Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna
Autor Wiadomość
Post: 06-11-2018, 19:25 
Offline

Rejestracja: 15-10-2010, 00:42
Posty: 52
Witam jakie jest spalanie SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET 4WD 6AT bo jestem nim zainteresowany


Na górę
Post: 20-11-2018, 09:13 
Offline

Rejestracja: 30-05-2012, 09:22
Posty: 27
S-cross 2017 1.0 BoosterJet.
Wiek: 11 miesięcy. Przebieg 14500 km. Średnie spalanie (80% jazdy miejskiej) to w tej chwili 7,0 l/100 km. Konkretne spalanie liczę od jednego tankowania do kolejnego tankowania. Wkurza mnie jedynie to, że wskazanie średniego spalania, jakie widzę na komputerze odbiega od rzeczywistego spalania o ok. 0,5-0,6l/100 km na niekorzyść.


Na górę
Post: 21-11-2018, 19:36 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Swojego mam od lutego 2018 1.4 4x4 w automacie, przebieg 15tyś km i średnie spalanie to 8litrów tak więc oszczędność w silniku 1.0 jest żadna.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 17-01-2019, 12:32 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Widzę, że wpisuję się w tutejsze standardy :)

U mnie spalanie (l/100km) z całego przebiegu (28 tys. km) mam 7,93. Liczy to za mnie Fuelio (polecam aplikację). Skrajne spalania z tankowań to min. 6,8, a max. 8,8. Z czego znakomita większość to przedział 7,6-8,3. Moje przejazdy to jakieś 30% miasto, 50% trasa, 20% ekspresówki i autostady. To realne wyniki z tankowań, bo oczywiście komputer w samochodzie zaniża o jakieś 0,5-0,7 litra...

Da się jeździć oszczędniej, kiedyś chwilowo się uparłem na drodze krajowej jechać 90km/h, to spalanie z odcinka 15km miałem 4,6 (z komputera). Tylko jakoś mnie ten silnik nastraja do dynamiczniejszej jazdy, a i automat z dobrym 4WD swoję dokładają:)

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 17-01-2019, 14:37 
Offline

Rejestracja: 25-09-2018, 08:19
Posty: 15
Suzuki: sx4 1,4 AT 2wd
Auto (1,4 automat 2wd) od końca listopada do dzisiaj zrobiło 5500km w tygodniu trasa z domu do pracy ok 3 km w jedna stronę kazdego dnia po miescie ale bez korków, w weekndy dłuższe wyjazdy z predkościami 120-140 max. Srednie spalanie z tankowań 7,1 /100km. Najmniejsze widać na zdjęciu - trasa 30 km w nocy max 90km/h.
Obrazek


Na górę
Post: 05-04-2019, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-11-2018, 22:41
Posty: 18
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: S-Cross 1.0
Witam
Ostatnio jadąc na tempomacie ok 30 km z Chrzanowa do Zabierzowa, prędkości w miarę przepisowe 50-60 km/h komputer pokazał 4,1 l/100km. Kurde tak się nie da jeździć :)
Realne spalanie w zimie drogi krajowe prędkości ok 60-90 km/h z domu do pracy ok 7 km to pokazywało ok 7 l/100km.
Teraz przy dobrej pogodzie (jeszcze na zimówkach) komputer pokazuje jakieś 6,2 - z wyliczeń tankowania wyszło mi jakieś 6,3 l/100km.
Jest nieźle
pozdrawiam

_________________
1.0 5MT Premium
2018


Na górę
Post: 06-04-2019, 21:22 
Offline

Rejestracja: 13-07-2018, 16:23
Posty: 7
Sx4 Scross 1.4, AWD, Manual, tryb Auto
Spalanie z 13 800 km średnie 7,7 l/100km z aplikacji,
Spalanie liczone z nalewania (przy pompie) 7,85 l/100km.
Jazda głównie Warszawa - 80%, (średnia prędkość 33km/h z komputera).
Najniższe spalanie 5,4 l/100 km na drodze wojewódzkiej, ledwo się tocząc, ale nie do utrzymania przy jakiejkolwiek codziennej jeździe.
Najniższe spalanie możliwe do uzyskania w trasie przeze mnie 6,3-6,5 l/
W trybie Sport + ok. 1l/100km

_________________
SX4 S-cross 1.4 MT AWD Elegance


Na górę
Post: 08-04-2019, 08:34 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
To i ja mogę napisać jak to u mnie to wygląda z aplikacji (Fuelio - polecam).
Auto z lutego 2017.
Przebieg prawie 29 tys. km.
Charakterystyka: 60% trasa, 40% miasto.

