Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21-10-2015, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
tarant2 pisze:
DS pisze:
Martin J pisze:
Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo
Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?


Pierwszy przegląd do tego się sprowadza.
Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh.

Mam inne doświadczenia z Suzuki w tym temacie - w ASO, o którym mowa, pierwszy przegląd przypominał badanie techniczne, wszystko zostało sprawdzone, dokonano także niewielkiej korekty zbieżności.
W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł....


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2015, 19:22 
Offline

Rejestracja: 20-10-2015, 10:36
Posty: 18
zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO.
A i z tym pierwszym przy ostatniej wymianie oleju tylko w innym aucie były same problemy.

Zresztą pierwszy raz mam suzuki i jestem ciekawy wszystkiego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2015, 19:47 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
tarant2 pisze:
DS pisze:
Martin J pisze:
Zadzwoniłem do ASO w Rzeszowie i za wymianę Oleju i filtra oleju 400 zł - sporo
Jesteś pewien, że to cena za wymianę oleju i filtra, a nie za cały pierwszy przegląd?


Pierwszy przegląd do tego się sprowadza.
Swoją drogą. Kupujemy auto, którego cena waha się między 60 a 100 tysięcy, a potem toczą się dyskusje o różnicę rzędu 50 złotych przy przeglądzie. Ehh.
Nie chodzi o oszczędności. Ostatnio kupuję olej za 230zł, ale przynajmniej wiem co leję i dlaczego. Do tego filtr i wymiana i też robi się 350zł - tyle, że olej Millers EE 5W30 504/507 jest nieco droższy od Shella Helixa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2015, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Martin J pisze:
zgadzam się z tobą DS oszczędność znikoma pomiędzy mechanikiem a ASO
Niezupełnie, zależy jakie ASO i jaki mechanik. W przypadku Suzuki Rzeszów (2007-2011) nie opłacało się jeździć z własnym olejem, bo różnica cen nie była znacząca (w przypadku różnych ASO Mitsu, od drugiej wizyty własny olej i filtry...)

Rezon - zgadza się, Shell Helix to nie Millers, ale Swift do dzisiaj na Shellu bezproblemowo jeździ, choć przyznaję, że jak już zabierałem własny olej do ASO, to właśnie Millersa...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2015, 21:24 
Offline

Rejestracja: 20-10-2015, 10:36
Posty: 18
Panowie sprawdzę zobaczę, co i jak w servisie.
Pieniądze to nie wszystko chyba
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 10:22 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
DS pisze:
.
W przypadku Mitsubishi rzeczywiście wymieniono tylko olej - 440 zł za olej, 50 za filtr i 450 za usługę (!!!). To nie jest różnica rzędu 50 zł....


Prawie 1000pln za wymianę oleju?!
Pomyśleć, że kiedyś myślałem o ASX, tylko w z Pb nie było 4x4 i zrezygnowałem.
No ale w Subaru w Bydgoszczy byłem i tam jeszcze większy kosmos! Nie pamiętam już dokładnie ale znacznie powyżej 1kpln (bliżej 2kpln) za przegląd po roku! Byłem bardzo zainteresowany ale jak podliczyłem, że bedę robił trzy przeglądy w dwa lata, przy założeniu, ze auto bede miał 5-6 lat to mi jakieś astronomiczne kwoty wychodziły.
W Suzuki za roczny przegląd płacę kilkaset złotych jak we Fiacie, czy Renault, czyli normalnie. A pierwszy przegląd dostałem gratis :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 10:25 
Offline

Rejestracja: 20-10-2015, 10:36
Posty: 18
macioo pisze:
Prawie 32kkm i ciągle zbierają idealnie, jedynie po 2tyg postoju któraś zaczęła popiskiwać. Dziwne jest to co piszesz, bo to wycieraczki tzw. hybrydowe Denso. Używałem ich w Sedici, sprawowały się tak samo dobrze. Kupiłem nawet komplet na zapas i Zdążyłem sprzedać Sedesa a zapas leży (takie sama jak do S-crossa to się nie pozbyłem).
Jesteś pewny, że to wina wycieraczek? Może masz jakiś wosk na szybie po myjni i smugi zostawia.


