Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Spalanie w SX4 S-Cross http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=11274 |
Strona 24 z 25 |
Autor: | lukasz.zst [ 06-11-2018, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Witam jakie jest spalanie SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET 4WD 6AT bo jestem nim zainteresowany |
Autor: | rocker123 [ 20-11-2018, 09:13 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
S-cross 2017 1.0 BoosterJet. Wiek: 11 miesięcy. Przebieg 14500 km. Średnie spalanie (80% jazdy miejskiej) to w tej chwili 7,0 l/100 km. Konkretne spalanie liczę od jednego tankowania do kolejnego tankowania. Wkurza mnie jedynie to, że wskazanie średniego spalania, jakie widzę na komputerze odbiega od rzeczywistego spalania o ok. 0,5-0,6l/100 km na niekorzyść. |
Autor: | euro_tuned [ 21-11-2018, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Swojego mam od lutego 2018 1.4 4x4 w automacie, przebieg 15tyś km i średnie spalanie to 8litrów tak więc oszczędność w silniku 1.0 jest żadna. |
Autor: | ViRagE [ 17-01-2019, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Widzę, że wpisuję się w tutejsze standardy U mnie spalanie (l/100km) z całego przebiegu (28 tys. km) mam 7,93. Liczy to za mnie Fuelio (polecam aplikację). Skrajne spalania z tankowań to min. 6,8, a max. 8,8. Z czego znakomita większość to przedział 7,6-8,3. Moje przejazdy to jakieś 30% miasto, 50% trasa, 20% ekspresówki i autostady. To realne wyniki z tankowań, bo oczywiście komputer w samochodzie zaniża o jakieś 0,5-0,7 litra... Da się jeździć oszczędniej, kiedyś chwilowo się uparłem na drodze krajowej jechać 90km/h, to spalanie z odcinka 15km miałem 4,6 (z komputera). Tylko jakoś mnie ten silnik nastraja do dynamiczniejszej jazdy, a i automat z dobrym 4WD swoję dokładają:) |
Autor: | grzesio999 [ 05-04-2019, 12:10 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Witam Ostatnio jadąc na tempomacie ok 30 km z Chrzanowa do Zabierzowa, prędkości w miarę przepisowe 50-60 km/h komputer pokazał 4,1 l/100km. Kurde tak się nie da jeździć Realne spalanie w zimie drogi krajowe prędkości ok 60-90 km/h z domu do pracy ok 7 km to pokazywało ok 7 l/100km. Teraz przy dobrej pogodzie (jeszcze na zimówkach) komputer pokazuje jakieś 6,2 - z wyliczeń tankowania wyszło mi jakieś 6,3 l/100km. Jest nieźle pozdrawiam |
Autor: | Newmount [ 06-04-2019, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Sx4 Scross 1.4, AWD, Manual, tryb Auto Spalanie z 13 800 km średnie 7,7 l/100km z aplikacji, Spalanie liczone z nalewania (przy pompie) 7,85 l/100km. Jazda głównie Warszawa - 80%, (średnia prędkość 33km/h z komputera). Najniższe spalanie 5,4 l/100 km na drodze wojewódzkiej, ledwo się tocząc, ale nie do utrzymania przy jakiejkolwiek codziennej jeździe. Najniższe spalanie możliwe do uzyskania w trasie przeze mnie 6,3-6,5 l/ W trybie Sport + ok. 1l/100km |
Autor: | ViRagE [ 08-04-2019, 08:34 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
To i ja mogę napisać jak to u mnie to wygląda z aplikacji (Fuelio - polecam). Auto z lutego 2017. Przebieg prawie 29 tys. km. Charakterystyka: 60% trasa, 40% miasto. Z 57 tankowań mam średnie spalanie: 7,93 l/100km. Najlepsze 6,79, a najgorsze 8,92 - liczone z tankowań, nie chwilowe. Co przy Allgrip i automatycznej skrzyni, porównując do posta powyżej (manual), wygląda chyba całkiem nieźle. Dodam, że 140KM przy lekkości Suzuki nastraja raczej do dynamicznej jazdy |
Autor: | leonid113 [ 08-08-2021, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Witam.Podepnę się do tego wątku. Spalanie według moich obliczeń czyli tankowanie od-do na moim 1,6 Pb w trasie to 5,5-6,5l/100km w zależności od jazdy. W zapytaniu moim chodzi mi o wskazania średniego spalania na wskaźniku głównym bo ostatnio po przejechaniu ok 190 km w obie strony(wycieczka) wskaźnik z 7,9(po mieście) przeskoczył tylko na7,8L. Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was. Pozdrawiam. |
Autor: | pojke123 [ 08-08-2021, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
1.4 K14D manualna skrzynia Jazda mieszana 60/40 miasto, trasa Olej 5w30 A5/B5 Komputer pokazuje 6,5l/100km |
Autor: | leonid113 [ 10-08-2021, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
leonid113 pisze: Witam.Podepnę się do tego wątku. Spalanie według moich obliczeń czyli tankowanie od-do na moim 1,6 Pb w trasie to 5,5-6,5l/100km w zależności od jazdy. W zapytaniu moim chodzi mi o wskazania średniego spalania na wskaźniku głównym bo ostatnio po przejechaniu ok 190 km w obie strony(wycieczka) wskaźnik z 7,9(po mieście) przeskoczył tylko na7,8L. Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was. Pozdrawiam. Koledzy a co z moim problemem wyświetlania średniego spalania w ostatnim moim zapytaniu?. Ma ktoś jakiś pomysł? |
Autor: | zabezp [ 15-08-2021, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
leonid113 pisze: ... Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was. Przelicza od nowa po każdym skasowaniu średniego zużycia. Ja u siebie mam ustawione automatyczne zerowanie średniego zużycia przy zerowaniu dziennego licznika przejechanych kilometrów. Licznik kasuje przy każdym tankowaniu (tankuję zawsze do pełna) i wówczas od nowa liczy średnie zużycie. Różnica pomiędzy wskazaniem licznika średniego zużycia, a wyliczonym z tankowania nie przekracza 0,1 l/100 km |
Autor: | leonid113 [ 21-08-2021, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
"Ja u siebie mam ustawione automatyczne zerowanie średniego zużycia przy zerowaniu dziennego licznika przejechanych kilometrów". A da się to ustawiać ? Jeżeli tak to jak?. Pozostaje fakt że u mnie po zerowaniu i przejechaniu 100 km nic się nie zmieniło jak było 7,8 tak jest. Kiedyś się zmieniało rzadko ale... Tak naprawdę raz przełączałem na ten wyświetlacz ze średnim spalaniem podczas długiej trasy aby sprawdzić działanie. Co może być? Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc. A jeszcze jedno piszesz że można też skasować średnie spalanie JAK?. |
Autor: | zabezp [ 21-08-2021, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
leonid113 pisze: ... A jeszcze jedno piszesz że można też skasować średnie spalanie JAK?. Ja mam nowszą wersję więc nie wiem czy u Ciebie będzie tak samo. Trzeba wejść w menu ustawień funkcyjnych (ten wyświetlacz w liczniku), w pozycji "Fuel reset" można zmienić warunki zerowania średniego zużycia paliwa. Poniżej kawałek z instrukcji. |
Autor: | leonid113 [ 24-08-2021, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
OK.Dzięki, sprawdzę u siebie. Dzięki. |
Autor: | Podolak11 [ 03-09-2021, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
1.4 Hybrid 2020, 7kkm, najniższe w mieście (poniżej 2k obr/min = bez używania turbiny) - 5.5 l/100, lato 25-30 st. C. Zima, najwyższe w mieście z turbiną - 8,7l./100 ( minus 15 st. C) Aktualnie, jazda normalna w mieście, z turbiną - 6,7 l/100 (temp. 15-20 st. C) Jazda w lecie poza miastem do 100 km/h ( większość bez turbiny na 6-tym biegu) z obciążeniem 350 kg - 4,9 - 5,1 l/100 km. Z turbiną - do 120/130 km/h - 5,5 l./100 km Pali dość mało, bo mało waży - 1185 kg oraz - ze względu na wspomaganie elektryczne aktywne od 1000 do 3000 obr./min. |
Autor: | niki68 [ 13-09-2021, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Bez przekraczania 2000 obr/min? Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją. Przy okazji spalanie miasto/trasa po przejechaniu 3500 km cały czas 5.6 l/100 km. |
Autor: | JackLondon [ 13-09-2021, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
niki68 pisze: Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją. Asystent zmiany biegów jest tylko po to, aby życie silnika było krótkie i kosztowne. Spalanie? Trasa/miasto - 60:40 na dystansie ok. 480 km 6,9l. Samo miasto w zimie, krótkie dystanse 8,5l. Sama trasa, drogi krajowe, na dystansie ok 350 km - 5.8l. |
Autor: | Podolak11 [ 16-09-2021, 08:41 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
niki68 pisze: A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Bez przekraczania 2000 obr/min? Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją. Przy okazji spalanie miasto/trasa po przejechaniu 3500 km cały czas 5.6 l/100 km. Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się. Przyspieszenie jest przyzwoite, auto nie dławi się, nawet przy przejściu z 1 na 2 (nota bene: dwójka na zimno wchodzi dość ciężko, a na ciepło - elegancko). Faktycznie jeżdżę zawsze w zakresie 1,5-2.0 tys. obrotów, staram się bliżej 2.0, aby nie zażynać silnika (poniżej 1,5 tys. auto wpada w wibracje, nie są one straszne, ale wyraźnie sugerują głupotę). Piątkę wrzucam po 60-tce, i tylko, gdy nie jadę pod górkę. Szóstkę - przed 80-tką, i to wystarczy. Mnie w mieście turbina jest potrzebna tylko do wyprzedzania oraz w sytuacjach, gdy ktoś zajeżdża (wciskanie się przed maskę). |
