Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 14:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1625 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-08-2016, 08:14 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jeżeli ktoś chce mieć auto sportowe, to źle trafił.
Ciągle jeżdżą uznana za luksusowe mercedesy , o wadze prawie 2 ton z silnikiem o mocy bodajże 64 KM
Trzeba znać możliwości swojego auta i umiejętnie z nich korzystać.


Na górę
Post: 21-08-2016, 08:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
MS pisze:
Jeżeli ktoś chce mieć auto sportowe, to źle trafił.


Sportowych samochodow Suzuki u nas nie sprzedaje, wiec raczej nie o to chodzi.

Bardziej o codzienną dynamikę, ktora np. umozliwia bezpeczne wyprzedzanie na naszych krajowkach czy utrzymywanie 140km/h na autostradzie we wzglednym komforcie akustycznym i stabilnosci pojazdu.

SCross czy Vitka z 1.4T juz jest takim samochodem i spokojnie nadaje sie na wszechstronne, rodzinne auto do wszystkiego. (Z korektą na mały bagaznik w Vitarze)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 21-08-2016, 12:42 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
macioo pisze:
Sorry za dociekliwość ;) ale na której autostradzie musiałeś redukować? No chyba, że nie w PL, bo ja trochę jeździłem po naszych autostradach i nigdzie nawet przez myśl mi nie przeszła redukcja z powodu braku mocy. Nawet na trójmiejskiej obwodnicy jest kilka podjazdów ale bez najmniejszego problemu na piątce wjeżdżam. :niewiem:

To była autostrada ze wschodu na zachód Słowenii - od granicy z Węgrami w Landavie do Koperu i z powrotem. Autostrada prawie nie ma płaskich odcinków - cały czas przebiega wzdłuż, a czasem w poprzek (stąd zapewne wzniesienia) pasma górskiego. Swoją drogą - jak ktoś się wybiera na Istrię albo w okolice Wenecji i nie z zachodniej ściany Polski (gdzie oczywiście lepiej jechać przez Czechy i Austrię, choć i w tym przypadku można zjechać z Austrii na Maribor) - polecam przejechać Słowenię. Odkąd zlikwidowali bramki (a więc jednak można) i jest winietka (15 EUR) to jest tanio, a przy tym dość widowiskowo. Słowenia ma wspaniałe góry, jaskinie (można zjechać z autostrady i zwiedzić) i jest po prostu ładna, czysta i zadbana (stosunkowo oczywiście;-).


Na górę
Post: 21-08-2016, 12:58 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
A tuż po zjeździe z autostrady w Koperze w kierunku na Istrię jest taki fajny serpentynowaty podjazd pod całkiem sporą górkę z pięknym i rozległym widokiem na całą zatokę i Triest. Na podjeździe - w jedną i drugą stronę - jest dodatkowy pas. Jadąc z takim obciążeniem jak pisałem wcześniej, leciałem pasem wewnętrznym wyprzedzając co było do wyprzedzenia i łamiąc się w serpentynki całkiem zgrabnie oczywiście na trójeczce, a zresetowany akurat przed podjazdem licznik spalania zamknąłem na szczycie górki wynikiem 12,5 l;-)
Ale muszę przyznać, że na trójce i powyżej 4 tys. obrotów to całkiem nieźle gonił, a śmiem wątpić, czy takie ekonomiczne "dizelki" jak by tak targały pod tą górę to czy miałyby mniejsze spalanie...


Ostatnio zmieniony 21-08-2016, 14:19 przez zulos, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 21-08-2016, 13:50 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Oooo... W tym wypadku, ą trasę nazwać jazdą autostradową. To raczej jazda górska i ma się nijak do wszelkich porównań. To tak jakbym chciał patrzeć na zużycie podczas wjeżdżania na Św. Jurę w Chorwacji (polecam ale ogarniętym kierowcom). ;)
A diesle aż takie oszczędne to nie są. Różnica 1-2 litry i tyle. Diesel wolnossący o dużej pojemności po prostu fajnie jedzie jak piłowany nie jest. Ja byłem na Chorwacji E-klasse 2,7D i jazda była przyjemna ale zużycie pomiędzy 7 a 8l było normą, czyli porównywalne z S-cross. Ogónie, tak lekko odbiegając od tematu, to diesel miał sens jak ON kosztował połowę ceny Pb.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-08-2016, 14:23 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
macioo pisze:
Oooo... W tym wypadku, ą trasę nazwać jazdą autostradową. To raczej jazda górska i ma się nijak do wszelkich porównań. To tak jakbym chciał patrzeć na zużycie podczas wjeżdżania na Św. Jurę w Chorwacji (polecam ale ogarniętym kierowcom). ;)

No i właśnie to mi wciąż daje do myślenia i nie daje spokoju, że przy średniej prędkości 125 km/h (135 licznikowe) górską w większości autostradą na Słowenii miałem zużycie 7,6-7,7 l, a płaską jak stół autostradą na Węgrzech przy średniej 121 km/h (130 licznikowe) spalał mi 8,3-8,4 l...
Jak wspomniałem wcześniej - Węgry na polskim paliwie, a Słowenia na węgierskim... Może to jest odpowiedź...


