Liberall pisze:
W ASO twierdzą, że wszystko jest w porządku i TTTM. No i mam obserwować czy będzie się to nasilało. Jakoś nie przekonuje mnie takie podejście, bo wg mnie jest to wina wspomagania elektrycznego. Gdyby to była maglownica, albo zawieszenie, to występowałoby to częściej i powtarzalnie. Dzisiaj na parkingu po kilkunastu próbach zauważyłem, że jak już pojawiło się to stuknięcie na kierownicy to podczas ruszania z miejsca i jednoczesnego skręcania. Powtórzenie tego manewru nie skutkuje stuknięciem, więc loteria. Skoro nikt z was nic takiego nie doświadczył to znaczy, że u mnie jest coś walnięte.
W żadnym moim aucie czegoś takiego nie doświadczyłem, również ze wspomaganiem elektrycznym.
Udało się rozwiązać problem stukania układu kierowniczego podczas trzeciej wizyty w ASO. Wcześniejsze dwie próby rozwiązania problemu przez mechaników nie dały żadnych efektów. Szukali, szarpali i wg nich było OK. Ale nie odpuściłem.
Tym razem dobrali się do kolumny kierownicy od strony kabiny od dołu deski rozdzielczej. Okazało się, że jedna ze śrub mocujących kolumnę kierownicy do poprzecznej belki montażowej była niedokręcona co skutkowało m.in takim objawem (z dźwiękiem): na postoju
https://youtu.be/8QgAC8Za4po i podczas jazdy (słuchać przy pierwszym obrocie w prawo i później 10 i 14 sek.)
https://youtu.be/nHi7XFnsofgDokręcenie śrub wyeliminowało problem.
Co nie zmienia faktu, że od nowości śruby były niedokręcone. To gdzie ta kontrola jakości w fabryce?