Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Paliwo premium - czy warto? http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=66&t=8676 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AmosAro [ 01-11-2011, 09:15 ] |
Tytuł: | Paliwo premium - czy warto? |
Zakładam nowy wątek, bo chciałbym poznać wasze opinie na temat paliw tzw. premium. Jestem nowym posiadaczem Splasha z silnikiem 1.0 i zastanawiam się czy nie warto wlewać w niego np Vervy98? Czy są jakieś odczuwalne różnice, lub może powody by tego nie robić? Z moich doświadczeń z silnikiem w corsie 1,3 cdti mogę stwierdzić, że różnica była zauważalna - cichsza praca silnika, ciut mniejsze spalanie. Jak wasze doświadczenia w tym temacie? |
Autor: | Tomash [ 01-11-2011, 12:52 ] |
Tytuł: | |
Do silnika bez turbo zasadniczo nie ma sensu lać paliwa powyżej 95. Różnice w pracy silnika są pomijalne (w zakresie błędu pomiarowego) i co najwyżej ma to znaczenie psychologiczne. Z jednym małym wyjątkiem: benzyna 98-oktanowa czy wręcz paliwa premium mają więcej dodatków myjących i dbających o osprzęt silnika (głównie układ paliwowy), więc od czasu do czasu (ja staram się co 4-5 tankowań) można dla tych dodatków nalać. Oraz jest to o wiele bezpieczniejsze (i dopuszczalne przez producenta, tzn. nie likwiduje gwarancji) niż dolewanie jakichś odrębnych dodatków i "formuł" do benzyny. |
Autor: | Konradek [ 01-12-2011, 08:55 ] |
Tytuł: | |
Witam, Mojego Wagonika zalewam 95, co jakis czas zalewam v-power racing. Jak to kolega napiasał, ma to znaczenie psychologiczne ile wydasz na bak. Chociaż zapowiedzi z rynku są szokujące z początkiem 2013 cena za paliwo 95 ma być ok. 7 zł, gaz ok. 3,6 zł.Bedzie napewno ciekawie. |
Autor: | bluedog [ 02-12-2011, 21:58 ] |
Tytuł: | |
Trzeba pamiętać, że wiele jednostek napędowych z Japonii jest opracowywanych głównie na rynki USA i Japonii a to oznacza, że jest przystosowane fabrycznie do niższych wartości oktanowych... oznacza to także, że jeśli max liczono je na 95 to elektronika niczego więcej nie wyciągnie z 98 a nawet mogą być kłopoty ze spalaniem i poprawną pracą silnika... jak jest dokładnie, nie wiem ale uważałbym... |
Autor: | Tomash [ 02-12-2011, 23:21 ] |
Tytuł: | |
Mieliśmy już tę dyskusję Oraz akurat w Japonii dość popularne (dostępne na wielu stacjach), zwłaszcza do sportowych wozów, jest paliwo 100-oktanowe (RON), odpowiednik shellowskiego V-Power Racing. Jestem pewien że wszystkie nowe samochody Suzuki są przystosowane do spalania paliw premium. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |