wawax pisze:
Zdecydowanie hak powinien być demontowalny. W PL tego nie pilnują, ale za granicą można łatwo dostać mandat za jazdę z hakiem bez potrzeby.
Słyszłem jakieś takie opowieści, zwłaszcza o Niemczech, ale szczerze wątpie aby gdzieś były takie przepisy, bo w całej Europie widuje się pełno samochodów z hakiem, w tym w Niemczech.
Cytuj:
Co więcej, w razie uderzenia w hak cała siła idzie nie na zderzak, tylko na płytę podłogową. Można mieć w ten sposób szkodę całkowitą, a na zewnątrz ledwie draśnięcie. Stare twierdzenia, że hak pozwala ochronić auto w razie wypadku można dziś między bajki włożyć.
A to muszę przyznać, że o tym nie pomyślałem.
Czyli w takim razie lepiej zdejmować hak za każdym razem jak się go nie używa?
W moim przypadku będzie cięzko, bo przynajmniej z 1 do 2 razy w tygodniu wożę bagażnik na rower.
Cytuj:
Mnie montowali w serwisie hak bez kluczyka z gniazdem 13pin (nie słyszałem, żeby ktoś kradł haki prawdę mówiąc).
Ja się wsumie nie o hak boje, ale o to co jest do niego przypięte.
Bagażnik na rower zapięty na kluczyk. Rower do bagażnika zapięty na kluczyk. Oczywiscie, że ktoś sobie z tym bez problemu poradzi. Ale może zejść z minuta czy dwie.
A z wypinanym hakiem, poprostu podejdzie, wypnie cały hak razem z bagażnikiem i rowerem w 5 sekund.
Przyczepę, też mam z bardzo solidnym zamkiem na zaczepie, i tak to nie bałem się wogóle jej zostawić przypiętej do auta na mieście. A z wypinanym hakiem to jednak ktoś wypnie hak i przyczepę weźmie.
Cytuj:
Założyli wersję z modułem sterującym. Przewód zasilania idzie z przodu od bezpiecznika. Z tyłu jest kilka kabli od modułu wpiętych w instalację, ale chyba tak to było przewidziane. Kable trochę krótkie, ale dopóki nie grzebiesz pod tapicerką to nie ma to znaczenia. Żadnej rdzy, ani problemów po 3 latach, gniazdo chowa się i wychodzi płynnie.
No czyli u Ciebie zrobione dobrze.
Cytuj:
Jedno co musieli poprawić, to podłączyli tylko podstawowe przewody, bez ACC i +12 (4 przewody przydatne, gdy jeździsz z przyczepą kempingową). Poprawiali bez dyskusji.
Warto podjechać i reklamować. Nawet gdyby było po gwarancji, to i tak montaż gniazda ewidentnie skopany. O ile samo się nie obróciło z jakiegoś powodu.
No w takim razie przy najbliższej okazji będę reklamował.
Tak czy siak, czy ktoś w takim razie wie jakie są zalety lub wady stosowanie gniazda w wiązką dedykowaną vs gniazda z najprostszą wiązką którą się wpina do przewodów od tylnych świateł?
Sam twierdzisz, że masz moduł ale i tak są kable poprzypinane do oryginalnej instalacji...