Autor: | tomery [ 16-09-2021, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Podolak11 pisze: niki68 pisze: A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się. Za przeproszeniem, głupoty piszesz. Turbina "załącza" się już od momentu uruchomienia silnika (nawet jak pracuje na wolnych obrotach, spaliny kręcą wirnikiem) A silnik 1,4 Boosterjet ma w/g katalogu max moment obrotowy już od 1500 rpm , czyli przed 2000 rpm turbina pracuje (pompuje) pełną parą. |
Autor: | wawax [ 16-09-2021, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Faktycznie nie ma czegoś takiego jak załączanie turbiny. Całe powietrze przechodzi przez turbinę, więc gdyby stała, to byś miał problem nawet z odpaleniem silnika. |
Autor: | Podolak11 [ 21-09-2021, 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
tomery pisze: Podolak11 pisze: niki68 pisze: A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się. Za przeproszeniem, głupoty piszesz. Turbina "załącza" się już od momentu uruchomienia silnika (nawet jak pracuje na wolnych obrotach, spaliny kręcą wirnikiem) A silnik 1,4 Boosterjet ma w/g katalogu max moment obrotowy już od 1500 rpm , czyli przed 2000 rpm turbina pracuje (pompuje) pełną parą. |
Autor: | Podolak11 [ 21-09-2021, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Wyjasniam: Silnik 1,4 Boosterjet w wersji Hybrid ma inną charakterystykę niż 1,4 Boosterjet Benzyna. Przede wszystkim moc: 129 KM (na benzynie), a nie 140 KM, czyli mniej. Do tego dochodzi ok. 10 KM z "doładowania" elektrycznego, co równoważy parametr mocy. Maksymalny moment obrotowy hybryda ma w zakresie 2000-3000 obr./min. Czyli nie od 1500 obrotów. "Turbodziura" jest jednak niwelowana wspomnianym "doładowaniem" elektrycznym od samego dołu aż do ok. 3000 obr./min. Natomiast silnik zaczyna gwizdać (słyszalna praca załączonej turbiny spalinowej) od 2000 obr./min. Dlatego w zakresie 2000-3000 obr. jednocześnie w hybrydzie występuje "doładowanie" elektryczne i działa turbina spalinowa. Proponuję obejrzeć na temat Suzuki SX 4 s cross hybrid na youtube film z serii "Petryn ględzi". Ten pan raczej głupot nie opowiada... |
Autor: | tomery [ 21-09-2021, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Podolak11 pisze: Wyjasniam: Silnik 1,4 Boosterjet w wersji Hybrid ma inną charakterystykę niż 1,4 Boosterjet Benzyna. Fakt, zgadzam się. Nie sprawdziłem, założyłem że jest identycznie jak w "zwykłym" Pb Podolak11 pisze: Maksymalny moment obrotowy hybryda ma w zakresie 2000-3000 obr./min. Czyli nie od 1500 obrotów. "Turbodziura" jest jednak niwelowana wspomnianym "doładowaniem" elektrycznym od samego dołu aż do ok. 3000 obr./min. Natomiast silnik zaczyna gwizdać (słyszalna praca załączonej turbiny spalinowej) od 2000 obr./min. Dlatego w zakresie 2000-3000 obr. jednocześnie w hybrydzie występuje "doładowanie" elektryczne i działa turbina spalinowa. Co nie zmienia postaci rzeczy, że turbina kręci się od momentu uruchomienia silnika. A w okolicach 2000 rpm (przy których jak pisałeś zmieniasz biegi) to już tak na ("strzelam") 80-90 % wydajności (bo przecież od 2000 rpm masz już max moment , czyli przy tych obrotach turbina doładowuje już na 100%) Czyli nawet przy charakterystyce silnika z hybrid nie możesz napisać, że "turbina nie załącza się" |
Autor: | niki68 [ 21-09-2021, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Spalanie w SX4 S-Cross |
Podolak11 pisze: Piątkę wrzucam po 60-tce, i tylko, gdy nie jadę pod górkę. Szóstkę - przed 80-tką, i to wystarczy. Mnie w mieście turbina jest potrzebna tylko do wyprzedzania oraz w sytuacjach, gdy ktoś zajeżdża (wciskanie się przed maskę). Robisz jak uważasz. Jeżeli jedziesz na piątce po 60-ce to kiedy jedziesz na czwórce i trójce? Twoja sprawa. Gdy kupowałem auto facet w ASO zapytał mnie czy do tej pory jeździłem na benzynie czy diesel i doradził abym miał w "d-e" jazdę w stylu eco. Czyli Twoja szóstka przed 80 :-) Każdy robi jak uważa. Rozumiem, że przy 140 jedziesz na ósemce :-) Szerokości |
Strona 24 z 25 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |