Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Spalanie w SX4 S-Cross
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=11274
Strona 22 z 25

Autor:  airbuss [ 11-05-2018, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Suzuki s cross 2015r., 1.6 benzyna, 2WD, przebieg 22kkm
Trasa 346km w tym:
S8-ok. 50km
DK-ok. 120km
DW-ok.150km
reszta czyli ok.25 km to jazda po mieście
DK, S8, miasto tylko kierowca, DW to 2 osoby dorosłe i dziecko.
Jeżdżę raczej spokojnie chociaż tam gdzie "można" ;) to noga jakoś staję się cięższa
SPALANIE z komputera 5.7 przy dystrybutorze (tankowanie w tym samym miejscu) 5.8.

Autor:  msmarcinek [ 14-05-2018, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Kolego airbuss możesz podać z jakimi prędkościami i na jakich obrotach jeździsz i robisz takie wyniki spalania?
Ja minimalne spalanie na trasie jakie raz tylko osiągnąłem to 6,9 litrów . Prędkość 100-120 , nie przekraczałem 130km/h (odczyty prędkości z GPS nie licznika). Wyprzedzały mnie nawet Corsy i Yarisy
Normalnie spalanie 8-9 litrów przy średno 120-150km/h

Autor:  airbuss [ 14-05-2018, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

msmarcinek
Przyznam że też mnie ten wynik zdziwił i przetestowałem to spalanie tak przy okazji wyjazdu i mam nadzieję że nie wkradł gdzieś się błąd.
Zaraz jak odebrałem samochód to spalanie miałem ok. 8/8,5l i sukcesywnie spadało. Raz zrobiłem test na 200km (DW) i wg. komputera wyszło 5.8 a przy dystrybutorze 6.1 lub 6.2 już dokładnie nie pamiętam.
Jeżdżę raczej spokojnie nie przeciągam na biegach zmiana biegu przy ok 2500 obrotów, hamowanie silnikiem również, czyli coś z eko jest ale raczej nie stosuje się do tego co podpowiada komputer jeśli chodzi o zmianę biegów.
Prędkość na tasie to ok 120km/h, na tym krótkim ale fajnym odcinku S8 to 140 i nawet więcej ale wtedy już głośno i przy wietrze, szczególnie jak "wyjeżdżamy z ekranu" to pojawia się nieprzyjemne bujnięcie.
DW i DK to 80/90 wiadomo w granicach rozsądku i natężenia ruchu a jak jest możliwość to szybciej.
Generalnie to tak w okresie wiosenno/letnim czyli na letnich oponach spalanie srednie z komputera to ok. 5,7-6,2
adekwatnie zimą ok. 6,5/6.8
Kiedyś spróbowałem jazdy z tym asystentem podpowiedzi zmiany biegów, jazda mega spokojna dobra droga (DW) wczesny ranek, ruch znikomy spalanie 4,7 na 20km odcinku, taka ciekawostka.
Szykuje mi się trasa ok 1kkm więc jak będzie czas to coś po testuję.
Pozdrawiam wszystkich czytających

Autor:  nieproszonygosc [ 15-05-2018, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

W miesiącu kwietniu zrobiłem 700 km , jazda po lekko zakorkowanym Wrocku trochę z klimą auto już lekko dotarte (ponad 3000 km), info z kompa to 6,6 l na 100 km a przy pompie to 6,85 l na 100 km. Jestem pod dużym wrażeniem silnika 1.0. Zatankowałem 48 litrów a przejechałem 700 km.

Autor:  macioo [ 19-05-2018, 23:02 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Lekko zakorkowany Wrocek? To ty chyba w nocy jeździłeś albo ja z innego Wrocka właśnie wróciłem :)

Autor:  Datecs [ 19-07-2018, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

1.4 naped na 4. Przy normalnej jezdzie troche miasto treoszke trasa 6,4, jaks ie wkurze zejde na 5,8 .... mam nadzieje ze spalanie spadnie jak sie to wszystko dotrze :)

