Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1825 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26-10-2016, 19:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
MS pisze:
i lepiej abyśmy zawsze tak robili, aby nie zalać filtra węglowego :roll: swoją drogą nie jestem pewien czy u mnie dobrze to funkcjonuje :niewiem: często przy otwieraniu korka opary uchodzą pod lekkim ciśnieniem, ktoś też tak ma ? a może to typowe ?

Jak jadę bardzo dynamicznie to po ok. 40km otwieram korek z "syknięciem", tak jakby miał problem z odpowietrzaniem się na bieżąco kiedy jest większe zużycie. Jak jadę emeryciarsko to jest OK. Nigdy nie dolałem nawet kilku gram po odbiciu. Innych negatywnych objawów nie zauważyłem. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-10-2016, 19:31 
Offline

Rejestracja: 11-10-2016, 18:15
Posty: 9
Na 700 km (600 trasa+ 100mieszane) spalanie wg kompa 5,6 a faktyczne po zalaniu do pełna 6,1. W kiepskich warunkach, 3/4 trasy klima


Na górę
Post: 26-10-2016, 19:53 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja klimy nie wyłączam w ogóle. Reguluję tylko temperaturę do potrzeb. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-10-2016, 05:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
i ja zapomniałem o tym ustrojstwie :] ........ czasami temperaturę zmienię :lol:


Na górę
Post: 27-10-2016, 08:20 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
IMHO wyłączanie klimy w dzisiejszych czasach to jakieś nieporozumienie.
Wciąż spotykam się z tym, że ludzie przez całą zimę jeżdżą bez klimy.
Uważam to za totalną bzdurę.
Po pierwsze primo - klima zdecydowanie lepiej i szybciej usunie wilgoć z kabiny, a jak się wchodzi do środka ze śniegiem na butach to wilgoć musi być.
Po drugie primo - związane z tym pierwszym primo - przednia szyba albo w ogóle nie zdąży się pokryć parą, albo klima usunie ją zdecydowanie szybciej.
Po trzecie primo - po pół roku nie używania klimy strach się bać co tam w układzie się zalęgło i co w nas na wiosnę ładuje z nawiewów przy klimie - nie trzeba być alergikiem, a przy okazji można się nim stać.
Po czwarte primo - chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że jazda z zamkniętymi szybami jest zdecydowanie zdrowsza, zwłaszcza dla naszych uszu, tudzież dla zdrowia dzieci siedzących z tyłu.
Po piąte primo - i tak (niezależnie od przebiegu) klimę trzeba serwisować (nie tylko uzupełniać płyn, ale też wymieniać filtry, czyścić, odgrzybiać) co najmniej raz na dwa lata i nic tu nie da jej oszczędzanie - czy używana czy nie trzeba to zrobić dla własnego zdrowia (patrz po trzecie primo).
No chyba, że ktoś ma argumenty przeciwne?
Tylko błagam nie piszcie, że samochód spala bez klimy pół litra mniej...


Na górę
Post: 27-10-2016, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
zulos pisze:
IMHO wyłączanie klimy w dzisiejszych czasach to jakieś nieporozumienie.
Wciąż spotykam się z tym, że ludzie przez całą zimę jeżdżą bez klimy.
Uważam to za totalną bzdurę.
Po pierwsze primo - klima zdecydowanie lepiej i szybciej usunie wilgoć z kabiny, a jak się wchodzi do środka ze śniegiem na butach to wilgoć musi być.
Po drugie primo - związane z tym pierwszym primo - przednia szyba albo w ogóle nie zdąży się pokryć parą, albo klima usunie ją zdecydowanie szybciej.
Po trzecie primo - po pół roku nie używania klimy strach się bać co tam w układzie się zalęgło i co w nas na wiosnę ładuje z nawiewów przy klimie - nie trzeba być alergikiem, a przy okazji można się nim stać.
Po czwarte primo - chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że jazda z zamkniętymi szybami jest zdecydowanie zdrowsza, zwłaszcza dla naszych uszu, tudzież dla zdrowia dzieci siedzących z tyłu.
Po piąte primo - i tak (niezależnie od przebiegu) klimę trzeba serwisować (nie tylko uzupełniać płyn, ale też wymieniać filtry, czyścić, odgrzybiać) co najmniej raz na dwa lata i nic tu nie da jej oszczędzanie - czy używana czy nie trzeba to zrobić dla własnego zdrowia (patrz po trzecie primo).
No chyba, że ktoś ma argumenty przeciwne?
Tylko błagam nie piszcie, że samochód spala bez klimy pół litra mniej...


