Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-10-2014, 20:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam!
Mam pytanie. Czy ktoś z okolic Torunia, Bydgoszczy, Malborka, Grudziądza... zna warsztat gdzie bedzie można kupić felgi z oponami i czujnikami i żeby sklonowali ID czujników z letnich kół do zimówek?
Cena oryginałów w ASO jest jakaś chora. Za felgi z czujnikami bez opon wołają ok 4,5kpln
Będę wdzięczny za jakieś info.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2014, 21:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A co z toruńską Yamą, nie wyszło?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2014, 05:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Dostałeś namiar na KSP na felgi+opony+czujniki.


Na górę
Post: 21-06-2015, 22:16 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
macioo pisze:
Witam!
Mam pytanie. Czy ktoś z okolic Torunia, Bydgoszczy, Malborka, Grudziądza... zna warsztat gdzie bedzie można kupić felgi z oponami i czujnikami i żeby sklonowali ID czujników z letnich kół do zimówek?
Cena oryginałów w ASO jest jakaś chora. Za felgi z czujnikami bez opon wołają ok 4,5kpln
Będę wdzięczny za jakieś info.
w cenniku zimowe opony z felgami i czujnikami 2900


Na górę
Post: 21-03-2016, 20:50 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Kontynuując temat programowania czujników.

Dzisiaj przy okazji odbierania nowych felg aluminiowych zrobiłem testy programowania czujników TPMS.
Po lekturze forum i telefonie do odpowiedniego ASO dowiedziałem się że system powinien wykryć i zaprogramować się do nowych czujników SAM bez ingerencji komputerów do programowania itp. Oczywiście dotyczy To czujników oryginalnych Continentala które udało mi się kupić na popularnym serwisie aukcyjnym A… w cenie 99zł za sztukę. :]
Po kolei.
Na auto poszły nowe koła letnie z założonymi czujnikami. Oponiarz oczywiście rzucił się do klonowania czujników a po moim zapewnieniu że powinno zadziałać samo wyrażał bardzo duże powątpiewanie. :nono:

Przez pierwsze 10 km pomiar ciśnienia był zamrożony na ostatnim odczycie ze starych kół.
Po 10,5 km na ekranie pojawia się znany obraz:
Załącznik:
TPMS Service.jpg

Po wejściu do menu odczyt ciśnienia pokazuje ---
Jadę dalej i zaczynam wątpić czy coś z tego będzie.

Po 30 km service TPMS zniknął
Załącznik:
TPMS OK.jpg

ale po wejściu do menu odczyt ciśnienia wciąż ---
Po kolejnych 3-4 km pomiar wrócił i pokazywał prawidłowe wartości. :skoczek:

Ponieważ myślę że zima jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa, po testach na auto wróciły koła zimowe.
Myślałem że będzie prościej bo koła teoretycznie już wcześniej były w programie ale okazało się że sytuacja się powtórzyła. Po 13 km "service TPMS" a po 35km wszystko wróciło do normy włącznie z prawidłowym pomiarem.

Podsumowując: system potrzebuje trochę "poczytać" czujniki po każdej zmianie ale nie trzeba z tym jeździć do ASO i płacić za programowanie.
Jeżeli ktoś ma dwa fabryczne zestawy kół to prosiłbym o informację czy wygląda to podobnie. Być może zaprogramowane komputerem czujniki znajdują się szybciej?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Ostatnio zmieniony 21-03-2016, 22:11 przez Joozwa, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 21-03-2016, 20:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
:brawo: :brawo: :brawo:


Na górę
Post: 21-03-2016, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Koła "zimowe" z salonu. Po zmianie na zimowe i odwrotnie , moje auto nie potrzebuje ani czasu, ani kilometrów aby zintegrować czujniki. Bezpośrednio po zmianie kół, deska rozdzielcza bez zmian, pomiar ciśnienia działa prawidłowo.


Na górę
Post: 21-03-2016, 22:10 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Iron pisze:
Koła "zimowe" z salonu. Po zmianie na zimowe i odwrotnie , moje auto nie potrzebuje ani czasu, ani kilometrów aby zintegrować czujniki. Bezpośrednio po zmianie kół, deska rozdzielcza bez zmian, pomiar ciśnienia działa prawidłowo.

Czyli są plusy dodatnie zestawów z salonu :]
Ciekawe w takim razie czemu moje salonówki też muszą się integrować :?: .

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 22-03-2016, 19:32 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Iron pisze:
Koła "zimowe" z salonu. Po zmianie na zimowe i odwrotnie , moje auto nie potrzebuje ani czasu, ani kilometrów aby zintegrować czujniki. Bezpośrednio po zmianie kół, deska rozdzielcza bez zmian, pomiar ciśnienia działa prawidłowo.

i u mnie dzisiaj zero problemów :))


Na górę
Post: 22-03-2016, 22:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Joozwa pisze:
Na auto poszły nowe koła letnie z założonymi czujnikami. Oponiarz oczywiście rzucił się do klonowania czujników a po moim zapewnieniu że powinno zadziałać samo wyrażał bardzo duże powątpiewanie. :nono:

Przez pierwsze 10 km pomiar ciśnienia był zamrożony na ostatnim odczycie ze starych kół.
Po 10,5 km na ekranie pojawia się znany obraz:
(...)
Po wejściu do menu odczyt ciśnienia pokazuje ---
Jadę dalej i zaczynam wątpić czy coś z tego będzie.

Po 30 km service TPMS zniknął
(...)
ale po wejściu do menu odczyt ciśnienia wciąż ---
Po kolejnych 3-4 km pomiar wrócił i pokazywał prawidłowe wartości. :skoczek:

Jezeli dobrze zrozumialem, nowe czujniki nie zostaly "sklonowane", a wiec maja inne wartosci ID od dotychczasowych i wymagaja rejestracji w sterowniku TPMS.
Nie doczytalem sie rowniez informacji, ze zainicjowales przyciskiem w drzwiach procesu rejestracji.
To tlumaczyloby czas, i ilosc przejechanych kilometrow zanim system "kupil" nowe czujniki.
Nie znalazl znanych sobie (czytaj zarejestrowanych w pamieci) numerow ID, co zasygnalizowal komunikatem na displayu
a nastepnie "na wlasna reke" zainicjowal proces rejestracji nowych czujnikow, ktorych sygnaly potrafil odebrac.

Czasu i kilometrow potrzebowal rowniez na zlokalizowanie polozenia poszczegolnych czujnikow na podstawie analizy predkosci obrotowej poszczegolnych kol.
Mysle, ze caly proces mozna bylo znachnie przyspieszyc, inicjujac start procedury rejestracji przyciskiem w drzwiach kierowcy.
Pisalem juz kiedys TUTAJ nieco obszerniej na ten temat.

Cytuj:
Ponieważ myślę że zima jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa, po testach na auto wróciły koła zimowe.
Myślałem że będzie prościej bo koła teoretycznie już wcześniej były w programie ale okazało się że sytuacja się powtórzyła. Po 13 km "service TPMS" a po 35km wszystko wróciło do normy włącznie z prawidłowym pomiarem.

Jak wyzej, pamiec sterownika TPMS moze przyjac tylko cztery numery ID, wiec albo musisz miec sklonowane czujniki w obydwu kompletach kol, albo kazdorazowo po ich zmianie startowac proces ich rejestracji co powinno odbywac sie wzglednie szybko, albo tez zostawic calosc bez jakiejkolwiek ingerencji i uzbroic sie w nieco cierpliwosci, az system samodzielnie rozwiaze problem.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 11:15 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 23-03-2016, 02:29 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Wiedzę na temat czujników mam po części z Twoich postów ale chciałem sprawdzić to na własnym aucie.
Co do czujników to się zgadza, nie zostały sklonowane więc mają inny id.
Muszę zadzwonić do ASO i dowiedzieć się czy oni klonują czy dogrywają kolejne czujniki bo zdania w tamtym wątku były podzielone (komputer z miejscem na 8 czujników czy na 4).

