Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 03-05-2024, 23:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-11-2011, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-10-2011, 07:32
Posty: 21
Zakładam nowy wątek, bo chciałbym poznać wasze opinie na temat paliw tzw. premium. Jestem nowym posiadaczem Splasha z silnikiem 1.0 i zastanawiam się czy nie warto wlewać w niego np Vervy98? Czy są jakieś odczuwalne różnice, lub może powody by tego nie robić? Z moich doświadczeń z silnikiem w corsie 1,3 cdti mogę stwierdzić, że różnica była zauważalna - cichsza praca silnika, ciut mniejsze spalanie.
Jak wasze doświadczenia w tym temacie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-11-2011, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Do silnika bez turbo zasadniczo nie ma sensu lać paliwa powyżej 95. Różnice w pracy silnika są pomijalne (w zakresie błędu pomiarowego) i co najwyżej ma to znaczenie psychologiczne.
Z jednym małym wyjątkiem: benzyna 98-oktanowa czy wręcz paliwa premium mają więcej dodatków myjących i dbających o osprzęt silnika (głównie układ paliwowy), więc od czasu do czasu (ja staram się co 4-5 tankowań) można dla tych dodatków nalać.
Oraz jest to o wiele bezpieczniejsze (i dopuszczalne przez producenta, tzn. nie likwiduje gwarancji) niż dolewanie jakichś odrębnych dodatków i "formuł" do benzyny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2011, 08:55 
Offline

Rejestracja: 09-11-2010, 23:13
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Witam,
Mojego Wagonika zalewam 95, co jakis czas zalewam v-power racing.
Jak to kolega napiasał, ma to znaczenie psychologiczne ile wydasz na bak.
Chociaż zapowiedzi z rynku są szokujące z początkiem 2013 cena za paliwo 95 ma być ok. 7 zł, gaz ok. 3,6 zł.Bedzie napewno ciekawie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2011, 21:58 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Trzeba pamiętać, że wiele jednostek napędowych z Japonii jest opracowywanych głównie na rynki USA i Japonii a to oznacza, że jest przystosowane fabrycznie do niższych wartości oktanowych... oznacza to także, że jeśli max liczono je na 95 to elektronika niczego więcej nie wyciągnie z 98 a nawet mogą być kłopoty ze spalaniem i poprawną pracą silnika... jak jest dokładnie, nie wiem ale uważałbym...


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2011, 23:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Mieliśmy już tę dyskusję ;)

Oraz akurat w Japonii dość popularne (dostępne na wielu stacjach), zwłaszcza do sportowych wozów, jest paliwo 100-oktanowe (RON), odpowiednik shellowskiego V-Power Racing. Jestem pewien że wszystkie nowe samochody Suzuki są przystosowane do spalania paliw premium.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]