Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 09-12-2014, 08:44 
Offline

Rejestracja: 30-01-2014, 09:35
Posty: 50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Z czujnikami w zapasie to nie takie proste. Każdy czujnik wysyła dane do jednego z czterech odbiorników w zależności, które to koło. Wszystko ze względu na to że komputer ma funkcje odczytywania ciśnienia w danym kole. Należało by każdy z czterech czujników przypisać do danego odbiornika lecz nie mam pewności czy przednie odbiorniki odbiorą sygnał z czujników w bagażniku.
Zastanawiam się dlaczego ten gość z USA ma tylko jeden czujnik zamontowany w bagażniku , być może jest możliwość zaprogramowania jednego czujnika do wszystkich odbiorników a to ułatwiało by parę rzeczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2015, 11:11 
Offline

Rejestracja: 03-02-2015, 13:50
Posty: 51
Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak prostemu chłopu od pługa, który już kilka samochodów miał ale wszystkie bez tych unijnych czujników.

1. Mam alufelgi 17 z zamontowanymi oponami zimowymi
2. Mam nowe (z salonu) opony letnie ale bez alufelg.
3. Chcę wymienić opony zimowe na letnie.

I pytanie:
Czy można to zrobić w normalnym porządnym warsztacie bez obawy o czujniki
Jeżeli tak to na co mam zwrócić uwagę podczas tej wymiany lub o co pytać aby dowiedzieć się czy warto w tym warsztacie wymieniać.


Na górę
 Tytuł: czujniki
Post: 17-04-2015, 11:47 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
Hej. Ja montowałem drugi komplet czujników - udało mi się odkupić oryginalne od Crossa po niecałe 100 PLN/szt. Koszt montowania: opony, czujniki, wyważenie, alufelgi - 140 PLN. Drugi komplet czujników wgrał się sam po ponad 1 h jazdy ( prawie 100 km ). Jak będziesz montował - moim zdaniem - lepiej pojechać do porządnego warsztatu, żeby ich nie uszkodzili przy wymianie - nowy czujnik w ASO to ok 350 PLN/szt. Zaznacz na którym kole są obecnie i zamontować tak samo, nie będzie problemów z wgrywaniem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2015, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Zmieniłem zestaw kół zimowych na letnie, czujniki fabryczne zarówno w zimowych jak i letnich. Odpalam auto i spoko . Nic się nie dzieje , nie trzeba nic wgrywać ani wykonywać dodatkowych czynności. Wszystko w porządku. Koła letnie bez zaznaczenia swojego miejsca bo auto odbierałem jesienią i wyjechało na zimówkach więc letnie były praktycznie bez przebiegu. Tak więc montaż na chybił trafił.
Myślę, że naprawdę dobry warsztat nie przysporzy problemów, głównie chodzi tutaj aby nie uszkodzić czujników.


Na górę
 Tytuł: Czujniki
Post: 18-04-2015, 08:38 
Offline

Rejestracja: 17-05-2006, 16:02
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 S-Cross
W moim przypadku, po wymianie kół z letnich na zimowe, pojechałem na obwodnicę i po ok. 30 min. jazdy non stop, zapaliła się awaria czujników. Po ok. następnych 40 min. awaria zgasła i komputer zaczął pokazywać normalne ciśnienie w nowych kołach. W warsztacie zapomnieli zaznaczyć koła i teraz koła letnie montowane były też na chybił trafił.
Nie pojechałem w trasę, jak poprzednio, tylko pokonuję odcinki 6 - 12 km. Komputer nie pokazuje awarii, ale TMPS pokazuje ciśnienie z kół zimowych. Pewnie na nowo się wgrają po przejechaniu non stop większej liczby kilometrów. Z tego co wyczytałem w necie, komputer ma opcję na wgranie dwóch par czujników ( 2 x 4 ).

Pozdrawiam.

PS.
Po zapoznaniu się ze wszystkimi wpisami dot. pracy czujników stwierdzam, że byłem ofiarą swojej niewiedzy. Gdy pojechałem na trasę "wgrywać czujniki" nieświadomie miałem zdjęte koła w bagażniku. Przy 8 czujnikach komputer zgłupiał - stąd ta awaria. Po wypakowaniu kół, następnego dnia po ok 20 min. awaria zgasła.
Teraz na letnich już jest dobrze.