Za drugim razem próbowałem zainicjować procedurę podaną w tamtym wątku ale albo nie zrobiłem tego odpowiednio albo nie działa to bez programatora. W kazdym razie wydaje mi się że jedyne co można osiągnąć tą procedurą jest ominiencie pierwszych 10 km w czasie których komputer szuka starych czujników. Jak czujniki nie zostaną wgrane komputerem to pewnie i tak bedzie potrzeba jechać te kolejne 20 km żeby je znalazło. Za miesiąc jak zmienię koła na letnie to postaram sie jeszcze raz wklikać procedurę przyciskiem drzwi i zobaczymy jakie będą efekty.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 24-03-2016, 09:24 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 09:17
Posty: 4
Suzuki: Celerio
8)

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 24-03-2016, 19:59 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
maniek22 pisze:
8)

:spam:

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 08-04-2016, 17:11 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Kolejna dobra wiadomość
Po zmianie kół na letnie zainicjowałem włącznikiem krańcowym drzwi kierowcy proces rejestracji.
Zaraz po ruszeniu nie było już odczytu starych pomiarów jak poprzednio wyświetlało tylko ---.
Po przejechaniu 3-4 km system "załapał" nowe czujniki bez alarmowania i pokazał prawidłowe ciśnienie w kołach. :ok:
Także system mam ogarnięty dzięki pomocy forum, wszystkim :brawo: .

Jestem tylko ciekaw czy teraz mam w pamięci wszystkie 8 czujników czy tylko odczytał nowe i będę musiał "programować" za każdym razem.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 10-10-2016, 15:58 
Offline

Rejestracja: 23-03-2016, 23:12
Posty: 49
Suzuki: sx4 s-cross
o jakim czujniku/przycisku w drzwiach piszecie???


Na górę
Post: 17-10-2016, 13:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jak wymieniłam koła na komplet "zimowy", czujniki musiały załapać od razu (bez programowania), bo nic się nie zaświeciło :)


Na górę
Post: 24-10-2016, 20:09 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Orginały czy zamienniki?
Klonowane czy wgrywane wcześniej?

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 24-10-2016, 20:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Oryginalne Continental. Nie były nigdy wcześniej używane.
Założyłem i od uruchomienia samochodu od razu wszystko było OK.


Na górę
Post: 25-10-2016, 19:32 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
:szok: :szok: :szok:
I nie były klonowane ze starych czujników?
Mi za pierwszym razem załapały dopiero po 35 km z choinką na desce

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 25-10-2016, 20:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie były klonowane.
Widocznie okazały się idealnie kompatybilne, a ciśnienie dałem takie samo jak w letnich przed zmianą, więc nie miały o czym ostrzegać :D


Na górę
Post: 06-10-2017, 18:34 
Offline

Rejestracja: 15-10-2013, 07:09
Posty: 33
Lokalizacja: Opole
Taka sytuacja.

Zimno się zrobiło i na pulpicie sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia, mimo że dramatu nie było, bo 2,3 bara.

Jadę na stację i pompuję do 2,8 przód i 2,6 tył, czyli ciśnienie ECO.

Na pulpicie ładnie pokazuje ciśnienie, ale dalej krzyczy, że za niskie.

Ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić?


Na górę
Post: 06-10-2017, 18:46 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Zmień na comfort, a za dzień-dwa wróć do eco......lub po chwili :roll:


Na górę
Post: 06-10-2017, 18:52 
Offline

Rejestracja: 15-10-2013, 07:09
Posty: 33
Lokalizacja: Opole
Już próbowałem tej metody i nic nie dało.


Na górę
Post: 06-10-2017, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Miałem podobnie po zmianie z dojazdówki.
Rada serwisu :dopompować nawet do 4-5bar przy włączonym zapłonie i problem zniknie.U mnie zadziałało przy 3,5 bar.
Jak zniknie trójkąt z informacją.Ustalić prawidłowe ciśnienie

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 06-10-2017, 19:30 
Offline

Rejestracja: 15-10-2013, 07:09
Posty: 33
Lokalizacja: Opole
Spróbuję. Dzięki ;)

EDIT:
Sygnalizacja małego ciśnienia ustąpiła przy ok. 3,2 bara.

Jeszcze raz dzięki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]