macioo pisze:
Czy to samoczynne programowanie dotyczy tylko firmowych czujników, czy wspomniane przeze mnie dedykowane dla Suzuki czujniki Continentala się łapią na taką procedurę?
Jezeli przez "samoczynne programowanie" rozumiesz automatyczne przypisanie w ukladzie sterowania TPMS wlasciwego miejsca kazdemu z kol, to powinno to w zasadzie dotyczyc czujnikow kazdego producenta. Przegladajac oferty w sieci widzialem czujniki i innych producentow.
Nie potrafie powiedziec czy czujniki do samochodow inych marek faktycznie sie czyms roznia, czy tez podzial na marki samochodow jest przez oferujacych tylko niejako wymuszony przez potencjalnych klientow, szukajacych pasujacego do ich pojazdu.
Jedno jest pewne, wszystkie musza pracowac w tym samym pasmie czestotliwosci, w Europie 433 MHz i w USA 315 MHz, ale mozliwe ze rozne marki korzystaja z roznych kanalow w ramach tego pasma.
Aby nie narazac sie na niepotrzebne wydatki nalezy wiec kupowac jakies "dedykowane"
bo raczej nigdzie nie zdobedziemy wyczerpujacych informacji.
Cytuj:
Zastanawia mnie też, że jak mi powiedziano opisywanie kół (które LP,PP,TL,TP) jest zbędne, bo same się "przypiszą"
Tutaj nie bylbym taki pewny, bo wprawdzie modul TPMS bedzie odbieral sygnaly od wszystkich czujnikow, jednak bedzie je zle interpretowal przypisujac im niewlasciwe
miejsce. W pamieci ma przeciez pod tymi numerami ID juz przyporzadkowane miejsca
z oryginalnego kompletu kol...
Nie wiem teraz, jak wyglada sygnalizacja niewlasciwego cisnienia w S-Crossie, czy jest to tylko jakies ogolne ostrzezenie o usterce czy tez ze wskazaniem na konkretne kolo, bo jesli tak, to wowczas wskaze niewlasciwe.
Samoczynne przypisanie wlasciwego umiejscowienia kol nastapi tylko wowczas, jesli zostanie uruchomiona procedura rejestracji ID, a to wystartuje samoczynnie tylko wowczas, jesli system z jakichkolwiek powodow nie potrafi odebrac sygnalow od zarejestrowanych w pamieci czujnikow, lub zostanie do tego zmuszony poprzez "wyklikanie" przyciskiem w drzwiach kierowcy opisanej na kartce procedury.
Obojetnie jednak czy procedura rejestracji wystartuje samoczynnie czy tez bedzie zainicjowana "klikaniem", bedzie trzeba przejechac te wspomniane wyzej ok. 10 km,
aby wszystko sie ulozylo tam gdzie nalezy.
Cytuj:
Czyli co? Można bez problemu zamieniać koła przód z tyłem? W ASO powiedzieli, że nie, bo każde koło ma swoje miejsce.
ASO ma wiec w tym przypadku w zasadzie racje, ale... teraz juz wiesz jak mozesz to obejsc.
Cytuj:
Jeśli to nie tajemnica...
Zadna tajemnica, cala moja wiedza na ten temat bierze sie tylko tylko z publikacji w sieci, glownie z Forum "suzukimania" i nie jest niestety poparta zadnym osobistym doswiadczeniem w tej materii...
bo jestem szczesliwym posiadaczem samochodu bez TPMS-u