Ostatnio zmieniony 20-04-2015, 19:37 przez florek177, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2015, 17:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Trochę nie rozumiem. To znaczy jak? Zawiesił się? A może masz podobne ciśnienie jak w zimowych? O ile dobrze kombinuję, to ciśnienie TMPS ma kontrolować na bieżąco. Bo do kitu taki system jak nie pokazuje awarii ale jednocześnie nie pokazuje rzeczywistego ciśnienia.
PS
tak dla ciekawości, może spróbuj procedury aktywowania czujników, którą zamieściłem. Mam na myśli tą sekwencję wciskania przycisku drzwi...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2015, 18:15 
Offline

Rejestracja: 18-01-2014, 20:45
Posty: 17
Dziś dopompowywałem ciśnienia i odczyty robiłem z komputera, także pokazuje ciśnienie na bieżąco. Ja mam 2 kpl felg z org. czujnikami, i nie mam żadnych problemów


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-06-2015, 20:15 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
1igor1 pisze:
Dziś dopompowywałem ciśnienia i odczyty robiłem z komputera, także pokazuje ciśnienie na bieżąco. Ja mam 2 kpl felg z org. czujnikami, i nie mam żadnych problemów
z ciekawości sprawdziłem w garażu na kompie ciśnienie w oponach. Ale przy każdym kole pokazuje dwie kreski.
Bez wskazań. Mam przejechane 500 km więc czujnik powinien się już aktywować. Chyba ze na postoju nie pokazuje wskazań. Jak to u Was jest?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-06-2015, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
allgrip pisze:
z ciekawości sprawdziłem w garażu na kompie ciśnienie w oponach. Ale przy każdym kole pokazuje dwie kreski.
Bez wskazań. Mam przejechane 500 km więc czujnik powinien się już aktywować. Chyba ze na postoju nie pokazuje wskazań. Jak to u Was jest?

W innym watku pisalem juz na ten temat:
SX4ever pisze:
... czujniki wysylaja sygnal tylko w jednej okreslonej pozycji kola,
a to oznacza ze samochod musi sie poruszac.
Jak sam zauwazyles, trzeba bylo przejechac ok. 200 m, a wiec tyle obrotow kol bylo potrzebne aby system zadzialal.

wiecej informacji tutaj


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-06-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
SX4ever pisze:
allgrip pisze:
z ciekawości sprawdziłem w garażu na kompie ciśnienie w oponach. Ale przy każdym kole pokazuje dwie kreski.
Bez wskazań. Mam przejechane 500 km więc czujnik powinien się już aktywować. Chyba ze na postoju nie pokazuje wskazań. Jak to u Was jest?

W innym watku pisalem juz na ten temat:
SX4ever pisze:
... czujniki wysylaja sygnal tylko w jednej okreslonej pozycji kola,
a to oznacza ze samochod musi sie poruszac.
Jak sam zauwazyles, trzeba bylo przejechac ok. 200 m, a wiec tyle obrotow kol bylo potrzebne aby system zadzialal.

wiecej informacji tutaj
Dziekuję bardzo za odp.
Jutro sprawdzę podczas jazdy to ustrojstwo


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2015, 00:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
allgrip pisze:
Bez wskazań. Mam przejechane 500 km więc czujnik powinien się już aktywować. Chyba ze na postoju nie pokazuje wskazań. Jak to u Was jest?


Jak dobrze kojarzę, to chyba pokazuje po jeździe. Nie pamiętam, czy sprawdzałem na pracującym silniku, czy na wyłączonym.
Po postoju w garażu, faktycznie nie pokazuje.


Na górę
Post: 06-01-2016, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2014, 09:49
Posty: 61
Lokalizacja: Jaworzno
Dzisiaj zaświecił się na pomarańczowo cały komputer o dziwo ciśnienie mam w oponach 2,5 na wszystkich kołach i komunikat Low Tire Pressure ,a do tego nie mogę wejść w opcje komputera macie jakieś propozycje


Ostatnio zmieniony 07-01-2016, 01:13 przez Lwieserce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 06-01-2016, 22:01 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
- dłużej przytrzymaj patyk od kompa
- dopompuj 0,2


Na górę
Post: 07-01-2016, 00:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2014, 09:49
Posty: 61
Lokalizacja: Jaworzno
Przytrzymanie patyczka dłużej nic nie daje ,nie da się wejść


Na górę
Post: 07-01-2016, 07:14 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Przy okazji, jesli dobrze rozumiem, po pewnym czasie komputer jest w stanie nauczyc sie, ze sa nowe opony (co jest bardzo fajna funkcjonalnoscia, nie wiem czy inne marki tez to maja). Ale jak rozpoznaje, ktora opona jest przednia prawa, przednia lewa itd....? Czy tez w Suzuki wyswietla sie ogolnie informacja, ze cos jest nie tak, bez wskazywania na konkretne kolo?


Na górę
Post: 07-01-2016, 07:50 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Ponoć czujnik odbierający dane jest w każdym nadkolu, gdy jest mało powietrza w jednym z kół pokazuje wszystkie z aktualnym ciśnieniem, i do chwili usunięcia - non stop - wyświetlany jest ten komunikat oraz brak pozostałych info z kompa :sciana:


Na górę
Post: 09-01-2016, 23:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2014, 09:49
Posty: 61
Lokalizacja: Jaworzno
Po wizycie w ASO reset ustawień i wszystko OK ,powiedzieli że było przestawione na ECO tylko jakim cudem ,tego nie ustalili ,a jak zapytałem dlaczego nie mogłem wejść w ustawienia po wciśnięciu patyczka ,nie wiedzieli


Na górę
Post: 10-01-2016, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Nie sądzę, żeby się zacięło. Tylko to trzeba robić jakoś tak "na dwa razy". Długie przyciśnięcie i zaraz po nim kolejne, nie za każdym razem się udaje. Przerabiałem to przy założonej zapasówce. W każdym razie ta blokada wyświetlacza jest mocno wkurzająca i bardziej szkodzi niż pomaga.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 26-01-2016, 21:14 
Offline

Rejestracja: 07-11-2015, 21:29
Posty: 37
Lwieserce pisze:
Przytrzymanie patyczka dłużej nic nie daje ,nie da się wejść



Miałem podobną sytuacje .i wejście w menu ustawień wyglądało tak. Włączony zapłon lub auto uruchomione ale na postoju.Prawy przycisk obsługi komp. wcisnąć i przytrzymać do momentu aż wyświetlacz zmieni kolor z pomarańczowego na szary czyli wyłączy się ostrzeżenie. Następnie trzeba puścić przycisk i od razu ponownie go wcisnąć i przytrzymać aż wyświetli się menu komp.
U mnie tak to działa życzę powodzenia.


Na górę
Post: 04-04-2016, 16:20 
Offline

Rejestracja: 04-04-2016, 15:47
Posty: 1
wymieniłem koła zimowe na letnie. Oba komplety z oryginalnymi czujnikami. po przejechaniu 10 km, zaświeciła się awaria - tpms serwis. Macie jakiś pomysł jak to zlikwidować. Czujniki sprawdzone, działają, ciśnienie odpowiednie, a wyświetlacz pomarańczowy z sygnalizacją awarii.


Na górę
Post: 04-04-2016, 18:56 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
u mnie nie było problemu wymiany, za to jest inny -wskazania TPMS nie są jednakowe z zegarkiem wulkanizatora, i wierzę w zegar uznanej marki( zresztą ma 2 o jednakowych wskazaniach )
i pytanie, czy można "kalibrować" wskazania kompa


Na górę
Post: 04-04-2016, 19:01 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
ryszardc przeczytaj wątek od początku


Na górę
Post: 05-10-2016, 17:59 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Mi dzisiaj ni z gruszki ni z pietruszki zapaliła się pomarańczowa kontrolka z komunikatem LTP. Pokazywało 196 w prawym tylnym kole ale jak dopompowałem to nadal to samo. Jeżdżę pierwszy raz z tym cholerstwem i jestem zielony ale jest to irytujące. Powiedzcie mi - jeśli koło jest uszkodzone to ta kontrolka też się musi palić ? Jutro pojadę do warsztatu sprawdzić czy nic się nie wbiło bo usłyszałem jakiś huk ale niczego po wyjściu nie zauważyłem. Jak pozbyć się tej kontrolki i tego komunikatu ?


Na górę
Post: 05-10-2016, 18:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Temperatury spadły, więc i ciśnienie w oponach, a pewnie miałeś wcześniej na styk z alarmem (jak u mnie w Vitarze).
Dopompuj wg tabliczki i będzie ok.


Na górę
Post: 05-10-2016, 18:49 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Z tym, że na przodzie pokazywało 211, w lewym z tyłu 212 a w prawym 196...niby dopompowałem ale to nic nie dało, kontrolka sama nie zgasła. Może masz rację z tymi temperaturami, jutro obczaję czy dużo powietrza nie zeszło - w innym razie uszkodzone koło. Czy mogę jeździć bez obaw z tą kontrolką ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]