Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11
Autor Wiadomość
Post: 27-11-2019, 19:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Testowałem w kilku samochodach S&S i nie dopatrzyłem się różnic spalania, które dało się zmierzyć jednoznacznie wykazując oszczędności.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-11-2019, 20:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
S&S oszczędza paliwo głównie w dużych miastach gdzie są korki.
Kwidzyn raczej do takich nie należy ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-11-2019, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
Remote pisze:
S&S oszczędza paliwo głównie w dużych miastach gdzie są korki.


Myślę, że masz dużo racji. W dużych aglomeracjach gdzie na każdym rogu mamy sygnalizację świetlną, gdzie często zdarzają się korki i sytuacje typu roboty drogowe, zwężenia pasów ruchu to system S&S będzie pomocny i zauważalnie praktyczny (ekonomia i ekologia). W niedużych miastach pozbawionych ww. problemów, faktycznych sytuacji, gdy potrzeba żeby S&S się załączył, jest mało. Często trzeba go dezaktywować bo przeszkadza w normalnej jeździe :roll: . Ale faktycznie na obszarach dużego natężenia ruchu (mam na myśli korki uliczne itp. - nie mylić z autostradą :D ) ten system jest spoko :ok: .

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 28-11-2019, 15:33 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Czy ktoś sprawdził tą oszczędność ? Np tydzień jazdy z S&S, i tydzień bez.


Na górę
Post: 28-11-2019, 16:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Po co? Na panelu przy każdym wyłączeniu silnika masz napisane ile oszczędziłeś w czasie jazdy. Dodatkowo statystyka jest trzymana do momentu skasowania (czas wyłączenia silnka + zaoszczędzona ilość paliwa).
Nie są to hektolitry, ale też nie sądzę, aby ktoś rozsądny się takich ilości spodziewał.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-11-2019, 20:25 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jechałem kiedyś autkiem z tym systemem. Na trasie 80km poza i 15km w mieście (korki), autko użył ok 50x rozrusznika. W normalnej eksploatacji u mnie wystarczyło by to, na ok 3.000 km. Znaczy ile kosztuje, i po ilu kilometrach naprawa rozrusznika+wymiana sprzęgła. Da się na to zaoszczedzić na paliwie ?


Na górę
Post: 28-11-2019, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Już wszystko wyliczam, bo sprawdziłem w swoich autach.

Normalny rozrusznik jest zaprojektowany na 140 tys. uruchomień. Czyli przy 10 latach eksploatacji wychodzi 38 uruchomień codziennie. W wersji SHVS generator jest przewidziany na 250 tys. uruchomień. Przez 10 lat wychodzi 68 uruchomień codziennie. Nie jeździmy codziennie, więc w obu przypadkach to jest najbardziej pesymistyczna wersja. Dane o trwałości z salonu Suzuki, a te z kolei z SMP - wiarygodność nieznana, jak ktoś ma pewniejsze dane dotyczące Suzuki, niech poda.

System SS działa sensownie tylko w dwu przypadkach: 1) z SHVS, 2) z automatem. Mam obie. Przy zwykłym sprzęgle szlag kierowcę trafi wcześniej lub później - sprawdzałem na sobie w testowej vitarze. ;-)

Efekty: Swift 1.2 SHVS eksploatowany w godzinach szczytu w Krakowie ok. 2h dziennie w korkach od poniedziałku do piątku. Po roku (ok. 12-13 tys. km) zaoszczędził według komputera ok. 40 litrów, czyli 1 bak paliwa. Wychodzi oszczędność na poziomie 5%, czy jak kto woli - co 20 bak gratis. Przez 10 lat zaoszczędzi zatem jakieś 2000zł. Dodatkowo SHVS oszczędza nie tylko w korkach, ale i w terenie pagórkowatym (odzysk energii ze zjazdów).
Czy opłaca się to kupić? Absolutnie nie. Czy opłaca się użytkować jak już się to ma - zdecydowanie tak. SHVS kupiłem tylko dlatego, że była to jedyna opcja na silnik bez turbiny z pełnym wyposażeniem w swifcie, a nie aby oszczędzać paliwo.
Mimo mechanicznej skrzyni SS działa bardzo szybko dzięki generatorowi, który błyskawicznie odpala silnik. Jest to w ogóle niezauważalne dla kierowcy.

Teraz vitara z automatem, która jeździ raczej poza największymi korkami i w trasy. Przy automacie to ja decyduję czy włączę SS czy nie (głębokość wciśnięcia pedału hamulca). Bardzo rzadko włączam SS (patrzę czy ciepły silnik, chłodna turbina, itp.) więc na 2000 km, które zrobiłem zaoszczędziłem 0,6 litra. Mógłbym dużo więcej, ale nie tyle co w SHVS. Działanie bardzo fajne - puszczam hamulec i silnik już działa.

Największa zaleta SS: jak stoisz w korku, to w aucie jest cicho.
Największa wada SS: w lecie jak stoisz w korku to przy SS klima się wyłącza.

Czy SS i SHVS są ekologiczne? Nie, bo koszty środowiskowe wyprodukowania i likwidacji akumulatorów przewyższą korzyści. Podobnie z utylizacją rozruszników czy innych elementów.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]