Z 57 tankowań mam średnie spalanie: 7,93 l/100km.
Najlepsze 6,79, a najgorsze 8,92 - liczone z tankowań, nie chwilowe.

Co przy Allgrip i automatycznej skrzyni, porównując do posta powyżej (manual), wygląda chyba całkiem nieźle. Dodam, że 140KM przy lekkości Suzuki nastraja raczej do dynamicznej jazdy :)

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 08-08-2021, 10:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
Witam.Podepnę się do tego wątku. Spalanie według moich obliczeń czyli tankowanie od-do na moim 1,6 Pb w trasie to 5,5-6,5l/100km w zależności od jazdy. W zapytaniu moim chodzi mi o wskazania średniego spalania na wskaźniku głównym bo ostatnio po przejechaniu ok 190 km w obie strony(wycieczka) wskaźnik z 7,9(po mieście) przeskoczył tylko na7,8L. Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 08-08-2021, 15:57 
Offline

Rejestracja: 02-01-2021, 08:49
Posty: 21
Suzuki: SX4 S-CROSS
1.4 K14D manualna skrzynia
Jazda mieszana 60/40 miasto, trasa
Olej 5w30 A5/B5
Komputer pokazuje 6,5l/100km


Na górę
Post: 10-08-2021, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
leonid113 pisze:
Witam.Podepnę się do tego wątku. Spalanie według moich obliczeń czyli tankowanie od-do na moim 1,6 Pb w trasie to 5,5-6,5l/100km w zależności od jazdy. W zapytaniu moim chodzi mi o wskazania średniego spalania na wskaźniku głównym bo ostatnio po przejechaniu ok 190 km w obie strony(wycieczka) wskaźnik z 7,9(po mieście) przeskoczył tylko na7,8L. Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was.
Pozdrawiam.

Koledzy a co z moim problemem wyświetlania średniego spalania w ostatnim moim zapytaniu?. Ma ktoś jakiś pomysł?


Na górę
Post: 15-08-2021, 22:37 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 96
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
leonid113 pisze:
... Co ile to analizuje, przelicza spalanie u Was.

Przelicza od nowa po każdym skasowaniu średniego zużycia. Ja u siebie mam ustawione automatyczne zerowanie średniego zużycia przy zerowaniu dziennego licznika przejechanych kilometrów. Licznik kasuje przy każdym tankowaniu (tankuję zawsze do pełna) i wówczas od nowa liczy średnie zużycie.
Różnica pomiędzy wskazaniem licznika średniego zużycia, a wyliczonym z tankowania nie przekracza 0,1 l/100 km

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Post: 21-08-2021, 10:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
"Ja u siebie mam ustawione automatyczne zerowanie średniego zużycia przy zerowaniu dziennego licznika przejechanych kilometrów".
A da się to ustawiać ? Jeżeli tak to jak?.
Pozostaje fakt że u mnie po zerowaniu i przejechaniu 100 km nic się nie zmieniło :( jak było 7,8 tak jest. Kiedyś się zmieniało rzadko ale... Tak naprawdę raz przełączałem na ten wyświetlacz ze średnim spalaniem podczas długiej trasy aby sprawdzić działanie. Co może być?
Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc.
A jeszcze jedno piszesz że można też skasować średnie spalanie JAK?.


Na górę
Post: 21-08-2021, 12:29 
Offline

Rejestracja: 18-10-2019, 21:00
Posty: 96
Lokalizacja: War-Maz
Suzuki: SX4 S-CROSS 1,4 AT
leonid113 pisze:
... A jeszcze jedno piszesz że można też skasować średnie spalanie JAK?.

Ja mam nowszą wersję więc nie wiem czy u Ciebie będzie tak samo.
Trzeba wejść w menu ustawień funkcyjnych (ten wyświetlacz w liczniku), w pozycji "Fuel reset" można zmienić warunki zerowania średniego zużycia paliwa.
Poniżej kawałek z instrukcji.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1,4T FWD AT (2019)


Na górę
Post: 24-08-2021, 16:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2018, 10:30
Posty: 228
Suzuki: sx4 s-cross 1,6 2013
OK.Dzięki, sprawdzę u siebie. Dzięki.


