Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Kilka pytań przed zakupem Swifta IV
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=12211
Strona 1 z 1

Autor:  FlyButter [ 10-05-2015, 13:23 ]
Tytuł:  Kilka pytań przed zakupem Swifta IV

Witam wszystkich tu obecnych,
od niedawna rozglądam się za ekonomicznym, dynamicznym, miejskim autkiem, które nie będzie sprawiało zbyt wielu problemów z utrzymaniem. Oko zawiesiłem na swifcie IV. Rozmyślałem już nad wszystkimi dostępnymi wersjami poprzez 1,6 sport (niestety jego apetyt na paliwo lekko mnie przestraszył i ogólnie wersja ta jest trudniej dostępna), benzyniaki 1,3 i 1,5 to chyba też nie najgorsza opcja ale na ten moment najbardziej chyba przekonany jestem do 1,3 ddis , wyczytałem bowiem wiele dobrego o tym właśnie motorze (zarówno bezawaryjny jak i ekonomiczny). Ale co by nie czytać w internecie lepiej dopytać osób które mają styczność z tym autkiem albo znają się na rzeczy. I tu kilka pytań:

-czy rzeczywiście warto kupić tego malutkiego diselka, czy może lepszym wyborem będzie któraś jednostka benzynowa, jeśli tak to która i dlaczego
- czym w rzeczywistości różnią się od siebie dwa motory disela dostępne w swifcie IV oznaczone: Z13DT(69km) i D13A(75km)
- jak sprawują się poszczególne jednostki (mało informacji w internecie jest o rozgraniczeniu tych dwóch silników)
- czy któryś z nich posiada może filtr DPF?

Dodam jeszcze, że na autko mam do dyspozycji +/- 20tys

Pozdrawiam.

Autor:  Avalanche [ 10-05-2015, 13:32 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o wybór diesel czy benzyna, to
dodaj jeszcze jakie trasy będziesz nim pokonywał - jak często, ile średnio km dziennie i rocznie, jakie odcinki od postoju do postoju, w jakim ruchu (korki, światła, czy puste drogi itd.).

A propos, w najnowszym "Auto Świecie" jest ten Swift w Używanych.

Autor:  FlyButter [ 10-05-2015, 14:16 ]
Tytuł: 

Mieszkam w Szczecinie, i zdecydowana większość km będzie robiona właśnie w tym mieście. Autko będzie raczej codziennego użytku więc więcej niż 3-4 dni w miesiącu nie będzie stało bezczynnie. Średnia długość trasy to ok 10-15km czyli tak w sam raz żeby wszędzie dojechać ale pewnie nie raz zdarzy się jakaś dłuższa trasa (trasy tj. autostrady czy drogi szybkiego ruchu raczej rzadko ale na pewno będą się zdarzały), dziennie ok 50km daje rocznie ~15-20tys km. Co do korków to Kraków czy W-wa to to nie jest ale koreczki też się zdarzają jak wszędzie ;)

Autor:  Avalanche [ 17-05-2015, 10:54 ]
Tytuł: 

Jeżeli większość czasu będzie jeździć w mieście, a nie ma zarabiać (kilometrówka, taxi itp.), to jednak skłaniałbym się ku wersji benzynowej, ale najnowszej generacji.
Mało pali, na takie jazdy idealny.
Ale to przy budżecie 20 tys. zł raczej nierealne :(
Ogłoszenia widzę zaczynają się w granicach 21-25 tys. Te tańsze, to 3d.

Autor:  FlyButter [ 17-05-2015, 12:13 ]
Tytuł: 

powoli skłaniam sie ku wersji 1.6 bo nie ukrywam że mam dopiero 19 lat i trochę bym się tym autkiem pobawił a budżet jest dosyć ruchomy bo te 20tys to jeszcze są do dozarobienia na wakacje :) może uda się więcej zarobić ale jak sie nie uda to kupi sie autko troche później :D a sporta chyba do 20tys też ciężko dostać prawda? bo chciałbym egzemplarz z możliwie małym przebiegiem i jak najszybciej go za gazować. tylko właśnie nie mam żadnych informacji jak w praktyce wyglada utrzymanie wersji sport dlatego ciągle nie mogę sie zdecydować.

Autor:  Avalanche [ 17-05-2015, 12:39 ]
Tytuł: 

Czyli spalanie nie ma znaczenia? :D

Da się kupić, np. tego można dokładniej sprawdzić:
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-s ... paZ6x.html

Z gazowaniem za to bym uważał, bo te silniki nie bardzo lubią LPG.

Autor:  FlyButter [ 17-05-2015, 12:54 ]
Tytuł: 

no właśnie czytałem że to tylko kwestia odpowiedniej instalacji a mam zaufanego gazownika więc chyba by dał radę :D a spalanie jakby nie patrzeć trochę znaczenie ma bo na codzień chodzę do technikum więc ciężko samemu wykarmic i utrzymać taką małą bestie więc to założenie lpg to w sumie warunek jeśli zdecydował bym się na sss :D

Autor:  msk [ 18-05-2015, 22:22 ]
Tytuł: 

To ile Ty bedziesz robil KM rocznie? Opłaci ci się gazować w ogóle? Nie psuj tego silnika :/
Jak będziesz normalnie jeździł to się zdziwisz, że tak mało pali.

Autor:  FlyButter [ 19-05-2015, 09:57 ]
Tytuł: 

tak jak pisałem, ok 15-20tys rocznie, ale mam w planach pojeździć tym autkiem troszkę dłużej niz 2-3 lata wiec po jakimś czasie powinno zacząć się zwracać za lpg :) ale jak chłopaki odradzacie gazowania to sobie podaruje dużą zabawke i chyba zdecyduję sie na małego diselka :D ale jak tak na początku pisałem, ktoś kojarzy czym się różnią te dwa silncziczki wysokoprężne w swiftach (69 i 75km) i który ma lepszą opinię

Autor:  Avalanche [ 19-05-2015, 10:34 ]
Tytuł: 

Z13DT i D13A to praktycznie te same silniki, ten pierwszy był kupowany od Fiata, a drugi jest produkowany na licencji przez Suzuki, stąd inne oznaczenie. Różnica mocy chyba wynika z innych sterowników.

D13A może też być bez filtra DPF, ale na odległość trudno to sprawdzić.

Autor:  FlyButter [ 19-05-2015, 10:52 ]
Tytuł: 

a tak z bliska przy zakupie jak to najprościej sprawdzić? bo czytałem ze te dpf'y najlepiej omijać szerokim łukiem, prawda to?

Autor:  Avalanche [ 19-05-2015, 11:24 ]
Tytuł: 

Zajrzeć pod podwozie ;)
Jak ma puszkę z DPF (4) za silnikiem, to raczej ma.

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/