odtłuściłem te szyby i dalej mam mazaki na szybie i żeby było śmieszniej duża wycieraczka tak robi jak i mała.

szlak mnie trafia normalnie przy jeździe.
Żeby po 600 km wycieraczki padły toż to szok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 10:50 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Dziwne, ja równiez mam nowego s-crosa od kilku dni i u mnie nie mażdnego problemu. Podjedź do serwisu i zgłoś, że od początku mażą ci wycieraczki. Może czyms zabezpieczyli dodatkowo szybę, wycieraczki ewentualnie ktoś podmienił ci wycieraczki na nieoryginalne (używane).


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 15:17 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To też chciałem napisać. Może nie rozkonserwowali dokładnie auta z transportu. Zwykłymi płynami do szyb się tego nie zrobi. W sumie nie bardzo i się wydaje żeby nowe wycieraczki były zrypane. No może gdyby to była zima, to faktycznie można jednym "pociągnięciem" wycieraczki zabić.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 18:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Może wystarczy dokładnie sprawdzić i wyczyścić pióra ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 19:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Martin J pisze:
Panowie po przejechaniu 600 km pojawiły mi się smugi na przedniej szybie.
Cóż tak szybko by szlak trafił wycieraczki.

Przyczyna smarowania szyby przez wycieraczki w nowym samochodzie jest niemal zawsze zle ustawienie ramion wycieraczek podczas ich montazu na tasmie produkcyjnej.

O ile polozenie poczatkowe i koncowe wycieraczek na szybie jest w miare przyzwoicie ustawione, o tyle kat ustawienia piora wycieraczki wzgledem plaszczyzny przylegania do szyby jest juz czesto tylko dzielem przypadku.

Mylne jest tutaj zalozenie, ze pioro wycieraczki powinno tworzyc z plaszczyzna szyby kat 90°.
Aby pioro wycieraczki pracowalo prawidlowo, musi byc nieco "przekrecone".
W stanie spoczynku, obydwa piora wycieraczek znajduja sie u dolu szyby. Po zalaczeniu, pierwszy ruch odbywa sie do gory i wowczas pioro powinno byc "ciagniete" przez ramie wycieraczki, a w drodze powrotnej powinno byc "pchane", tzn. kat mierzony pomiedzy piorem i plaszczyzna szyby powyzej piora powinien byc nieco mniejszy od 90°, a pomiedzy piorem i plaszczyna szyby ponizej piora nieznacznie przekraczac 90°.

Szanujace sie warsztaty maja do tego celu specjalny "przyrzad" (patrz foto) a inne majace jakiekolwiek pojecie w tej materii dokonuja takiej regulacji metoda "kolejnych przyblizen".

Nie znalazlem tak na szybko w necie zadnego zdjecia z prawidlowo ustawionym piorem, ale za to zdjecie gdzie pioro jest ustawione dokladnie odwrotnie niz byc powinno.
Ramie tej wycieraczki nalezaloby wiec nieco przegiac w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2015, 20:05 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
SX4ever, dzięki, człowiek uczy sie całe życie :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2015, 10:28 
Offline

Rejestracja: 20-10-2015, 10:36
Posty: 18
Dzięki za pomoc SX4ever
dzisiaj sprawdzę ja u mnie są położone pióra.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2015, 14:58 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Odnośnie przeglądu po 1000 km, jestem właśnie po takim przeglądzie podczas, którego przywiozłem swój olej shell helix ultra extra 5w30. Bez problemu został zalany, bez żadnych komentarzy i zapisów. Dodatkowo zapłaciłem tylko za filtr oleju i uszczelkę w wysokości 44 zł. I tyle wyniósł mnie cały przegląd oczywiście plus mój olej, który kupiłem 4 l za niecałej 96 zł. Duży plus dla ASO za umycie samochodu po przeglądzie przy tak niskiej wydanej kwocie. Oprócz sprawdzania newralgicznych punktów samochodu chłopcy nawet dopompowali koła. Jestem bardzo zadowolony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2015, 20:29 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ?
I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2015, 21:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
MS pisze:
(...) mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?


