Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-09-2019, 13:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-08-2019, 19:47 
Offline

Rejestracja: 02-08-2019, 08:10
Posty: 3
Suzuki: S-Cross 1.4 4WD MT
Jak już pisałem w wątku powitalnym, pracuję nad zakupem nowego S-crossa z silnikiem 1.4. Po zasięgnięciu języka u kilku dealerów stwierdzam, że Suzuki ma niezły bałagan u siebie albo niedoinformowany personel. Po pierwsze okazało się, że tak szumnie nagłaśniana promocja wakacyjna to lipa, bo samochodów już nie ma. Dodatkowo jeden z dealerów twierdzi, że S-cross z silnikiem 1.4 nie jest już osiągalny do końca roku ze względu na planowane zmiany konstrukcyjne związane z przystosowaniem silnika do normy Euro 6 (montaż filtra GPF?). Inni dealerzy twierdzą, że o niczym takim nie słyszeli i mogą zamówić samochód na październik. Co mnie jednak zastanawia to fakt, że większość z dealerów twierdzi, że silniki 1.4 w S-crossach już od początku tego roku mają montowane filtry GPF. Czy to prawda - nie wiem, ale interesuje mnie jak te filtry zachowują się w silnikach 1.0. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów miał z nimi jakieś problemy, czy w codziennej eksploatacji nie dostrzega się, że one są?


Na górę
Post: 08-08-2019, 09:33 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 26
Suzuki: S-Cross 1.0
Promocja wakacyjna jeśli się nie mylę dotyczyła i dotyczy tylko egzemplarzy wyposażonych w silnik 1.0, ale być może się mylę. W kwestii filtra GPF to jest wymóg już od września 2018 roku, niestety w moim s crossie już to ustrojstwo jest i mimo, że miałem także obawy to zdecydowałem się na zakup bo innych już nie będzie. Silniki z wtryskiem bezpośrednim zwyczajnie muszą taki filtr mieć i tylko niektóre koncerny jak mazda ratuje się jeszcze silnikami wolnossącymi o dużej pojemności a stosunkowo niskiej mocy przy wysokim stopniu sprężania prawie jak w silnikach diesla. U mnie po 5 miesięcznej eksploatacji nie było żadnych problemów i można liczyć, że takowych nie będzie ze względu na temperaturę spalania wyższą właśnie w benzyniakach, no i użytkuję go na dłuższych odcinkach po minimum kilkanaście km. Pewne jest, że takie samochody nie są stworzone do jazdy na krótkich odcinkach, szczególnie jeśli nie daje się nawet możliwości uzyskania normalnej temperatury eksploatacyjnej silnika. Wydaje mi się, że to należy brać przede wszystkim pod uwagę, czyli warunki w jakich będzie użytkowane auto. Do użytkowania na krótkich odcinkach zdecydowanie wybrałbym silnik wolnossący, bez turbo i bez GPF.

PS co do dostępności tych aut, nie wiem gdzie kolega mieszka ale proponuję zadzwonić do salonu w Elblągu, zdaje się, że tam wybór jest szeroki :)


Na górę
Post: 08-08-2019, 09:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11257
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Filtr GPF nie powinien sprawiać żadnych kłopotów podczas użytkowania samochodu. Tu nie występuje konieczność wypalania sadzy ani jazdy w trybie awaryjnym.


Na górę
Post: 08-08-2019, 10:38 
Offline

Rejestracja: 02-08-2019, 08:10
Posty: 3
Suzuki: S-Cross 1.4 4WD MT
Dzięki kolego Raduss właśnie o taką opinię mi chodziło. Ja także mam zamiar użytkować samochód na trasach (mimo, że mieszkam w dużym mieście) i to często z przewagą autostrad lub dróg ekspresowych.


Na górę
Post: 12-08-2019, 07:57 
Offline

Rejestracja: 08-08-2019, 07:26
Posty: 1
Suzuki: S-Cross
Witam Kolegów serdecznie ;)
Chciałem się przywitać i Kolegów powitać jako nowy użytkownik forum.

Od tygodnia jestem posiadaczem S-Crossa 1,4 T wersja Elegance.
I jak na razie jestem nim zachwycony.
Poprzednio jeździliśmy Aurisem II FL (2016) więc do japońskich plastików w środku jestem przyzwyczajony :lol: , natomiast silnik w Suzi porównaniu z poprzednim 1,6 Valve to bajka.
Ładnie ciągnie, turbina robi robotę no i to spalanie niższe o ok. 1-2 l/100 km w porównaniu z T.
Jeśli Suzi będzie tak bezawaryjna jak dotychczasowe Toyoty to będziemy z zakupu zadowoleni na 200% :D .

gallanonim2019 pisze:
Jak już pisałem w wątku powitalnym, pracuję nad zakupem nowego S-crossa z silnikiem 1.4. Po zasięgnięciu języka u kilku dealerów stwierdzam, że Suzuki ma niezły bałagan u siebie albo niedoinformowany personel. Po pierwsze okazało się, że tak szumnie nagłaśniana promocja wakacyjna to lipa, bo samochodów już nie ma. Dodatkowo jeden z dealerów twierdzi, że S-cross z silnikiem 1.4 nie jest już osiągalny do końca roku ze względu na planowane zmiany konstrukcyjne związane z przystosowaniem silnika do normy Euro 6 (montaż filtra GPF?). Inni dealerzy twierdzą, że o niczym takim nie słyszeli i mogą zamówić samochód na październik. Co mnie jednak zastanawia to fakt, że większość z dealerów twierdzi, że silniki 1.4 w S-crossach już od początku tego roku mają montowane filtry GPF. Czy to prawda - nie wiem, ale interesuje mnie jak te filtry zachowują się w silnikach 1.0. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów miał z nimi jakieś problemy, czy w codziennej eksploatacji nie dostrzega się, że one są?


Naszego S-Crossa 1,4 T odebraliśmy jak pisałem tydzień temu.
Z informacji z salonu był w ostatniej dostawie przed przerwą wakacyjną u producenta.
Nasz jest jeszcze bez GPF-a , następne które będą sprowadzane do salonów po przerwie wakacyjnej GPF-a już będą miały.
Przy odbiorze naszego usłyszałem też drugą informację: silnik 1,0 T nie będzie już montowany w S-Crossach.
Dostawy powakacyjne będą tylko z silnikiem 1,4.

PS
Korzystając z okazji mam też do was pytanie : czy fabryczna nawigacja ma ostrzeganie o radarach ???
PS2
Za kilka dni wybieram się na pierwszy przegląd (ten z wymianą oleju na 1000 km) - zakupiłem już swój olej Mobil1 ESP 5W/30 C3.
Centrala SMP "pozwoliła" mi przywieźć swój olej, nie mieli nic przeciwko temu Mobilowi.
Pytanie do was: czy ktoś stosuje oleje Mobila w swoich 1,0 lub 1,4 T ???
Ja do poprzednich Toyot stosowałem Mobila1 0W-20 stąd "sentyment" do tej marki.


Na górę
Post: 15-08-2019, 21:20 
Offline

Rejestracja: 21-04-2019, 22:52
Posty: 5
Suzuki: sx4 s-cross
Podobne informację uzyskałem w salonie odnośnie montowania filtrów w samochodach które będą sprzedawane od września, przepisy eurokołchozu.

Od kliku tygodni cieszę się wersją S-crossa premium, 1.4 AT , przejechane dopiero około 600 km, ok kilku dni głowiłem się jak uruchomić spryskiwacz szyb przednich, za chiny ludowe nie umiałem uruchomić , zdzwoniłem do serwisu jak to ustrojstwo włączyć, okazało się że dobrze myślałem ( dokładnie tak jak we wszystkich samochodach jakie używałem ) , kazali mi przyjechać, co się okazało? przepalony bezpiecznik, trochę lipa, czyżby nie sprawdzili w fabryce czy wszystko jest sprawne ?

Olej też mam kupiony, zdecydowałem się na Amsoil 5w30 european car formula.


Na górę
Post: 11-09-2019, 18:58 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 55
Filtr GPF
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25179888, ... oszty.html


Na górę
Post: 16-09-2019, 10:03 
Offline

Rejestracja: 12-08-2019, 20:09
Posty: 12
Suzuki: SX4 S-Cross
Ja z kolei słyszałem, że po wakacjach S-Cross będzie produkowany z silnikami 1.0 i 1.4, ale tylko do końca 2010 roku.
Po nowym roku będzie dostępny tylko 1.4 w wersji z hybrydą ze względu na nowe testy drogowe emisji spalin.
Ale jak widać, po Waszych wypowiedziach nigdy nic nie wiadomo, bo informacje są różne....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl