Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

S-Cross - pierwszy przegląd i własny olej?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12237
Strona 3 z 7

Autor:  DS [ 21-10-2015, 18:46 ]
Tytuł: 

tarant2 pisze:
DS pisze:
Martin J pisze:
Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo
Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?


Pierwszy przegląd do tego się sprowadza.
Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh.

Mam inne doświadczenia z Suzuki w tym temacie - w ASO, o którym mowa, pierwszy przegląd przypominał badanie techniczne, wszystko zostało sprawdzone, dokonano także niewielkiej korekty zbieżności.
W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł....

Autor:  Martin J [ 21-10-2015, 19:22 ]
Tytuł: 

zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO.
A i z tym pierwszym przy ostatniej wymianie oleju tylko w innym aucie były same problemy.

Zresztą pierwszy raz mam suzuki i jestem ciekawy wszystkiego.

Autor:  rezon [ 21-10-2015, 19:47 ]
Tytuł: 

tarant2 pisze:
DS pisze:
Martin J pisze:
Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo
Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?


Pierwszy przegląd do tego się sprowadza.
Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh.
Nie chodzi o oszczędności. Ostatnio kupuję olej za 230zł, ale przynajmniej wiem co leję i dlaczego. Do tego filtr i wymiana i też robi się 350zł - tyle, że olej Millers EE 5W30 504/507 jest nieco droższy od Shella Helixa ;)

Autor:  DS [ 21-10-2015, 20:19 ]
Tytuł: 

Martin J pisze:
zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO
Niezupełnie, zależy jakie ASO i jaki mechanik. W przypadku Suzuki Rzeszów (2007-2011) nie opłacało się jeździć z własnym olejem, bo różnica cen nie była znacząca (w przypadku różnych ASO Mitsu, od drugiej wizyty własny olej i filtry...)

Rezon - zgadza się, Shell Helix to nie Millers, ale Swift do dzisiaj na Shellu bezproblemowo jeździ, choć przyznaję, że jak już zabierałem własny olej do ASO, to właśnie Millersa...

Autor:  Martin J [ 21-10-2015, 21:24 ]
Tytuł: 

Panowie sprawdzę zobaczę, co i jak w servisie.
Pieniądze to nie wszystko chyba
;)

Autor:  macioo [ 22-10-2015, 10:22 ]
Tytuł: 

DS pisze:
.
W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł....


Prawie 1000pln za wymianę oleju?!
Pomyśleć, że kiedyś myślałem o ASX, tylko w z Pb nie było 4x4 i zrezygnowałem.
No ale w Subaru w Bydgoszczy byłem i tam jeszcze większy kosmos! Nie pamiętam już dokładnie ale znacznie powyżej 1kpln (bliżej 2kpln) za przegląd po roku! Byłem bardzo zainteresowany ale jak podliczyłem, że bedę robił trzy przeglądy w dwa lata, przy założeniu, ze auto bede miał 5-6 lat to mi jakieś astronomiczne kwoty wychodziły.
W Suzuki za roczny przegląd płacę kilkaset złotych jak we Fiacie, czy Renault, czyli normalnie. A pierwszy przegląd dostałem gratis :)

Autor:  Martin J [ 22-10-2015, 10:25 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
Prawie 32kkm i ciągle zbierają idealnie, jedynie po 2tyg postoju któraś zaczęła popiskiwać. Dziwne jest to co piszesz, bo to wycieraczki tzw. hybrydowe Denso. Używałem ich w Sedici, sprawowały się tak samo dobrze. Kupiłem nawet komplet na zapas i Zdążyłem sprzedać Sedesa a zapas leży (takie sama jak do S-crossa to się nie pozbyłem).
Jesteś pewny, że to wina wycieraczek? Może masz jakiś wosk na szybie po myjni i smugi zostawia.


odtłuściłem te szyby i dalej mam mazaki na szybie i żeby było śmieszniej duża wycieraczka tak robi jak i mała.

szlak mnie trafia normalnie przy jeździe.
Żeby po 600 km wycieraczki padły toż to szok.

Autor:  czarmar [ 22-10-2015, 10:50 ]
Tytuł: 

Dziwne, ja równiez mam nowego s-crosa od kilku dni i u mnie nie mażdnego problemu. Podjedź do serwisu i zgłoś, że od początku mażą ci wycieraczki. Może czyms zabezpieczyli dodatkowo szybę, wycieraczki ewentualnie ktoś podmienił ci wycieraczki na nieoryginalne (używane).

Autor:  macioo [ 22-10-2015, 15:17 ]
Tytuł: 

To też chciałem napisać. Może nie rozkonserwowali dokładnie auta z transportu. Zwykłymi płynami do szyb się tego nie zrobi. W sumie nie bardzo i się wydaje żeby nowe wycieraczki były zrypane. No może gdyby to była zima, to faktycznie można jednym "pociągnięciem" wycieraczki zabić.

Autor:  Iron [ 22-10-2015, 18:32 ]
Tytuł: 

Może wystarczy dokładnie sprawdzić i wyczyścić pióra ?

Autor:  SX4ever [ 22-10-2015, 19:28 ]
Tytuł: 

Martin J pisze:
Panowie po przejechaniu 600 km pojawiły mi się smugi na przedniej szybie.
Cóż tak szybko by szlak trafił wycieraczki.

Przyczyna smarowania szyby przez wycieraczki w nowym samochodzie jest niemal zawsze zle ustawienie ramion wycieraczek podczas ich montazu na tasmie produkcyjnej.

O ile polozenie poczatkowe i koncowe wycieraczek na szybie jest w miare przyzwoicie ustawione, o tyle kat ustawienia piora wycieraczki wzgledem plaszczyzny przylegania do szyby jest juz czesto tylko dzielem przypadku.

