Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 30-11-2017, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
A samo nigdy nie zniknie? Wróciłem właśnie po dopompowaniu koła. Alarm włączył się przy ciśnieniu w prawym przednim kole 195. Po dopompowaniu kół, na wyświetlaczu od razu pojawiło się prawidłowe ciśnienie, jeszcze przed rozpoczęciem jazdy (skąd on to wie, jeżeli koła jeszcze się nie kręciły???). Ale alarm nie zgasł. I teraz, przy ustawieniu czujników na COMFORT i ciśnieniu ~230 w każdym z kół na wyświetlaczu, alarm LOW PRESSURE i pomarańczowe podświetlenie nadal się świecą. Noż bez jaj :(

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 01-12-2017, 23:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Sam sobie odpowiem. Alarm nie przejdzie samoistnie. Ale o ile przyczyną włączenia sygnalizacji alarmowej było jedno koło (oznaczone mrugającym prostokątem na wyświetlaczu), to wystarczy tylko to jedno napompwać ponad miarę, przy włączonym zapłonie. W ustawieniu COMFORT prawe przednie koło po napompowaniu do ok. 260 (przypomnę, norma to 230) wyłączyło ostrzeżenia. Analogiczny efekt uzyskamy zapewne w przypadku spadku ciśnienia w 2 lub 3 kołach.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 02-12-2017, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Coś tak nie do końca , bo ja miałem mało powietrza w jednym kole i uzupełniłem ciśnienie do zalecanego i bez włączonego zapłonu. Po zapaleniu auta ostrzeżenie zniknęło a gdy przejechałem jakiś dystans i sprawdziłem na postoju ciśnienie, wszystko było ok. Dodam, że preferuję ciśnienie w ustawieniu "Comfort".


Na górę
Post: 02-12-2017, 23:05 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
W moim aucie cuda od czujników skończyły się po przejściu z eco na comfort :)


Na górę
Post: 27-03-2018, 23:44 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 07:37
Posty: 12
Suzuki: s-cross
Witam.Chciałem sprawdzić na wyświetlaczu aktualny poziom ciśnienia w kołach (podczas postoju w garażu). Po dotarciu do odpowiedniej pozycji (wg instrukcji obsługi), wyświetlacz pokazuje na wszystkich kołach: --- (trzy poziome kreski). Czy ja coś robię źle, czy też błąd leży po stronie pojazdu? Proszę o wskazówki i rozwianie moich wątpliwości.


Na górę
Post: 28-03-2018, 08:55 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Przejdź się samochodem kilka minut i na postoju wejdź w opcje ciśnienia. Lecz nie musisz się tym interesować jak nie ma błędów ;]

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 28-03-2018, 19:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja tam czasem się zainteresuję, czy nie trzeba dopompować, albo wyrównać, żeby alarmu nie było w najmniej oczekiwanym momencie. Po prostu, realizacja starych nawyków ;) tyle, że nie biegam wokół samochodu z miernikiem ciśnienia. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-03-2018, 22:51 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 07:37
Posty: 12
Suzuki: s-cross
Dziękuję za podpowiedzi. Ponieważ zalecają pomiary na zimnych oponach, pozostaje chyba sprawdzić zwykłym manometrem, ewentualnie skorygować ciśnienie a po krótkiej przejażdżce zatrzymać się i sprawdzić co pokazuje wyświetlacz.


Na górę
Post: 30-03-2018, 19:33 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Lepiej odwrotnie, po jeździe zostawić odpalony samochód - dopompować- sprawdzić na wyświetlaczu, przy niskich temperaturach, nie będzie różnicy w ciśnieniu.


Na górę
Post: 30-03-2018, 22:00 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 07:37
Posty: 12
Suzuki: s-cross
Dzisiaj po krótkim przejeździe (ok.3 km) przypomniałem sobie o kontroli i po dotarciu do opcji na wyświetlaczu pokazały się wartości:229,229 -tył i 238,233 - przód. Zaskoczyło mnie to, bo od zmiany opon pod koniec X, nie sprawdzałem ciśnienia(wstyd). Ale wnet (mam nadzieję) zmiana na letnie.


Na górę
Post: 31-03-2018, 09:14 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
To jeszcze, przeczytaj jakie powinny być właściwe wartości.


Na górę
Post: 31-03-2018, 22:21 
Offline

Rejestracja: 14-03-2017, 07:37
Posty: 12
Suzuki: s-cross
Z tego co wiem to przy zwykłym obciążeniu 2,3.


Na górę
Post: 01-04-2018, 17:51 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja wolę jak jest twardziej i pompuję 2,5-2,6 na przód, a na tył 2,3-2,4

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 16-07-2018, 09:07 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Złapałem ostatnio gumę. Uderzyłem przednią prawą oponą w róg krawężnika, który ją przebił. Usłyszałem gwizd i czujnik tpms zadziałał od razu, dosłownie w ciągu 1-2 sekund.
Najpierw wyświetlacz się zapalił na pomarańczowo, dał ostrzeżenie low pressure. Automatycznie pokazał ciśnienie we wszystkich kołach, przy czym w uderzonym - wartość najpierw 100, potem spadła do 0. Zaparkowałem, wysiadłem - kompletny flak.
Założyłem dojazdówkę. Jechało się z nią dość dobrze, miałem kontrolę nad autem. Pojechałem do wulkanizatora. Wyświetlacz nadal pokazywał cały czas ciśnienie we wszystkich oponach, w przedniej trzy kreski. Wulkanizator poradził założyć dojazdówkę na tył, a dobre koło na przód. I tu ciekawostka - wyświetlacz dalej pokazywał w przednim kole ---, a w tylnym normalnie 220, system nie zauważył zamiany kół miejscami. Kolejna ciekawostka - po jakichś 20 km przestał pokazywać ciśnienie w kołach, a tylko komunikat "TPMS service". Po wejściu w menu tpms w każdym kole pokazywał trzy kreski --- brak odczytu. Tak już było cały czas. Myślałem więc, że po wymianie opon trzeba będzie programować czujniki od nowa.
Zanim przyszły nowe opony jeździłem na dojazdówce dwa dni - ok. 250 km. Obawiałem się o jej trwałość, ale dała radę. Nie miałem problemu z przyczepnością, mimo, że dwa razy złapała mnie ulewa. Jechać można do 80 km/h, tak też sobie ustawiłem ogranicznik prędkości i na drodze krajowej byłem totalnym zawalidrogą.
Trudno powiedzieć, czy faktycznie lepiej dojazdówkę zakładać na tył. Nie wiem, czy przez to załączał się czy nie tylny napęd. W każdym razie po mieście jeździło się prawie normalnie. Trzeba za to bardzo uważać na drodze z koleinami!
Po zamontowaniu nowych opon nic nie musiałem programować. Komputer sam wrócił do normy po przejechaniu ok. 500m, wyświetlacz zmienił kolor na biały, odczytuje ciśnienie w nowych oponach.

Istotny wniosek - czujniki są przypisane do pozycji danego koła, ich zamiana po jednej stronie powoduje odwrotny odczyt ciśnienia. Sam system natomiast działa błyskawicznie.


Na górę
Post: 05-11-2021, 13:05 
Offline

Rejestracja: 05-11-2021, 12:46
Posty: 1
Suzuki: VITARA II
SX4ever pisze:
Joozwa pisze:
Na auto poszły nowe koła letnie z założonymi czujnikami. Oponiarz oczywiście rzucił się do klonowania czujników a po moim zapewnieniu że powinno zadziałać samo wyrażał bardzo duże powątpiewanie. :nono:

Przez pierwsze 10 km pomiar ciśnienia był zamrożony na ostatnim odczycie ze starych kół.
Po 10,5 km na ekranie pojawia się znany obraz:
(...)
Po wejściu do menu odczyt ciśnienia pokazuje ---
Jadę dalej i zaczynam wątpić czy coś z tego będzie.

Po 30 km service TPMS zniknął
(...)
ale po wejściu do menu odczyt ciśnienia wciąż ---
Po kolejnych 3-4 km pomiar wrócił i pokazywał prawidłowe wartości. :skoczek:

Jezeli dobrze zrozumialem, nowe czujniki nie zostaly "sklonowane", a wiec maja inne wartosci ID od dotychczasowych i wymagaja rejestracji w sterowniku TPMS.
Nie doczytalem sie rowniez informacji, ze zainicjowales przyciskiem w drzwiach procesu rejestracji.
To tlumaczyloby czas, i ilosc przejechanych kilometrow zanim system "kupil" nowe czujniki.
Nie znalazl znanych sobie (czytaj zarejestrowanych w pamieci) numerow ID, co zasygnalizowal komunikatem na displayu
a nastepnie "na wlasna reke" zainicjowal proces rejestracji nowych czujnikow, ktorych sygnaly potrafil odebrac.

Czasu i kilometrow potrzebowal rowniez na zlokalizowanie polozenia poszczegolnych czujnikow na podstawie analizy predkosci obrotowej poszczegolnych kol.
Mysle, ze caly proces mozna bylo znachnie przyspieszyc, inicjujac start procedury rejestracji przyciskiem w drzwiach kierowcy.
Pisalem juz kiedys TUTAJ nieco obszerniej na ten temat.

Cytuj:
Ponieważ myślę że zima jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa, po testach na auto wróciły koła zimowe.
Myślałem że będzie prościej bo koła teoretycznie już wcześniej były w programie ale okazało się że sytuacja się powtórzyła. Po 13 km "service TPMS" a po 35km wszystko wróciło do normy włącznie z prawidłowym pomiarem.

Jak wyzej, pamiec sterownika TPMS moze przyjac tylko cztery numery ID, wiec albo musisz miec sklonowane czujniki w obydwu kompletach kol, albo kazdorazowo po ich zmianie startowac proces ich rejestracji co powinno odbywac sie wzglednie szybko, albo tez zostawic calosc bez jakiejkolwiek ingerencji i uzbroic sie w nieco cierpliwosci, az system samodzielnie rozwiaze problem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]