Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-12-2016, 14:29 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Jako, że ruch tu przeogromny to napiszę n/t trwałości Splesza. Do takich przejawów wytrzymałości jak akumulator, który wyzionął ducha po dwóch latach dołaczył sworzeń wahacza, który podziałał 62tkm. Co ciekawe na przeglądzie w ASO, choć już stukało, to tego nie znaleźli...fachowcy :/


Na górę
Post: 09-12-2016, 14:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A więcej danych można?
Akumulator padł tak sobie, z nudów, czy coś na to wpłynęło (warunki eksploatacji na przykład)?

Samochód jeździł po równych drogach czy po dziurawych? Mocno obciążony czy nie?

Jednemu padają różne rzeczy po 2 latach, innym po 12, nie ma reguły :)


Na górę
Post: 09-12-2016, 15:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
U mnie aku bez wymiany 7 lat. Oryginalny.

Zawieszenie nie ruszane do 80 tys km. Wszystko ok.
Eksploatacja tylko miejska.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-12-2016, 18:49 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
W sumie dobry pomysł z takim działem, bo ruch faktycznie nie wielki ale poniekąd to też może w pewnym stopniu świadczyć
o niskiej awaryjności naszych aut.

Mój Splash, rocznik 2008, kupiony nowy w 2009, przebieg będzie miał teraz koło 70 tys.
Akumulator padł po około 7 latach, wymienione były gumy stabilizatora przód, sworzeń wahacza, klocki hamulcowe.

Na gwarancji wymienili komputer pokładowy bo zegarek spóźniał i wymienili śruby fotela bo trzeszczały.
Oczywiście zdemontowana została listwa biegnąca pod zderzakiem bo cały czas się wypinała przy byle krawężniku czy śniegu na drodze.

Generalnie jeśli chodzi o ogólną trwałóść to nie mam temu autu za bardzo nic do zarzucenia.


Na górę
Post: 09-12-2016, 23:05 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Avalanche pisze:
A więcej danych można?
Akumulator padł tak sobie, z nudów, czy coś na to wpłynęło (warunki eksploatacji na przykład)?

Samochód jeździł po równych drogach czy po dziurawych? Mocno obciążony czy nie?

Jednemu padają różne rzeczy po 2 latach, innym po 12, nie ma reguły :)

Oj, widzę, że się walnąłem. Oczywiście akumulator padł po nieco 3. latach co utwierdziło mnie w przekonaniu, że Varta to syf. Już pojemności montowanej do Splesza nie wspomnę ;]

Co do tras to na ogół były po 10km i nazad. Ostatnio robi nieco krótsze. Zdarzało się nim pojechać w trasę 500km, ale nie oszukujmy się to nie jest auto, szczególnie z tym silnikiem, nadające się zbytnio do takich wojaży. Jest głośnie przeokrutnie.

Co do sworznia to analogicznie użytkowane Grande Punto poza łącznikami nie miało nic w zawieszeniu ruszane do przebiegu 115tkm, co jednak nienajlepiej świadczy o trwałości zawieszenia u Suzuki. Acha, akumulator w Fiacie, choć włoski, wytrzymał 6. lat.


Na górę
Post: 09-12-2016, 23:06 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Remote pisze:
U mnie aku bez wymiany 7 lat. Oryginalny.

Zawieszenie nie ruszane do 80 tys km. Wszystko ok.
Eksploatacja tylko miejska.

Za to chyba sprzęgło wymieniałeś. Masz starszego Splasha, mój to 2011, może kiedyś jakość była lepsza :)


Na górę
Post: 09-12-2016, 23:08 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
new pisze:
W sumie dobry pomysł z takim działem, bo ruch faktycznie nie wielki ale poniekąd to też może w pewnym stopniu świadczyć
o niskiej awaryjności naszych aut.

Mój Splash, rocznik 2008, kupiony nowy w 2009, przebieg będzie miał teraz koło 70 tys.
Akumulator padł po około 7 latach, wymienione były gumy stabilizatora przód, sworzeń wahacza, klocki hamulcowe.

Na gwarancji wymienili komputer pokładowy bo zegarek spóźniał i wymienili śruby fotela bo trzeszczały.
Oczywiście zdemontowana została listwa biegnąca pod zderzakiem bo cały czas się wypinała przy byle krawężniku czy śniegu na drodze.

Generalnie jeśli chodzi o ogólną trwałóść to nie mam temu autu za bardzo nic do zarzucenia.

Żeby nie było to uważam, że ogólnie to auto jest w miarę niekłopotliwe, niemniej do legendarnej bezawaryjności to mu daleko. Znów muszę pogrzebać przy sprzęgle, bo uciekł skok jałowy :)


Na górę
Post: 10-12-2016, 09:00 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
Sprzęgło to również jego słaba cecha, zgadzam się, u mnie teraz zaczęło bardzo ciężko chodzić a już od dłuższego czasu szumi łożysko
wyciskowe.


Na górę
Post: 10-12-2016, 10:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Pamiętam, że w dwóch ASO mi mówili, że wymieniali na gwarancji kobietom sprzęgła w Splashu. Z akcentem na "kobietom", ale podejrzewam, że to jednak problem słabej trwałości tego elementu... .


Na górę
Post: 10-12-2016, 10:56 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Avalanche pisze:
Pamiętam, że w dwóch ASO mi mówili, że wymieniali na gwarancji kobietom sprzęgła w Splashu. Z akcentem na "kobietom", ale podejrzewam, że to jednak problem słabej trwałości tego elementu... .