Na górę
Post: 03-09-2021, 14:25 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 11:58
Posty: 14
1.4 Hybrid 2020, 7kkm, najniższe w mieście (poniżej 2k obr/min = bez używania turbiny) - 5.5 l/100, lato 25-30 st. C.
Zima, najwyższe w mieście z turbiną - 8,7l./100 ( minus 15 st. C)
Aktualnie, jazda normalna w mieście, z turbiną - 6,7 l/100 (temp. 15-20 st. C)

Jazda w lecie poza miastem do 100 km/h ( większość bez turbiny na 6-tym biegu) z obciążeniem 350 kg - 4,9 - 5,1 l/100 km.
Z turbiną - do 120/130 km/h - 5,5 l./100 km

Pali dość mało, bo mało waży - 1185 kg oraz - ze względu na wspomaganie elektryczne aktywne od 1000 do 3000 obr./min.


Na górę
Post: 13-09-2021, 10:39 
Offline

Rejestracja: 14-06-2021, 22:00
Posty: 5
Suzuki: S-Cross H
A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Bez przekraczania 2000 obr/min? Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją. Przy okazji spalanie miasto/trasa po przejechaniu 3500 km cały czas 5.6 l/100 km.


Na górę
Post: 13-09-2021, 11:47 
Offline

Rejestracja: 16-07-2019, 20:38
Posty: 138
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: S-Cross 1.0
niki68 pisze:
Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją.

Asystent zmiany biegów jest tylko po to, aby życie silnika było krótkie i kosztowne.
Spalanie?
Trasa/miasto - 60:40 na dystansie ok. 480 km 6,9l. Samo miasto w zimie, krótkie dystanse 8,5l. Sama trasa, drogi krajowe, na dystansie ok 350 km - 5.8l.


Na górę
Post: 16-09-2021, 08:41 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 11:58
Posty: 14
niki68 pisze:
A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-) Bez przekraczania 2000 obr/min? Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Dodam tylko, że te sugerowane zmiany biegów to jakaś porażka. Zgodnie z tym komputerem to przy 50 km/h należałoby jechać na piątce :-) Nawet w ASO się z tego śmieją. Przy okazji spalanie miasto/trasa po przejechaniu 3500 km cały czas 5.6 l/100 km.


Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się. Przyspieszenie jest przyzwoite, auto nie dławi się, nawet przy przejściu z 1 na 2 (nota bene: dwójka na zimno wchodzi dość ciężko, a na ciepło - elegancko).
Faktycznie jeżdżę zawsze w zakresie 1,5-2.0 tys. obrotów, staram się bliżej 2.0, aby nie zażynać silnika (poniżej 1,5 tys. auto wpada w wibracje, nie są one straszne, ale wyraźnie sugerują głupotę). Piątkę wrzucam po 60-tce, i tylko, gdy nie jadę pod górkę. Szóstkę - przed 80-tką, i to wystarczy.
Mnie w mieście turbina jest potrzebna tylko do wyprzedzania oraz w sytuacjach, gdy ktoś zajeżdża (wciskanie się przed maskę).


Na górę
Post: 16-09-2021, 12:41 
Offline

Rejestracja: 08-08-2019, 07:26
Posty: 47
Suzuki: S-Cross
Podolak11 pisze:
niki68 pisze:
A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-)


Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się.


Za przeproszeniem, głupoty piszesz.
Turbina "załącza" się już od momentu uruchomienia silnika (nawet jak pracuje na wolnych obrotach, spaliny kręcą wirnikiem)
A silnik 1,4 Boosterjet ma w/g katalogu max moment obrotowy już od 1500 rpm , czyli przed 2000 rpm turbina pracuje (pompuje) pełną parą.


Na górę
Post: 16-09-2021, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Faktycznie nie ma czegoś takiego jak załączanie turbiny. Całe powietrze przechodzi przez turbinę, więc gdyby stała, to byś miał problem nawet z odpaleniem silnika.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-09-2021, 09:39 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 11:58
Posty: 14
tomery pisze:
Podolak11 pisze:
niki68 pisze:
A ja mam pytanie techniczne do mojego poprzednika, a jak się jeździ bez turbiny? :-)


Odpowiadam: Tuż przed 2000 obr./min wrzucam wyższy bieg i turbina nie załącza się.


