Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 20:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10-04-2019, 12:02 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Oprócz wykonania 100% potwierdzam.


Na górę
Post: 10-04-2019, 14:37 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Wątek jest poświęcony sprawie działania układu wspomagania kierownicy, więc nie chce tu robić jakiegoś offtopicu. Jeśli powstanie jakiś analogiczny "Alternatwy dla S-Crossa" jak w dziale Vitary II to chętnie się wypowiem na temat porównania S-Cross/ASX.

Jeśli chodzi o działanie układu kierowniczego, to po przesiadce z S-Crossa na ASX-a mogłem stwierdzić jedno – wreszcie przestały mnie po dłuższej podroży pobolewać przeguby w rękach. Nie to, że układ wspomagania w ASX działa jakoś wybitnie, działa zwyczajnie, nie zwraca na siebie większej uwagi. O to w sumie chodzi, żeby skupić się na obserwacji drogi a nie ustawicznym korygowaniu kierunku jazdy na wprost i przełamywaniu zastygającego wspomagania w punkcie "zero", a to mi doskwierało w S-Crossie.

Co do tej jazdy jak czołg, to cos w tym jest, ASX idzie jak czołg do przodu, może nieco topornie ale trzyma kierunek bezbłędnie, ustawisz kierownice i jedzie prosto, nie ma żadnego myszkowania na boki, nietrzymania kierunku jazdy czy potrzeby ciągłych mikrokorekt. Jakbym miał powrócić teraz do S-Crossa, to chyba bym się zapłakał, nie ma takiej możliwości, chyba ze w nowych egzemplarzach po cichu poprawili działanie układu kierowniczego i wspomagania.


Na górę
Post: 10-04-2019, 15:58 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Dobrze, że wróciliśmy do tematu wątku czyli jak to ja określam "sklejenia" układu kierowniczego w położeniu centralnym
obrazują to jazdy testowe S-crossa oraz bliźniaczej Vitary (układ kierowniczy) przypadłość występuje również w Baleno, ale to inny samochód.
przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk&t=410s
od 6:50 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=Ob12YgiMeWw&t=360s
od 6:00 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=y2Gl0efyHA4&t=365s
od 6:10 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=NYT2rRCVJZk&t=680s
od 11:20 minuty

Mam tą przypadłość i ręce opadają (rozważam sprzedaż mojego S- crossa), jak pisałem wcześniej próbowałem już wszystkiego oprócz wymiany maglownicy, czy ktoś wymienił maglownicę i przypadłość ta ustąpiła proszę Szanownych Forowiczów o informacje.


Na górę
Post: 10-04-2019, 16:12 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Kiuum, jakiego masz S-Crossa, I czy II (po FL)?


Na górę
Post: 10-04-2019, 16:28 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Przed liftem
rok 2015 1,6Pb 2WD przebieg 44tyś


Na górę
Post: 10-04-2019, 16:48 
Offline

Rejestracja: 02-03-2019, 13:06
Posty: 1
Suzuki: s-cross
Witam, mam s-crossa z 2018 po fl, układ kierowniczy działa normalnie, nie wyczuwam zadnych oporow, kierownica sama powraca do zera


Na górę
Post: 10-04-2019, 18:03 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: sx4 s-cross
czytam i czytam ...
z jakiego roku Wy macie te auta?
ja mam z 2018 i nie widzę , nie wyczuwam żadnych problemów . Ostatni weekend 1200km po autostradzie oprócz bolącej dupy od siedzenia to żadnego dyskomfortu ,jak ktoś opisał nadgarstków .
kierownica wraca, a to że w czasie jazdy są drobne korekty to normalne jak w każdym aucie , i w BETLEY-U za dwie bańki takie rzeczy są .
więc o co tu bic pianę ?