Nie sadze...
Juz "stary" SX4 nie mial zadnej linki, tylko hydrauliczne sterowanie sprzeglem. Nie przypuszczam aby w S-Crossie bylo nagle inaczej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2015, 23:19 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 09:46
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
s-cross ma centralny wysprzeglik - oczywiscie hydrauliczny... haczenie..hmm a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale? mialem tak w poprzednim aucie. tez wydawalo mi sie ze to cos nie tak ze sprzeglem a to dywanik...


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2015, 23:26 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 09:46
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2015, 00:46 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
MS pisze:
Powszechnie znane - oporne działanie wspomagania, w czasie jazdy na wprost - przyzwyczaić się ,czy jest inne wyjście ?
I druga sprawa, mam wrażenie jakby linka sprzęgła czasami delikatnie haczyła, ktoś się z tym spotkał ?
Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi. Ale nie jest to bardzo upierdliwe. Po jakimś czasie, przestajesz to zauważać. Przynajmniej u mnie tak jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2015, 06:33 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
dk387 pisze:
a nie zawija si sie przypadkiem dywanik przy pedale?
nawet by pasowało :roll:
allgrip pisze:
Sugeruję opcję przyzwyczaj się.Serwisy ściemniają, że nie wiedzą o co chodzi.
brałem to pod uwagę ;)
dzieki


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2015, 21:20 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
idę dalej:
wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa :szok: bedą sprawdzać po VINie

i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej :] )

czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską :zly: to już dzienne dają więcej światła


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2015, 12:34 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 09:46
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
A skąd to info i akcji serwisowej? Można gdzieś vinyl sprawdzić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2015, 17:41 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
MS pisze:
idę dalej:
wspomaganie -ponoć była akcja serwisowa :szok: bedą sprawdzać po VINie

i kolejne pytanie( ostrzegam, będzie pewnie ich więcej :] )

czy wasze halogeny też tak marnie świecą ? 4-5m przed maską :zly: to już dzienne dają więcej światła


Przy ksenonach, to praktycznie nie widać czy świecą jak się nie przyjrzysz dokładnie. Używałem raptem kilka razy w czasie baaaardzo gęstej mgły, żeby mnie widzieli lepiej. Miałem w komplecie, gdybym miał konfigurować auto, to bym nie brał.
W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2015, 18:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
W Sedici (SX4), też kiepsko świeciły ale po "podkręceniu" wyżej, było lepiej. Spróbuj! W SX4 robiło się to długim torxem (nie pamiętam jakim ale dość dużym) od dołu z kanału.[/quote]


W SX4 na przeglądzie bez problemu podniesiono i pamiętam, że auto było na podnośniku. Będąc z Crossem na przeglądzie tez prosiłem o podniesienie i w tym przypadku pan nazwijmy serwisant powiedział, że w S-Crossie nie można regulować. Czy aby to prawda to już nie jestem pewien, a może i tak jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2015, 20:06 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 09:46
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
dk387 pisze:
BDW. nie wiem czy Wy też macie takie wrażenie ze większość hałasu silnika jak jest słyszalny w środku to buczenie układu wydechowego (dochodzi z tyłu)? oczywiście mam na myśli ver, z benzyna. u mnie , zwłaszcza na zimnym silniku jest to szczególnie słyszalne. przy jeździe autostradą niestety dosc uciązliwe. sprawdzałem w serwisie ale panowie powiedzieli ze nic dziwnego nie zarejestrowali...


Noni sam sobie odpowiem... Wydech jest ok ale niestety ekrany teoche nad wydechem, głównie w tunelu pod kabina. Tam gdzie idzie również wal są bardzo luźno przymocowane.. Strasznie brzecza. Quick fix = wetkniwcie wełny mineralnej albo szklanej (materiały nie palne) w paru miejscach pomiędzy ekran a podłogę. Znaczna poprawa! Jakby ktoś miał podobnie ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]