Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01-11-2017, 18:11 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
jeszcze się nie przyzwyczaiłeś ? może zacznij porównywać z innymi s-crossami


Na górę
Post: 04-11-2017, 19:53 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 08:56
Posty: 12
Suzuki: SX4 S-cross
Witam, może coś wniosę do wątku. Zakupiłem używanego S-crossa (3 latek, był jeszcze na gwarancji) wiosną 2017.Po zakupie auta przekonwertowałem całe forum. Czytałem również ten wątek i zacząłem się zastanawiać czy i ten problem u mnie nie występuje. Auto nie dawało przyjemności z jazdy, było męczące... Udało mi się jeszcze na gwarancji umówić na wizytę w ASO. Auto zniknęło na 0,5h. Byłem nastawiony że nic się nie zmieni. Wyjeżdżając z parkingu ASO już czułem dużą różnicę. Auto lepiej się prowadzi (nie rozwiązuje to problemu braku położenia "0" o którym można się posłuchać YT "Suzuki SX4 S Cross TEST PL Pertyn ględzi" ).
Rozmawiałem z opiekunem klienta. Wgrywają oprogramowanie, które zmniejsza siłę wspomagania kierownicy w położeniu zerowym. Najlepiej wziąć jazdę testową w aso i porównać. Przed zakupem w ASO jeździłem S-cross po lifcie i ten problem nie występował.


Na górę
Post: 06-11-2017, 20:22 
Offline

Rejestracja: 11-10-2016, 18:15
Posty: 9
Wojtta gdzie ci wyrywali te opragramowanie i może wiesz ile to kosztuje. Ta przypadłość jest irytująca.


Na górę
Post: 06-11-2017, 20:23 
Offline

Rejestracja: 11-10-2016, 18:15
Posty: 9
Wojtta gdzie ci wyrywali te opragramowanie i może wiesz ile to kosztuje. Ta przypadłość jest irytująca.


Na górę
Post: 07-11-2017, 11:10 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
wojtta12 pisze:
Wgrywają oprogramowanie, które zmniejsza siłę wspomagania kierownicy w położeniu zerowym.




I to coś pomogło? U mnie wizyta w serwisie swego czasu to była strata czasu.

Wg mnie powinno być raczej odwrotnie, siła wspomagania przy położeniu 0 powinna zostać zwiększona tak, aby nie powstawał ten irytujący efekt "zastygania" kierownicy w jednym punkcie, który trzeba każdorazowo przełamywać siłą rąk tak, aby wspomaganie by Suzuki raczyło się wreszcie aktywować.


Na górę
Post: 08-11-2017, 12:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Zapewne był to efekt placebo :)

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 08-11-2017, 14:35 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 08:56
Posty: 12
Suzuki: SX4 S-cross
beatazaw pisze:
Wojtta gdzie ci wyrywali te opragramowanie i może wiesz ile to kosztuje. Ta przypadłość jest irytująca.


Witam,
dla mnie to nie efekt placebo. Jest dużo lepiej lepiej. Wcześniej jazda była męcząca, teraz da się przeżyć choć d... nie urywa.
Jeżdżę kilkoma autami jednocześnie wiec mam porównanie i nie traktuje auta tylko do przemieszczania się z pkt A do B. Ogólnie układ kierowniczy suzuki wypada tu b. słabo ... Oczywiście żona twierdzi że, nie widzi różnicy. Wiec zależy to również od kierowcy. Zmniejszenie siły w położeniu "0" spowodowało, że nie przykłada się tak dużej siły by utrzymać kierunku na wprost (a korekty robi się w tym aucie nieustannie i na każdej dziurze - brak położenia "0"). Do 80km/h nawet tak bardzo tego nie czuć. Na trasie lepie się pilnować.

Oprogramowanie wgrywane w Katowicach - Dolina 3 stawy (nie robię reklamy :)) Ile kosztowało. Trzeba było wykupić inną usługę tak by auto wjechało na serwis. Auto było niby na gwarancji, ale z racji że przeglądy były nieregularne - przepadła :).
Wgranie oprogramowania darmowe. (Dokupiłem chromowane nakładki na klamki - życzenie żony).
W gratisie wymienili mi również gałkę zmiany biegów na nową z nowego modelu - łuszczyła stara. (Konkurencyjny serwis z DG. twierdził że nie podlega to gwarancji i nic nie da się z tym zrobić).

Tak jak pisałem wcześniej. Najlepiej wziąć jazdę próbną w ASO i porównać siłę wspomagania.


Na górę
Post: 08-11-2017, 19:03 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 08:56
Posty: 12
Suzuki: SX4 S-cross
Jarl pisze:
wojtta12 pisze:
Wgrywają oprogramowanie, które zmniejsza siłę wspomagania kierownicy w położeniu zerowym.




I to coś pomogło? U mnie wizyta w serwisie swego czasu to była strata czasu.

Wg mnie powinno być raczej odwrotnie, siła wspomagania przy położeniu 0 powinna zostać zwiększona tak, aby nie powstawał ten irytujący efekt "zastygania" kierownicy w jednym punkcie, który trzeba każdorazowo przełamywać siłą rąk tak, aby wspomaganie by Suzuki raczyło się wreszcie aktywować.


Przyznaje koledze rację.
Trochę źle się wyraziłem.
Siła wspomagania się zwiększyła, tak że nie trzeba przykładać tak wielkiej siły do korekty toru jazdy.


Na górę
Post: 24-11-2017, 13:50 
Offline

Rejestracja: 22-06-2017, 08:13
Posty: 23
Dorzucając 3 grosze do wątku, dziś przy okazji zmiany opon i paru innych drobnych usterek byłem w ASO i wspomniałem o tym problemie, jednak stwarzali wrażenie, że nigdy o tym nie słyszeli. Wspomniałem, że ponoć update software'u pomaga więc powiedzieli, że sprawdza no i po wyjechaniu okazało się, że jest ewidentnie lepiej. Jak tu ktoś napisał: d... nie urywa, bo w tym samochodzie wspomaganie i tak jest skopane, ale potwierdzam, że jeśli chodzi o sam efekt usztywnienia w położeniu "0" komfort prowadzenia jest obecnie znacznie lepszy.

Pozdrawiam


Na górę
Post: 25-11-2017, 00:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Mam (nadal) wrażenie, że reakcje ASO są dwie.
1. Twierdzą, że pierwszy raz słyszą o takim przypadku.
2. Twierdzą, że wiedzą o co chodzi. Odprowadzają samochód do hali napraw, podpinają do komputera i...

Można jeszcze podpompować koła. Wtedy maleje "opór w punkcie 0"

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 27-11-2017, 10:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Nigdy nie narzekałem w swoim na sterowanie ale w zeszłym tygodniu oddałem auto na serwis i po odebraniu samochodu zauważyłem ze o wiele szybciej i łatwiej kierownica wraca do punktu zero do samego środka.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 04-01-2018, 00:34 
Offline

Rejestracja: 04-01-2018, 00:14
Posty: 33
Suzuki: Suzuki S Cross
Witam.
Stoję przed dylematem zakupu nowego samochodu. Szczerze mówiąc oglądałem kilka filmików o nowym S Crossie, auto prezentuje się bardzo fajnie. Niestety zastanawia mnie problem o którym piszecie i o którym wspominali na youtube. Od znajomej pożyczyłem Vitarę ( samochód bardzo podobny i nic nie zauważyłem ). Jednak S Cross wg mnie ładniejszy i dla mnie bardziej praktyczny. Czy ktoś dalej ma ten problem samochodu kupowanego w ostatnim czasie czy może już Suzuki udało się go rozwiązać?Zamawiając teraz samochód z tego co się orientowałem do odbioru byłby za 2, 3 miesiące więc łudzę się, że może będzie dobrze. Z góry dziękuję za pomoc i Wasze uwagi.