_________________
1.4 6MT Premium
2018
:zakrecony: SPRZEDANY :]


Na górę
Post: 10-04-2019, 19:17 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja mam 2014 i przyznam, że nawet ból dupska nie jest jakiś szczególny. ;) A samochód jedzie jak po sznurku. jedno do czego mogę mieć zastrzeżenia w moim samochodzie, to wrażliwość na wiatr boczny przy większych prędkościach ale to normalna sprawa przy tego typu nadwoziu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-04-2019, 21:37 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Skoro jedni mają problemy a inni nie (sam osobiście w mojej Vici nie mam żadnych), to znaczy że jest to defekt, który na 99% można usunąć.
Jeżeli mnie by to dopadło, to zrobiłbym tak:
- spróbował poluzować śrubą regulacyjną opór maglownicy, tylko na trochę, na próbę. Jeżeli to radykalnie by pomogło, to dalej drążyłbym ten temat
- pojechałbym do jakiegoś magika od zawieszeń (tzn. geometrii), nie zwykłego mechanika, tylko do kogoś z podejściem "out-of-the-box". Niech spróbuje różnych ustawień zbieżności, kąta wyprzedzenia zwrotnicy itp.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 11-04-2019, 11:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kium pisze:
Dobrze, że wróciliśmy do tematu wątku czyli jak to ja określam "sklejenia" układu kierowniczego w położeniu centralnym
obrazują to jazdy testowe S-crossa oraz bliźniaczej Vitary (układ kierowniczy) przypadłość występuje również w Baleno, ale to inny samochód.
przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk&t=410s
od 6:50 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=Ob12YgiMeWw&t=360s
od 6:00 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=y2Gl0efyHA4&t=365s
od 6:10 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=NYT2rRCVJZk&t=680s
od 11:20 minuty
Mam tą przypadłość i ręce opadają (rozważam sprzedaż mojego S- crossa), jak pisałem wcześniej próbowałem już wszystkiego oprócz wymiany maglownicy, czy ktoś wymienił maglownicę i przypadłość ta ustąpiła proszę Szanownych Forowiczów o informacje.
U mnie w Vitarze tak to wygląda, nie widzę w/w problemów: https://youtu.be/2LJgKr6N_BE

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-04-2019, 15:02 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Przesiadłem się do vitary polift z golfa VI i poza tym, że jest lżej przy manewrowaniu to e trasie układ kierowniczy działa równie dobrze. Działa przewidywalnie i nie widzę opisanych przypadłości. Jedzie jak po sznurku więc raczej problem konkretnego egzemplarza...


Na górę
Post: 25-04-2019, 18:49 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Paffcio pisze:
Skoro jedni mają problemy a inni nie (sam osobiście w mojej Vici nie mam żadnych), to znaczy że jest to defekt, który na 99% można usunąć.
Jeżeli mnie by to dopadło, to zrobiłbym tak:
- spróbował poluzować śrubą regulacyjną opór maglownicy, tylko na trochę, na próbę. Jeżeli to radykalnie by pomogło, to dalej drążyłbym ten temat
- pojechałbym do jakiegoś magika od zawieszeń (tzn. geometrii), nie zwykłego mechanika, tylko do kogoś z podejściem "out-of-the-box". Niech spróbuje różnych ustawień zbieżności, kąta wyprzedzenia zwrotnicy itp.

Poluzowałem z mechanikiem śrubę maglownicy (kilka prób) aż słyszalne były stuki w maglownicy i nic. Auto dalej ma problem z jazdą na wprost. Sprzedam dziada i tyle


Na górę
Post: 26-04-2019, 13:07 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Jak dla mnie dwie jedyne sensowne opcje to przyzwyczaić się (nie dałem rady) albo sprzedać (co uczyniłem, bez żalu).

Zdecydowanie nie przemawiają do mnie natomiast pomysły na samodzielne tzw. "grzebanie" w konstrukcji układu, bo raz że może to grozić utrata uprawnień gwarancyjnych, dwa w razie jakiegoś odpukać wypadku ubezpieczyciel może wykpić się od odpowiedzialności powołując się na samowolną ingerencję w konstrukcji pojazdu, trzecia sprawa wreszcie, ze to może obniżać wartość rynkową pojazdu.


