Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 510 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2015, 20:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Mogę się pochwalić drugim kompletem kół. Kupiłem na allegro felgi identyczne jak miałem OEM (te czarno-srebrne w wersji Elegance). Jako, że na ori felgach mam "zimówki", to postanowiłem zapodać na te kupione oponki letnie. Na przeszkodzie stanęły czujniki dostępne w ASO za zwariowane ponad 350pln/szt. Znalazłem gumiarza dysponującego kilkoma maszynkami do kodowania czujników. Był baaaardzo pewny siebie bo kodował już sporo aut w tym głównie marki premium. Na początku okazało się, że jedna maszynka nie ma wcale Suzuki w spisie. Druga ma nawet S-crossa i sczytuje kod ale nie programuje czujnika. Okazało się, że muszą być specjalne dedykowane dla Suzuki czujniki (podobno w ofercie je ma Continental) i trzeba je ręcznie aktywować tak: (Foto) Myślałem że facet mnie wkręca i zaraz będzie mi kazał stanąć na jednej nodze śpiewając kolędy od tyłu. Zapomniałem dodać, że cena na gotowo to 680pln/kpl więc różnica znacząca. Przy czym facet twierdzi, że powinno zadziałać już bez maszynki bo już je aktywował, zobaczymy. Ale nawet gdybym musiał dwa razy do roku podjechać i dać na piwo za aktywację, to i tak ponad 700pln w kieszeni.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2015, 21:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Strach pomyśleć czym nas jeszcze Bruksela uszczęśliwi. To masakra jakaś jest.
Chyba poszukam jakiegoś Poldożera i wstawię gdzieś do stodoły. Za 15 lat będzie jak znalazł.

Sorki za mały OT, ale przeraża mnie myśl co z nami zrobią brukselskie urzędasy za następne 5 lat.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2015, 22:13 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Hahaha... Też przez moment zatęskniłem dziś do mojej Felicji 1,9D prostej jak konstrukcja cepa, jeżdżącej na wszystkim co się nalało do baku. żadnych dwumas, depeefów, egierów i innych duractw!
Szlag, a kupowałem tani w eksploatacji samochod. Dobrze, ze się nie zdecydowałem na Subaru albo Volvo bo wtedy tylko rozpędzić się na ścianę! :]

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 08:35 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
waldis pisze:
Strach pomyśleć czym nas jeszcze Bruksela uszczęśliwi. To masakra jakaś jest.
Chyba poszukam jakiegoś Poldożera i wstawię gdzieś do stodoły. Za 15 lat będzie jak znalazł.

Sorki za mały OT, ale przeraża mnie myśl co z nami zrobią brukselskie urzędasy za następne 5 lat.



Panowie, jest jeszcze łada niva chociaż chyba też już po FL :)

Sory za OT


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 10:35 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A gdzie słynne zawołanie Suzuki "simple is the best"?
Sam widziałem jak gość podszedł do BMW X1 sczytał oryginalne kody z kół, włożył najprostsze czujniki sklonował kody i... THE END
U mnie okazało się:
a) żadne popularne czujniki się nie programują
b) nawet dedykowane czujniki pod Suzuki wymagają specjalnej procedury (ręcznego programowania)
Oponiarz przyznał, że to było dla niego wyzwanie i za możliwość eksperymentowania "na mnie" skasował mnie tylko za same czujniki, bez montażu opon i programowania. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 15:06 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
jak to dobrze, że stary SX4 nie miał czujników, a VW stosuje wciąż pośredni pomiar za pomocą czujników ABS dzięki czemu nie mam problemów z wymianą kół ani w SX4, ani w Superbie. Faktycznie jak czytałem tę karteczkę to brakowało splunięcia trzy raz przez lewe ramię ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 16:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
rezon pisze:
Faktycznie jak czytałem tę karteczkę to brakowało splunięcia trzy raz przez lewe ramię ;)


A mnie się skojarzyło z "czarowaniem" samochodów we "Wkręconych" :]

PS coś mi się wydaje, że nie wszystkie auta od VAG mają pomiar pośredni. Jak szukałem czujników do suzi, to na allegro spotykałem czujniki do VAG


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Aby nie odstraszac potencjalnych nabywcow nowych samochodow marki Suzuki, dodam jeszcze od siebie kilka slow wyjasnienia.

