Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 09:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-04-2018, 10:56 
Offline

Rejestracja: 20-04-2018, 10:55
Posty: 1
Witam
Posiadam suzuki splash, silnik 1.0 rocznik 2011 przebieg 120000
Po rozładowaniu akumlatora i odpaleniu na kable silnik zaczął nierówno pracować na luzie i telepać się. Pozostawilem samochód włączony do momentu załączenia wentylatora, troche to pomoglo, jednak nadal momentami silnik nierówno pracuje. Po podłączeniu pod komputer nie pojawiają się żadne błędy. Od czego zacząć, możliwe że to świece lub cewka ?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-01-2020, 08:56 
Offline

Rejestracja: 30-10-2018, 09:45
Posty: 19
Suzuki: SPLASH 1.0
Hej.
Odgrzewam temat, bo i u mnie pojawił się podobny problem. Raz na jakiś czas, po zatrzymaniu na światłach, zaczyna trzęść silnikiem, jak by za bardzo spadały mu obroty. Nie jest to falowanie, tylko jednostajne. Nie mam obrotomierza, więc ciężko to jednoznacznie stwierdzić, ale budą telepie że można zęby stracić. Wie ktoś gdzie zacząć szukać przyczyny?


Na górę
Post: 19-01-2020, 11:49 
Offline

Rejestracja: 09-04-2015, 18:14
Posty: 142
Lokalizacja: Żory
Świece, kable i cewki nie mają wieczystej gwarancji - wymagają okresowych wymian. Jednak w tym przypadku objawem będzie szarpanie silnikiem związane z wypadaniem zapłonów (brak iskry w którymś z cylindrów). Falowanie obrotów spowodowane jest raczej źle dobraną dawka paliwa. Jeśli dzieje się to na światłach, na luzie, lub przy wciśniętym sprzęgle, to winy należy szukać właśnie w dawkowaniu paliwa. Zwykle (nie wiem czy ten silnik posiada silniczek krokowy) za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego poprawnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury silnika, przepływomierza, lub położenia przepustnicy, oraz sondy lambda. Podobne objawy może dawać także nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza przez silnik.

_________________
ekspertyzy, wyceny, odszkodowania


Na górę
Post: 19-01-2020, 19:46 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
Pangenitor pisze:
Hej.
Odgrzewam temat, bo i u mnie pojawił się podobny problem. Raz na jakiś czas, po zatrzymaniu na światłach, zaczyna trzęść silnikiem, jak by za bardzo spadały mu obroty. Nie jest to falowanie, tylko jednostajne. Nie mam obrotomierza, więc ciężko to jednoznacznie stwierdzić, ale budą telepie że można zęby stracić. Wie ktoś gdzie zacząć szukać przyczyny?

Miałem te same objawy jednak występowały one głównie podczas załączania się kompresora klimatyzacji.
Zwiększało się obciążenie i silnik zaczął się dławić i nierówno pracować. Podejrzenie padło na zabrudzoną przepustnicę.
Po demontażu, okazało się, że jest delikatnie przybrudzona, po dokładnym oczyszczeniu i zmontowaniu wszystkie niepokojące objawy minęły.


Na górę
Post: 21-01-2020, 07:00 
Offline

Rejestracja: 30-10-2018, 09:45
Posty: 19
Suzuki: SPLASH 1.0
Dzięki Panowie za przydatne informacje.Auto ma dopiero 90tyś. przebiegu. Na szczęście (lub i nie) jest to raz na jakiś czas, gdy tylko zrobi się cieplej, biorę się za wymianę świec, i czyszczenie przepustnicy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]