Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Niefabryczne czujniki TMPS
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=11944
Strona 3 z 10

Autor:  maneko [ 15-04-2015, 07:41 ]
Tytuł: 

Koot pisze:
Jeszcze nie zmieniłem kół na letnie, ale ostatnio tak mnie coś tknęło pytanie - czy nakrętki do felg aluminiowych są te same co do stalowych? Bo np w Fordzie Mondeo są różne, a nie wydaje mi się, żebym przy zakupie dostał drugi komplet nakrętek.


Tak jak napisał kolega SX4ever do mocowania felg stalowych z zimowymi oponami wykorzystuje się śruby od felg alu z oponami letnimi.
Wczoraj byłem na wymianie kół z zimowych na letnie i pasują te same śruby.
Dodatkowe info to Panowie nie chcieli kombinować i założyli koła letnie tak jak były oznaczone przy zdejmowaniu. Po wymianie żadna informacja na komputerze o zmianie czujników mi się nie pojawiła. Jak uruchomiłem silnik to żadnych ostrzeżeń, "dopasowywania" się czujników itd.

Autor:  MarekC [ 24-04-2015, 09:27 ]
Tytuł: 

Czy ktoś sprawdzał czy po resecie sterownika TPMS - odczytane z niego wartości są interpretowane jako ciśnienie prawidłowe, dzięki czemu można tej procedury używać do jazdy na AT, które wymagają niższego ciśnienia ??
Czy w sterowniku prawidłowe wartości są zapisane w programie i nawet po resecie, niższe ciśnienie (niż faktycznie zalecane) będzie sygnalizowane ostrzeżeniem ??

Autor:  macioo [ 24-04-2015, 11:07 ]
Tytuł: 

TMPS ma trzy tryby pracy. Sądzę że ustawienie trybu komfortowego spowoduje większą tolerancję na niższe ciśnienie, nie wywołując alarmu.

Autor:  SX4ever [ 24-04-2015, 13:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...Sądzę że ustawienie trybu komfortowego spowoduje większą tolerancję na niższe ciśnienie...

Faktycznie tak jest, ustawienia Eko/ Standard/ Komfort odpowiadaja trzem odpowiednio malejacym progom cisnienia aktywjacym wyswietlenie ostrzezenia.

Autor:  Iron [ 26-04-2015, 11:34 ]
Tytuł: 

macioo pisze:
TMPS ma trzy tryby pracy. Sądzę że ustawienie trybu komfortowego spowoduje większą tolerancję na niższe ciśnienie, nie wywołując alarmu.



Właśnie, mam ustawione na komfort i jest spokój.

Autor:  studenc1k [ 04-05-2015, 18:00 ]
Tytuł: 

Wiadomo może komuś, czy w oryginalnych czujnikach ciśnienia można regulować kąt nachylenia wentyla? Daje fotkę jako przykład http://www.emg-poland.pl/ckfinder_pliki/images/TPMS_3.jpg
(nie wiedzieć czemu ostatnio FF ma problemy z wyświetleniem zdjęcia. W IE jest ok)

Autor:  studenc1k [ 07-05-2015, 21:24 ]
Tytuł: 

Sam sobie odpowiem na moje pytanie, bo znam już odpowiedź :)
Napisałem dwa maile do Suzuki Polska (jeden do Działu serwisu, drugi do Części zamiennych i akcesoriów) i dostałem taką samą odpowiedź, że w czujnikach można regulować kąt nachylenia w zakresie 0-30 st.
Moje pytanie wzięło się stąd, że wymieniłem sobie oryg. felgi i na początku był problem z dopasowaniem czujników do nowych felg. Inny był profil wew. felgi. W serwisie po prostu nie wiedzieli, że można regulować czujniki. Mi nie dawało spokoju, grzebałem trochę w necie i teraz jestem bogatszy o nową wiedzę ;)

Autor:  macioo [ 28-10-2015, 17:23 ]
Tytuł: 

Odświeżam temat czujników TMPS, bo miałem małą przygodę. :]
Trochę nerwów mnie znowu kosztowały. Mianowicie: mam dwa komplety kół, oba z czujnikami (letnie zamienniki, zimowe ori). Jako, że czas zimowy za pasem, to postanowiłem zapakować kólka do bagażnika (w pracy ma duży garaż więc wygodnie mi zmieniać niezależnie od pogody). Po ok. 10-12km pojawił mi się komunikat TMPS (niskie ciśnienie w prawym przednim kole) przy czym różnica wynosiła <0,4kPa
Zaniepokojony wyrównalem ciśnienie i... nic to nie dało! Pomyślałem, że uszkodził się czujnik w kole. Myślę "a co tam... na wiosnę pojadę na przegląd do ASO, to zareklamuję", tymczasem założę zimówki. Założyłem i... szlag! Dalej świeci że PP koło ma low presure! Myślę, że pewnie coś w komputerze się poj..myliło, jak odczytał te koła z bagażnika (już kiedyś woziłem tak koła i nie było problemu). Chciałem podjechać do znajomego oponiarza, ogarniętego trochę w czujnikach. Już miałem wjechać do serwisu, aż tu nagle "pyk" i komunikat "znik" Po kilku kilometrach jazdy (ok. 3-4km). Widać, że system potrzebuje trochę czasu na zarejestrowanie zmian. Pewnie w ASO można by to zresetować w komputerze kilkoma kliknięciami ale za "drobne" 100-150pln niekoniecznie informując, że się samo naprawi po dłuższym dystansie.
Nie powiem, ulżyło mi, że nie muszę 100km zapychać do ASO. Ale znowu się czegoś o tej tajemniczej materii dowiedziałem. :]

