Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Plusy i minusy S-Crossa
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=12048
Strona 4 z 8

Autor:  Astilla [ 16-12-2015, 17:07 ]
Tytuł: 

Jak czytam co pisze choćby kolega josez, to już widze jedną typową usterkę. Cholernie skrzypiący podłokietnik, u mnie już po około 3000 km. Czy coś z tym tematem serwis zechciał zrobić?

Autor:  tarant2 [ 16-12-2015, 19:57 ]
Tytuł: 

A może to kwestia łokcia i jest potrzebny ortopeda?

Autor:  MS [ 16-12-2015, 20:30 ]
Tytuł: 

taa, łokieć nasmarować :sciana: a jak będzie trzeszczał fotel to tylko kolonoskopia :sciana:

Autor:  czoboki [ 17-12-2015, 11:04 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
8. Mam podgrzewane w moim i korzystałem z tego ze dwa razy w ciągu zimy. Niestety tego typu bajery nie działają w okamgnieniu ;)

To podgrzewanie lusterek włącza się oddzielnie? U mnie w GV II włącza się razem z podgrzewaniem tylnej szyby.

Autor:  Avalanche [ 17-12-2015, 11:51 ]
Tytuł: 

U mnie też.
Zima zeszłego roku była bardzo łagodna :zakrecony:

Autor:  czoboki [ 17-12-2015, 12:46 ]
Tytuł: 

:)) oki, bo odniosłem wrażenie, że jest oddzielny włącznik. Ja często używam podczas deszczu, mżawki jeżdżąc po mieście, bo osusza lusterko i lepiej widać. :)

Autor:  brzanowka [ 20-12-2015, 19:34 ]
Tytuł:  recenzja

Witam, chciałem napisać parę słów o plusach i minusach s-crossa. Mam go 2 lata i 2 miesiące. Przebieg ponad 110 tyś. wersja 1.6 vvt elegance. Jeśli chodzi o plusy to na pewno napęd. Wjeżdżałem tym autem np. na Jaworzynę Krynicką jesienią na mokrych liściach i błocie. Dał radę bez problemu na oponach nokian. Mieszkam w górach więc często jeżdzę po sniegu i lodzie i naprawdę sobie radzi. Jedyne co, to kwestia że jest lekki i czasem na lodzie lub sniegu rzuci gdyż jest niedociążony. Pisze tu oczywiscie o trybie snow. Kolejny plus to kwestia iż nic sie w aucie nie dzieje poważnego. jedyne co sie zepsuło to 2 raza mata podgrzewana foteli, ale wymienili w ramach gwarancji. Spalanie jest latem 6.4, zimą 7.0 wiec kolejny plus. Wbrew temu ze to nie duze auto, mozna w niego naprawde duzo zmiescic, a wiem o czym mowie bo wywoze za granice pol chaty i jak sie dobrze upcha to mozna naprawde duzo przewieżć. Kolejny plus to biksenony. Swiecą super w nocy nie ma duzego ubytku po tym przebiegu w ilosci swiatła. Teraz minusy. Okropny huk. Silnik strasznie wyje. Mam wrazenie ze auta w ogole nie wygluszyli. Wiadomo ze to wolnossak, ale i tak jest tragedia. Im wiecej przebiegu tym glosniej. Strach pomyslec co bedzie przy 200 tyś. Kolejny minus to kwestia taka że jest to wysoka buda i przy duzym wietrze auto rzuca, na autostradzie powyzej 110 km żaglówka. No ale to taki urok tego auta. Ogolnie nie polecam na trasy. Koleny minus to lakier. Jest tak cienki ze mam wrazenie ze był malowany plakatówką. Cholerna ekologia. Maska wyglada jak podziurawiona przez jakies miałe mikrowybuchy. Do plusów jeszcze dodam ze skóra na fotelach naprawde dobrze sie prezentuje, mimo ze duzo jezdze wyglada calkiem calkiem, a nie dbam o nia szczegolnie. Znalazloby sie jeszcze pewnie kilka pomniejszych plusow i minusów, ale summa sumarum auto jezdzi dobrze. Taki mały wół roboczy. Jestem ciekawy ile kilometrow przejedzie bez awarii, chce go dociagnac do 350 tys. :)

Pozdrawiam wszystki uzytkownikow suzuki i czytelnikow tego portalu zyczac wesołych Swiat Bożego Narodzenia
Jan

Autor:  czoboki [ 20-12-2015, 22:46 ]
Tytuł: 

Ostatnie posty o komforcie jazdy na 17=tkach wydzieliłem tu: viewtopic.php?t=12933

Chyba będzie nieco bardziej przejrzyście :)

Autor:  Jarl [ 30-12-2015, 11:46 ]
Tytuł:  Re: recenzja

brzanowka pisze:
Witam, chciałem napisać parę słów o plusach i minusach s-crossa. Mam go 2 lata i 2 miesiące. Przebieg ponad 110 tyś. wersja 1.6 vvt elegance. Jeśli chodzi o plusy to na pewno napęd. Wjeżdżałem tym autem np. na Jaworzynę Krynicką jesienią na mokrych liściach i błocie. Dał radę bez problemu na oponach nokian. Mieszkam w górach więc często jeżdzę po sniegu i lodzie i naprawdę sobie radzi. Jedyne co, to kwestia że jest lekki i czasem na lodzie lub sniegu rzuci gdyż jest niedociążony. Pisze tu oczywiscie o trybie snow. Kolejny plus to kwestia iż nic sie w aucie nie dzieje poważnego. jedyne co sie zepsuło to 2 raza mata podgrzewana foteli, ale wymienili w ramach gwarancji. Spalanie jest latem 6.4, zimą 7.0 wiec kolejny plus. Wbrew temu ze to nie duze auto, mozna w niego naprawde duzo zmiescic, a wiem o czym mowie bo wywoze za granice pol chaty i jak sie dobrze upcha to mozna naprawde duzo przewieżć. Kolejny plus to biksenony. Swiecą super w nocy nie ma duzego ubytku po tym przebiegu w ilosci swiatła. Teraz minusy. Okropny huk. Silnik strasznie wyje. Mam wrazenie ze auta w ogole nie wygluszyli. Wiadomo ze to wolnossak, ale i tak jest tragedia. Im wiecej przebiegu tym glosniej. Strach pomyslec co bedzie przy 200 tyś. Kolejny minus to kwestia taka że jest to wysoka buda i przy duzym wietrze auto rzuca, na autostradzie powyzej 110 km żaglówka. No ale to taki urok tego auta. Ogolnie nie polecam na trasy. Koleny minus to lakier. Jest tak cienki ze mam wrazenie ze był malowany plakatówką. Cholerna ekologia. Maska wyglada jak podziurawiona przez jakies miałe mikrowybuchy. Do plusów jeszcze dodam ze skóra na fotelach naprawde dobrze sie prezentuje, mimo ze duzo jezdze wyglada calkiem calkiem, a nie dbam o nia szczegolnie. Znalazloby sie jeszcze pewnie kilka pomniejszych plusow i minusów, ale summa sumarum auto jezdzi dobrze. Taki mały wół roboczy. Jestem ciekawy ile kilometrow przejedzie bez awarii, chce go dociagnac do 350 tys. :)

Pozdrawiam wszystki uzytkownikow suzuki i czytelnikow tego portalu zyczac wesołych Swiat Bożego Narodzenia
Jan




Zgadzam się ze spostrzeżeniem ogólnym kolegi, ze to nie jest samochód na długie trasy (przy czym sam się chyba nie do końca wziąłeś je do serca bo przebiegi raczej duże robisz:).

Oprócz opisanego "efektu żaglówki" podatności na wiatr dochodzi jeszcze mało precyzyjny, sztuczny układ kierowniczy i marny, jeden z najgorszych z jakimi się zetknąłem w ogóle, układ wspomagania. Wg mnie to optymalny samochód do jazdy miejsko-powiatowej, ewentualnie jeszcze na średnie dystanse. Ale jakbym miał robić nim długie dystanse to dzięki, od razu by poszedł na sprzedaż.

Jeśli chodzi o ten hałas, to ja nie mam większych zastrzeżeń, i czy masz pewność, ze on pochodzi od silnika, a nie np. z układu przeniesienia napędu, łożyska, itp.? To nie jest normalne, żeby poziom hałasu zwiększał się drastycznie w niewiele ponad 2-letnim samochodzie, przecież elementy wygłuszające nie zdążyły się jeszcze zestarzeć ani zużyć. Mam jeszcze 12-letni samochód z vvti, przebieg 220 tys., i nie odbieram hałasu jako znacząco bardziej natarczywego niż na początku. Na Twoim miejscu sprawdziłbym źródło hałasu.


Na marginesie, do minusów S-Crossa dodałbym jeszcze trójramienną kierownicę. I nie można zamówić 4-ramiennej nawet za dopłatą. Jakie to mogą być oszczędności materiałowe na tym jednym ramieniu? 5 euro? A wygoda nieporównywalna.

Autor:  MS [ 30-12-2015, 20:20 ]
Tytuł: 

Jarl pisze:
Oprócz opisanego "efektu żaglówki" podatności na wiatr dochodzi jeszcze mało precyzyjny, sztuczny układ kierowniczy i marny, jeden z najgorszych z jakimi się zetknąłem w ogóle, układ wspomagania. Wg mnie to optymalny samochód do jazdy miejsko-powiatowej, ewentualnie jeszcze na średnie dystanse. Ale jakbym miał robić nim długie dystanse to dzięki, od razu by poszedł na sprzedaż.

to jest wada do usunięcia i nie warto bić piany, nowe oprogramowanie ASO wgrywa bez problemu.
Jarl pisze:
Na marginesie, do minusów S-Crossa dodałbym jeszcze trójramienną kierownicę. I nie można zamówić 4-ramiennej nawet za dopłatą. Jakie to mogą być oszczędności materiałowe na tym jednym ramieniu? 5 euro? A wygoda nieporównywalna.
dziwne, :niewiem: w poprzednim aucie 4 ramienna była w standardzie , za 3 ramienną trzeba było dopłacić, zresztą co za różnica poza wyglądem :niewiem:

Autor:  macioo [ 30-12-2015, 22:30 ]
Tytuł: 

Możecie mi wytłumaczyć, co jest wygodniejszego w kierownicy 4-ro ramiennej? Serio pytam, bo do głowy by mi nie przyszło, że ta kierownica która jest,jest niewygodna. Trzymam zazwyczaj oburącz nieznacznie powyżej 3 i 9. 4-ro ramienną trzymałbym tak samo. :niewiem:

Autor:  ken-wawa [ 01-01-2016, 19:33 ]
Tytuł: 

Ja na razie moge mowic troche teoretycznie, bo samochodu nie mam.

Do minusow zaliczylbym:
- mimo wszystko niskie zawieszenie i duza odleglosc miedzy osiami
- nowy czynnik chlodniczy R-1234yf - z jednej strony ryzyko pozaru i wytworzenia sie fluorowodoru/kwasu fluorowodorowego jest bardzo niskie, z drugiej gdyby sie to uwolnilo, to niewiele jest wiekszych swinstw na swiecie

Do plusow:
+ bardzo fajny design wnetrza, dbalosc o szczegoly (podlokietnik, miejsce na okulary, fajne schowki itd)
+ duzo poduszek (7 w tym na kolana)

Autor:  MS [ 01-01-2016, 20:01 ]
Tytuł: 

dziwne jak zaleta może być wadą :niewiem:
- rozstaw osi ma baaardzo duży wpływ na komfort, więc raczej im wiekszy tym lepiej. Gdyby był wyższy jeszcze bardziej byłby wrażliwy na wiatry i przechyły.
- czynnik hmm, za 3-4 lata nie będzie innego, więc po cóż rozpaczać :niewiem: jak często rozszczelnia się klima ?
Robiliśmy dużo gorsze rzeczy nie wiedząc o ich szkodliwości, zresztą nie wierzę w czarne plotki o szkodliwości tego czynnika.

Wygląd też mi pasi- tylko to koszmarne spasowanie, wiem co kupowałem i czego się spodziewać przy sprzedaży :sciana: - nie zdziwcie się, przy sprzedaży jak klient powie, że auto bite i słabo złożone , a nawet źle polakierowanie. Nawet wewnątrz nie potrafiono spasować boczków drzwiowych z deską, więc po co robili takie wygibasy :zakrecony:
schowki ? to lepiej poszukać w Berlingo/Partnerze, w s-crossie raczej mało :]

Co nie zmienia faktu, że to baaardzo fajny samochód :] w porównywalnej cenie do konkurencji.....tylko, że ma napęd 4x4 w gratisie :skoczek: na szczęście nie ma turbo (co niektórzy mogą uznac to za wadę :zakrecony: )

Autor:  ken-wawa [ 01-01-2016, 20:29 ]
Tytuł: 

MS pisze:
dziwne jak zaleta może być wadą :niewiem:
- rozstaw osi ma baaardzo duży wpływ na komfort, więc raczej im wiekszy tym lepiej. Gdyby był wyższy jeszcze bardziej byłby wrażliwy na wiatry i przechyły.
- czynnik hmm, za 3-4 lata nie będzie innego, więc po cóż rozpaczać :niewiem: jak często rozszczelnia się klima ?


Ja patrze na to z punktu widzenia ewentualnej jazdy w dziki teren. :-P Ty z punktu widzenia jazdy po autostradzie. :-P

Czynnik, jak mam wydac duze pieniadze, to wolalbym wiedziec, ze pod maska nie tylka "bomba" za moje pieniadze. Ja mimo wszystko mam nadzieje, ze producenci pojda po rozum do glowy i wymysla cos lepszego niz czysty R-1234yf. Tym bardziej, ze wielu klientow w salonach o to pyta.

Autor:  macioo [ 02-01-2016, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Jeśli chodzi o ewentualną (jak to określiłeś) "jazdę w dziki teren", to oba te auta mają bardzo podobne możliwości, czyli skromne. Przy braku blokady dyfrów i opon AT , to te 2cm zawieszenia czy o kilka stopni większy kąt natarcia mają niewielkie znaczenie. Zakładając taką jazdę, to z palety Suzuki, chyba tylko Jimni się nadaje.

Jak miałbym przy wyborze auta jeszcze dodatkowo kierować się płynami ustrojowymi takimi jak rodzaj czynnika w klimatyzacji, to wżyciu bym nie dał rady kupić samochodu. Wystarczyły kryteria wielkości, napędu i silnika...

Autor:  ken-wawa [ 02-01-2016, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Czy S-Cross 4wd fabrycznie ma zamontowana jakas plyte ochronna pod silnikiem (pytam, bo np. Duster ma)?

Autor:  Piitubski [ 02-01-2016, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Jest tu na forum temat: osłona silnika scrossa.

Autor:  ken-wawa [ 02-01-2016, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Dzieki. Szkoda, ze fabrycznie jest tylko plastik (wydaje mi sie, ze Duster ma metalowa fabrycznie).

Autor:  Avalanche [ 02-01-2016, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Duster ma plastikową. Metalowa podobno tylko w wersji z dieslem (ale na pewno nie wiem).

Autor:  MS [ 02-01-2016, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

ken-wawa pisze:
Dzieki. Szkoda, ze fabrycznie jest tylko plastik (wydaje mi sie, ze Duster ma metalowa fabrycznie).

za 600 zł masz komplet alu, każdy serwis założy gratis....gdy kupisz u nich auto :]

Autor:  ken-wawa [ 03-01-2016, 16:31 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Avalanche pisze:
Duster ma plastikową. Metalowa podobno tylko w wersji z dieslem (ale na pewno nie wiem).


Z tego co wiem to nie zalezy to od silnika, tylko napedu. W dusterze 2wd jest plastik, w 4wd metal.

Autor:  Avalanche [ 03-01-2016, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

OK. Poczytałem na forum Dacii i jest tak:
- plastikowa jest w większości 2WD
- metalowa w 4WD, a od 2012 roku też w 2WD z dieslem

Autor:  ken-wawa [ 06-01-2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Czy SX4 S-Cross ma ocynk? I czy na calej powierzchni czy tylko wybrane elementy typu drzwi maska?

Autor:  macioo [ 07-01-2016, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Z informacji jakie uzyskałem, to cały jest ocynkowany. Inna sprawa, że warstwa jest pewnie cienka jak wszystkie powłoki w dzisiejszych autach. Blacha cieńsza niż w puszkach po CocaColi, lakier jakby plakatowką auto było pomalowane, to i tego ocynku symbolicznie. W końcu w porównaniu z SX4 samochód jest większy a jednocześnie ok 100kg lżejszy. Jakoś musieli to uzyskać. Silnik , napęd ten sam, wnętrze podobne więc gdzieś musieli "pocienić"!

Autor:  Avalanche [ 07-01-2016, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Plusy i minusy S-Crossa

Z tą różnicą w masie to nie wiem.
SX4 AWD waży 1190 kg, a S-Cross 1.6 AllGrip jakieś 1170 kg. To tylko 20 kg różnicy, ale fakt że S-Cross jest większy.

Strona 4 z 8 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/