Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: 25-04-2018, 09:32 
Offline

Rejestracja: 01-12-2017, 22:44
Posty: 28
Lokalizacja: mazowieckie
Suzuki: SX4 S-Cross
Odebrałem wczoraj zamówienie z Allegro: SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 5L za 105 zł.

_________________
Suzuki SX4 S-Cross [2018]
1.4 (140 KM) 2WD 6AT / Premium

BUGATTI CHIRON
silnik 8 litrów @ 4 turbosprężarki @ 1500 KM 1600 Nm @ 1995 kg
0-400 km/h w 32,6 sek. :D
0-400-0 km/h w 42 sek. :D
Enjoy! :P
https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vLHUvQ


Na górę
Post: 08-05-2018, 17:49 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Nitokris pisze:
Odebrałem wczoraj zamówienie z Allegro: SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 5L za 105 zł.


Nitokris rozumiem, że coś takiego? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... iecki.html

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 09-05-2018, 15:17 
Offline

Rejestracja: 01-12-2017, 22:44
Posty: 28
Lokalizacja: mazowieckie
Suzuki: SX4 S-Cross
@euro_tuned
Tak dokładnie, to ten sam i na dołączonej wizytówce też było "Oleje z Niemiec".
Na Allegro poznasz po Lokalizacja: WROCŁAW / MIŁOSZYCE.
Tam przesyłka była za 10 zł.
Bo jeszcze mają drugie konto ale idzie z Berlina, wtedy za 20 zł.

_________________
Suzuki SX4 S-Cross [2018]
1.4 (140 KM) 2WD 6AT / Premium

BUGATTI CHIRON
silnik 8 litrów @ 4 turbosprężarki @ 1500 KM 1600 Nm @ 1995 kg
0-400 km/h w 32,6 sek. :D
0-400-0 km/h w 42 sek. :D
Enjoy! :P
https://www.youtube.com/watch?v=PkkV1vLHUvQ


Na górę
Post: 09-05-2018, 18:34 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Właśnie zamówiłem, dzięki ;)

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 03-02-2019, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-12-2018, 22:28
Posty: 118
Lokalizacja: okolice Bielska Białej
Suzuki: Suzuki SX4 S-Cross
Czy taki olej do S Crossa z silnikiem 1.0 będzie dobry? Spełnia warunki Suzuki? Shell Helix ULTRA ECT 5W30 4L (C3, dexos 2)
4 litry wystarczy?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 04-02-2019, 20:11 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
4l starczy aż nadto. W silniku 1.4 wchodzi ok. 3.1 litra, wiec do 1.0 jeszcze mniej. Można się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby kupić 3l w butelkach 1l jeśli wyjdzie taniej niż baniak 4l.

Zwróć uwagę, że ten olej występuje w wersjach nisko i wysokopopiołowej. Dla Ciebie lepsza byłaby raczej ta druga (trudno dostępna).

Zerknij:

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html

Na wszelki wypadek niech jeszcze ktoś potwierdzi, kto się dobrze zna.

I zadbaj o to, byś miał paragon zakupu oleju i by ci wpisali do karty, że był twój olej oryginalnie zamknięty.

Możesz jeszcze rozważyć olej Eneos Premium Hyper S 5W30, to średniopopiołowy. Taki ostatnio brałem u siebie.


Na górę
Post: 05-02-2019, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
ken-wawa pisze:
4l starczy aż nadto. W silniku 1.4 wchodzi ok. 3.1 litra, wiec do 1.0 jeszcze mniej. Można się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby kupić 3l w butelkach 1l jeśli wyjdzie taniej niż baniak 4l.

Zwróć uwagę, że ten olej występuje w wersjach nisko i wysokopopiołowej. Dla Ciebie lepsza byłaby raczej ta druga (trudno dostępna).

Zerknij:

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html

Na wszelki wypadek niech jeszcze ktoś potwierdzi, kto się dobrze zna.

I zadbaj o to, byś miał paragon zakupu oleju i by ci wpisali do karty, że był twój olej oryginalnie zamknięty.

Możesz jeszcze rozważyć olej Eneos Premium Hyper S 5W30, to średniopopiołowy. Taki ostatnio brałem u siebie.


Ten pierwszy olej widziałem ostatnio w Macro, w cenie ok.85 zł za 4 litry.
Ten drugi kupowałem Selgrosie, w cenie 105 zł (promocja w gazetce).


Na górę
Post: 09-05-2019, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Koledzy z tego co tu przeczytałem i się dowiedziałem to większość pod uwagę bierze olej Shella i taki chcę zakupić.
To proszę o poradę. Mam sx4 s-crossa z 2013 silnik 1,6 benzyna. Gdybym miał kupić to który najlepszy 1 ; 2 czy 3 jaka kolejność?

1. SHELL ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30
2. SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
3. SHELL HELIX ULTRA 5W30 ECT C3
Do tej pory jeździłem Ignisem II i małem zalany MOBIL 1 i całkiem fajnie mi się sprawował.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 09-05-2019, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Dlaczego nie chcesz zostać przy oleju który jest aktualnie zalany?


Na górę
Post: 10-05-2019, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Nie chcę zmieniać oleju. Tak jak pisałem do tej pory jeździłem Ignisem i tam miałem zalany silnik MOBIL 1 i spisywał się OK.
Teraz mam crossa w którym nie wiem co jest wlane bo przyjechał z UE pewnie jakiś 5W30. Śledząc odpowiedzi w tym temacie większość potwierdzała że fabrycznie zalewali go Shellem i skłaniała się ku Shellowi. Dlatego jeżeli mogę to poproszę tak jw. bo głównie chodzi mi o te symbole który będzie najlepszy. A może się mylę i trzeba zalać czymś innym. Zaznaczam że nie robię dużo kilometrów rocznie OK 6-8 tyś.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 10-05-2019, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
@leonid113, poczytaj o olejach na forum Vitary (ma te same silniki). Do silników benzynowych wolnossących należy używać wyłącznie olejów klasy A (wg. ACEA). Oleje nr 1 i 3 na Twojej liście to oleje niskopopiołowe klasy C3, których nie powinno się lać do tych silników. Jedynie olej nr 2 z tej listy jest olejem klasy A (dokładniej A5), który nadaje się do tego silnika.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 10-05-2019, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
OK. Czyli zalać SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 i ma być. Dzięki i pozdrawiam.


Na górę
Post: 11-05-2019, 20:12 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 102
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Katalog doboru oleju Shella wprowadza w takim razie w błąd. Co o tym sądzicie?


Na górę
Post: 12-05-2019, 18:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Jak to rozumieć kolego "Jasiek1987" ?.


Na górę
Post: 12-05-2019, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Od nowości ASO zalewało do mojego silnika 1.6 Pb tylko jeden olej - SHELL HELIX ULTRA 5W30 ECT C3. Według ASO ten właśnie spełnia wymagania Suzuki dla tego silnika...


Na górę
Post: 13-05-2019, 06:11 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 102
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Ponieważ jako najbardziej zalecany sugeruje 1. SHELL ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30 . On też posiada normę ACEA C .


Na górę
Post: 13-05-2019, 08:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Wiele serwisów leje oleje klasy ACEA C3 do wszystkich silników, wszystkich samochodów jakie do nich przyjadą. Wynika to tylko i wyłącznie z ich wygody. Podobnie wiele katalogów doborów oleju podaje je jako alternatywę, gdyż uznają go jako olej uniwersalny, co tylko częściowo jest prawdą. Podobnie katalog Shell jako olej alternatywny podaje olej 5W30 klasy C3, jednak należy zauważyć, że jako właściwy dla tego silnika olej, podaje taki, jaki zaleca producent, czyli 0W20 klasy A (dokładniej Shell Helix Ultra SN 0W-20). W zaleceniach producenta samochodu nie znajdziemy olejów klasy C, gdyż właśnie akurat konkretnie w przypadku silników benzynowych wolnossących nie powinno się ich używać. Do takich silników - wyłącznie oleje klasy A.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-05-2019, 09:45 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Kwestia tego 0W-20 cały czas mnie zastanawia. Fabryka rekomenduje swoje, a SMP swoje, że niby 5W-30 lepszy dla naszej strefy klimatycznej. Noszszsz kurrrrde, to znaczy, że co, że 0W-20 jest dla eskimosów? No chyba, że producent zalecając tak lekkobieżny olej jednak się przeliczył i były jakieś przypadki zatarcia...

Wie ktoś jak to wygląda w innych krajach Europy? Co tam się leje do wolnossaka 1.6?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 13-05-2019, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Producent zaleca olej 0W20 ze względu na niższe zużycie paliwa, a tym samym niższą emisję spalin. Na takim oleju samochód prawdopodobnie przechodził testy homologacyjne i stąd to wynika. Jeśli jednak zależy nam na lepszej ochronie silnika kosztem nieco większego zużycia paliwa, to lepiej stosować oleje 0W30 lub 5W30, zawsze jednak klasy A (wg. ACEA).

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-05-2019, 11:26 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
...czyli na 0W20 silnik i tak powinien zrobić te 200-300kkm (oczywiście bez katowania), tak?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 13-05-2019, 11:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Powiem tak, moim zdaniem olej 0W20 klasy A i tak lepiej chroni silnik, niż olej 5W30 ale klasy C. W pierwszym przypadku do zerwania filmu olejowego może dojść, ale tylko w specyficznych warunkach, natomiast w drugim przypadku film zerwać trudniej, ale olej jest pozbawiony wielu dodatków chroniących silnik przez cały czas.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-05-2019, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
No to mam teraz mętlik całkiem :). Jak na prostego zjadacza poczytałem instrukcję i co następuje. Napisane jest że do silników o zapłonie iskrowym (czyli moim) należy stosować oleje:
Gatunek: ACEA A1/B1, A3/B3, AA3/B4, A5/B5
API SL, SM lub SN
ILSAC GF-3, GF4 lub GF5
Lepkość: SAE-5W30, 10W30, 10W40.
Dostosowując się do tego, olejem prawidłowym jest olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 bo ma te parametry

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 5w-30.html

Aczkolwiek jak wszedłem na poniższą stronę i wybrałem wyszukiwanie oleju po modelu samochodu to pokazało mi co poniżej:

https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... d0VjWFBjSQ


Na górę
Post: 13-05-2019, 17:44 
Offline

Rejestracja: 01-04-2016, 14:30
Posty: 35
Suzuki: S-Cross 2WD
Silnik zalany mam tym olejem: https://eneos.jpoils.pl/produkt/eneos-p ... yper-5w30/ spełnia wymagania.
Ten olej stosuje ASO w Łodzi.


Na górę
Post: 13-05-2019, 19:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
@leonid113, w wykazie "lepkość" pominąłeś 0W20, który jest tam na pierwszym miejscu. Z czym jeszcze masz problem? Zależy Ci wyłącznie na oszczędzaniu paliwa, stosujesz 0W20, zależy Ci na nieco grubszym filmie olejowym lepiej chroniącym silnik w ekstremalnych warunkach, stosujesz 5W30 (lub 0W30), zawsze jednak klasy A. Wszystko napisałem powyżej.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 14-05-2019, 07:42 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 31
Suzuki: S-Cross 1.0
fox pisze:
..... zawsze jednak klasy A.


Parametry najważniejsze to lepkość oleju i to wystarczy zwykłemu użytkownikowi auta określany wg SAE. Jeśli suzuki zaleca olej SAE 0W20 dla Europy (ze względu na normy dla UE) a dla reszty świata 5W30 to lepiej stosować 5W30 dlatego, ze tak zaleca producent silnika a nie 0W20 bo tak chce shell.
Drugi ważny parametr to ten określający jakość oleju API. Dla silników benzynowych oznaczony literką S a kolejna im wyższa w alfabecie tym wyższa jakość oleju. Na te chwilę oleje najwyższej jakości mają oznaczenie SN np olej SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 a inny tutaj polecany rzekomej klasy A Shell Helix Ultra 5W-30 to już klasa jakości SL. Pierwszy olej to tzw średniopopiołowy co wynika z oznaczenia C3 a drugi to zwykły olej syntetyczny określony jako A3. Ten sam silnik, jeden z filtrem GPF a drugi bez, ajki olej stosować? Odpowiedź jest prosta, ten najwyższej jakości według API. Dlatego w wielu ASO zalewany jest olej przeznaczony do samochodów z filtrem GPF bo one jakościowo nie tylko dorównują ale przewyższają oleje klasy A....

I by nie być tylko teoretykiem gadułą. Problem tego rodzaju przerobiłem w hondzie jazz 1.2 silnik wolnossący. Do 100 tyś km lany olej to 0W20 bo oszczędniej, łatwiejszy rozruch, podobno ciszej pracuje silnik. Teraz już po zmianie oleju na SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 pomimo, że dostępny był i ten drugi klasy A. Dlaczego taka zamiana? Bo ten ECT jest lepszy jakościowo! Opinia człowieka, któy jest zawodowym diagnostą, połowę życia spędził w olejach i smarach i sam takowy olej leje do swojego silnika bez filtra DPF. Grunt to regularnie zmieniać i kolego Leonid, zalej po prostu shella 5W30 :) Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]