Na górę
Post: 26-04-2019, 20:44 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Dziwię się, że Suzuki tak zostawiła ten problem. Nie dotyczył on oczywiście wszystkich aut. Wnioski są takie:
Suzuki nie mogła sama poradzić sobie z tym problemem i wsadziła jak struś głowę w piasek lub
Suzuki stwierdziło, ze akcja serwisowa może być zbyt droga i lepiej przeczekać problem na zasadzie czas zrobi swoje.


Na górę
Post: 27-04-2019, 13:30 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Jarl pisze:
Jak dla mnie dwie jedyne sensowne opcje to przyzwyczaić się (nie dałem rady) albo sprzedać (co uczyniłem, bez żalu).

Zdecydowanie nie przemawiają do mnie natomiast pomysły na samodzielne tzw. "grzebanie" w konstrukcji układu, bo raz że może to grozić utrata uprawnień gwarancyjnych, dwa w razie jakiegoś odpukać wypadku ubezpieczyciel może wykpić się od odpowiedzialności powołując się na samowolną ingerencję w konstrukcji pojazdu, trzecia sprawa wreszcie, ze to może obniżać wartość rynkową pojazdu.

Wybieram drugą opcje, to jest sprzedaż. W lecie to jeszcze jakoś można jeździć i walczyć z kierownicą ale w zimie na śliskiej drodze to ma się wrażenie jakby ciągle wpadało się w piślizg (jeden z forowiczów pisał o tym, potwierdzam to w całej rozciągłości), jak jade w zimie po białej drodze to mnie pot oblewa, mieszkam w górach i drogi często są białe i śliskie. Kiedyś w zimie dałem koledze prowadzić i po pjeździe powiedział żebym tym autem nie jeździł w zimie. Decyzja zapadła sprzedaje. Tak na marginesie to szkoda że SMP nie da nieoficjalnej informacji jak rozwiązać problem. Wydał bym któryś tysiąc aby rozwiązać problem a tak tylko zawiodłem się na aucie i marce SUZUKI.


Na górę
Post: 24-06-2019, 06:01 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Jakiś koszmar.
Wczoraj był kupiec na samochód i pierwsze co się zapytał to jak z autocentrowaniem kierunku jazdy tj. czy samochód jedzie na wprost czy wymaga korekt kierownicą.


Na górę
Post: 24-06-2019, 12:09 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Czyta forum :lol:


Na górę
Post: 24-06-2019, 20:40 
Offline

Rejestracja: 30-04-2018, 14:10
Posty: 5
Witam.

Panowie mamy jako użytkownicy problem z którym Suzuki po prostu nas olewa (sam zgłaszałem ten problem w serwisie to mi powiedzieli że to już tak jest w SX4 Cross) może podeślijmy problem do TVN TURBO i wówczas dziennikarze pomogą rozwiązać problem i Suzuki pokłoni się na tym problemem.
Pisałem do Suzuki Polska w Warszawie odnośnie tego problemu to nie dostałem żadnej zwrotnej odpowiedzi czyli kompletne olewajstwo ( może w Suzuki mają myśl jak kupiliśmy sobie autko i wyjechaliśmy z salonu to teraz nasz problem a gwarancja to tylko papierek)

,,Jak to mówią w grupie siła"

_________________
Marek


Na górę
Post: 24-06-2019, 20:52 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Czy ktokolwiek ze skarżących się tu próbował jeszcze na gwarancji korzystać z Rzecznika Praw Konsumenta lub choćby z rzeczoznawcy z PZMot?
Powiem brutalnie - jeżeli celem skarżących się na wadę auta jest usunięcie tej wady przed producenta lub gwaranta, to jakim cudem wylewanie żali na Forum ma w tym pomóc?
Jeżeli SMP Was olewa, to dlaczego nie skorzystacie z pełnej drogi prawnej przysługującej Wam jako konsumentom z sądem włącznie? Skoro w jednym aucie problem nie występuje, a w innym tak, to taki defekt jest do rozwiązania, tylko gwarantowi nie chce się ruszyć dupy, bo byłoby to dla niego za drogie, co nas, klientów powinno guano obchodzić :]
Więc panowie nabici w Suzuki, dosyć stękania, tylko do dzieła!!!