Mylne jest tutaj zalozenie, ze pioro wycieraczki powinno tworzyc z plaszczyzna szyby kat 90°.
Aby pioro wycieraczki pracowalo prawidlowo, musi byc nieco "przekrecone".
W stanie spoczynku, obydwa piora wycieraczek znajduja sie u dolu szyby. Po zalaczeniu, pierwszy ruch odbywa sie do gory i wowczas pioro powinno byc "ciagniete" przez ramie wycieraczki, a w drodze powrotnej powinno byc "pchane", tzn. kat mierzony pomiedzy piorem i plaszczyzna szyby powyzej piora powinien byc nieco mniejszy od 90°, a pomiedzy piorem i plaszczyna szyby ponizej piora nieznacznie przekraczac 90°.

Szanujace sie warsztaty maja do tego celu specjalny "przyrzad" (patrz foto) a inne majace jakiekolwiek pojecie w tej materii dokonuja takiej regulacji metoda "kolejnych przyblizen".

Nie znalazlem tak na szybko w necie zadnego zdjecia z prawidlowo ustawionym piorem, ale za to zdjecie gdzie pioro jest ustawione dokladnie odwrotnie niz byc powinno.
Ramie tej wycieraczki nalezaloby wiec nieco przegiac w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara

Autor:  MS [ 22-10-2015, 20:05 ]
Tytuł: 

SX4ever, dzięki, człowiek uczy sie całe życie :roll:

Autor:  Martin J [ 23-10-2015, 10:28 ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc SX4ever
dzisiaj sprawdzę ja u mnie są położone pióra.

Autor:  czarmar [ 08-11-2015, 14:58 ]
Tytuł: 

Odnośnie przeglądu po 1000 km, jestem właśnie po takim przeglądzie podczas, którego przywiozłem swój olej shell helix ultra extra 5w30. Bez problemu został zalany, bez żadnych komentarzy i zapisów. Dodatkowo zapłaciłem tylko za filtr oleju i uszczelkę w wysokości 44 zł. I tyle wyniósł mnie cały przegląd oczywiście plus mój olej, który kupiłem 4 l za niecałej 96 zł. Duży plus dla ASO za umycie samochodu po przeglądzie przy tak niskiej wydanej kwocie. Oprócz sprawdzania newralgicznych punktów samochodu chłopcy nawet dopompowali koła. Jestem bardzo zadowolony.

Autor:  MS [ 08-11-2015, 20:29 ]
Tytuł: 

Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ?
I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?

Autor:  SX4ever [ 08-11-2015, 21:01 ]
Tytuł: 

MS pisze:
(...) mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?


Nie sadze...
Juz "stary" SX4 nie mial zadnej linki, tylko hydrauliczne sterowanie sprzeglem. Nie przypuszczam aby w S-Crossie bylo nagle inaczej.

Autor:  dk387 [ 08-11-2015, 23:19 ]
Tytuł: 

s-cross ma centralny wysprzeglik - oczywiscie hydrauliczny... haczenie..hmm a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale? mialem tak w poprzednim aucie. tez wydawalo mi sie ze to cos nie tak ze sprzeglem a to dywanik...

Autor:  dk387 [ 08-11-2015, 23:26 ]
Tytuł: 

BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali...

Autor:  allgrip [ 09-11-2015, 00:46 ]
Tytuł: 

MS pisze:
Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ?
I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?
Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi. Ale nie jest to bardzo upierdliwe. Po jakimś czasie, przestajesz to zauważać. Przynajmniej u mnie tak jest.

Autor:  MS [ 09-11-2015, 06:33 ]
Tytuł: 

dk387 pisze:
a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale?
nawet by pasowało :roll:
allgrip pisze:
Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi.
brałem to pod uwagę ;)
dzieki

Autor:  MS [ 09-11-2015, 21:20 ]
Tytuł: 

idę dalej:
wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa :szok: bedą sprawdzać po VINie

i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej :] )

czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską :zly: to już dzienne dają więcej światła

Autor:  dk387 [ 10-11-2015, 12:34 ]
Tytuł: 

A skąd to info i akcji serwisowej? Można gdzieś vinyl sprawdzić?

Autor:  macioo [ 10-11-2015, 17:41 ]
Tytuł: 

MS pisze:
idę dalej:
wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa :szok: bedą sprawdzać po VINie

i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej :] )

czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską :zly: to już dzienne dają więcej światła


Przy ksenonach, to praktycznie nie widać czy świecą jak się nie przyjrzysz dokładnie. Używałem raptem kilka razy w czasie baaaardzo gęstej mgły, żeby mnie widzieli lepiej. Miałem w komplecie, gdybym miał konfigurować auto, to bym nie brał.
W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału.

Autor:  Iron [ 10-11-2015, 18:37 ]
Tytuł: 

W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału.[/quote]


W SX4 na przeglądzie bez problemu podniesiono i pamiętam, że auto było na podnośniku. Będąc z Crossem na przeglądzie tez prosiłem o podniesienie i w tym przypadku pan nazwijmy serwisant powiedział, że w S-Crossie nie można regulować. Czy aby to prawda to już nie jestem pewien, a może i tak jest.

Autor:  dk387 [ 10-11-2015, 20:06 ]
Tytuł: 

dk387 pisze:
BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali...


Noni sam sobie odpowiem... Wydech jest ok ale niestety ekrany teoche nad wydechem, głównie w tunelu pod kabina. Tam gdzie idzie również wal są bardzo luźno przymocowane.. Strasznie brzecza. Quick fix = wetkniwcie wełny mineralnej albo szklanej (materiały nie palne) w paru miejscach pomiędzy ekran a podłogę. Znaczna poprawa! Jakby ktoś miał podobnie ;)

Strona 3 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/