Ano spala prawie pol litra mniej :D przynajmniej w moim DDIS :P

Szczerze to ja wam wszystkim benzynowcom gratuluje spalania (przynajmniej większości) ja w swoim przy normalnej i codziennej jeździe w trasie 70km (okolo 5 po mieście zanim wyjadę) to mam spalanie 5.5-5.8 i za cholerę nie chce spaść niżej :D

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 27-10-2016, 11:11 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
I gdzie tu są zalety diesla, heh :D
A jaką mniej więcej utrzymujesz prędkość w trasie?

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 27-10-2016, 11:28 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
doOh pisze:
Ano spala prawie pol litra mniej :D przynajmniej w moim DDIS :P

Cytując klasyka: "Ja wiedziałem, że tak będzie!";-)
No może i kogoś przekonuje te 2,- zł (z hakiem) oszczędności na każde 100 km.
Na 1 tys. km to już przecież może być ponad 20,- zł, a dla tych co robią średnio rocznie 20 tys. to już oszczędność 200,- zł rocznie (zakładam, że jednak w okresie letnim jeżdżą na klimie;-), bo jak nie to już się robi 400,- zł!
Czyli takie 400+...
Tylko szkoda że rocznie, a nie miesięcznie;-)


Na górę
Post: 28-10-2016, 11:19 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
zulos pisze:
No chyba, że ktoś ma argumenty przeciwne?


Nie jest to argument przeciwny, ale ja np. lubię sobie otworzyć okno od strony pasażera, bądź z tyłu (dlatego cieszą mnie elektryczne szyby z tyłu) i powdychać świeżego powietrza zamiast klimy i nie dostawać po oczach powietrzem z nawiewów. Oczywiście tyczy się to okresu roku gdzie temperatura na zewnątrz jest zbliżona do temperatury pożądanej w aucie i nie jedzie się z dużą prędkością.

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 01-11-2016, 10:29 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
A ja Wam sprzedam realne wyniki z jazdy miejskiej (no, może nie do końca realne, bo wg. wskazań komputera), ale faktycznie w jeździe w warunkach stricte miejskich.
Wczoraj zatankowałem w centrum i zrobiłem:
- 2/3 jazdy w ścisłym centrum,
- 1/3 poza ścisłym centrum (żadna obwodnica - po prostu trochę mniejszy tłok).
Sumarycznie spalanie wyszło 10,2 l, natomiast jazda w ścisłym centrum wyniosła ponad 11 l (maksymalne średnie spalanie wynosiło 11,3 l).
No i to są chyba dopiero prawdziwe dane z miasta;-)
A wg tabelek producenta było to - o ile dobrze pamiętam - 6,9 l...


Na górę
Post: 01-11-2016, 12:18 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
A o jakim silniku mówisz?

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 01-11-2016, 12:33 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
oczywiście 1.6 4WD


Na górę
Post: 01-11-2016, 12:49 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@zulos. Coś nie tak z Twoim komputerem. Mnie w mieście (a w centrum Śląska w zasadzie cały czas miasto) nie udało się nigdy przekroczyć 7 l/100 - realnie. Bo komputer zaniża 0,3 - 0,4 l/100 km.


Na górę
Post: 01-11-2016, 13:11 
Offline

Rejestracja: 20-02-2016, 10:20
Posty: 336
Suzuki: Swift
Popieram piogola, sporo kilometrów natrzaskałem s-crossem 1.6 z Allgripem, ale siódemki z przodu nigdy nie zobaczyłem. Oczywiście pomijając chwilowe podczas szybkiej jazdy autostradą, ale średnie i tak mi zawsze wychodziło poniżej 7, mniej lub bardziej odległe od tej wartości.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 01-11-2016, 18:14 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
No to spróbujcie sobie zrobić reset w chwili wjazdu w miejską dżunglę i sprawdzić średnie spalanie tylko i wyłącznie w trakcie poruszania się w centrum miasta. Zostawcie na boku dojazd do miasta, przedmieścia, obwodnice, czy puste nocne ulice. Czysta jazda w przeciętny dzień w centrum przeciętnego polskiego miasta.
Średnia, którą podałem została osiągnięta na dystansie 10 km, bo akurat tyle tylko tego dnia miałem jazdy ściśle po centrum miasta.
Wiem, ze zaraz powiecie, że a to za krótki dystans, a to że na takim dystansie to samochód jeszcze się nie rozgrzał, itp...
Ale niestety całkiem sporo ludzi porusza się po mieście właśnie tak na co dzień. Nawet ci, co pracują codziennie od przysłowiowej 8 do 15 w jednym miejscu, to muszą do tej pracy dojechać i z niej wyjechać i to najczęściej w korkach. Jeśli wyciąć z tej codziennej trasy właśnie dojazd do miasta i do centrum, to zostaje te 10 km w korkach i to jest rzeczywista jazda miejska.
Ja mam średnią 6,9-7,4 z codziennej jazdy, ale to razem z dojazdami do i z pracy i wypadami weekendowymi.
Skoro z codziennych jazd 1/3 zajmuje mi stanie w korkach w centrum, a 2/3 dojazd, to przy założeniu spalania ok. 10 l w mieście i powiedzmy 5,5 poza, rzeczywiście wyjdzie taka średnia.
Nie wiem, jaki algorytm przyjmują producenci przy obliczaniu spalania w warunkach miejskich, ale na pewno nie jest to jazda w korkach w centrach zatłoczonych miast.
A realia są jakie są...
A w poprzednim poście zapomniałem dodać, że oczywiście 1,6 4WD i jak najbardziej Pb...;-)


