Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 15:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01-07-2018, 11:45 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Każdy układ kierowniczy jest konstruowany tak, żeby miał tendencję do jazdy na wprost. I to jest zachowanie pożądane w mojej opinii.
W suzuki problemem jest zbyt duży opór w układzie kierowniczym. Siły działające na koła nie są w stanie "wyprostować" kierunku jazdy po skręcie. Im mniejsza prędkość tym ten efekt jest bardziej zauważalny. Taki układ kierowniczy wymusza ciągłe kontrowanie kierunku jazdy na wprost. I zmusza kierującego do nadmiernego skupiania się na utrzymaniu na własnym pasie. Najbardziej uciążliwe jest to na wąskiej drodze i dużym natężeniu ruchu. Testy z puszczaniem kierownicy w łuku drogi mają tylko uwidocznić ten efekt. Kilkukrotnie linkowałem krótkie filmiki dla zobrazowania tego problemu.
Jest to również widoczne na filmiku DS, 46s https://youtu.be/XvcVtyhzJXI , kierownica nie wraca do pozycji "0" zostaje skręcona o kilka stopni.
Im mniejsza prędkość tym kąt będzie większy.
Tu: https://www.youtube.com/watch?v=c6sJnr_E0RQ prędkość około 35km/h i kierownica pozostaje skręcona o minimum kilkanaście stopni
Tu: https://www.youtube.com/watch?v=LxEOmahvwN0 prędkość około 80 i kierownica przelatuje punkt '0" o kilkanaście stopni. Jeżeli według zwolenników tego układu kierowniczego blokowanie kierownicy jest zaletą, to gdzie jest ten tak bardzo pożądany efekt przy większych prędkościach? Nie dość, że nie zatrzymuje się przed kierunkiem jazdy na wprost to jeszcze przelatuje o kilkanaście stopni w przeciwna stronę. Poproszę o podanie zalet takiego zachowania się samochodu.
To samo w skodzie:
35km/h https://www.youtube.com/watch?v=OVJgK5pSlrg

80km/h https://www.youtube.com/watch?v=9q7wdQVDYz0

Żadnego blokowania, zawsze powrót do jazdy na wprost. Filmik z vitarą i skodą nagrany w tym samym miejscu.

Skoda nie jest tu wyznacznikiem. Taki w danym momencie miałem samochód do dyspozycji, więc proszę się nie czepiać skody.

Na tym forum opinie niezgodne z oficjalną linią paru osób są przynajmniej niemile widziane. Jeżeli ktoś ma odmienne zdanie to albo ortografia przeszkadza, czasami stan psychiczny, brak wiedzy lub umiejętności. Rozczarowujące. Spierajmy się na argument a nie inwektywy!


Na górę
Post: 01-07-2018, 11:47 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Marek WAW pisze:
Ja wymieniłem i pomogło. Jest teraz tak jak ma być.

Wymieniłeś kolumnę kierowniczą czy przekładnię?


Na górę
Post: 01-07-2018, 13:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
bielux pisze:
Nie dość, że nie zatrzymuje się przed kierunkiem jazdy na wprost to jeszcze przelatuje o kilkanaście stopni w przeciwna stronę
Po pierwsze - weź kątomierz i zobacz, ile to jest kilkanaście stopni. Po drugie - teraz to ja już nie ogarniam, wytłumacz proszę czy:
- kierownica nie prostuje się (czyli nie wraca do pozycji 0)
- przelatuje pozycję 0 (o kilkanaście stopni...) i samochód zaczyna jechać w przeciwną stronę...?

I przede wszystkim - to kierowca kręci kierownicą, a nie samochód. Jeśli od pozycji '0' kręci 10 stopni, to i tyle samo z powrotem. Rozumiem, że to jest problem, bo to, że auto jeździ prosto jest poza dyskusją.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-07-2018, 14:20 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
bielux pisze:
Nie dość, że nie zatrzymuje się przed kierunkiem jazdy na wprost to jeszcze przelatuje o kilkanaście stopni w przeciwna stronę
Po pierwsze - weź kątomierz i zobacz, ile to jest kilkanaście stopni. Po drugie - teraz to ja już nie ogarniam, wytłumacz proszę czy:
- kierownica nie prostuje się (czyli nie wraca do pozycji 0)
- przelatuje pozycję 0 (o kilkanaście stopni...) i samochód zaczyna jechać w przeciwną stronę...?

I przede wszystkim - to kierowca kręci kierownicą, a nie samochód. Jeśli od pozycji '0' kręci 10 stopni, to i tyle samo z powrotem. Rozumiem, że to jest problem, bo to, że auto jeździ prosto jest poza dyskusją.


I znowu się dowiedziałem, ze nic nie wiem. Myślę, że kilkanaście to będzie tak mniej więcej od jedenastu do dziewiętnastu? Oglądając ponownie ten filmik myślę, że możesz mieć racje. To chyba jest więcej niż dziewiętnaście stopni.
Ja między innymi Ciebie pytam co jest prawidłowe, brak powrotu do jazdy na wprost czy przelatywanie pozycji? Bo raz jest tak a raz inaczej.
Jak kręcisz o 10 stopni w jedna stronę to zawsze odkręcisz o ten sam kąt w przeciwną stronę? Gratuluję precyzji. Ja wolę po skręcie odpuścić nieco chwyt na kierownicy i nie zastanawiać się czy to już 10, czy może 9, czy może już 11? Prawidłowo działający układ kierowniczy sam wróci do pozycji na wprost. Po co wziąłeś samochód z automatem? Dla wygody chyba? Automat wyręcza Cię w zmianie biegów. A ja lubię jak układ kierowniczy wyręcza mnie z konieczności ciągłych korekt kierunku. Też dla wygody.


Na górę
Post: 01-07-2018, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Uwaga o kątomierzu nie była złośliwa, ludzie często nie mają świadomości, ile znaczy stopień. Kilkanaście stopni to naprawdę bardzo strome górskie podjazdy. A jeśli uważasz, że więcej niż 19, to narysuj sobie kreskę i odchyl o te 19 stopni...
Nie wypisuj bzdur, że kierownica przelatuje punkt 0 o takie wartości. Tym bardziej, że nadal nie wiem, czy kierownica przelatuje punkt 0, czy do niego nie dociera.
W moim przypadku wraca do punku 0 jeśli jest szarpnięta z punktu 0. Nie wraca puszczona w łuku, o czym dowiedziałem się z forum. Tu bardzo się różnimy, bo ja zawsze sam odkręcam kierownicę, i nie na podstawie stopni, a tego, gdzie jadę.
Ustawiona prosto trzyma się prosto. Dla mnie to dyskusja o charakterystyce wspomagania, a nie jakiejś wadzie czy nieprawidłowości układu. Gdyby tak było, kierownica w żadnym wypadku nie wracałaby do pozycji 0.
Jeśli ciągle korygujesz tor jazdy, to znaczy, że ciągle kręcisz w lewo i prawo, samochód sam nie kręci kierownicą.
Jedni mają problem utrzymaniem auta w pozycji 0, inni o takim problemie nawet nie słyszeli, wszystko kwestia odczuć, przyzwyczajeń, a nie jakiś bzdur o wadach kierujących samochody do rowów i na przeciwne pasy ruchu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-07-2018, 18:38 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Sam możesz zmierzyć.
Dwa kadry z filmiku o którym mówimy, jazda na wprost:
Obrazek

maksymalne odbicie w lewo po puszczeniu kierownicy w łuku:
Obrazek

Na wypadek gdyby nie udało mi się wkleić zdjęć:
https://www.dropbox.com/s/igmxm9qossu5l ... t.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qp63vh99xs228 ... o.JPG?dl=0

Na oko to jest kąt około 30 stopni. Nawet jak taki prymitywny pomiar będzie obarczony 30% błędem to i tak mamy ponad 20 stopni. Dalej uważasz, że bzdury piszę?
Odpowiadając na twoje pytanie. Kierownica przelatuje punkt zero przy większych prędkościach. Przy prędkościach do około 60km/h nie wraca do jazdy na wprost. Tym bardziej im mniejsza jest prędkość. A dzieje się tak przez zwiększony opór w układzie kierowniczym i to jest problem o którym mówię. Przez ten opór nie jest możliwe wykonywanie mikro korekt kierunku jazdy. Za każdym razem ten opór trzeba przełamać. I znowu problemem nie jest to, że mi sił brakuje. Problemem, jest to, że każda mikro korekta która chcesz zrobić nie jest mikro. Np. widzisz, że samochód zaczyna delikatnie uciekać i próbujesz to skorygować. Ciągniesz lub pchasz kierownice (do wyboru) i napotykasz na opór układu kierowniczego. Napierasz mocniej i w pewnym momencie pokonujesz ten opór i ups, mikro korekta już nie jest mikro. Czyli musisz zrobić korektę w przeciwnym kierunku i sytuacja się powtarza. I tak majtasz kierownicą w prawo i lewo.
Prawidłowo działający układ kierowniczy powinien zawsze dążyć do jazdy na wprost. W vitarze jak trafisz idealnie w punkt to samochód pojedzie prosto (kierownica będzie lekko przyblokowana). Ale jak skręcisz kierownice w lewo lub w prawo to ona w tej pozycji zostanie i już samochód prosto nie pojedzie. Na drodze konieczne są niewielkie korekty kierunku jazdy wynikające np z profilu drogi lub wiatru. Jak nie mamy nadmiernego oporu w układzie kierowniczym to nawet niewielki zmniejszeni naporu na kierownice spowoduje mikro korektę. W vitarze tego nie ma. Jak jeździsz np rowerem lub motocyklem to skręć sobie mocniej główkę ramy (uzyskasz ten sam efekt jaki jest w vitarze) i się przejedź. Zrozumiesz natychmiast. Prościej nie potrafię tego wytłumaczyć.