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 25-06-2019, 10:06 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Moim zdaniem problem z układem kierowniczym zagraża bezpieczeństwu tj. należy ciągle się skupiać na utrzymaniu kierunku jazdy zamiast obserwować drogę. Zapewne z tej przyczyny doszło już do kolizji ale zapewne nikt nie umie połączyć braku centrowania w uładzie kierowniczym z kolizjami


Na górę
Post: 25-06-2019, 10:35 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jeżeli to prawda, idź do rzeczoznawcy, i do sądu. Reszta to bicie piany.


Na górę
Post: 10-07-2019, 21:50 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Jarl pisze:
Jak dla mnie dwie jedyne sensowne opcje to przyzwyczaić się (nie dałem rady) albo sprzedać (co uczyniłem, bez żalu).

I to chyba jedyne co można poradzić tym którzy jak my zmagają się z tą przypadłością. :czyta:

I żeby nie być gołosłownym jeszcze raz opisze moje trzy podejścia w ASO (i nawet czwarte w samej centrali :P) żeby usunąć trapiący moje auto problem "sztywnego układu kierowniczego"

Podejście pierwsze:
Zgłoszenie problemu przy przeglądzie po pierwszym roku. Oczywiście standardowa gadka "pierwszy raz ktoś zgłasza taki problem"
Wyniki badania:
"Sprawdziliśmy na jeździe próbnej, nie stwierdziliśmy nieprawidłowości" - dla wyjaśnienia jazda trwała 5 sekund po placu między warsztatem a parkingiem - widziałem.
"Sprawdziliśmy płyn wspomagania - był w normie" na moje pytanie jaki jest płyn we wspomaganiu elektrycznym pan "serwisant" zrobił duże oczy i zamilkł.

Podejście drugie.
Przy okazji wizyty w serwisie który podobno zna problem. "tak, wiemy, zmnienamy soft i jest OK"
Po zmianie softu (który okazał się softem całego BCM a nie wspomagania) porada: "proszę obserwować czy jest poprawa" - oczywiście sytuacja bez zmian.

Podejście trzecie.
Powiedziałem sobie że nie odpuszczę i przed końcem gwarancji zgłoszę to jeszcze raz w kolejnym ASO.
Oczywiście standardowa gadka "pierwszy raz ktoś zgłasza ten problem"
Jazda próbna z nie byle kim, samym "kierownikiem mechaników". Pan stwierdził że rzeczywiście auto ma dosyć "sztywny" układ kierowniczy ale poza tym wg. niego jest OK.
Zaproponował sprawdzenie geometrii (na mój koszt 100PLN) i ewentualną korektę (na mój koszt 80PLN) w ramach dopuszczalnych wartości żeby auto miało "mniej sztywny kierunek jazdy" - zgodziłem się, co mi pozostało :]
Po przyjechaniu do warsztatu pan "kierownik" za drzwiami warsztatu wydał krótkie polecenia i Serwisant potulnie wykonał czynności sprawdzenia i wyregulowania zbieżności.
Po "serwisie" zapytałem mechanika na jaką wartość ustawił zbieżność, powiedział "oczywiście w środek nastaw".
Kiedy zapytałem czy kierownik nie wytłumaczył mu jaki mam problem i po co była ta regulacja... zrobił wielkie oczy bo niestety nie wiedział o co chodzi "pan kierownik kazał wykonać usługę więc to zrobił"
Generalnie opadły mi ręce i wszystko inne, nie chciało mi się szukać kierownika i robić afery, powiedziałem sobie że mam to w dupie i pojechałem do domu. :] :wsciekly: :]