ale fakt faktem w trybie sport jazda to przyjemnosc

Autor:  Krzychu [ 19-07-2018, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Spalanie na poziomie 6,2-6,5 w trasie nie jest jakimś nadzwyczajnym wynikiem.U mnie jest to normalne spalanie,Jazda DK, S-ką i autostradą ,prędkości licznikowe 130-150. I nieważne czy robię 800km do Poznania czy 1700 w góry,średnie zawsze wyjdzie do 6,5 l/100. Jadąc na Mazury ,gdzie nie ma gdzie pogonić , bez problemu schodzi spalanie do 5,7-6,1 wg.kompa.Zawsze w trybie sport ,zawsze z rodziną . Jadąc autostradą ponad dopuszczalną prędkość może spalić do 8,6l/100. Wyższe spalanie ciężko jest osiągnąć,chyba że zimą po mieście.Jeżdżę s-crosem 4 rok. Nie stosuję eco-drivingu. Styl jazdy ma duże znaczenie. Przykład , jechałem za kimś przez 30km,duży ruch ,zakręty nie dało się wyprzedzić,gościu przede mną nacisnął hamulec 53 razy ,ja 7. Hamował przed każdym zakrętem,skrzyżowaniem,znakiem i siedział na ogonie innego samochodu.Często wystarczy trzymać odległość i zdjąć nogę z gazu ,auto będzie zwalniać ,w tym czasie kilkaset metrów jadę za darmo,dojeżdżam do skrzyżowania ,ronda ,torów,wsi ,miasta ,innego samochodu,noga z gazu.Nigdy nie siedzę nikomu na ogonie.Na odcinku 100km kilka kilometrów mam za darmo. Przy drogach stoją słupki co 100 m,łatwo sprawdzić jak szybko znikają bez wciskania gazu w podłogę.I żeby nie było,nie stosuję się do wskazań zmiany biegów w suzuki , Lubię wysokie obroty ,biegi zmieniam przy normalnej jeździe przy 2500-3000 obr,a żeby przyspieszyć z 80-90 redukuję do 3 biegu ,mam wtedy ponad 4500 obr. i auto chce jechać. Sorry niedowiarki ,ale tyle mi pali , 1.6 benzyna bez turbo allgrip.

Autor:  macioo [ 19-07-2018, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Na autostradzie spokojnie da się uzyskać spalanie 11l/100km. Przy średniej 150/h zużycie miałem nawet nico ponad 11l. (300km w 2h05m) :D

Autor:  nieproszonygosc [ 06-08-2018, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Zrobiłem trasę Wrocław-Trogir i powrót. Przejechałem w dwie strony 2477 kilometrów i spaliłem 164 litry Pb95 to wychodzi około 6,6 litra na 100km. Tak samo mi pokazał komuter. Większość to autostrady z prędkością 130 a w Chorwacji 140-150 km/h. Jazda cały czas z klimą i bez korków. Mankament tego auta to niestety silnik 1.0 i słoweńskie objazdy płatnej autostrady. Auto załadowane i w 3 osoby i max 3 bieg. No cóż na silnik 1.4 w wersji premium mnie nie było stać, ale wjazd w Bardzie ładnie suzi pokonało na 3 biegu bez zmęczenia się. W Chorwacji na lokalnych drogach wjazd tylko na 2 biegu. Bardzo strome podjazdy.

Autor:  Remote [ 07-08-2018, 08:11 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

Autor:  euro_tuned [ 07-08-2018, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Ja w 1.4 na przez ostatnie kilka tyś km spalanie również około 6,5-7litrów/100km. Styl jazdy podobny. To jest właśnie ta pozorna oszczędność z obcinania cylindrów i pojemności. Trzeba ostro kręcić ten motor i spalanie wychodzi takie jak w 1.4.

Autor:  macioo [ 07-08-2018, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Remote pisze:
I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...
Dobrze, że mam płaski garaż, bo jakbym miał pod domem, to bym pewnie nie dal rady bez pomocy strażaków wyjechać! :sciana:

Autor:  doOh [ 07-08-2018, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

macioo pisze:
Remote pisze:
I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...
Dobrze, że mam płaski garaż, bo jakbym miał pod domem, to bym pewnie nie dal rady bez pomocy strażaków wyjechać! :sciana:


Ale samochody wazyly po 500kg a nie 1500kg :D

Autor:  Remote [ 07-08-2018, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

macioo pisze:
A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...


Nie po prostu wjezdzali na jedynce. I silniki 8 zaworowe miały większy moment przy nizszych obrotach.
No i mieli inne przełożenia - dawniej skrzynie były o wiele "krótsze".

Więcej już nie chce mi się tłumaczyć, bo widzę "wszechwiedzącego kpiarza" po drugioej stronie...