Na górę
Post: 04-01-2018, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
ludwich pisze:
Witam.
Stoję przed dylematem zakupu nowego samochodu. Szczerze mówiąc oglądałem kilka filmików o nowym S Crossie, auto prezentuje się bardzo fajnie. Niestety zastanawia mnie problem o którym piszecie i o którym wspominali na youtube. Od znajomej pożyczyłem Vitarę ( samochód bardzo podobny i nic nie zauważyłem ). Jednak S Cross wg mnie ładniejszy i dla mnie bardziej praktyczny. Czy ktoś dalej ma ten problem samochodu kupowanego w ostatnim czasie czy może już Suzuki udało się go rozwiązać?Zamawiając teraz samochód z tego co się orientowałem do odbioru byłby za 2, 3 miesiące więc łudzę się, że może będzie dobrze. Z góry dziękuję za pomoc i Wasze uwagi.


Myślę, że będę dobrym i rzetelnym opiniotwórcą i pomogę Ci podjąć wybór gdyż jeżdziłem Baleno, w którym praktycznie każdy na forum zgłaszał podobne problemy z układem kierowniczym :)
Kiedy pierwszy raz wsiadałem do S-Crossa na jeździe próbnej to była jedyna rzecz na którą zwróciłem uwagę, poprosiłem o wyjazd na autostradę aby rozbujać auto do 150-160 km/h. Od początku nie było najmniejszych problemów, auto prowadzi się cholernie stabilnie i kierownica zachowuje się tak jak powinna o stokroć lepiej niż w moim Baleno z 2016.
Więc S-Cross kupiłem i najechałem już 7000 km. Układ kierowniczy działa świetnie, wspomaganie jest takie jakie być powinno, wydaje mi się, że ten problem już po Lifcie po prostu nie występuje, a jeśli tak to w na prawdę pojedynczych sztukach :)


Na górę
Post: 04-01-2018, 10:00 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
A jak wada ujawni się właśnie w tym zakupionym egzemplarzu? Wiem niestety jak to jest, udowadniać przed serwisem Suzuki, że nie jest się wielbłądem i że problem istnieje naprawdę. Nie życzę nikomu. Niepotrzebna nerwówka. Oni niby cos tam wgrywają, jakieś kolejne "softy", przy czym u mnie żadnej poprawy nie stwierdziłem. Zbadanie sprawy z ITS utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie ma raczej co tracić czasu i kasy na wszczynanie sprawy sądowej, najlepszym wyjściem będzie pogonienie fury i tak zrobiłem. Za niewiele większe pieniądze kupiłem crossovera, który pewnie sunie po drodze bez żadnego myszkowania na boki, a o kierownicy i jej wspomaganiu w ogóle nie myślę (bo chodzi prawidłowo).

Przed zamówieniem S-Crossa II, pojeździłbym maksymalną ilością dostępnych egzemplarzy demo, jazda na wprost ze stałą prędkością 60-90 km/h. Jeśli nie będziesz odczuwać żadnego dyskomfortu (konieczność częstych mikro-korekt toru jazdy przy "usztywnianiu" kierownicy w położeniu zero), być może rzeczywiście już w "polifcie" problem i zidentyfikowano i usunięto.


Na górę
Post: 04-01-2018, 10:18 
Offline

Rejestracja: 04-01-2018, 00:14
Posty: 33
Suzuki: Suzuki S Cross
Może ktoś kupował w ostatnim czasie S Crossa i coś podpowie?W sobotę mam czas i chcę podjechać do salonu sprawdzić samochód. Mieszkam w Gdańsku i niedaleko jest MotorCentrum. Jakieś doświadczenia z tym serwisem?


Na górę
Post: 04-01-2018, 11:24 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
Ja mam wrażenie, ze w Suzuki występują 2 odrębne problemy ze wspomaganiem kierownicy:

1) Kierownica ma za słabe wspomaganie w punkcie zerowym. Efekt jest taki, że kierownica ładnie wraca do punktu zerowego kiedy ją puścimy, ale wykonanie drobnej korekty wymaga bardzo dużej siły. W efekcie szarpnięcia samochód samochód zaczyna tańczyć na drodze i jazda jest męcząca. O tym problemie mówił na swoim kanale Zachar Zawadzki z Autocentrum.