Dla mnie ze sprzegłem to jest problem z ASO. Powinni regulować skok jałowy a tego nie robią, w efekcie się szybciej zużywa, szczególnie jak ktos wypadnie na autostradę i wali ile fabryka dała - jak mi się kilka razy zdarzyło. Na przeglądzie po 45tkm mi wmawiali, że nic się nie da zrobić i w zasadzie to jest do wymiany. Wziąłem sprawę w swoje ręce i następne 17tkm przejechało. Niestety przez olewactwo ASO ostanie mi jeszcz pewnie jedna regulacja i się zakres skończy.

Co ciekawe jak na taką mikrą komorę silnikową to dostęp jest w miarę ok :)

Samo sprzęgło chodzi ok, w miarę lekko, bez atrakcji, ale luz znika po szybkiej jeździe w oczach. Na szczęście poza ASO koszt kompletu jest rozsądny.


Na górę
Post: 10-12-2016, 10:57 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
new pisze:
Sprzęgło to również jego słaba cecha, zgadzam się, u mnie teraz zaczęło bardzo ciężko chodzić a już od dłuższego czasu szumi łożysko
wyciskowe.

Nie daj Boże zgłosić to w ASO. Zaczną regulować skok i będzie klops.


Na górę
Post: 11-12-2016, 00:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
polonus pisze:
Remote pisze:
U mnie aku bez wymiany 7 lat. Oryginalny.

Zawieszenie nie ruszane do 80 tys km. Wszystko ok.
Eksploatacja tylko miejska.

Za to chyba sprzęgło wymieniałeś. Masz starszego Splasha, mój to 2011, może kiedyś jakość była lepsza :)


Tak, sprzeglo sie slizgalo przy 60k km i wymienilem.
Koszt niewielki, a roznica ogromna.
Korki i zona za kierownica zrobiły swoje ;)

Moj byl 2009r 1.2 86KM

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-12-2016, 11:09 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Remote pisze:
polonus pisze:
Remote pisze:
U mnie aku bez wymiany 7 lat. Oryginalny.

Zawieszenie nie ruszane do 80 tys km. Wszystko ok.
Eksploatacja tylko miejska.

Za to chyba sprzęgło wymieniałeś. Masz starszego Splasha, mój to 2011, może kiedyś jakość była lepsza :)


Tak, sprzeglo sie slizgalo przy 60k km i wymienilem.
Koszt niewielki, a roznica ogromna.
Korki i zona za kierownica zrobiły swoje ;)

Moj byl 2009r 1.2 86KM

O zmieniłeś auto i jak Swift w porównaniu do Splasha?


Na górę
Post: 11-12-2016, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Auta podobne, komfort lepszy z Swifcie. Swift lepiej wyciszony.
Z tylu wiecej miejsca byla w Splashu.
Silniczek 94 KM lepszy niz wersja 86 KM. 94 KM pali mniej :)

Generalnie Swift lepszy, a cena w praktyce w salonie taka sama.
Gdyby w Swifcie był 1.0T to byłby ideał do miasta, bo tego wolnossacego czas juz sie skonczyl...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-12-2016, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 118
Lokalizacja: Puławy
Do posiadaczy jeszcze starszych egzemplarzy (mój jest z rocznika 2011) mam pytanie - czy w starszych Splashach jest problem z korozją, a jeśli tak, to gdzie są ewentualne ogniska?


Na górę
Post: 13-12-2016, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Moj był 2009 i brak korozji.

Jedynie w miejscu gdzie mial stluczke/przetarcie wyszła delikatnie rdza po 4 latach. No ale to ewidentna fuszerka lakiernika....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-12-2016, 06:48 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
miras_68 pisze:
Do posiadaczy jeszcze starszych egzemplarzy (mój jest z rocznika 2011) mam pytanie - czy w starszych Splashach jest problem z korozją, a jeśli tak, to gdzie są ewentualne ogniska?

Mój osobiście rdzewiał nad uszczelką tylnej klapy. I to przed końcem gwarancji. Usunięte bez większego problemu ma gwarancji do tej pory spokój.


Na górę
Post: 14-12-2016, 15:46 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
Osobiście nie zauważyłem, żeby wychodziła gdzieś korozja, tylko raz się zdarzyło, że wyszła w miejscy sporego odprysku ale zabezpieczyłem i jest ok, jedyne co szybko rdzewieje to niektóre śruby i obejmy pod maską.


Na górę
Post: 14-12-2016, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 118
Lokalizacja: Puławy
No to mnie pocieszyliście. Chyba trochę przesadziłem, bo 3 latach zakonserwowałem przekroje :)
Podczas konserwacji przekonałem się, że Splash miał konserwowane przekroje fabrycznie :brawo:


Na górę
Post: 26-12-2016, 07:47 
Offline

Rejestracja: 04-12-2015, 15:32
Posty: 17
polonus pisze:
Jako, że ruch tu przeogromny to napiszę n/t trwałości Splesza. Do takich przejawów wytrzymałości jak akumulator, który wyzionął ducha po dwóch latach dołaczył sworzeń wahacza, który podziałał 62tkm. Co ciekawe na przeglądzie w ASO, choć już stukało, to tego nie znaleźli...fachowcy :/

6 lat,80kkm...i nic.Nawet akumulator fabryczny.90% jazd to nieduże miasto.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]