Autor:  darenka [ 29-10-2015, 00:02 ]
Tytuł: 

Za parę dni będę się mierzył z podobnym problemem,przekładam z letnich fabrycznych na zimówki złożone z tymi niefabrycznymi czujnikami TPMS,myślę,że system w moim s-crossie równie szybko poradzi sobie i po kilku kilometrach jazdy na założonych zimówkach odczyt TPMS TIRE na kompie będzie OK!

Autor:  macioo [ 29-10-2015, 16:12 ]
Tytuł: 

No ja tu na forum byłem chyba praszczurem i jako pierwszy zastosowałem niefabryczne czujniki. I jak mi się błędy pokazywały, to nikt mnie nie pocieszał :] I miałem w związku z tym trochę nerwówki, więc po kolejnej "przygodzie" opisuję zagadnienie, żeby inni się nie stresowali niepotrzebnie. :]

Autor:  SX4ever [ 29-10-2015, 19:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
[...] I jak mi się błędy pokazywały, to nikt mnie nie pocieszał...

Ooooooooooooooooooo..... :(

Autor:  macioo [ 14-12-2015, 22:06 ]
Tytuł: 

Dorzucam kolejny kamyczek do ogródka TMPS ;)
Mianowicie: pędząc rano do roboty znowu zaświeciło mi sie to cholerstwo! :sciana: Lewy tył - low presure! No ale pokazuje wartości na tylnej osi: LT-2,09 PT-2,14 :niewiem: Myślę sobie, znowu jakiś błąd, bo niemożliwe, żeby taka histeria była przy różnicy 0,05 atm. :zakrecony: No ale dopompowałem kółko, przejechałem (jak ostatnio) 3-4km i już ok. :ok:
Nic tylko pompkę od podłoga bagażnika trzeba wozić, bo jakby mi tak w dłuższej trasie w nocy miało napierdzielać to miganie żółte po oczach to bym się rozleciał.
A! Dodam, że ma ustawiony tryb KOMFORT więc to nie histeria związana z "wyjściem" poza tolerancję danego trybu. :niewiem:
Dalej nie wiem po co mam to dziadostwo! :sciana:

Autor:  Joozwa [ 17-03-2016, 13:06 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Panowie
Który to jest ten "przełączniki drzwi po stronie kierowcy" opisany w instrukcji żeby zresetować ustawienia kompa TMPS?
Chodzi o ten do ryglowania wszystkich drzwi z kłódką?

W poniedziałek będę zakładał nowe koła letnie z czujnikami orginalnymi z allegro i chciałbym spróbować czy znajdą się same.
Co ciekawe w jednym ASO we Wrocławiu chcą 150 za zaprogramowanie czujników :wsciekly:
W drugim od razu przez telefon powiedzieli że powinny się znaleźć same po pojeżdżeniu trochę i rzadko się zdarza żeby musieli programować. A jak mi się nie uda to skasują 60zł. To jest podejście frontem do klienta :]

Autor:  macioo [ 17-03-2016, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Oponiarze poza ASO też już mają komputerki. Sprawdź tylko jakiej masz firmy, bo są różne maszynki do różnych czujników. Pewnie nie wezmą wielkiej kasy. jednak ja bym spróbował przejechać kilka km. U mnie resetuje się po wyświetleniu komunikatu o awarii koła, po ok. 3km.
PS
Nie wyczytałem nigdzie o przycisku do TMPS. W którym miejscu instrukcji to jest? :niewiem:

Autor:  Joozwa [ 17-03-2016, 16:41 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

macioo pisze:
Nie wyczytałem nigdzie o przycisku do TMPS. W którym miejscu instrukcji to jest? :niewiem:

Cieszę się że się odezwałeś bo chodzi o ten z procedury wklejonej przez Ciebie w pierwszym poście tego wątku :D

Resetuje się po każdej zmianie z zimowych na letnie i odwrotnie? Czy to znaczy że komputer ma jednak tylko 4 kanały do czujników i musi się uczyć po każdej zmianie kół?

Autor:  macioo [ 17-03-2016, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Aaa.. O TEN przycisk chodzi... :))
To jest ten od włączania oświetlenia wnętrza. Dostęp masz tylko przy otwartych drzwiach. :ok:
Ta procedura, to bezpośrednie tłumaczenie z instrukcji wyświetlonej na komputerku do programowania. To podobno procedura inicjująca (przyspieszająca) przypisywanie.
Przy ostatniej podmianie kół (przechowuję w służbowym garażu), zastosowałem procedurę ale i tak pokazało mi błąd któregoś koła. Już byłem nieco zdesperowany i przekonany o awarii czujnika ale po wypakowaniu kół i przejechaniu kilku kilometrów :skoczek: zadziałało wszystko (musiało odczytać któryś z czujników w bagażniku).
Teraz jak wymienię, to spróbuję po prostu założyć i przejechać kilka kilometrów. Mam przeczucie, że wszystko będzie działało.
Najbardziej mnie wnerwia, że w ASO guano wiedzą albo nie chcą mówić. Tylko mantra: "jak coś będzie nie tak, proszę przyjechać naprawimy..." Problem w tym, że do ASO mam 100km, poza tym nie wiem czy pomogą przy niefabrycznych czujnikach. No i worek złota będą za to chcieli!

Autor:  Joozwa [ 17-03-2016, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

macioo pisze:
Aaa.. O TEN przycisk chodzi... :))
To jest ten od włączania oświetlenia wnętrza. Dostęp masz tylko przy otwartych drzwiach. :ok:


Czyżby chodziło o to?????

Autor:  macioo [ 17-03-2016, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

O to to własnie!

Autor:  Joozwa [ 17-03-2016, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

macioo pisze:
O to to własnie!

W życiu bym nie pomyślał że można tym coś uruchomić. :zakrecony:
W poniedziałek będę testował nowe koła.
Najpierw pojadę bez uruchamiania "procedury z kartki" a jak nie wyjdzie to będę "klikał" morsem ten przycisk. :]
Oponiarz twierdzi że może mi czujniki sklonować ale nie wiem czy miał do czynienia z orginałami continentala więc wolę mieć to ogarnięte tak jak w fabryce zaplanowali.

Autor:  macioo [ 17-03-2016, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

No mnie też sklonował. Podobno z tymi Continentala zamiennikami do Suzuki jakaś inna procedura była. Musiał ręcznie kody wpisywać czy coś. Ale ostatecznie zapomniał poznaczyć, które jest które i założyłem "jak leciało" i jakś nie wydaje mi się, żebym trafił 4 na 4 na swoje miejsca. Stąd moje przypuszczenia, że czujniki wysyłają sygnał, a samochód odczytuje i je przyporządkowuje. Tylko trochę dlużej mu schodzi niż komputerkiem.

Autor:  Krzychu [ 04-04-2016, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Witam
Zmieniłem dzisiaj koła na letnie,nic nie wciskałem,pojechałem w drogę,zrobiłem 5-6 km i cisza ,komputer mordy nie drze.Koła zimowe kupiłem w serwisie,na moje pytanie czy będę miał problem po wymianie na letnie nie potrafili nic pewnego odpowiedzieć.Na razie na oryginalnych czujnikach bezproblemowo.

Autor:  macioo [ 04-04-2016, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

No to widać "nie taki te TMPS straszny" choć wkurzający czasami ;)

Autor:  Joozwa [ 08-04-2016, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Krzychu pisze:
Witam
Zmieniłem dzisiaj koła na letnie,nic nie wciskałem,pojechałem w drogę,zrobiłem 5-6 km i cisza ,komputer mordy nie drze.Koła zimowe kupiłem w serwisie,na moje pytanie czy będę miał problem po wymianie na letnie nie potrafili nic pewnego odpowiedzieć.Na razie na oryginalnych czujnikach bezproblemowo.

Robili coś z nimi w serwisie jak kupowałeś (klonowanie lub wgrywanie)?
Dalej nie mogę znaleźć pewnej informacji czy czy system ma kanały na 8 czujników i wgrywają dodatkowe czy na 4 i klonują.

Autor:  studenc1k [ 09-04-2016, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Ja zimowe opony kupowałem razem z felgami i czujnikami w salonie. Usłyszałem, że w komputerze zaprogramowanych jest 8 czujników i jednostka sama je rozpoznaje. Potwierdzam, nic nie trzeba robić podczas wymiany kół letnie/zimowe.

Autor:  michalwisnia [ 22-10-2017, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Niefabryczne czujniki TMPS

Myślicie że w Vitarze jest taka sama procedura ?
Robiłem "morsa" przejechałem ok 3 km i nic się nie dzieje. Może dać mu więcej czasu, ok 10 km

Strona 3 z 10 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/