Na górę
Post: 21-08-2016, 14:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak wjeżdżałeś, to i zjeżdżałeś. Zauważyłem, że S-cross ładnie oszczędza paliwo jak zjazdy hamuje się silnikiem. Generalnie, im mniej hamulca, tym lepszy wynik spalania. Ja na mojej trasie do pracy (ok. 40km) przy takiej samej średniej prędkości ale przy mniej lub bardziej dynamicznym stylu jazdy osiągam różnice rzędu 2l/100km (od 6,5 do 8,5). Dodatkowo, mogę się domyślić, że w Słowenii na serpentynach raczej nie wyprzedzałeś, a na płaskiej zawsze znajdzie się jakaś ciężarówka i albo redukcja albo mocniejsze wciśnięcie gazu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-08-2016, 15:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
My w maju do Chorwacji jechalismy w 3 auta.
Tempomat caly czas na 130 km/h.

S-Cross 1.6DDIS 5,3l /100km
Golf 7 2.0TDI 5,0 l/100km
Civic 9 1.8 7,2 l/100km

Ps. Jaskinia Postojna w Słowenii jest piękna

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 22-08-2016, 07:39 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Remote pisze:
Tempomat caly czas na 130 km/h.

130 wg licznika czy GPSu?
U mnie na 17-kach 130 licznikowe to 121 rzeczywiste (wg GPSu)...
Na 16-kach zapewne różnica jest mniejsza, bo średnica koła się różni.
Ale i tak różnica między ON a PB wychodzi ość spora, choć jak rozumiem te 5,3 to z całej trasy, uwzględniając pewnie ok. 75% autostrad, a reszta po drogach lokalnych czyli z optymalnym zużyciem.
Ja średniej z całej trasy nie zliczyłem, ale wyszło zapewne coś ok. 7 l...


Na górę
Post: 22-08-2016, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
zulos pisze:
Remote pisze:
Tempomat caly czas na 130 km/h.

130 wg licznika czy GPSu?
U mnie na 17-kach 130 licznikowe to 121 rzeczywiste (wg GPSu)...
Na 16-kach zapewne różnica jest mniejsza, bo średnica koła się różni.
Ale i tak różnica między ON a PB wychodzi ość spora, choć jak rozumiem te 5,3 to z całej trasy, uwzględniając pewnie ok. 75% autostrad, a reszta po drogach lokalnych czyli z optymalnym zużyciem.
Ja średniej z całej trasy nie zliczyłem, ale wyszło zapewne coś ok. 7 l...


wg. licznika w Golfie, bo prowadził karawanę ;)
GPS przy tempomacie 130km/h wskazuje 126 km/h.

w Austrii cały czas 130 km GPS, w Polsce 140km/h, w Słowenii i Chorwacji 135 km/h. Jechalismy nocą.
Autostrad 90%, korków zero.

Golf i Scross 16 cali, Honda 17cali.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-08-2016, 20:04 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 181
Ostatni bak - 70% trasa, 10% autostrada, 20% miasto - spalanie w 4WD wyszło mi 5,7 litra (realnie, nie z komputera) Nigdy jeszcze tak mało nie było. Fakt, że wakacje, to mniej korków.


Ostatnio zmieniony 25-08-2016, 20:28 przez Koot, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 25-08-2016, 17:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 173
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
4WD, benzyna. 4 osoby, bez bagażu, klimatyzacja włączona przez 50% drogi. Trasa 600km: 80% drogi wojewódzkie, 10% gminne, 10% expresowe. Spalanie 6.4 (wg komputera 5.9).


Na górę
Post: 25-08-2016, 20:41 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Przy okazji tego tematu męczy ciekawi mnie wpływ składu benzyny na paliwożerność. Zazwyczaj w trasie na autostradach i drogach ekspresowych przy włączonej klimie nie udaje mi się realnie zejść poniżej 6l/100 km - wiadomo, przy prędkościach dochodzących do 130 - 140 km opory powietrza w Crossie dają o sobie znać. W Polsce na pełnym baku nie udawało mi się w takich przypadkach przejechać 700 km (tzn. do zaświecenia rezerwy). W ubiegłym tygodniu wracając z dłuższego weekendu zatankowałem w Austrii do pełna i kontrolka w Polsce zapaliła się po kilku dniach od powrotu (miasto) dopiero przy 720 km. Mają tam za granicą inną E95 albo to kwestia użytych biokomponentów ? W przypadek jakoś nie chce mi się wierzyć.


Na górę
Post: 26-08-2016, 17:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Jadac z Austrii miałes z górki to scross mniej spalił....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-08-2016, 20:46 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
Raczej pod górkę, bo po drodze czeskie kopce. Zresztą wg. Wiki Wiedeń - 174 m n.p.m., a Katowice - 245-357 m n.p.m. Obstaję dalej przy benzynie.


Na górę
Post: 27-08-2016, 06:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
A moze obawa przed mandatami w euro powoduje ze jednak mniej agresywnie tam jezdzimy....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-08-2016, 10:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Też stawiam na styl jazdy. Wielokrotnie już pisałem, że na tej samej trasie, w zależności od stanu nerwowości osiągam różnice w spalaniu sięgające nawet 2l/100km! Nie wierzę w teorię spiskową, że w PL jest gorsze paliwo. Duże koncerny współpracują i kupują paliwa tam gdzie taniej i w ramach wolnego handlu wożą po całej Europie. Gdzie kupują i sprzedają nie jesteśmy w stanie sprawdzić. Siła autosugestii jest wielka.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-08-2016, 17:19 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Do piogol i macioo:
Przeczytajcie sobie moje wcześniejsze posty z relacją z podróży.
Jechałem w dwie strony (więc nie ma: pod górkę, z górki) i cały czas na tempomacie (styl jazdy więc też odpada).
Nie było w zasadzie żadnej zmiennej zależnej od człowieka czy przyrody. Wiatr też był czynnikiem który mógł zadziałać in minus, ale na górzystej autostradzie na Słowenii, a nie na Węgrzech - obserwowałem wskazania wiatromierzy i to z pewnością nie był czynnik, który mógł to spalanie aż tak różnicować.
Zdecydowanie najwięcej spalił mi na prostej jak stół autostradzie na Węgrzech na polskim paliwie. Na paliwie węgierskim i słoweńskim palił zdecydowanie mniej (na Słowenii), a na Węgrzech, choć już mniej zdecydowanie to jednak też mniej - 8,0-8,1 w porównaniu do 8,3-8,4, przy czym na polskim paliwie jechałem na tempomacie ustawionym na 4-5 km wolniej (różnica wg GPS 130 a 135 km/h).
Psipadek?!?;-)


Na górę
Post: 28-08-2016, 17:59 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 22:55
Posty: 4
Mam S-Crossa 1.6 benz. od marca 2015 . Do tej pory jeżdziłem wyłącznie "wokół komina" i od czasu do czasu 250 km autostradą A1 . Osiągałem w ten sposób 6.8 l/100km .
W te wakacje wybrałem sie na wczasy do Chorwacji - trasa łącznie 4500 km . Auto miało zamontowaną platformę na haku wraz z dwoma rowerami a na dachu kufer/trumnę . Bagażnik pełen a na pokładzie 4 dorosłe osoby . Jak sobie to wszystko zsumowałem to wyszło mi prawie 1,5 tony (całość ) . Jechaliśmy na zmianę z synem tak jak się dało . W sumie zgodnie z przepisami ale bez tzw. eko-drivingu . Na autostradach 130 a moentami nawet 170 ( chociaż hałas i szum był już wtedy naprawdę spory ) . Skasowałem wskazania komputerka przy starcie i w ogóle nie patrzyłem na jego wskazania w trakcie wczasów ( w końcu jadę odpoczywać a nie liczyć ile wydałem ) . Po powrocie sprawdziłem wskazania - 7,5 l/100 km . I ja to uważam za prawdziwy i rewelacyjny wynik :-))) . Następnego dnia po powrocie zdjąłem z autka wszystko ( trumnę i platformę ) i nie kasując komputerka , na pusto pojechałem do Gdańska - 250 km autostradą . Po powrocie wskazania = 7,4 :-) . Jest dobrze , dla mnie dobrze , pod tym względem super . Pod innymi też - chociaż hałas w aucie powyżej 130 jest irytujący .


