Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 06:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 911 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 14:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie, Dacia mogłaby być na jakąś służbówkę na niedługie odcinki ale kupić bym jej nie kupił nawet jakby była jeszcze tańsza. No ale ja mam specyficzne podejście do samochodów. Mnie auto musi cieszyć ale rozumiem, ludzi którzy je traktują jako kawał żelaza do przemieszczania się. Wtedy Dacia jest do zaakceptowania.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 15:31 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Mnie jazda S-Crossem by cieszyła, gdyby nie jedno "ale" – układ kierowniczy/wspomagania. Z tego powodu jeżdżę tylko wtedy, gdy muszę. Żonie o dziwo to nie przeszkadza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 19:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Spotkałem się już z narzekaniem na układ kierowniczy w S-cross. Dziwne! Ja nie zauważyłem nic nieprzyjemnego. Działa prawidłowo, precyzyjnie i zawsze tak jak tego oczekuję. Może to kwestia wielkości kół i profilu opony? W Sedici różnica jednego rozmiaru pomiędzy zimówkami a letnimi była ogromna. Nie mogłem się doczekać na założenie letnich kół.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
W moim aucie układ kierowniczy działa bez zarzutu jak i cały S-Cross.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Eskulap pisze:
macioo pisze:
Po to mam ac :) A kierunki w lusterkach ładnie wyglądają :-)

Jak wielu ludzi tak wiele opinii :) Nie mniej jednak mogli by w przyszłych latach produkcyjnych wzbogacić wersję Premium Vitary o te kilka rzeczy ;)

Lub ewentualnie zejść z ceny niektórych akcesoriów. Zakup nowego auta planuje na przyszły rok bądź za 2 lata. Najbardziej zależy mi na obu nowych modelach Suzuki czyli S-Crossie i Vitarze choć nie ukrywam że raczej rozsądek każe mi kupić inne auto nad któym również się zastanawiam... Dacie Duster.

Przykładowe porównanie cen kilku dodatków:

1. Spoiler dachowy: Cena w Vitarze - 1 403,69 zł / cena w S-Cross - 795,23 zł / cena w Daci Duster - 491 zł
2. Koło dojazdowe w Vitarze - 650 zł / Koło pełnowymiarowe w Daci Duster - 310 zł


Cena to nie wszystko. Zawsze coś za coś a Dacia jest Dacią jak Suzuki jest Suzuki. Czasami warto wydać więcej by mieć więcej w szerokim pojęciu tego słowa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
macioo pisze:
Ja nie zauważyłem nic nieprzyjemnego. Działa prawidłowo, precyzyjnie i zawsze tak jak tego oczekuję. Może to kwestia wielkości kół i profilu opony?

Najczestsza przyczyna jest nieprawidlowa geometria ukladu jezdnego, a "faworytem" nieodpowiednia wartosc odsadzenia felgi (ET) na przedniej osi...
... ale w S-Crossie przyczyna tkwila w sofcie sterownika ukladu wspomagania kierownicy.

Samochody schodzace z tasmy od wiosny ubieglego roku nie powinny juz miec tego problemu, a dla wczesniejszych serwisy dysponuja od mniej wiecej polowy
ubieglego roku odpowiednia aktualizacja oprogramowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Mojego kupowałem w połowie ub. roku. Na czym polega ta "niesprawność"?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Na niepelnym powracaniu kierownicy do polozenia "zerowego", co powodowalo nieco "nerwowe" zachowanie pojazdu wymagajace ciaglej korekty toru jazdy na prostej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 21:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To samo, co jednym testowanym przez redaktorów z W-wy egzemplarzu Vitary?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2015, 09:03 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Skoro był jakiś problem z układem kierowniczym, i nie ogłoszono akcji przywoławczej, to sprawa zasługuje może na bardziej wnikliwe zbadanie.

W każdym razie u mnie występuje w pewnym stopniu ten problem z jazda na wprost, ze trzeba częściej niż w poprzednich samochodach korygować tor jazdy. Ale gwóźdź problemu to jest to, co opisuje recenzent w teście autocentrum (miedzy 6:50 min a 8:22 min).
https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk

W skrócie, chodzi o opór kierowniczy przy próbach mikro korekt kierunku jazdy, takiego drobnego, nieznacznego przekręcania kierownicy o 1-5 stopni. Przy normalnie działającym wspomaganiu kierownica ma chodzić płynnie, bez zwracania na siebie uwagi, a tu trzeba ją każdorazowo wyprowadzać na siłę z punktu bezwładności.

Jest to niezwykle irytujące, na początku sądziłem ze chodzi o to, żeby cały ten układ "kierowniczy rozruszał się", ale czas płynie a nic się nie poprawia. W żadnym z poprzednich samochodów z czymś takim się nie zetknąłem i szczerze mówiąc zaczynam żałować, ze zbyt pochopnie zrezygnowaliśmy z ASX-a. Tam na układ kierowniczy nie ma skarg.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2015, 09:06 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Jarl pisze:
Skoro był jakiś problem z układem kierowniczym, i nie ogłoszono akcji przywoławczej, to sprawa zasługuje może na bardziej wnikliwe zbadanie.

W każdym razie u mnie występuje w pewnym stopniu ten problem z jazda na wprost, ze trzeba częściej niż w poprzednich samochodach korygować tor jazdy. Ale gwóźdź problemu to jest to, co opisuje recenzent w teście autocentrum (miedzy 6:50 min a 8:22 min).
https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk

W skrócie, chodzi o opór kierowniczy przy próbach mikro korekt kierunku jazdy, takiego drobnego, nieznacznego przekręcania kierownicy o 1-5 stopni. Przy normalnie działającym wspomaganiu kierownica ma chodzić płynnie, bez zwracania na siebie uwagi, a tu trzeba ją każdorazowo wyprowadzać na siłę z punktu bezwładności.

Jest to niezwykle irytujące, na początku sądziłem ze chodzi o to, żeby cały ten układ "kierowniczy rozruszał się", ale czas płynie a nic się nie poprawia. W żadnym z poprzednich samochodów z czymś takim się nie zetknąłem i szczerze mówiąc zaczynam żałować, ze zbyt pochopnie zrezygnowaliśmy z ASX-a. Tam na układ kierowniczy nie ma skarg.
.


Hmm ciekawe - u mnie tego nie ma ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2015, 11:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Zapoznałem się z tego rodzaju opiniami (sporo pisali o tym na jakimś holenderskim forum) jeszcze przed kupnem. W moim egzemplarzu czegoś takiego nie zaobserwowałem, albo nie jest to dla mnie uchwytny problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2015, 22:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No i też własnie u mnie. Mam dwa scenariusze: albo problem nie występuje w moim egzemplarzu albo ja jestem taki gruboskórny i nie wyczuwam takich subtelności. Stawiam raczej na opcję pierwszą, gdyż podczas jazdy na wprost mogę puścić kierownicę i auto zachowuje się wzorowo, jak zaczyna zjeżdżać z toru jazdy wystarczy minimalna interwencja, lekkie dotknięcie kierownicy i już jest OK.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2015, 12:10 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
samochody z 4x4 są zazwyczaj bardziej stabilne niż takie same 2WD. TO też może mieć znaczenie dlaczego u jednych jest, a u innych nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2015, 12:52 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
W autocentrum z linka powyżej testowano wersje 4WD i problem był dokładnie taki sam jak u mnie. IMO to nie jest kwestia napędu tylko ściślej rzecz biorąc układu elektrycznego wspomagania kierownicy. Tzn. u mnie jest tak, jakby żadnego wspomagania nie było.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2015, 14:12 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Potwierdzam Jarl, mam takie samo odczucie.
Wspomaganie podczas jazdy stawia zbyt duży opór podczas korekty toru jazdy.

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2015, 08:51 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
A nie macie regulowanej komputerowo siły wspomagania w zależności od prędkości? Może wystarczy zmienić nastawienia. Konieczność ciągłego poprawiania to inny problem


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2015, 17:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wyczytałem tego, ale przy elektrycznym wspomaganiu, zazwyczaj jest wspomaganie progresywne. Z moich odczuć takie też jest w S-cross. Własnie dzisiaj byłem w 3M i zwróciłem uwagę na to na A1 i obwodnicy.
Jeśli idzie o ustawienia, to własnoręcznie nie ma takiej opcji. Może w ustawieniach w kompie ale w ASO uciekają z krzykiem jak się wspomni o jakimś niestandardowym ustawieniu. Tak maiłem z ustawieniem czujnika włączania świateł (automatycznego). W instrukcji stoi "jak byk", że można ustawić ,że automatyczne włączenie wycieraczek włączy zarazem światła mijania, nawet jeśli jest jasno. Trzeba było widzieć jakie miał pan w serwisie wytrzeszczone oczy :] zupełnie jakbym zapytywał o możliwość latania w S-cross albo pływania pod wodą! :] Nawet kierownik serwisu w Osielsku twierdził, że takie ustawienia są niemożliwe. Że wszystko działa dobrze tylko po ustawieniu swiateł na "auto". Nic nie dało tłumaczenie, że w jasny deszcz bywa, że spadnie ulewa, a jest na tyle jasno, że światła mijania się nie wlączą automatycznie. Tak jak np. miałem dzisiaj, w Gdyni ulewa,że wycieraczki na max. a ja na "dziennych" przez dłuższą chwilę, zanim się zorientowałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2015, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Właśnie kwestia, że w dzień, w czasie deszczu, światła dzienne nie przełączają się na światła mijania spowodowała, iż nie korzystam z trybu auto. A szkoda, bo sam automat dla świateł, jak i dla wycieraczek działa bardzo dobrze, poza tym przypadkiem (deszcz w dzień - wycieraczki działają, ale światła wciąż dzienne). Jeśli komuś uda się w serwisie zmienić ustawienia tak, że w momencie rozpoczęcia deszczu automatycznie światła zmienią się na mijania - prosimy o informację! Na pewno wielu użytkowników S-Crossa na to czeka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2015, 21:48 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wymieniłem kilka maili ze wspomnianym panem z ASO w Osielsku. Obiecał, że sprawdzi w testówce i mi odpowie. Jakoś się nie wyrywa do odpowiadania ;) Jak będę miał trochę spokoju, to znowu go przyatakuję. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2015, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
macioo pisze:
W ubiegłym roku w elegance, koło dojazdowe było w standardzie.


Było :( Według konfiguratora, tak wersja XLED jak i niższe wymagają za nie dopłaty 650.


ObrazekObrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2015, 14:43 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Gdyby szanowny Admin miał czas i ochotę, to warto byłoby "wypączkować" z tego wątku oddzielny wątek o wspomaganiu kierownicy w S-Crossie. Temat będzie powracać, a i ciekawe jest jak dystrybutor rozwiąże sprawę zgłoszeń.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2015, 14:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jarl, z tym będzie problem. Nie pamiętam kiedy widziałem tu Admina. :|
Dlatego staram się przy każdej okazji ludzi prosić o porządek ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2015, 20:04 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A nie można po prostu zalożyć nowego tematu pt. "wspomaganie S-cross"? Nawet jak przepadnie w odmętach forum, to szukajka wypluje. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2015, 17:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Węgrzy już porównywali, ale nic nie kumam :D
http://totalcar.hu/tesztek/2015/04/13/o ... os_vitara/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 911 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]