Autor:  macioo [ 07-08-2018, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Ciekawe który ówczesny samochód ważył 500kg :D ?
Przejechałem S-crossem 1,6 ponad 97kkm i po różnych nachyleniach dróg. Przy bardzo dużym nachyleniu to redukcja ewentualnie do trójki. No chyba, że okoliczności drogi zmuszały do ograniczenia prędkości do 20-30km/h, to drugi bieg.

PS. po Chorwacji też jeździłem (np. na Sw.Jura wjeżdżałem) i moja "wszechwiedza" opiera się na 30letnim doświadczeniu za kółkiem i posiadanych samochodach wszelkiego autoramentu, od malucha począwszy. Mój pierwszy Golf miał 55KM i załadowany dawał jakoś radę objechać Polskę (jeszcze bez autostrad) od morza po górskie dróżki w Bieszczadach). Jeżeli komuś 120KM nie wystarcza do normalnej jazdy, to trudno. Może jeszcze nauczy się techniki jazdy.

Autor:  Remote [ 07-08-2018, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

1.6 wystarcza do normalnej jazdy. Tyle ze jest po prostu gorszy od 1.0T.
Takie życie, taka technika, takie czasy.

Autor:  Paffcio [ 07-08-2018, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Sienką 1.2 75KM z 3 osobami na pokładzie, załadowaną na brzegi i jeszcze z boxem na dachu objechałem Norwegię i Austrię. Podjazdy w Jotunheimach i Aplach były niemałe, ale silnik spokojnie dał radę pod górę. Gorzej było na zjazdach, bo przy tej pojemności skokowej hamowanie silnikiem było raczej symboliczne. Tutaj pytanie jak zachowuje się 1.0T przy zjeździe, bo rozumiem, że hamować to on też specjalnie nie pomaga?

Autor:  Remote [ 07-08-2018, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Silniki z turbo maja mniejsze obroty przy danej predkosci wiec z zasady zjezdza sie na nizszych biegach (jesli chcesz hamowac silnikiem).

Autor:  dominiq [ 07-08-2018, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

A co ma turbo do hamowania silnikiem? Imo taka kosiarka słabej wyhamuje niż to stare, słabe, pradawne 1.6 ;)

Autor:  macioo [ 07-08-2018, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Remote pisze:
1.6 wystarcza do normalnej jazdy. Tyle ze jest po prostu gorszy od 1.0T.
Takie życie, taka technika, takie czasy.


To , który lepszy, a który gorszy, to już subiektywna ocena i kwestia założonych priorytetów. Dla mnie (i nie tylko) alternatywą dla 1,6 alternatywą jest tylko 1,4TB Ja uważam, że 1,6 jest po prostu lepszy niż 1.0T 3R

Autor:  Remote [ 08-08-2018, 09:27 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

dominiq pisze:
A co ma turbo do hamowania silnikiem? Imo taka kosiarka słabej wyhamuje niż to stare, słabe, pradawne 1.6 ;)


Samo turbo nic.
Natomiast konsekwencją stosowania turbo jest wyzszy moment obrotowy w dolnym i średnim zakresie obrotów, a tym samym mozliwośc wydłużenia przełożen skrzyni biegów i mniejsze opory na analogicznych numerach biegów w stosunku do starszych konstrukcyjnie silników wolnossacych.


macioo pisze:
To , który lepszy, a który gorszy, to już subiektywna ocena i kwestia założonych priorytetów.


Miałem na myśli typowe próby dynamiczne, spalanie, generowany hałas przy okreslonych prędkościach czy elastyczność na poszczególnych biegach. Tutaj 1.0T jest po prostu lepszy.

Autor:  LEONP [ 09-08-2018, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

mam 1.4 AT ten silnik pracuje lepiej na mniejszych obrotach niż np HDI którym poruszam się w pracy , przy mniejszych obrotach jedzie z większą prędkośćią :-) powinien palić mniej od diesla , no ale to benzyna ale i tak mało pali jak na taką dynamikę

Autor:  euro_tuned [ 10-08-2018, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

Jaki jest sens porównywać PB z ON?

Autor:  LEONP [ 10-08-2018, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

nie ma sensu, ale z tego wynika że teoretycznie 1,4 Turbo powinien być trwalszym silnikiem od 1,6 , który trzeba wkręcac na obroty

Autor:  MS [ 10-08-2018, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Spalanie w SX4 S-Cross

A to ciekawe, zawsze silniki nieuturbione , jako mniej wysilone uchodziły za trwalsze .

Strona 22 z 25 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/