Procedura opisana na tej kartce w pierwszym poscie, sluzy do rejestracji nowych numerow ID w module sterujacym TPMS.
W module moga byc zapisane tylko cztery numery ID i jesli drugi komplet kol wyposazono w czujniki bedace "klonami" oryginalnych, nie ma potrzeby ich ponownie rejestrowac.

Tak na dobra sprawe, mozna w ogole bez przeprogramowania nowych czujnikow i korzystania z jakichkolwiek urzadzen elektronicznych zalozyc kola z innymi ID.
Czujniki w kolach aktywuja sie rowniez bezwladnosciowo podczas obrotow kola.

W praktyce nalezaloby wiec - nie majac dostepu do odpowiedniego serwisu - zalozyc kola z nowymi czujnikami, zainicjowac przyciskiem drzwi kierowcy proces rejestracji czujnikow w ukladzie sterujacym TPMS, uruchomic samochod i pojezdzic okolo 10 minut, czy tez okolo 10 kilometrow i wszystko powinno hulac.
Ten przejazd jest potrzebny ukladowi sterujacemu do zlokalizowania polozenia nowych czujnikow i "przypisania" nowym numerow ID do poszczegolnych kol (przod/tyl, lewe/prawe).

Czujniki wysylaja sygnal tylko w jednej pozycji kola, tzn w praktyce podczas jego obrotu tylko o stosunkowo niewielki kat.
Porownujac odbierane sygnaly od poszczegolnych czujnikow z informacjami o predkosciach obrotowych poszczegolnych kol, uklad potrafi zlokalizowac ktory z czujnikow
na ktorym z kol zostal zamontowany, do tego potrzebuje jednak nieco czasu/kilometrow.

Uzycie urzadzen serwisowych przyspiesza tylko cala operacje, bo uklad sterujacy nie musi juz "glowkowac" w ktorym kole "ukryto" ktory czujnik tylko otrzymuje te informacje bezposrednio.

Niezaprzeczalna wada rejestracji nowych nie "sklonowanych" czujnikow jest naturalnie fakt,
ze za pol roku, wracajac do oryginalnego kompletu kol, nalezaloby je znow w ukladzie zarejestrowac, gdyz ich "ID" zostaly poprzez rejestracje nowych czujnikow, skasowane z pamieci ukladu TPMS.

Mozna naturalnie dlugo dyskutowac o sensie wprowadzenia TPMS jako obowiazkowego wyposazenia, ale skoro juz tak zostalo ustalone to albo musimy nauczyc sie z tym zyc, albo z protestu jezdzic tyko starszymi samochodami lub przesiasc sie na srodki komunikacj masowej i/lub rower.
Mnie - na szczescie - udalo sie jeszcze kupic moj aktualny samochod przed wprowadzeniem tego przepisu, ale to juz prawie dwa lata, wiec jeszcze ze cztery i zaczne sie rozgladac za nastepnym... kto wie czym nas wowczas beda (na sile) uszczesliwiali...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 19:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Oooo! A to mnie kolega zadziwił. Ten tekst, który zamieściłem, to dosłowne tłumaczenie z angielskiego z urządzenia do kodowania.
Co do czujników w moich kołach to numery ID mam właśnie sklonowane. Też mnie to zdziwiło po co potrzebna ta procedura. Skoro numery są identyczne ze "starymi" kołami to powinno wsio grać.
Te niejasności wynikają zapewne z tego, że wszyscy się jeszcze uczą.
WIdzę, że szanowny kolega jest w temacie dużo bardziej niż ja, więc pozwolę się zapytać:
Czy to samoczynne programowanie dotyczy tylko firmowych czujników, czy wspomniane przeze mnie dedykowane dla Suzuki czujniki Continentala się łapią na taką procedurę?
Zastanawia mnie też, że jak mi powiedziano opisywanie kół (które LP,PP,TL,TP) jest zbędne, bo same się "przypiszą". (jednego dnia przyjechałem samochodem, sczytał ID z kół na aucie i zostawiłem opony i felgi, a następnego dnia odebrałem gotowe zakodowane koła)
Czyli co? Można bez problemu zamieniać koła przód z tyłem? W ASO powiedzieli, że nie, bo każde koło ma swoje miejsce.
Kurczę, już mam mętlik w głowie od tych sprzecznych informacji.
Jakby było jak piszesz, to poza kosztami, wielkiego kłopotu sprawiać nie powinny.
PS
Jeśli to nie tajemnica, to możesz ujawnić skąd masz taką szeroką wiedzę na ten temat? Przyznam, że mój oponiarz sprawia wrażenie błądzącego we mgle i trochę się na eksperymentach uczy. A i tak jest najlepszy w okolicy i jako jeden z nielicznych się tym zajmuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 20:55 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
PS coś mi się wydaje, że nie wszystkie auta od VAG mają pomiar pośredni. Jak szukałem czujników do suzi, to na allegro spotykałem czujniki do VAG
Chyba na początku kombinowali z czujnikami, może Audi ma jeszcze. Pomiar przez czujniki ABS jest prostszy, a przede wszystkim znacznie tańszy, a w konfiguratorze oczywiście był za dopłatą ;) Mam tylko nadzieję, że nie będą chcieli uszczęśliwiać wszystkich dokładniejszym pomiarem z czujnikami w kołach ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
macioo pisze:
Czy to samoczynne programowanie dotyczy tylko firmowych czujników, czy wspomniane przeze mnie dedykowane dla Suzuki czujniki Continentala się łapią na taką procedurę?

Jezeli przez "samoczynne programowanie" rozumiesz automatyczne przypisanie w ukladzie sterowania TPMS wlasciwego miejsca kazdemu z kol, to powinno to w zasadzie dotyczyc czujnikow kazdego producenta. Przegladajac oferty w sieci widzialem czujniki i innych producentow.
Nie potrafie powiedziec czy czujniki do samochodow inych marek faktycznie sie czyms roznia, czy tez podzial na marki samochodow jest przez oferujacych tylko niejako wymuszony przez potencjalnych klientow, szukajacych pasujacego do ich pojazdu.

Jedno jest pewne, wszystkie musza pracowac w tym samym pasmie czestotliwosci, w Europie 433 MHz i w USA 315 MHz, ale mozliwe ze rozne marki korzystaja z roznych kanalow w ramach tego pasma.
Aby nie narazac sie na niepotrzebne wydatki nalezy wiec kupowac jakies "dedykowane"
bo raczej nigdzie nie zdobedziemy wyczerpujacych informacji.

Cytuj:
Zastanawia mnie też, że jak mi powiedziano opisywanie kół (które LP,PP,TL,TP) jest zbędne, bo same się "przypiszą"

Tutaj nie bylbym taki pewny, bo wprawdzie modul TPMS bedzie odbieral sygnaly od wszystkich czujnikow, jednak bedzie je zle interpretowal przypisujac im niewlasciwe
miejsce. W pamieci ma przeciez pod tymi numerami ID juz przyporzadkowane miejsca
z oryginalnego kompletu kol...
Nie wiem teraz, jak wyglada sygnalizacja niewlasciwego cisnienia w S-Crossie, czy jest to tylko jakies ogolne ostrzezenie o usterce czy tez ze wskazaniem na konkretne kolo, bo jesli tak, to wowczas wskaze niewlasciwe.
Samoczynne przypisanie wlasciwego umiejscowienia kol nastapi tylko wowczas, jesli zostanie uruchomiona procedura rejestracji ID, a to wystartuje samoczynnie tylko wowczas, jesli system z jakichkolwiek powodow nie potrafi odebrac sygnalow od zarejestrowanych w pamieci czujnikow, lub zostanie do tego zmuszony poprzez "wyklikanie" przyciskiem w drzwiach kierowcy opisanej na kartce procedury.
Obojetnie jednak czy procedura rejestracji wystartuje samoczynnie czy tez bedzie zainicjowana "klikaniem", bedzie trzeba przejechac te wspomniane wyzej ok. 10 km,
aby wszystko sie ulozylo tam gdzie nalezy.

Cytuj:
Czyli co? Można bez problemu zamieniać koła przód z tyłem? W ASO powiedzieli, że nie, bo każde koło ma swoje miejsce.

ASO ma wiec w tym przypadku w zasadzie racje, ale... teraz juz wiesz jak mozesz to obejsc.

Cytuj:
Jeśli to nie tajemnica...


Zadna tajemnica, cala moja wiedza na ten temat bierze sie tylko tylko z publikacji w sieci, glownie z Forum "suzukimania" i nie jest niestety poparta zadnym osobistym doswiadczeniem w tej materii...
bo jestem szczesliwym posiadaczem samochodu bez TPMS-u ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 22:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dzięki serdeczne za wyczerpujące wyjaśnienia. Mam już trochę pola do dyskusji z oponiarzem na wiosnę kiedy zmienię koła a system nie zadziała. :)

Co do wskazań czujników, to raczej pokażą które koło złapie kapcia, bo po wejściu w komputer widzę ciśnienia w poszczególnych kołach z dokładnością dwóch miejsc po przecinku.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2015, 21:02 
Offline

Rejestracja: 05-04-2014, 20:55
Posty: 8
Dzięki za wyjaśnienia. Mam pytanie co do wskazań ciśnienia w kołach S-cross. Czy możecie odczytać wskazanie ciśnienia jeżeli samochód stoi nie używany np. 2 dni (sprawdzenie przed ruszeniem samochodem).


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2015, 21:51 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie pokazuje. Odnoszę wrażenie, że czujniki muszą chwile się pokrecić zanim zbiorą dane.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2015, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
SX4ever pisze:
...Czujniki wysylaja sygnal tylko w jednej pozycji kola, tzn w praktyce podczas jego obrotu tylko o stosunkowo niewielki kat...

Czujniki nie potrzebuja wiec czasu na zebranie danych, ale nie maja po prostu mozliwosci do ich natychmiastowego przekazania do ukladu sterowania TPMS.
Uklad sterowania szuka wiec po zalaczeniu zaplonu sygnalow od zarejestrowanych w nim czujnikow i dopiero po ich odebraniu i jednoznacznym zidentyfikowaniu wszystkich czterech ID przechodzi w modus przetwarzania danych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2015, 17:50 
Offline

Rejestracja: 05-04-2014, 20:55
Posty: 8
Ile orientacyjnie czasu trzeba czekać na identyfikację ID czujników po załączeniu zapłonu. Kiedyś czekałem prawie 10 min. i nic to nie dało. Natomiast po ruszeniu i przejechaniu dosłownie ok 200 m pojawiły się dane co do ciśnienia w kołach. czy ktoś dokonał podobnych sprawdzeń. Istotnym byłoby odczytanie danych przed ruszeniem kiedy jeszcze powietrze w kołach się nie ogrzeje tym bardziej, że sami wiemy jak niewygodnie jest operować ustawieniami komputera w czasie jazdy. Zauważyłem też, że po zatrzymaniu samochodu po jeździe, dość długo można odczytywać wskazania ciśnienia co sugerowałoby, że odczyty mogą się pojawić jednak dopiero po ruszeniu i ogrzaniu powietrza w kołach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2015, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
Ile orientacyjnie czasu trzeba czekać na identyfikację ID czujników po załączeniu zapłonu. Kiedyś czekałem prawie 10 min. i nic to nie dało. Natomiast po ruszeniu i przejechaniu dosłownie ok 200 m ...

Samo czekanie do niczego nie doprowadzi...
Jak napisalem juz wczesniej, czujniki wysylaja sygnal tylko w jednej okreslonej pozycji kola,
a to oznacza ze samochod musi sie poruszac.
Jak sam zauwazyles, trzeba bylo przejechac ok. 200 m, a wiec tyle obrotow kol bylo potrzebne aby system zadzialal.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2015, 22:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Czujnik mierzy też temperaturę ale nie pokazuje w komputerze tak jak ciśnienia. Kiedyś jak zmieniłem opony, okazało się że deska "krzyczy" na czerwono, ale po chwili było OK jak sobie wszystko poukładał.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2015, 17:22 
Offline

Rejestracja: 05-04-2014, 20:55
Posty: 8
Dzięki wszystkiom za info


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2015, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Zastanawiam się również co zrobić z tymi czujnikami ciśnienia, które tak podnoszą koszty ogumienia..
1. Można zdecydować się na cykliczne wizyty w serwisie ogumienia i ponosić 2x w roku podwyższone koszty przekładania opon. Wg moich wstępnego rozeznania
- albo są punkty, w których twierdzą, iż cena przełożenia ogumienia jest taka sama, jak w przypadku kół bez czujników (podchodzę z rezerwą do takich ofert, podejrzewając, iż nie mają jeszcze świadomości, że koła z czujnikami wymuszają zauważalny wzrost pracochłonności);
- albo w innych punktach (w tym ASO Suzuki) lojalnie informują, że np. przełożenie opon 17" na kołach z czujnikami, to koszt rzędu 180zł. W tym przypadku, w ciągu 10 lat wyda się na same przekładanie 2x180x10=3600zł.
2. Można również zakupić drugi komplet felg + czujniki (w przypadku, gdy chcemy mieć również w zimę koła 17" - wydamy na ten zestaw minimum 2500zł). Tu również trzeba pamiętać, że czujniki (bateria w nich) mają szacowaną żywotność od 5 do 8 lat - w najgorszym przypadku, w ciągu 10 lat, trzeba będzie w tym drugim komplecie drugi raz zapłacić za czujniki, czyli dojdzie nam ok. 1000 zł. W sumie dodatkowe felgi + (czujniki x 2) w tym założonym czasie będą nas kosztowały ok. 3500zł.
Cóż, skoro system zmusił nas do używania pojazdów z obowiązkowymi czujnikami ciśnienia w oponach, to może się okazać, iż branża oponiarska w sumie na tym straci.. Bo przecież wiele osób zastanawiających się, jak ograniczyć te koszty - znajdzie bardzo dobre opony całoroczne i już nie będzie ani kupowało drugiego kompletu felg i czujników, ani odwiedzało 2x w roku serwisu ogumienia w celu przekładki. Wg mnie to bardzo kusząca opcja dla wszystkich, którzy większość czasu nie jeżdżą ekstremalnie i nie muszą mieć najlepszych opon zimowych i letnich. Są już opony całoroczne, które są równie dobre, jak bardzo dobre zimowe i jednocześnie niewiele gorsze od bardzo dobrych letnich opon.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2015, 22:56 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeśli chodzi o przekładkę opon u mojego oponiarza płacę 80pln/kpl. Moją argumentacją dla drugiego kompletu były raczej kolejki (szczególnie na zimę) i niszczenie felg na maszynach, do tego ryzyko, że jakiś uczniak zaprawi łyżką czujnik.
Na masową przesiadkę na "uniwersalne" jakoś nie widzę widoków. Mianowicie z kilku przyczyn: jak ktoś jeździ poza miastem, to będzie wolał pewne opony (jest szybciej), co do "uniwersalnych" równie dobrych jak najlepsze "zimowe", to ja o takich nie słyszałem. Uniwersalne mają inną mieszankę i na taką zimę jaką mamy teraz, to owszem ale parę stopni mrozu i śnieg i klapa. Poza tym uniwersalne opony dużo szybciej tracą właściwości więc cześciej należy je zmieniać. Na takie coś może sobie pozwolić ktoś w mieście, bo jak warunki nie pozwolą, to auto zostaje na parkingu i do roboty jedzie tramwajem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2015, 10:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gdyby ktoś jeszcze nie zaglądał:
viewtopic.php?t=11475


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2015, 10:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 172
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Myślę, że kogoś, kto głównie jeździ w mieście, ale chce mieć rezerwę również na wypadek wyjazdu na narty - to znajdzie odpowiednią oponę całoroczną, jak choćby Goodyear Vector 4Seasons 205/50R17 V89, której test odszukałem w archiwum Auto Świata: http://4x4.auto-swiat.pl/test-roznych-o ... zima/7xyyb
Oczywiście, jeśli chcemy mieć i latem, i zimą najlepsze osiągi, to pozostaje posiadanie dwóch kompletów opon.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2015, 12:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tak jak pisałem, po mieście wielosezonówki są dopuszczalne. Jednak oszczedność znikoma, bo zużywają się szybciej (podobnie do zimówek), a wyważać i tak trzeba co jakiś czas. Jedynym argumentem są te nieszczęsne czujniki TMPS.
Moje zdanie jest takie, że czasem mocno można pożałować oszczędności, bo jedna "wycieczka" do rowu i całe oszczędności idą się kochać.
PS
Testy AŚ już dawno sobie odpuściłem. To jest jedna z najmniej obiektywnych gazet. Zwróć uwagę, że tam wszystkie porównania samochodów zazwyczaj wygrywa Skoda ewentualnie inne z grupy VAG

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2015, 19:57 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
Zwróć uwagę, że tam wszystkie porównania samochodów zazwyczaj wygrywa Skoda ewentualnie inne z grupy VAG
niedawno widziałem porównanie w którym wygrała Mazda.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 510 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]