Na górę
Post: 01-09-2016, 20:52 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Spalanie z jazdy urlopowej, box duży (680 ltr :]), 4 osoby, pełny bagażnik itd...
Szwecja: krajówka i drogi lokalne, dystans 800km, średnia prędkość 60km/h, prędkość max 90-100km/h, komputer 6,3 l/100km, dystrybutor 6,75 l/100km
Polska: -krajówki - dystans 800 km, średnia prędkość 60km/h, prędkość max 100 km/h, komputer 6,6 l/100km, dystrybutor 7,05 l/100km
-ekspresówka, dystans 300 km - stale na tempomacie 120 km/h wg. GPS (128 km/h licznik), komputer 8,4 l/100km i co ciekawe: dystrybutor też 8,4 l/100km
Jak widać box dodał około 1l przy 120km/h i pewnie gdzieś 0,5l przy 90km/h. Całkiem ładny wynik.
W sumie, po tym wyjeździe jestem w stanie uwierzyć w spalanie poniżej 6 litrów w trasie ale to musi być "wyluzowany" styl jazdy.

Co do zwalniania to rzeczywiście silnik dostaje zadyszki pod większe górki niezależnie od trybu napędu. Niestety brak momentu robi swoje :(. Ale z drugiej strony nawet przy pełnym załadowaniu w trybie SPORT da się dynamicznie wyprzedzać redukując biegi więc wszystko zależy od kierownika.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-09-2016, 09:05 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Joozwa pisze:
Co do zwalniania to rzeczywiście silnik dostaje zadyszki pod większe górki niezależnie od trybu napędu. Niestety brak momentu robi swoje :(. Ale z drugiej strony nawet przy pełnym załadowaniu w trybie SPORT da się dynamicznie wyprzedzać redukując biegi więc wszystko zależy od kierownika.

Jasne - ale jest to trochę irytujące, jak jedziesz autostradą te przepisowe 130 km/h z tempomatem i napotykając wzniesienie widzisz w lusterku zbliżających się innych na tempomacie (też prawym pasem), którzy zapewne klną, że muszą hamować, pewnie mówiąc coś w stylu "co za burak zwalnia pod górkę i nie zredukuje), a tobie jest głupio i przy 120 km/h wbijasz czwórkę;-)
A spalanie widzę, że się potwierdza - na polskim paliwie dociążony i z trumną też miałem max. 8,4 l (choć przy 130 km/h licznikowych).


Na górę
Post: 03-09-2016, 22:05 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
zulos pisze:
Jasne - ale jest to trochę irytujące, jak jedziesz autostradą te przepisowe 130 km/h z tempomatem i napotykając wzniesienie widzisz w lusterku zbliżających się innych na tempomacie (też prawym pasem), którzy zapewne klną, że muszą hamować, pewnie mówiąc coś w stylu "co za burak zwalnia pod górkę i nie zredukuje), a tobie jest głupio i przy 120 km/h wbijasz czwórkę;-)

Tutaj trafiłeś w sedno. Przyznam się że sam należę do autostradowych poganiaczy klnących na zwalniających pod górkę :P . Coż, dla s-crossów będę od dzisiaj wyrozumiały :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-09-2016, 22:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Chyba mam jakiś dziwny ten samochód, bo nie zauważyłem takich rzeczy. Nie wiem, może dla tego, że tempomatu używam tylko jak jest mały ruch, a A1 w mojej okolicy jest dość zatłoczona więc raczej zapycham standardowo, bo co chwilę trzeba przyspieszać a za moment hamować, bo TIRy zaczynają "wyścigi" :/

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-09-2016, 21:20 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
macioo pisze:
Chyba mam jakiś dziwny ten samochód, bo nie zauważyłem takich rzeczy. Nie wiem, może dla tego, że tempomatu używam tylko jak jest mały ruch, a A1 w mojej okolicy jest dość zatłoczona więc raczej zapycham standardowo, bo co chwilę trzeba przyspieszać a za moment hamować, bo TIRy zaczynają "wyścigi" :/

Umówmy się, że w Polsce raczej nie ma górskich odcinków autostrad, a o takowych mówimy - Słowenia, Chorwacja, Austria, Włochy - wszędzie tam potrafią być całkiem spore różnice wysokości no i w takich warunkach dociążony S-Cross potrafi zapewnić właśnie takie "atrakcje"...
No ale nie czarujmy się - liczby nie kłamią, a najistotniejsza w tym przypadku jest tu wartość momentu obrotowego i w jakim przedziale obrotów S-Cross 1.6 ją osiąga. Obawiam się, że nawet ten nowy 1.0 może się pod tym względem lepiej prezentować, nie mówiąc już oczywiście o 1.4.


Na górę
Post: 28-09-2016, 23:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ostatnie trzy tygodnie jeździłem samochodem wyłącznie do drugiej pracy. Centrum, pomiędzy 15 a 17, 3,5 km w jedną stronę. Po drodze jest 13 świateł, z tego "zielona fala" zapewnia przejechanie na zielonym 2, góra 3. Czasem na żadnym, na 3 zwykle stoi się 2-3 cykle. Zużycie paliwa 13,5 l/100.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1625 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]