2) Kierownica ma zbyt silne wspomaganie w punkcie zerowym. Efekt jest taki, że kierownica puszczona po zakręcie nie wraca do punktu zerowego. Jadąc samochodem po autostradzie w długim zakręcie możemy odpowiednio ustawić lekko skręconą kierownicę i nawet ją puscic i samochód bedzie trzymał obrany tor jazdy. Mój S-Cross właśnie tak się zachowuje. O tym problemie na swoim kanale ględził Pertyn. Mi ten problem w ogóle nie przeszkadza, ponieważ nigdy nie puszczam kierownicy i zawsze obserwuję drogę. Gdyby nie recenzje i rozmowy w internecie nigdy bym nie wpadł na to, że mój samochód ma jakąś "wadę"

Mam wrażenie, że ponieważ występują tutaj 2 odrębne problemy, to część osób nie za bardzo może się na tym forum dogadać czy problem ze wspomaganiem występuje, czy nie.


Na górę
Post: 04-01-2018, 11:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
ludwich pisze:
Może ktoś kupował w ostatnim czasie S Crossa i coś podpowie?W sobotę mam czas i chcę podjechać do salonu sprawdzić samochód. Mieszkam w Gdańsku i niedaleko jest MotorCentrum. Jakieś doświadczenia z tym serwisem?


No ja kupowałem pół roku temu :) więc chyba moja podpowiedź jest w miarę dobra :)
Jeśli jesteś w pobliżu Poznania, to możemy się spotkać i chętnie dam się przejechać


Na górę
Post: 04-01-2018, 19:30 
Offline

Rejestracja: 04-01-2018, 00:14
Posty: 33
Suzuki: Suzuki S Cross
Jestem z Gdańska więc trochę daleko, ale dziękuję :)
Nie ma nikogo więcej kto kupił niedawno samochód i mógłby się podzielić uwagami?
Na co jeszcze ewentualnie warto zwrócić uwagę przy zakupie S Crossa?
W wersji Premium nie ma podobno nawigacji a mogą dać kartę. Ktoś wie o co chodzi i czy może warto dokupić z salonu dedykowaną stację Kenwooda?
M3ntoR pisze:
ludwich pisze:
Może ktoś kupował w ostatnim czasie S Crossa i coś podpowie?W sobotę mam czas i chcę podjechać do salonu sprawdzić samochód. Mieszkam w Gdańsku i niedaleko jest MotorCentrum. Jakieś doświadczenia z tym serwisem?


No ja kupowałem pół roku temu :) więc chyba moja podpowiedź jest w miarę dobra :)
Jeśli jesteś w pobliżu Poznania, to możemy się spotkać i chętnie dam się przejechać


Na górę
Post: 04-01-2018, 20:30 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
quazi pisze:
Mam wrażenie, że ponieważ występują tutaj 2 odrębne problemy, to część osób nie za bardzo może się na tym forum dogadać czy problem ze wspomaganiem występuje, czy nie.

No to jest trzecia grupa ;) Ja nie mam żadnych problemów. Kupowałem auto w 2014r , wcześniej miałem testówkę na weekend i też nic nie stwierdziłem. W moim mam wymieniony kompletny układ kierowniczy, czyli przekładnię i ukł. wspomagania (po kolizji). Ani przed wymianą ani też po wymianie nie stwierdzam żadnego z wymienionych problemów. Miałem już kilkanaście samochodów, jeżdżę na co dzień kilkoma różnymi i nie odczuwam żadnego dyskomfortu w S-cross. :niewiem: Może miałem takiego farta. :skoczek:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-01-2018, 21:10 
Offline

Rejestracja: 26-09-2016, 09:05
Posty: 97
Lokalizacja: Grudziądz
Suzuki: S-cross 1,6 Premium
Też jestem w 3 grupie :D . Kupiłem na początku 2016 ale rocznik 2015. Na co dzień jężdżę innym autem, do Suzi przesiadam się gdy pozwoli żona ;), trudno więc mówić o przyzwyczajeniu . Nic niepokojącego nie stwierdziłem ani w ruchu miejskim ani też na autostradzie.


Na górę
Post: 05-01-2018, 07:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
ludwich pisze:
Jestem z Gdańska więc trochę daleko, ale dziękuję :)
Nie ma nikogo więcej kto kupił niedawno samochód i mógłby się podzielić uwagami?
Na co jeszcze ewentualnie warto zwrócić uwagę przy zakupie S Crossa?
W wersji Premium nie ma podobno nawigacji a mogą dać kartę. Ktoś wie o co chodzi i czy może warto dokupić z salonu dedykowaną stację Kenwooda?
M3ntoR pisze:
ludwich pisze:
Może ktoś kupował w ostatnim czasie S Crossa i coś podpowie?W sobotę mam czas i chcę podjechać do salonu sprawdzić samochód. Mieszkam w Gdańsku i niedaleko jest MotorCentrum. Jakieś doświadczenia z tym serwisem?


No ja kupowałem pół roku temu :) więc chyba moja podpowiedź jest w miarę dobra :)
Jeśli jesteś w pobliżu Poznania, to możemy się spotkać i chętnie dam się przejechać


Moim zdaniem nie warto zmieniać stacji. Standardowy Bosch jest spoko. Karty też bym nie brał. Stacja wraz z najnowszą aktualizacją dostała wspracie Android Auto, które działa świetnie, bez żadnych problemów. Dzięki temu możesz odpalić sobie Google Maps i śmigać :)
Zwróć tylko uwagę żebyś miał wgrany najnowszy update do stacji, bo normalnie za to kasują 100-200 zł. Jeśli bedzię język Polski, to jest najnowsza wersja :)


Na górę
Post: 08-01-2018, 15:19 
Offline

Rejestracja: 30-04-2016, 14:00
Posty: 14
Suzuki: SX4 s-cross
Po przeczytaniu Waszych wpisów myślałem, że będę mieć z głowy problem z układem kierowniczym. Umówiłem się w ASO, zaprowadziłem crossa i potulnie czekałem na poprawienie programu do układu kierowniczego. Po godz. powiadomiono mnie, że mam aktualny program, coś tam kończy się na 2 i nie da się nic zrobić. Jak było by 0 to zaktualizowaliby go. A tak „spieprzaj dziadu” i masz jeździć tak jak było do tej pory. A samochód mój ma prawie 2 lata. A aktualizacje przysyłają im co pół roku. Jak wybrnąć z tego? Gdzie jest prawda?


Na górę
Post: 08-01-2018, 18:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Zweryfikuj sprawę w innej ASO.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-01-2018, 21:47 
Offline

Rejestracja: 11-12-2017, 23:04
Posty: 32
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: SX4 S-cross
quazi pisze:
2) Kierownica ma zbyt silne wspomaganie w punkcie zerowym. Efekt jest taki, że kierownica puszczona po zakręcie nie wraca do punktu zerowego. Jadąc samochodem po autostradzie w długim zakręcie możemy odpowiednio ustawić lekko skręconą kierownicę i nawet ją puscic i samochód bedzie trzymał obrany tor jazdy. Mój S-Cross właśnie tak się zachowuje. O tym problemie na swoim kanale ględził Pertyn. Mi ten problem w ogóle nie przeszkadza, ponieważ nigdy nie puszczam kierownicy i zawsze obserwuję drogę. Gdyby nie recenzje i rozmowy w internecie nigdy bym nie wpadł na to, że mój samochód ma jakąś "wadę"


Potwierdzam tą druga obserwację, mój S-Cross z XII 2017 też tak ma. Nie zwróciłem uwagi na ten dokładnie objaw, ale po przesiadce z Megane od razu miałem wrażenie że układ kierowniczy jest jakiś "plastikowy". Daje bardzo słabe informacje zwrotne, a wspomoganie jest zbyt mocne. A przecież Megana to nie jest wzór auta sportowego, raczej wręcz odwrotnie. Charakterystyka układu kierowniczego jest do bani. To chyba najsłabszy punkt samochodu.


Na górę
Post: 08-01-2018, 21:50 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
i jazda próbna nie pomogła ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]