Na drugi dzień zadzwoniłem sobie jeszcze do Suzuki Polska do działu reklamacji starając się spokojnie wyjaśnić mój problem i dowiedzieć się czy gdziekolwiek w Polsce uzyskam pomoc skoro zostało mi jeszcze kilka dni gwarancji. Pan najpierw jak mantrę powtórzył że "pierwszy raz ktoś zgłasza ten problem"
Potem kiedy powołałem się na to że nie jestem sam zrugał mnie że forum to nie jest dla niego źródło informacji. Na koniec polecił napisać maila z moim problemem i on wtedy się do tego odniesie.
Oczywiście maila nie napisałem bo nie chciałem tracić kolejnych 30 minut swojego życia na coś co nie przyniesie żadnego skutku. :mikolaj:

Tak więc jeżdżę sobie dalej Suzuki i już. Nie spędza mi to snu z powiek, myślę od czasu do czasu o zmianie auta i pewnie tak się skończy, ale skoro poza tym na razie się nie psuje to szkoda go :]
Z drugiej strony doskonale rozumiem tych którzy nie mogą patrzeć na to auto.

A Teraz wszyscy koledzy którzy są zadowoleni ze swoich aut i nie mają tego problemu mogą wylać na mnie wiadro pomyj za to że śmiałem splamić nieskazitelny wizerunek suzuki. :milosc:
Spokojnie, nie ograniczajcie się. Forum czytam co kilka miesięcy więc nie będzie ciętych ripost z mojej strony :]

Konkludując: Spokojnie, kolejny raz staram się wytłumaczyć że nie twierdzę (i chyba nikt tutaj) że to wada wszystkich Suzuki tylko tych kilku procent i że Suzuki regularnie nas olało....
A jeżeli ktoś kiedykolwiek wyleczył swoje auto z tego problemu to niech się odezwie :uznanie:

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że jak za kilka miesięcy wystawię scrossa na ot..oto to pierwszy kupiec zapyta:
Kium pisze:
jak z autocentrowaniem kierunku jazdy tj. czy samochód jedzie na wprost czy wymaga korekt kierownicą.
:)) :] :D

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 11-07-2019, 09:23 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 31
Suzuki: S-Cross 1.0
Joozwa pisze:
"Sprawdziliśmy płyn wspomagania - był w normie" na moje pytanie jaki jest płyn we wspomaganiu elektrycznym pan "serwisant" zrobił duże oczy i zamilkł.


Wiadra pomyj nie będzie bo to nie o to tu chodzi. Nie jestem specem ale jaki płyn wspomagania układu kierowniczego ELEKTRYCZNEGO sprawdził pan serwisant? Jest takowy? Pan serwisant to pewnie uczeń na praktykach :)

Do rzeczy. Niespełna miesiąc temu miałem okazję przejechać się modelem s cross 2017 znajomego, który w podobny sposób psioczył na działanie układu kierowniczego. W moim odczuciu działał dokładnie tak jak w moim z 2018 r. Powiem więcej, w moim odczuciu działają niemalże tak samo jak w drugim aucie czyli 10-letniej hondzie jazz. Osobiście nic bym nie zmieniał, jak dla mnie te układy działają idealnie i precyzyjnie. Dla odmiany udostępniłem swój znajomemu dla porównania. Oczywiście coś tam psioczył i chyba na siłę szukał dziury w całym. Może to przypadłość suzuki a może generalnie aut japońskich albo aut z układami kierowniczymi elektrycznymi? Na indywidualne odczucia nie ma rady ale zamiast tego może po prostu lepiej zmienić auto a zanim się kupi to zrobić porządną jazdę próbną, nie na parkingu?


Na górę
Post: 12-07-2019, 19:49 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Tu nie chodzi o ptecyzyjność układu kierowniczego, a o brak centrowania jazdy na wprost. Jeszcze raz przypomnę filmiki. Poszukam jeszczcze filmik z baleno.

https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk&t=410s
od 6:50 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=Ob12YgiMeWw&t=360s
od 6:00 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=y2Gl0efyHA4&t=365s
od 6:10 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=NYT2rRCVJZk&t=680s
od 11:20 minuty


Na górę
Post: 12-07-2019, 22:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Mógłby ktoś nagrać film ukazujący ten problem?

Tu na przykładzie Vitary, brak jakichkolwiek problemów: https://youtu.be/2LJgKr6N_BE

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]