Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 22:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-01-2024, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Jesli nie Continental a tylko podróba od majfrenda to 6 lat sie trzyma i nie trzeba nic robić auto pamięta dwa kpl kół. nawet jak pozamienia sie miejscami.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 08-02-2024, 14:01 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Po jakim czasie nowe czujniki Wam się samoczynnie zaprogramowały?

Ja wymieniłem i przejechałem jakieś 40 km. Z tego pierwsze niecałe 10 km z dwoma kompletami czujników (bo stare były jeszcze aktywne w bagażniku, później je wyciągnąłem). Potem po jakiś kolejnych 15km znikła na komputerze próba wyświetlania ciśnienia z tych starych czujników (wcześniej 0 lub ---), a pojawił się komunikat SERVICE TPMS. Kolejne 15 km i póki co czujniki nie okazują ochoty do współpracy z komputerem. Czy powiedzmy te 30 km to wciąż za mało? I czy to może być 30 km podzielone na kilka części z przerwami czy też to musi być ciągła jazda bez przerw, typu 30 km po autostradzie?


Na górę
Post: 08-02-2024, 23:51 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
ken-wawa pisze:
clawis pisze:
6 lat na chińskich czujnikach Continental


Ale po 6 latach musiałeś wymienić czy nadal jeździsz?

Swoją drogą szkoda, że ten system nie przewiduje sprawdzenia poziomu baterii? Przecież mogłoby być tak, że przesyłana jest taka informacja i w jakimś menu komputer mógłby to wyświetlać...

Swoją drogą, jak już trzeba wymienić, to jest to zero-jedynkowe i komputer po prostu raportuje brak czujnika? Czy najpierw jest ostrzeżenie o niskim poziomie baterii i później dopiero po jakimś czasie i orientacyjnie jakim czujnik siada?



po podłączeniu sie SZ Viewer po OBD widać stan baterii kazdego czujnika


Na górę
Post: 09-02-2024, 02:18 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Teraz mówisz, jak już kupiłem nowe czujniki? :P

Inna sprawa, że pewnie musiałbym kupić jakiś interface ODB - smartfon, a to pewnie też deczko kosztuje. Polecisz coś?


Na górę
Post: 09-02-2024, 15:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
wjarzab zaintrygowałeś mnie informacją, że poprzez ODB można odczytać napięcie baterii czujników ciśnienia!
Zamówiłem dzisiaj więc "INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VTEC iTRON OBD2 ELM327 BLUETOOTH POLSKI TESTER PL" i zobaczymy.


Na górę
Post: 10-02-2024, 19:13 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
akir pisze:
Ktoś kiedyś wrzucił instrukcję pisaną na kartce, lecz ona nie jest poprawna. Wciskanie przycisku nic nie da, jeśli nie zostawi się wcześniej zapłonu na on na min 10minut. Kolejno wciskamy 2xpo 2s i 1x 5sekund przycisk na słupku. moduł tpms wchodzi w tryb parowania sygnalizuje to szybkim miganiem ikony tpms. Następnym krokiem jest wybudzenie czujników aktywatorem zaczynając od lewo przedniego koła, idąc do prawnego przedniego i dalej do obejścia samochodu. Czas na wykonanie budzenia czujników to 180s. Moduł tpms znajduje się po stronie pasażera jest nie wymienialną częścią, zaprogramowany ze sterownikiem samochodu. Tak więc jeżdżenie długo z błędem może zakończyć się drogą usługą w ASO nikt inny tego nie połączy.


Właśnie mam problem z czujnikami. Niby oryginalne Suzuki, niby aktywowane, a zaprogramować automatycznie się nie chcą i lipa. Zastanawiam się, co może być powodem...

Czy te 10 minut zapłon oznacza włączony silnik na jałowym biegu, czy tylko włączenie stacyjki?

Spotkałem się z opinią, że aktywować czujnik można też spuszczając trochę powietrza w kole. Czy rzeczywiście tak jest?

Czy jeśli czujniki były wcześniej aktywowane aktywatorem, to czy przy tym resecie trzeba je ponownie aktywować czy już powinno złapać automatycznie?

Dlaczego długie jeżdżenie z błędem może zakończyć się drogą usługą w ASO? Chyba nie powinno to jakoś wpływać na samo działanie układu? Nie bardzo widzę tu jakiś sens z wyjątkiem jakiejś obiegowej opinii straszaka...


Na górę
Post: 11-02-2024, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
"po podłączeniu sie SZ Viewer po OBD widać stan baterii kazdego czujnika"

W sobotę dotarł taki interfejs diagnostyczny, podobno działa również na iOS, nie tylko na Androidzie:
Obrazek

Dla zakładki "TMPS" znalazłem następujące informacje:
Obrazek

A więc to podkreślone na żółto to chyba informacja o kondycji baterii? Tylko, że "Normal" to żadna dodatkowa informacja ponad to, co same auto pokazuje - bo jak jest "normal" to nie ma sygnalizacji, a jak będzie "ubnormal" to wyświetlacz na desce zapali się na pomarańczowo...
Czy jest możliwość odczytania faktycznego napięcia na baterii, albo innych informacji, które świadczą o stopniu zużycia baterii, czyli jak szybko można spodziewać się, że czujniki "zastrajkują"?


Na górę
Post: 11-02-2024, 11:27 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Nie przewidzisz czasu działania baterii to zależne od wielu czynników, a odczytać napięcie się da.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 11-02-2024, 17:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
akir pisze:
a odczytać napięcie się da.

A może jakieś konkrety?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 11-02-2024, 17:50 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Ja odczytuje wszystko ateq, ale panowie u was zmienia się to w chorobę

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 11-02-2024, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Doprecyzuję pytanie: Czy jest możliwość odczytania faktycznego napięcia na baterii z wykorzystaniem interfejsu diagnostycznego i jakiejś aplikacji na smartfona?


Na górę
Post: 27-02-2024, 02:23 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
piotrdab pisze:

W sobotę dotarł taki interfejs diagnostyczny, podobno działa również na iOS, nie tylko na Androidzie:


Od jakiego sprzedawcy go kupiłeś? Może link na allegro? Bo z tego co widzę są różne wersje 1.3 2.1 1.5 itd. i jak widać po opisie Sz Viewer nie wszystkie z nim działają.


Na górę
Post: 27-02-2024, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Kupiłem dokładnie interfejs "INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VTEC iTRON OBD2 ELM327 BLUETOOTH 4.0 POLSKI TESTER" od użytkownika "BLOW_Electronic".


Na górę
Post: 27-02-2024, 09:54 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Z tego co widzę oni już nie sprzedają. Ale są inne aukcje. Czy orientowałeś się może czy on ma elm327 na prawdziwym układzie PIC18F25K80? Bo widzę, że część ma jakąś dziwną emulację.


Na górę
Post: 27-02-2024, 23:44 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Myślicie, ze taki interfejs oparty na PIC18F25K80 może być dobrym rozwiązaniem?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 28-02-2024, 07:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ken-wawa pisze:
Po jakim czasie nowe czujniki Wam się samoczynnie zaprogramowały?

Po założeniu nowego kompletu kół z oryginalnymi czujnikami kupionymi w necie czujniki zaprogramowały się od razu. Wyjechałem na plac z warsztatu i już było ok.


Na górę
Post: 02-03-2024, 17:50 
Offline

Rejestracja: 09-11-2022, 15:57
Posty: 3
Avalanche pisze:
ken-wawa pisze:
Po jakim czasie nowe czujniki Wam się samoczynnie zaprogramowały?

Po założeniu nowego kompletu kół z oryginalnymi czujnikami kupionymi w necie czujniki zaprogramowały się od razu. Wyjechałem na plac z warsztatu i już było ok.
a mozesz podesłać linka do tych czujników? Będę wdzieczny.


Na górę
Post: 03-03-2024, 18:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie mogę, bo kupowałem 5 lat temu :D
Tak wyglądają (foto zał.).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 03-03-2024, 19:39 
Offline

Rejestracja: 16-07-2019, 20:38
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: S-Cross 1.0
https://pl.aliexpress.com/item/4000224564054.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7e425c0fMzzDvP
Jeżdżę z takimi czujnikami i nie ma z nimi problemów.


Na górę
Post: 12-03-2024, 22:37 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Czy ktoś się orientuje, czy po wykonaniu resetu TPMS i bez aktywowania czujników (brak aktywatora) dojdzie do usunięcia zapisów o czujnikach z komputera i system odnajdzie id czujników po przejechaniu kilkunastu km, czy nie? Co się stanie, jeśli uruchomię opcję resetu TPMS bez aktywowania czujników po kolei?

Albo czy jest jakiś soft na androida lub stacjonarny komputer, który przez tani interfejs odb2 pozwoli wykasować z komputera id czujników?


Na górę
Post: 13-03-2024, 06:38 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Jak kasowałem id czujników to nowe bez aktywatora nie dodały się. Pod pc i dobrym oprogramowaniem możesz odczytać dane oraz usunąć z komputera.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 13-03-2024, 11:50 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Jak kasowałeś te id? Przyciskiem światła na słupku bocznym?

Ja mam aktywne czujniki, ale mam z nimi problemy (komputer pobiera ciśnienie przez kilkanaście minut zanim wyświetli po raz pierwszy dane a ikonka tpms te kilkanaście minut mruga zanim zgaśnie). Właśnie się zastanawiam, czy problemem nie jest to, że... są zaprogramowane w wadliwej kolejności. Przed chwilą napompowałem mocniej przednie koła (jak dla trybu eco) i chce zobaczyć, czy prawidłowo komputer będzie wyświetlał ciśnienie (w sensie na wyświetlaczu też zwiększy się ciśnienie przednich kół, a nie np. lewych). Jeśli nawet to nie jest ta przyczyna, to wydaje mi się, że taki reset, by nie zaszkodził.

Pytanie, czy po resecie tpms przyciskiem na słupku bocznym i aktywnych już wcześniej czujnikach, dojdzie do wykasowania ich z komputera, a później automatycznego zaprogramowania ich w prawidłowej już kolejności... Czy pozostaje znów odwiedzić warsztat?

O jakim dobrym oprogramowaniu pod pc mówisz? Podpowiesz jakąś nazwę?


Na górę
Post: 13-03-2024, 13:55 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Słupek nie kasuje id czujników, tylko z poziomu interfejsu diagnostycznego.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 13-03-2024, 21:20 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Widzę, że pytania o soft regularnie ignorujesz... :P Ściśle tajne. :P

Właśnie to jest słabe, że nie można skasować starych czujników lub jakoś wymusić opcji ponownego automatycznego ich zaprogramowania. Chciałbym się upewnić, czy czujniki, które obecnie widzi komputer, są zaprogramowane w prawidłowej kolejności. Czyli, czy to, co widzę, jako np. lewy tylny rzeczywiście jest lewym tylnym czujnikiem, a nie prawym przednim na przykład. I chciałbym reprogramować jeszcze raz cały układ, a to wydaje się niemożliwe, jeśli ktoś nie ma tego nieszczęsnego aktywatora. Wszystko wskazuje na to, że aktywacja/wzbudzenie się czujnika nie działa przy spuszczaniu powietrza (znaczy pewnie on wysyła komunikat o nowym ciśnieniu, ale układ komputera tpms oczekuje czegoś innego).


Na górę
Post: 13-03-2024, 21:32 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
ken-wawa pisze:
Myślicie, ze taki interfejs oparty na PIC18F25K80 może być dobrym rozwiązaniem?


Pochwalę się. Kupiłem to cudo i poza tym, że deczko niewygodnie się wkłada (ale to chyba bardziej kwestia kąta pod jakim jest gniazdo i jego umiejscowienia niż samego urządzonka), to odpukać na razie jestem zadowolony. Łączy się błyskawicznie po bluetooth bez żadnych problemów. Połączenie jest stabilne, nic nie zrywa. Nie trzeba się bawić w jakieś re-połączenia. A i zasięg wystarcza by ze smartfonem pobiegać wokół samochodu. Dalszych odległości nie próbowałem, więc nie wiem. Fajnie działa z SzViewer.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]