Na górę
Post: 01-07-2018, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Bielux szkoda twojego pisania i tak go nie przekonasz. Chyba nigdy w życiu nie jeździł "normalnym" autem, więc skąd ma wiedzieć jak powinno być?


Na górę
Post: 01-07-2018, 22:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem jak u was ale w naszym WORD za puszczenie kierownicy, żeby "sama się odkręcała" po skręcie, kończy się egzamin. Nie twierdzę, że tak nie robię ale nigdy nie czekałem na to, że kierownica ustawi się idealnie. Normalne jest, że kontroluję to odkręcenie i ustawiam koła do jazdy na wprost.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-07-2018, 00:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Bielux, tak, nadal uważam, że bzdury piszesz. Skręć kierownicę w czasie jazdy o 30 stopni i zobaczysz, gdzie pojedziesz. Dla porównania - zmiana pasa ruchu to 2-3 stopnie.

Jacek_Do Chyba rzeczywiście nie jeździłem. Prawko mam dopiero od 1997, od tego czasu miałem tylko kilka aut używanych i kilka nowych. I kilkanaście służbowych, więc zero doświadczenia. EOT.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-07-2018, 06:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ja się nie mogę nadziwić, skoro wszystkie Vitary i S-Crossy (ba, nawet wszystkie Suzuki) są wadliwe, to jakim cudem Koledzy nie zauważyli tego na jeździe próbnej? Może dopiero po przeczytaniu forum "usterka" się ujawniła? ;)
I skoro wszystkie są popsute, to dlaczego tylko "wszystkich trzech" widzi tutaj jakiś problem? ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-07-2018, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dla nieświadomych: 0 stopni, 20 stopni, 30 stopni:
Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-07-2018, 08:53 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 08:56
Posty: 12
Suzuki: SX4 S-cross
MS pisze:
Zmień żonę :]


Słaby żart, poziom onetu :)


Na górę
Post: 02-07-2018, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Przez Was zacząłem analizować każdy układ kierowniczy za jakim siadam. I dziś podczas jazdy Fordem Ka udało mi się uzyskać identyczny efekt jak na filmikach bielux'a, czyli szarpię kierownicą, a ona nie wraca idealnie do punktu zero, tylko pozostaje lekko skręcona. I wiecie co? Dwa lata jeżdżę prawie codziennie tym autem i wcześniej o tym nie wiedziałem ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-07-2018, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jak można dyskutować z kimkolwiek, kto twierdzi, że samochód sam jeździ po rowach i tym podobne...
Kolejna sprawa - jak już kierownica przeleci punkt zerowy, to od której strony do niego nie wraca? Od tej, gdzie została puszczona, czy od tej po przeleceniu zera? Bo w końcu nie wiem, czy samochód pojedzie w lewo, czy w prawo.
To mój ostatni post w tym temacie, niezadowolonym naprawdę radzę zmienić auta, bo nas jeszcze pozabijacie na ulicach.

Fotki na szybko i bez specjalnej dokładności. Proponuję rozpędzić się na pustej drodze do powiedzmy 80 km/h i zrobić ruch kierownicą o 30 stopni...
Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 02-07-2018, 10:09 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02-07-2018, 09:51 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
dominiq pisze:
Przez Was zacząłem analizować każdy układ kierowniczy za jakim siadam.


Minister Zdrowia ostrzega: dogłębne wczytywanie się w fora internetowe grozi kalectwem albo obłąkaniem.
:]

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 02-07-2018, 10:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Paffcio pisze:
grozi kalectwem albo obłąkaniem.
:]


Tak się nieraz czuję jak czytam niektóre wymysły :zakrecony: :myjezeby:

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-07-2018, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Jesli wszystkie Vitary/S-Crossy maja ta "usterke" to czy to jest usterka ? Mi tam nie przeszkadza choc fakt jezdzi sie troche inaczej niz Lexusem IS250 czy Saabem 9-3 ...

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 02-07-2018, 14:06 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
Bielux, tak, nadal uważam, że bzdury piszesz. Skręć kierownicę w czasie jazdy o 30 stopni i zobaczysz, gdzie pojedziesz. Dla porównania - zmiana pasa ruchu to 2-3 stopnie.


To proszę wróć do zdjęć które zalinkowałem i powiedz jaki kąt tam widzisz?


Na górę
Post: 02-07-2018, 15:34 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Jest stare powiedzenie "syty głodnego nie zrozumie". Jeśli u kogoś układ kierowniczy w S-Crossie działa prawidłowo, to tylko pogratulować. Jeśli ktoś ma natomiast takie historię jak ja miałem, i które zakończyły się sprzedażą samochodu bo nie było sensu kopać się z koniem, to przecież nikt tego sobie nie wymyśla bo i po co. Ja początkowo sztywność układu kierowniczego w S-Crossie (był to mój pierwszy "elektryk", wcześniej użytkowałem samochody ze wspomaganiem hydropneumatycznym) przypisywałem "efektowi nowości", sądziłem naiwnie ze to wszystko się jakoś rozchodzi, uelastyczni. Do głowy mi nie przyszło, że to tak zostanie i że można tak koncertowo spartolić kluczowy w końcu układ, jakim jest układ kierowniczy.

Więc sprawę widziałbym nie w kategorii czy problem jest czy go nie ma, tylko czy ktoś miał fart przy zakupie i trafił na bezproblemowy egzemplarz, czy tez nie.


Na górę
Post: 02-07-2018, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Przykra sprawa, ale to nadal sugeruje, że to kwestia znikomej ilości egzemplarzy, a nie, że ten typ tak ma.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-07-2018, 21:25 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Może jeszcze raz powtórzę. bo sprawa jest prosta. U tego gdzie układ kierowniczy pracuje dobrze, niech cieszy się jazdą i nie próbuje wmawiać innym, ze to jakieś ich fantasmagorie. Najprawdopodobniej Suzuki również nie wie jak rozwiązać ten problem. I dlatego powstaje jak w szachach sytuacja patowa. Jeśli ktoś nie odczuwa dyskomfortu jazdy znaczy jest ok. U drugiego który to odczuje, znaczy awaria występuje.


Na górę
Post: 05-07-2018, 16:50 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ja dzisiaj też puszczalem kierownicę w Octavii oraz pandzie. W suzuki występuje najszybsze prostowanie kierownicy w żadnym samochodzie nie jedzie pojazd prosto.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 05-07-2018, 17:46 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
allgrip, jeżeli potrafisz udowodnić,( wskazać drugi pojazd bez wady, np auto testowe) że masz wadliwy samochód - reklamuj, najlepiej na piśmie.


Na górę
Post: 03-08-2018, 22:25 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
allgrip pisze:
Może jeszcze raz powtórzę. bo sprawa jest prosta. U tego gdzie układ kierowniczy pracuje dobrze, niech cieszy się jazdą i nie próbuje wmawiać innym, ze to jakieś ich fantasmagorie. Najprawdopodobniej Suzuki również nie wie jak rozwiązać ten problem. I dlatego powstaje jak w szachach sytuacja patowa. Jeśli ktoś nie odczuwa dyskomfortu jazdy znaczy jest ok. U drugiego który to odczuje, znaczy awaria występuje.

Zgadzam się w zupełności, tak jak Ty Nie rozumiem czemu ci którzy są zadowoleni ze swojego układu kierowniczego usiłują udowodnić tym którzy takie problemy mają, że są idiotami i nie umieją prowadzić samochodu.

Ja niestety mam się do czego przyczepić u siebie i po każdej przesiadce z innego auta występuje u mnie efekt: "WTF - co jest z tą kierownicą? :szok: "
Na szczęście po kilkudziesieciu kilometrach przyzwyczajam się i zapominam o temacie (do czasu kolejnej przesiadki).
I nie ma znaczenia czy przesiadam się z układu hydraulicznego (mazda) czy elektrycznego (kia). Efekt zaskoczenia jest zawsze.

Małżonka oczywiście w ogóle nie wie o czym mówię jak się pytam o układ kierowniczy ;-)

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-08-2018, 22:29 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ponieważ są zadowoleni i wszyscy muszą być jak oni. Jeśli im ktoś przedstawi dowód to jedyną obroną jest atak. O wadach nie ma sensu z nimi pisać, bo to jakieś betony. Zamiast przyjąć zdanie innych to w dziwny sposób zamiatają...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]