Za przeproszeniem, głupoty piszesz.
Turbina "załącza" się już od momentu uruchomienia silnika (nawet jak pracuje na wolnych obrotach, spaliny kręcą wirnikiem)
A silnik 1,4 Boosterjet ma w/g katalogu max moment obrotowy już od 1500 rpm , czyli przed 2000 rpm turbina pracuje (pompuje) pełną parą.


Na górę
Post: 21-09-2021, 10:42 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 11:58
Posty: 14
Wyjasniam: Silnik 1,4 Boosterjet w wersji Hybrid ma inną charakterystykę niż 1,4 Boosterjet Benzyna.
Przede wszystkim moc: 129 KM (na benzynie), a nie 140 KM, czyli mniej. Do tego dochodzi ok. 10 KM z "doładowania" elektrycznego, co równoważy parametr mocy.
Maksymalny moment obrotowy hybryda ma w zakresie 2000-3000 obr./min. Czyli nie od 1500 obrotów. "Turbodziura" jest jednak niwelowana wspomnianym "doładowaniem" elektrycznym od samego dołu aż do ok. 3000 obr./min. Natomiast silnik zaczyna gwizdać (słyszalna praca załączonej turbiny spalinowej) od 2000 obr./min. Dlatego w zakresie 2000-3000 obr. jednocześnie w hybrydzie występuje "doładowanie" elektryczne i działa turbina spalinowa. Proponuję obejrzeć na temat Suzuki SX 4 s cross hybrid na youtube film z serii "Petryn ględzi". Ten pan raczej głupot nie opowiada...


Na górę
Post: 21-09-2021, 18:40 
Offline

Rejestracja: 08-08-2019, 07:26
Posty: 47
Suzuki: S-Cross
Podolak11 pisze:
Wyjasniam: Silnik 1,4 Boosterjet w wersji Hybrid ma inną charakterystykę niż 1,4 Boosterjet Benzyna.


Fakt, zgadzam się.
Nie sprawdziłem, założyłem że jest identycznie jak w "zwykłym" Pb :(

Podolak11 pisze:
Maksymalny moment obrotowy hybryda ma w zakresie 2000-3000 obr./min. Czyli nie od 1500 obrotów. "Turbodziura" jest jednak niwelowana wspomnianym "doładowaniem" elektrycznym od samego dołu aż do ok. 3000 obr./min. Natomiast silnik zaczyna gwizdać (słyszalna praca załączonej turbiny spalinowej) od 2000 obr./min. Dlatego w zakresie 2000-3000 obr. jednocześnie w hybrydzie występuje "doładowanie" elektryczne i działa turbina spalinowa.


Co nie zmienia postaci rzeczy, że turbina kręci się od momentu uruchomienia silnika.
A w okolicach 2000 rpm (przy których jak pisałeś zmieniasz biegi) to już tak na ("strzelam") 80-90 % wydajności (bo przecież od 2000 rpm masz już max moment , czyli przy tych obrotach turbina doładowuje już na 100%)
Czyli nawet przy charakterystyce silnika z hybrid nie możesz napisać, że "turbina nie załącza się"


Na górę
Post: 21-09-2021, 22:35 
Offline

Rejestracja: 14-06-2021, 22:00
Posty: 5
Suzuki: S-Cross H
Podolak11 pisze:
Piątkę wrzucam po 60-tce, i tylko, gdy nie jadę pod górkę. Szóstkę - przed 80-tką, i to wystarczy.
Mnie w mieście turbina jest potrzebna tylko do wyprzedzania oraz w sytuacjach, gdy ktoś zajeżdża (wciskanie się przed maskę).


Robisz jak uważasz. Jeżeli jedziesz na piątce po 60-ce to kiedy jedziesz na czwórce i trójce? Twoja sprawa. Gdy kupowałem auto facet w ASO zapytał mnie czy do tej pory jeździłem na benzynie czy diesel i doradził abym miał w "d-e" jazdę w stylu eco. Czyli Twoja szóstka przed 80 :-) Każdy robi jak uważa. Rozumiem, że przy 140 jedziesz na ósemce :-)
Szerokości


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]