Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
S-Cross - pierwszy przegląd i własny olej? http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12237 |
Strona 3 z 7 |
Autor: | DS [ 21-10-2015, 18:46 ] |
Tytuł: | |
tarant2 pisze: DS pisze: Martin J pisze: Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?Pierwszy przegląd do tego się sprowadza. Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh. Mam inne doświadczenia z Suzuki w tym temacie - w ASO, o którym mowa, pierwszy przegląd przypominał badanie techniczne, wszystko zostało sprawdzone, dokonano także niewielkiej korekty zbieżności. W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł.... |
Autor: | Martin J [ 21-10-2015, 19:22 ] |
Tytuł: | |
zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO. A i z tym pierwszym przy ostatniej wymianie oleju tylko w innym aucie były same problemy. Zresztą pierwszy raz mam suzuki i jestem ciekawy wszystkiego. |
Autor: | rezon [ 21-10-2015, 19:47 ] |
Tytuł: | |
tarant2 pisze: DS pisze: Martin J pisze: Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?Pierwszy przegląd do tego się sprowadza. Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh. |
Autor: | DS [ 21-10-2015, 20:19 ] |
Tytuł: | |
Martin J pisze: zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO Niezupełnie, zależy jakie ASO i jaki mechanik. W przypadku Suzuki Rzeszów (2007-2011) nie opłacało się jeździć z własnym olejem, bo różnica cen nie była znacząca (w przypadku różnych ASO Mitsu, od drugiej wizyty własny olej i filtry...)
Rezon - zgadza się, Shell Helix to nie Millers, ale Swift do dzisiaj na Shellu bezproblemowo jeździ, choć przyznaję, że jak już zabierałem własny olej do ASO, to właśnie Millersa... |
Autor: | Martin J [ 21-10-2015, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Panowie sprawdzę zobaczę, co i jak w servisie. Pieniądze to nie wszystko chyba |
Autor: | macioo [ 22-10-2015, 10:22 ] |
Tytuł: | |
DS pisze: .
W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł.... Prawie 1000pln za wymianę oleju?! Pomyśleć, że kiedyś myślałem o ASX, tylko w z Pb nie było 4x4 i zrezygnowałem. No ale w Subaru w Bydgoszczy byłem i tam jeszcze większy kosmos! Nie pamiętam już dokładnie ale znacznie powyżej 1kpln (bliżej 2kpln) za przegląd po roku! Byłem bardzo zainteresowany ale jak podliczyłem, że bedę robił trzy przeglądy w dwa lata, przy założeniu, ze auto bede miał 5-6 lat to mi jakieś astronomiczne kwoty wychodziły. W Suzuki za roczny przegląd płacę kilkaset złotych jak we Fiacie, czy Renault, czyli normalnie. A pierwszy przegląd dostałem gratis |
Autor: | Martin J [ 22-10-2015, 10:25 ] |
Tytuł: | |
macioo pisze: Prawie 32kkm i ciągle zbierają idealnie, jedynie po 2tyg postoju któraś zaczęła popiskiwać. Dziwne jest to co piszesz, bo to wycieraczki tzw. hybrydowe Denso. Używałem ich w Sedici, sprawowały się tak samo dobrze. Kupiłem nawet komplet na zapas i Zdążyłem sprzedać Sedesa a zapas leży (takie sama jak do S-crossa to się nie pozbyłem).
Jesteś pewny, że to wina wycieraczek? Może masz jakiś wosk na szybie po myjni i smugi zostawia. odtłuściłem te szyby i dalej mam mazaki na szybie i żeby było śmieszniej duża wycieraczka tak robi jak i mała. szlak mnie trafia normalnie przy jeździe. Żeby po 600 km wycieraczki padły toż to szok. |
Autor: | czarmar [ 22-10-2015, 10:50 ] |
Tytuł: | |
Dziwne, ja równiez mam nowego s-crosa od kilku dni i u mnie nie mażdnego problemu. Podjedź do serwisu i zgłoś, że od początku mażą ci wycieraczki. Może czyms zabezpieczyli dodatkowo szybę, wycieraczki ewentualnie ktoś podmienił ci wycieraczki na nieoryginalne (używane). |
Autor: | macioo [ 22-10-2015, 15:17 ] |
Tytuł: | |
To też chciałem napisać. Może nie rozkonserwowali dokładnie auta z transportu. Zwykłymi płynami do szyb się tego nie zrobi. W sumie nie bardzo i się wydaje żeby nowe wycieraczki były zrypane. No może gdyby to była zima, to faktycznie można jednym "pociągnięciem" wycieraczki zabić. |
Autor: | Iron [ 22-10-2015, 18:32 ] |
Tytuł: | |
Może wystarczy dokładnie sprawdzić i wyczyścić pióra ? |
Autor: | SX4ever [ 22-10-2015, 19:28 ] |
Tytuł: | |
Martin J pisze: Panowie po przejechaniu 600 km pojawiły mi się smugi na przedniej szybie.
Cóż tak szybko by szlak trafił wycieraczki. Przyczyna smarowania szyby przez wycieraczki w nowym samochodzie jest niemal zawsze zle ustawienie ramion wycieraczek podczas ich montazu na tasmie produkcyjnej. O ile polozenie poczatkowe i koncowe wycieraczek na szybie jest w miare przyzwoicie ustawione, o tyle kat ustawienia piora wycieraczki wzgledem plaszczyzny przylegania do szyby jest juz czesto tylko dzielem przypadku. Mylne jest tutaj zalozenie, ze pioro wycieraczki powinno tworzyc z plaszczyzna szyby kat 90°. Aby pioro wycieraczki pracowalo prawidlowo, musi byc nieco "przekrecone". W stanie spoczynku, obydwa piora wycieraczek znajduja sie u dolu szyby. Po zalaczeniu, pierwszy ruch odbywa sie do gory i wowczas pioro powinno byc "ciagniete" przez ramie wycieraczki, a w drodze powrotnej powinno byc "pchane", tzn. kat mierzony pomiedzy piorem i plaszczyzna szyby powyzej piora powinien byc nieco mniejszy od 90°, a pomiedzy piorem i plaszczyna szyby ponizej piora nieznacznie przekraczac 90°. Szanujace sie warsztaty maja do tego celu specjalny "przyrzad" (patrz foto) a inne majace jakiekolwiek pojecie w tej materii dokonuja takiej regulacji metoda "kolejnych przyblizen". Nie znalazlem tak na szybko w necie zadnego zdjecia z prawidlowo ustawionym piorem, ale za to zdjecie gdzie pioro jest ustawione dokladnie odwrotnie niz byc powinno. Ramie tej wycieraczki nalezaloby wiec nieco przegiac w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara |
Autor: | MS [ 22-10-2015, 20:05 ] |
Tytuł: | |
SX4ever, dzięki, człowiek uczy sie całe życie |
Autor: | Martin J [ 23-10-2015, 10:28 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za pomoc SX4ever dzisiaj sprawdzę ja u mnie są położone pióra. |
Autor: | czarmar [ 08-11-2015, 14:58 ] |
Tytuł: | |
Odnośnie przeglądu po 1000 km, jestem właśnie po takim przeglądzie podczas, którego przywiozłem swój olej shell helix ultra extra 5w30. Bez problemu został zalany, bez żadnych komentarzy i zapisów. Dodatkowo zapłaciłem tylko za filtr oleju i uszczelkę w wysokości 44 zł. I tyle wyniósł mnie cały przegląd oczywiście plus mój olej, który kupiłem 4 l za niecałej 96 zł. Duży plus dla ASO za umycie samochodu po przeglądzie przy tak niskiej wydanej kwocie. Oprócz sprawdzania newralgicznych punktów samochodu chłopcy nawet dopompowali koła. Jestem bardzo zadowolony. |
Autor: | MS [ 08-11-2015, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ? I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ? |
Autor: | SX4ever [ 08-11-2015, 21:01 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: (...) mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?
Nie sadze... Juz "stary" SX4 nie mial zadnej linki, tylko hydrauliczne sterowanie sprzeglem. Nie przypuszczam aby w S-Crossie bylo nagle inaczej. |
Autor: | dk387 [ 08-11-2015, 23:19 ] |
Tytuł: | |
s-cross ma centralny wysprzeglik - oczywiscie hydrauliczny... haczenie..hmm a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale? mialem tak w poprzednim aucie. tez wydawalo mi sie ze to cos nie tak ze sprzeglem a to dywanik... |
Autor: | dk387 [ 08-11-2015, 23:26 ] |
Tytuł: | |
BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali... |
Autor: | allgrip [ 09-11-2015, 00:46 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ? Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi. Ale nie jest to bardzo upierdliwe. Po jakimś czasie, przestajesz to zauważać. Przynajmniej u mnie tak jest.
I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ? |
Autor: | MS [ 09-11-2015, 06:33 ] |
Tytuł: | |
dk387 pisze: a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale? nawet by pasowało allgrip pisze: Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi. brałem to pod uwagę
dzieki |
Autor: | MS [ 09-11-2015, 21:20 ] |
Tytuł: | |
idę dalej: wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa bedą sprawdzać po VINie i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej ) czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską to już dzienne dają więcej światła |
Autor: | dk387 [ 10-11-2015, 12:34 ] |
Tytuł: | |
A skąd to info i akcji serwisowej? Można gdzieś vinyl sprawdzić? |
Autor: | macioo [ 10-11-2015, 17:41 ] |
Tytuł: | |
MS pisze: idę dalej:
wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa bedą sprawdzać po VINie i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej ) czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską to już dzienne dają więcej światła Przy ksenonach, to praktycznie nie widać czy świecą jak się nie przyjrzysz dokładnie. Używałem raptem kilka razy w czasie baaaardzo gęstej mgły, żeby mnie widzieli lepiej. Miałem w komplecie, gdybym miał konfigurować auto, to bym nie brał. W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału. |
Autor: | Iron [ 10-11-2015, 18:37 ] |
Tytuł: | |
W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału.[/quote] W SX4 na przeglądzie bez problemu podniesiono i pamiętam, że auto było na podnośniku. Będąc z Crossem na przeglądzie tez prosiłem o podniesienie i w tym przypadku pan nazwijmy serwisant powiedział, że w S-Crossie nie można regulować. Czy aby to prawda to już nie jestem pewien, a może i tak jest. |
Autor: | dk387 [ 10-11-2015, 20:06 ] |
Tytuł: | |
dk387 pisze: BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali...
Noni sam sobie odpowiem... Wydech jest ok ale niestety ekrany teoche nad wydechem, głównie w tunelu pod kabina. Tam gdzie idzie również wal są bardzo luźno przymocowane.. Strasznie brzecza. Quick fix = wetkniwcie wełny mineralnej albo szklanej (materiały nie palne) w paru miejscach pomiędzy ekran a podłogę. Znaczna poprawa! Jakby ktoś miał podobnie |
Strona 3 z 7 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |