Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 00:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-01-2016, 08:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Test na rolkach - napęd All Grip i kontrola trakcji - dostępny w odpowiednim wątku:
viewtopic.php?f=47&t=11443&start=125#p106188

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-01-2016, 17:46 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
czyli, nie jest tak źle :skoczek:


Na górę
Post: 18-01-2016, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MS pisze:
czyli, nie jest tak źle :skoczek:

W mojej ocenie jest bardzo dobrze, choć przy Snow i Lock osie mogłyby reagować równo...
Ewentualną dyskusję na ten temat proponuję prowadzić w w/w wątku All Grip :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-01-2016, 09:09 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
DS pisze:
MS pisze:
czyli, nie jest tak źle :skoczek:

W mojej ocenie jest bardzo dobrze, choć przy Snow i Lock osie mogłyby reagować równo...
Ewentualną dyskusję na ten temat proponuję prowadzić w w/w wątku All Grip :)

Warto byłoby zrobić test na wzór ukraińskiego w prawdziwym terenie. Zachar niestety Vitarę odpuścił :szok:


Na górę
Post: 03-02-2016, 12:50 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 181
Tak się złożyło, że to w tym wątku była niegdyś dyskusja o docieraniu silnika i wymianie oleju po 1000 km
Dzisiaj przeczytałem w tym temacie coś takiego:
http://autokult.pl/27111,w-co-nie-warto ... s-karmia,7
"O ile w instrukcjach obsługi podchodzi się do tematu dość ostrożnie i zaleca spokojną jazdę przez pierwsze kilkaset lub kilka tysięcy kilometrów, to w salonach sprzedaży rzadko można usłyszeć o tym archaizmie jakim jest docieranie silnika. Są dwie wersje, jakie wybierają sprzedawcy. Pierwsza to mówienie o tym w kontekście starych samochodów i że jest to już nieaktualne. Druga mówi o docieraniu fabrycznym, co przewrotnie oznacza iż kupujemy nowy samochód z używanym silnikiem.
Prawda jest taka, że nie ma silnika, który by docierania nie potrzebował. Każdy motor powinien być eksploatowany w miarę spokojnie przez pierwsze 2000-3000 km, a po takim przebiegu warto zmienić olej silnikowy. To oczywiście stare zasady, które pamiętają osoby po pięćdziesiątce, ale jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości, zapytajcie mechaników pracujących dla renomowanych tunerów, zwłaszcza rajdowych i wyścigowych. Wyjechanie z salonu prosto na tor wyścigowy nie jest zatem dobrym pomysłem, o czym przekonali się już nie raz właściciele chociażby Audi serii RS. Dotarty silnik wróży długotrwałą eksploatację i ta zasada raczej długo się nie zmieni.
Jeżeli uwierzysz w ten mit może się nic nie stać, ale równie dobrze możesz mieć kłopoty z wysokim zużyciem oleju silnikowego. Nie jest przypadkiem fakt, że znaczna większość, ale nie wszyscy użytkownicy silników TSI, zwłaszcza tych mocniejszych, ma takie problemy."


Na górę
Post: 03-02-2016, 19:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
TSI i zużycie oleju, to nie kwestia docierania tylko wady pierścieni olejowych.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-11-2019, 21:14 
Offline

Rejestracja: 21-11-2019, 17:37
Posty: 23
Odkopię trochę wątek po 3-letniej przerwie.

Dlaczego wybraliście S-Crossa zamiast Vitary (lub odwrotnie)? Może jakieś nowe relacje? :-)

Poszukiwałem samochodu z dość dobrym silnikiem z napędem 4x4.
Wybrałem S-Crossa, bo... zawiodłem się na Vitarze. Chociaż udałem się do salonu celem negocjacji Vitary ;-)

Porównywałem te same wersje wyposażeniowe (Premium) - oferowane w tej samej cenie.
-przychodzę na jazdę testową Vitarą i otrzymuje jakiś dziwny mały kluczyk. Pytam, czy to zapasowy - nie, oryginalny. hmm, jakiś taki "nie-prestiżowy",
-no nic, kluczyk do kieszeni, podchodzę do auta, chcę wcisnąć przycisk przy klamce, aby otworzyć drzwi, ale go nie ma... Tutaj trzeba wcisnąć przycisk na tym dziwnym małym kluczyku, aby otworzyć auto...
-szukam przycisku Start Engine, wzorem S-Crossa, ale... nie ma go. Dalej trzeba obsługiwać ten niewymiarowy nieskładany kluczyk, aby auto odpalić
Mogliby chociaż porządny ten kluczyk zrobić, skoro jest on nieodłącznym atrybutem kierowcy i nie można go schować do kieszeni i zapomnieć
-ruszam, oczywiście nie zapalam świateł. Pracownik salonu mnie upomina - proszę włączyć światła, tu nie ma automatycznego systemu...
-robiło się ciemno... patrzę, że coś dziwnie mnie oślepia we wstecznym lusterku. No tak, bo tutaj nie ma automatycznie ściemniającego się lusterka wstecznego
-klima jednostrefowa... i już się zastanawiam, czy mam się znów przygotować na długie rozmowy podczas jazdy "zimno mi, a ty zawsze nastawiasz tak niską temperaturę ..." :)

Te wszystkie systemy posiadałem w poprzednim aucie, jak też posiada je S-Cross. Co prawda brak adaptacyjnego tempomatu czy też systemu rozpoznawania znaków, jednak bardziej sobie cenię systemy użytkowane na co dzień. A aktualne ograniczenie prędkości jazdy pokazuje mi nawigacja Waze na ekranie (Android Auto), więc nie potrzebuję, aby samochód rozpoznawał mi znaki i mi podpowiadał :)

Do tego dochodzi:
-większy bagażnik w S-Crossie
-ogólne poczucie większej przestronności


Na górę
Post: 21-11-2019, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
U mnie zadecydował wygląd, a wcześniej cena.
Na wersję S dostałem mega cenę, to kupiłem.

W przypadku aktualnej Premium zadecydował wygląd.
Jeździ nią żona i po prostu Scross kompletnie jej się nie podobał.

Zresztą dla mnie też Vitara wygląda nieporównywalnie lepiej niż Scross.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-11-2019, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No właśnie - jakby poprawić przód s-crossa to miałby sprzedaż przynajmniej taką jak vitara, bo to naprawdę przyjemne autko w środku. A tak, to pełną wersję muszą sprzedawać taniej niż pełną vitarę, bo inaczej by nie poszła. A przecież wyposażenie ma lepsze.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-11-2019, 23:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
Dobre pytanie postawił suzop :ok:

Ja osobiście może i trochę patrzyłem na Vitarę (przed zakupem S-crossa w końcówce roku 2017), ale pierwsze porównania skierowałem na wnętrze i bagażnik. I co... podobnie jak kolega suzop to opisuje :ostrzezenie1: - mało trochę miejsca ujrzałem w tym bagażniku Vitary. Moje poprzednie auto miało dokładnie taką samą pojemność kufra a mi marzyło się trochę więcej przestrzeni (rodzina 4-osobowa to i na wyjazdy wakacyjne trzeba się jakoś pomieścić ;) ). Druga sprawa związana z wielkością - większy rozstaw osi w S-crossie - (10 cm :ok: :D ). Czuć tą różnicę we wnętrzu.
A szczegół trzeci - trochę "zabawkowe" wnętrze Vitary na tle S-crossa :( .

O różnicach w wyposażeniu tych samych wersji Vitary i S-crossa to nawet nie wiedziałem i jestem głęboko "zszokowany" tym co pisze kolega suzop. Szok :( :niewiem:

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 22-11-2019, 09:33 
Offline

Rejestracja: 21-11-2019, 17:37
Posty: 23
adiadamo pisze:
O różnicach w wyposażeniu tych samych wersji Vitary i S-crossa to nawet nie wiedziałem i jestem głęboko "zszokowany" tym co pisze kolega suzop. Szok :( :niewiem:


Dodam jeszcze, że w Vitarze brak czujnika deszczu. Za bardzo by mi brakowało tych wszystkich podręcznych systemów. Już przyzwyczaiłem sie, że podczas lekkiego deszczu czujnik sam za mnie steruje wycieraczkami ;)


Na górę
Post: 22-11-2019, 09:52 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 244
Suzuki: s-cross
wawax pisze "jakby poprawić przód s-crossa to miałby sprzedaż przynajmniej taką jak vitara"
Wtedy mielibyśmy dwie vitary, a przecież nie o to chodzi, s-cross jest modelem top'owym producenta na europę, a europa nie jest jedynym rynkiem suzuki, przede wszystkim azja, a tam są inne gusta względem wyglądu, większość kupujących patrzy na cenę i to jest dla nich najważniejsze, większość kupujących nawet nie wie jakie oba modele mają wyposażenie, niektórzy przypadkiem dowiadują się o tym m.in. z tego forum, wystarczy poczytać jakie zadają pytania.


Na górę
Post: 22-11-2019, 10:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Wielkość dla wielu osób nie ma znaczenia (np. dla mnie), bo Suzuki to drugie lub trzecie auto w rodzinie i z reguły jeździ nim jedna lub dwie osoby.
Widać to zresztą po sprzedaży w EU gdzie Vitara ma dużo większość sprzedaż niz S-Cross.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 22-11-2019, 10:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
suzop pisze:
Dodam jeszcze, że w Vitarze brak czujnika deszczu. Za bardzo by mi brakowało tych wszystkich podręcznych systemów. Już przyzwyczaiłem sie, że podczas lekkiego deszczu czujnik sam za mnie steruje wycieraczkami ;)

Można dołożyć/dokupić.


Na górę
Post: 22-11-2019, 12:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@awd - od kiedy topowy model, lepiej wyposażony jest tańszy od pozostałych? ;-) Coś jednak poszło nie tak. Vitara w Azji ma wersję Brezza. Co stało na przeszkodzie, aby zrobić odmianę S-crossa na Europę? Albo przynajmniej dodać możliwość modyfikacji wyglądu jak w Vitarze. Jak pisałem wcześniej - auto bardzo fajne i niewiele trzeba by w nim zmienić.

W Vitarze cała elektronika wspomagająca łącznie z czujnikiem deszczu jest w wersji Elegance. Realnie nie ma tylko rozkładanych tylnych foteli i dwustrefowej klimy (miałem w poprzednim aucie - dla mnie nieprzydatne). No i jest krótsza - łatwiej parkować. Zalety dla jednych mogą być wadami dla drugich. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-11-2019, 17:32 
Offline

Rejestracja: 21-11-2019, 17:37
Posty: 23
wawax pisze:
W Vitarze cała elektronika wspomagająca łącznie z czujnikiem deszczu jest w wersji Elegance. Realnie nie ma tylko rozkładanych tylnych foteli i dwustrefowej klimy


Czyli, wg cennika, aby doposażyć w to Vitarę, wymagana jest dopłata 10 tys zł względem wersji Premium.
Można powiedzieć, że Vitara jest droższa od S-Crossa.

A cennik jest trochę mylący (tu i tu są wersje nazwane Premium, wg katalogu w identycznych cenach) - sam byłem początkowo przekonany, że z uwagi na to wyposażenie obu aut jest jednakowe, a różnią się one jedynie nadwoziem...

Remote pisze:
Wielkość dla wielu osób nie ma znaczenia (np. dla mnie), bo Suzuki to drugie lub trzecie auto w rodzinie i z reguły jeździ nim jedna lub dwie osoby.


To prawda - jeżeli szukałbym auta na drugie w rodzinie, raczej na krótsze codzienne dojazdy, skłaniałbym się bardziej ku Vitarze. Szukałem jednak auta "pierwszego" - na dłuższe trasy, więc wybór padł na S-Crossa.

Tym bardziej dziwi mnie, że to Vitara jest wyposażona w systemy, które miałyby większe zastosowanie "na trasie", czyli:
alarm przekroczenia pasa ruchu, martwe pole, rozpoznawanie znaków, tempomat aktywny...
Najchętniej kupiłbym Vitarę, właśnie jako drugie auto, bez tych systemów, ale 5 tys taniej ;-)


Na górę
Post: 24-11-2019, 18:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
S-Cross dostanie te systemy na wiosnę.


Na górę
Post: 24-11-2019, 19:28 
Offline

Rejestracja: 21-11-2019, 17:37
Posty: 23
Avalanche pisze:
S-Cross dostanie te systemy na wiosnę.

coś więcej na ten temat? Razem z silnikiem hybrydowym? To pewnie cena i wzrośnie o ~8tys


Na górę
Post: 24-11-2019, 20:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
IMHO, niezależnie od SHVS.


Na górę
Post: 24-11-2019, 20:29 
Offline

Rejestracja: 21-11-2019, 17:37
Posty: 23
Avalanche pisze:
IMHO, niezależnie od SHVS.

Bardzo dawkujesz informacje ...
Czyli będzie dostępna wersja po staremu 1.4 140KM z tymi wszystkimi systemami?


Na górę
Post: 24-11-2019, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Minus taki ze jak ktoś nie potrzebuje wersji 140 konnej, to jeśli faktycznie wycofaja 1.0T z oferty to pozostanie dziura i cena mocno pójdzie w górę.. :(
Pewnie Scross/Vitara będą startować od tych 75k pln co już niestety nie jest specjalną okazją na rynku.
A jak dodadze te systemy to pewnie zrobią 79k pln.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-11-2019, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli wejdą kary za emisję CO2 to wszystko podrożeje, nie tylko Suzuki. Albo dostanie hybrydę, albo trzeba będzie zapłacić karę. Za każdy gram C02 powyżej 95g/km (przy masie Vitary/S-crossa) producent będzie musiał zapłacić 95€ od auta. Jeśli 1.4 ma dziś ok. 130g/km zależnie od wersji to bez hybrydy nie będzie warto go kupować.
Mam SHVS w Swifcie i naprawdę sobie chwalę, więc nie ma się czego bać.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 24-11-2019, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
SHVS nic w praktyce nie daje. No może na papierze coś tam mniej co2 jest...
Ale w sumie nie przeszkadza też w jeździe więc może być. No ale nie za tyle tysięcy więcej.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-11-2019, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie wiem jak Tobie, ale mnie trochę daje. Po pierwsze - świetnie działa start-stop i naprawdę chce się go używać. Po drugie - zmniejsza zużycie paliwa w zakorkowanych miastach (a Kraków jest najbardziej zakorkowany w Polsce). Na trasie niewielka różnica. Oczywiście inwestycja jest żadna, bo nie ma prawa się to zwrócić w sensownym czasie. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 25-11-2019, 16:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja z zasady wyłączam Start-Stop w każdym aucie.
Choć w wolnossącym silniku moze ta funkcja mieć jakis sens, bez wpływu na trwałość jednostki.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]