompresor.


Na górę
Post: 28-05-2023, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Dziękuję za odpowiedzi, dodam jedynie, że zdecydowałem się na serwis klimy z uzupełnieniem czynnika jaki był fabrycznie. Finansowo nie było tak tragicznie jak to głosi obiegowa opinia.


Na górę
Post: 28-05-2023, 18:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-05-2023, 09:52
Posty: 26
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
Ja byłem na uzupełnianiu czynnika w aucie żony- Citroen. Serwis niezależny oczywiście.
Dowiedziałem się ze UE dąży do tego aby stary czynnik zastąpić nowym , a ceny starego już dogoniły nowy.


Na górę
Post: 30-05-2023, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
@Iron proszę pochwal się ile zapłaciłeś za uzupełnienie tego 1234yF ?
Ja w warszawskim ASO zapłaciłem kiedyś 1900 zł za sam czynnik! (w tym samym czasie uzupełnienie "starym" czynnikiem kosztowało 120 zł - no, ale wtedy nikt nie wiedział, jak przerobić instalację w S-Cross na "stary czynnik").


Na górę
Post: 30-05-2023, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
W tej chwili to trudno powiedzieć, bo w kwocie którą zapłaciłem były jeszcze inne czynności wykonane przez warsztat, ale wstępna kalkulacja pełnego serwisu klimy razem z ozonowaniem miała nie przekroczyć wartości 550,00 zł. Przy odbiorze auta zapytałem o cenę za wszystko co zostało zrobione. Patrząc na całokształt usługi myślę, że zmieścili się w wymienionej kwocie. Usługa wykonana w zaprzyjaźnionym warsztacie.


Na górę
Post: 31-05-2023, 06:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-05-2023, 09:52
Posty: 26
Lokalizacja: Łódź
Suzuki: S-Cross
330 zł w Citroenie żony.


Na górę
Post: 01-06-2023, 20:44 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 172
Suzuki: swift shvs
a najlepsze jest to , że (przynajmniej w moim Swifcie) na kompresorze jest opis HCF134a/HFO1234yf. Czyli 'kompresor uniwersalny' ;)


Na górę
Post: 02-06-2023, 20:37 
Offline

Rejestracja: 23-01-2023, 07:41
Posty: 15
Suzuki: SX4 S-Cross
U mnie serwis liczy 1zł za 1g czynnika 1234yF.


Na górę
Post: 30-06-2023, 19:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Od kilku dni klima odmówiła posłuszeństwa. Po prawej stronie jeszcze trochę chłodziła, po stronie kierowcy wcale. Pojechałem do serwisu (nie ASO), gdzie dobito mi 350g tego świństwa 1234yf. Czyli przez 4 lata uciekł prawie cały gaz. Od właściciela serwisu usłyszałem, że teraz bardzo często spotyka się z przypadkami, jak u mnie. Podobno utrata 100g w ciągu roku, to obecnie standard :(
Czy tylko w Suzuki?


Na górę
Post: 30-06-2023, 20:24 
Offline

Rejestracja: 07-11-2015, 21:29
Posty: 37
piotrdab pisze:
Od kilku dni klima odmówiła posłuszeństwa. Po prawej stronie jeszcze trochę chłodziła, po stronie kierowcy wcale. Pojechałem do serwisu (nie ASO), gdzie dobito mi 350g tego świństwa 1234yf. Czyli przez 4 lata uciekł prawie cały gaz. Od właściciela serwisu usłyszałem, że teraz bardzo często spotyka się z przypadkami, jak u mnie. Podobno utrata 100g w ciągu roku, to obecnie standard :(
Czy tylko w Suzuki?

Mam auto z 2015. W tamtym roku robiłem serwis klimy w nieautoryzowanym warsztacie, po odessaniu i zważeniu czynnika nie stwierdzono ubytków.


Na górę
Post: 30-06-2023, 20:43 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Pytanie czy masz nowy czy stary czynnik.

Ja tylko mogę powiedzieć u siebie 2021 rok S-Cross i nie wiem czy ubyło mi czynnika czy nie ale na pewno zauważyłem, że klima chodzi zauważalnie gorzej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]