Na górę
Post: 01-11-2016, 18:55 
Offline

Rejestracja: 26-09-2016, 09:05
Posty: 97
Lokalizacja: Grudziądz
Suzuki: S-cross 1,6 Premium
Ale przeciętne miasto to nie jest tylko i wyłącznie ścisłe zakorkowane centrum.


Na górę
Post: 01-11-2016, 19:35 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W G-dzu to jest lajcik. Wybierz się w godzinach szczytu do 3M a przekonasz się co to znaczy jazda miejska :) wersja hardcore :) A niektórzy tylko do i z pracy jeżdżą.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-11-2016, 20:15 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@zulos. Jeśli wezmę tylko 10 km dojazdu rano do pracy na zimnym silniku - też miałem ponad 8 l/100, tu się z Tobą zgadzam. Ja miałem wcześniej na myśli średnią dla całego baku - w końcu za to płacę przy kasie. Nie mam start-stopu. Kiedyś wynająłem w Hiszpanii VW Polo ze start-stopem i bardzo szybko się do niego przyzwyczaiłem. Niestety ogólne opinie są raczej odstraszające. Wydaje mi się, że jednak w ścisłym centrum i przy ciągłym stawaniu na światłach dałoby się urwać z 0,3 - 0,4 l/100 - pod warunkiem, że silnik będzie rozgrzany. Sorki, że trochę zjechałem z tematu ale i tak w końcu pewnie Suzuki też weźmie się za hybrydy i nasza dyskusja będzie bez sensu.


Na górę
Post: 01-11-2016, 20:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Na takie kręcenie się wokół komina, to fajne byłoby auto elektryczne. Jakby miało zasięg te 150-200km bez zaciskania pośladów z klimą radiem czy ogrzewaniem, to jako drugie w domu byłoby super. Jednak poza ceną, pomysł odpada ze względu na społeczeństwo. Notoryczne blokowanie miejsc "tankowania" przez buraków w spalinowcach. No i nie odważyłbym się zostawić "tankowanego" auta np. na noc na parkingu. Jakby spragniony obywatel nawet wtyczki wyjąć nie mógł (można by zablokować) to na bank przyszedłby z siekierką i kabelek odrąbał. Taka polska rzeczywistość. Skoro potrafią wyrąbać przewód instalacyjny na ścianie garażu, to taki "rarytasik" tym bardziej. :(

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-11-2016, 08:27 
Offline

Rejestracja: 26-09-2016, 09:05
Posty: 97
Lokalizacja: Grudziądz
Suzuki: S-cross 1,6 Premium
Odnośnie uwagi macioo, oczywiście zdażyło mi się poruszać po innych miastach niż moje rodzime. Chciałem tylko zauważyć , że prawdopodobnie zatłoczona Warszawa lub 3M, to nie będą przeciętne miasta bo są jeszcze takie miejscowości jak np. Kwidzyn, Łasin, Grudziądz, które tą średnią także kształtują. Poza tym producent podaje ŚREDNIE spalanie w mieście /trasie a nie maksymalne w warunkach totalnego zakorkowania.
Moje spostrzeżenie jest takie ,że w tych samych warunkach, poprzednim samochodem z silnikiem 1.6 zużycie kształtowało się ok11l,
Obecnie S-cross 1.6 2WD nie przekracza 7l. Tak więc, z mojego punktu widzenia, dane katalogowe zarówno poprzedniego producenta jak i Suzuki w miarę się pokrywają. Może po prostu jestem szczęściarzem :skoczek: .


Na górę
Post: 02-11-2016, 18:46 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
TomeN pisze:
Obecnie S-cross 1.6 2WD nie przekracza 7l.

No mi obecnie - po 60 km od zatankowania i jeżdżenia nie tylko po mieście, ale też na dojazdach do miasta - spadło do 7,5 l.
Do tej pory średnie miałem w okol. 7 (6,9 l), ale wchodziły w to trasy od czasu do czasu.
Szwendanie się po mieście i okolicach zamyka się takim właśnie wynikiem.
Być może różnica wynika z 4WD.
Wkurza mnie tylko pozycja w katalogu "jazda miejska", co tak na prawdę obejmuje jakiś algorytm zakładający tylko część jazdy w warunkach ściśle miejskich. To w takim razie po co jest jazda "poza miastem" i "cykl mieszany", skoro tak na prawdę "jazda miejska", czy też "miasto" to już jest tak naprawdę cykl mieszany?
Mieszkam w małym mieście - ok. 80 tys. mieszkańców, a i tak jazda po nim to zużycie ponad 10 l, a nie 6,9 katalogowe.
Oczywiście ten problem dotyczy w zasadzie absolutnie wszystkich samochodów, a nie tylko Suzuki czy też S-Crossa i nikt chyba nie wierzy w te brednie osiągane w warunkach laboratoryjnych (albo vide: afera VW-gate)...
Tak czy siak zużycie paliwa w S-Crossie jest dla mnie zadowalające - nie ma się czego przyczepić na tle konkurencji.
Ale nazywajmy rzeczy po imieniu: miasto to MIASTO! No ale w katalogu kiepsko by wyglądało te 10 l/100 km...


Na górę
Post: 02-11-2016, 19:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
TomeN pisze:

Obecnie S-cross 1.6 2WD nie przekracza 7l. Tak więc, z mojego punktu widzenia, dane katalogowe zarówno poprzedniego producenta jak i Suzuki w miarę się pokrywają. Może po prostu jestem szczęściarzem :skoczek: .


Przy tym silniku, jak w żadnym z moich poprzednich aut (miałem ich ok 10), istotne jest operowanie gazem i hamowanie silnikiem. Na mojej "roboczej" trasie Kwidzyn-Grudziądz, w zależności od nogi spalanie waha mi się od 6l do 8,5 (minimalne miałem 5,1 ale to nie dla mnie). Czasami jadę normalnie 90-110km/h i wtedy jest ok. 6,5 al. bywa dzień kiedy jest masa ciężarówek i połowa trasy, to "trójka" i lewy pas, a wtedy jest 8,5 :))

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-11-2016, 21:12 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
W sumie to nie wiem do jakiego typu jazdy to zaliczyć:
Trasa 4km na zimno, potem jakieś 500m z jednym dwoma postojami i znowu 4km (już lekko nagrzanym autem)... i tak 3 do 5 razy dziennie :] :] :]
Do tego ze dwa razy w tygodniu dojazd 20-40 km tam i z-powrotem.
Od jakiś 2000km nie kasowane średnie spalanie pokazuje jak zamurowane 7,0 (na dystrybutorze 0,5l więcej).
Ja jestem zadowolony.
(Małżonka raczej nie tankuje więc Ona tym bardziej :].)

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-11-2016, 07:45 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Gdybyś odjął te dwa wypady w tygodniu to zapewne zużycie byłoby sporo większe.
Tak czy siak uważam, że jeśli stanie w korkach kończy się zużyciem 11,0 l to jest to dobry wynik...


Na górę
Post: 04-11-2016, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
zulos pisze:
No to spróbujcie sobie zrobić reset w chwili wjazdu w miejską dżunglę i sprawdzić średnie spalanie tylko i wyłącznie w trakcie poruszania się w centrum miasta. [...]
A w poprzednim poście zapomniałem dodać, że oczywiście 1,6 4WD i jak najbardziej Pb...;-)


Jakbyś pisał o mnie. Otóż ja właśnie poruszam się w ten sposób. Większość to miasto i tylko miasto (praca, szkoła, zakupy, co kawałek światła). Bez dojazdówki. I wychodzi mi na razie 8l na setkę. Od ostatniej obserwacji wzrosło o pół litra ale też przestałem się cackać z autem i próbować na siłę jeździć tak, jak nie umiem i nie lubię. Silnik 1.0, 2WD. Liana nie schodziła poniżej dychy więc i tak jestem zadowolony. :-)

Za to 1 listopada jak wskoczyła krótka trasa na cmentarz (70 km w sumie w obie strony, żadne tam autostrady, więc w okolicach 90 km/h było bardzo rzadko) to wskazanie komputera od razu spadło do 7.7 l / 100 km.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1825 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]