Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09-09-2014, 16:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Jaki kupic zestaw sprzegła do Splasha ?
Obecne bierze na samej gorze i zonie się źle jezdzi ;)

Są dostępne Aisin, Exedy i LUK z tego co widzę. Moze jakas inna sprawdzona marka ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 12:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Exedy jest chyba fabrycznie montowane.
LUK może być najtańsze.

Jeżeli ma być taniej, to może też z wymianą do dobrego nie-ASO lub ewentualnie do Opla (patrz: Agila) ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Cena nie gra wiekszej roli. Byle było dobre.
Exedy sie nie sprawdziło wiec moze cos innego kupie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-09-2014, 11:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Bedzie Sachs albo Exedy. W zaleznosci co bedzie dostepne, bo jednak ciezko cos dostac do suzuki.
Koszt zestawu to od 600 do 1000 pln (delphi) za cos znanej marki wiec bardzo drogo jak na takie małe sprzeglo.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-09-2014, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Exedy wrzucone do Splasha. Kosztowalo niecale 500 pln. Oryginalne sprzegło wytrzymało równo 60 tys km miejskiej jazdy
Auto jakby kilka koni zyskało ;) lekko chodzi ale nie do konca idealnie pracuje ....dam mu kilka dni na dotarcie i ulozenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2015, 17:50 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Remote pisze:
Exedy wrzucone do Splasha. Kosztowalo niecale 500 pln. Oryginalne sprzegło wytrzymało równo 60 tys km miejskiej jazdy
Auto jakby kilka koni zyskało ;) lekko chodzi ale nie do konca idealnie pracuje ....dam mu kilka dni na dotarcie i ulozenie.

Inzynierom Suzuki gratuluje u mnie tez sprzeglo bierze juz wysoko, no ae cale 45tkm na liczniku to ma prawo, w koncu to japoniec [hehe]


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-05-2015, 18:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
polonus pisze:
Inzynierom Suzuki gratuluje u mnie tez sprzeglo bierze juz wysoko, no ae cale 45tkm na liczniku to ma prawo, w koncu to japoniec [hehe]


W ASO mi powiedzieli, że w mieście raczej nikt do 70-80 tys nie dojezdza. Na trasie do ok. 100 tys km wytrzymuje.
Zdecydowanie za słabe to sprzęgło jest w tym autku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-05-2015, 19:41 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Remote pisze:
polonus pisze:
Inzynierom Suzuki gratuluje u mnie tez sprzeglo bierze juz wysoko, no ae cale 45tkm na liczniku to ma prawo, w koncu to japoniec [hehe]


W ASO mi powiedzieli, że w mieście raczej nikt do 70-80 tys nie dojezdza. Na trasie do ok. 100 tys km wytrzymuje.
Zdecydowanie za słabe to sprzęgło jest w tym autku.

Moje jeszcze dziala, ale ma tez prawie 0 skok jalowy. Moze tu cos jest na rzeczy. Ciekawe do ilu bym dojechal jakbym je potestowal dalej, w sumie to ciekawe :D Powiedz mi, bo kupiles te japonskie, po wymianie jest lepiej? Powaznie sie zastanawiam czy nie wziac luka, albo valeo, ale sie obawiam, ze oni sa w wypadku Splasha tylko pakowaczami, a siedzi i tak to exedu, czy jak mu tam ;)

Swoja droga, to klocki na tyle starczaja kom-pro-mi-tac-ja ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-05-2015, 18:12 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
Kurcze, u mnie jest to samo...
Sprzęgło już od jakiś 2 lat wydaje dźwięki, przyzwyczaiłem się jednak dźwięki się nasilają więc zbliża się jego koniec.
Klocki hamulcowe padły jeszcze wcześniej, najpierw piszczały jak wściekłe a potem zaczęły szurać bo z okładzin już nie wiele zostało. Auto ma teraz przejechane 55 tys.
Dali ciała, tak samo jak z jakością szyb, ale to pewnie nie tylko Suzuki tak ma.

500 zł to cena za komplet jak mniemam? Tarcza, docisk, łożysko.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-05-2015, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Sprzeglo smiga rewelacyjnie. Roznica jest bardzo duza. Teraz to komfortowa jazda bez slizgania.
Jak to Exedy wytrzyma kolejne 60 tys km to w sumie bedzie ok.

Cena za komplet.

Wg. mechanika z ASO Splash to najmniej awaryjny model Suzuki ostatnich lat.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-05-2015, 18:45 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Remote pisze:
Sprzeglo smiga rewelacyjnie. Roznica jest bardzo duza. Teraz to komfortowa jazda bez slizgania.
Jak to Exedy wytrzyma kolejne 60 tys km to w sumie bedzie ok.

Cena za komplet.

Wg. mechanika z ASO Splash to najmniej awaryjny model Suzuki ostatnich lat.

Dzieki. W takim razie jak tylko zacznie sie slizgac wyminie na Exedy szczegolnie, ze do 1.0 kosztuje 400 zl, na razie trzeba obserwowac :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2015, 13:19 
Offline

Rejestracja: 14-07-2015, 10:42
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Czy miał ktoś podobny przypadek w Suzuki Wagon R+? Czy oba modele mają tak słabe sprzęgło? Mój Wagonik z 2002 przejechał ok 60tys. km na tym sprzęgle i łapie strasznie wysoko. Jeździ mi się tragicznie i zastanawiam się czy pora na wymianę czy ja coś źle robię :( Sprzęgło było regulowane ale niewiele to dało...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2015, 13:25 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
jo_asik pisze:
Czy miał ktoś podobny przypadek w Suzuki Wagon R+? Czy oba modele mają tak słabe sprzęgło? Mój Wagonik z 2002 przejechał ok 60tys. km na tym sprzęgle i łapie strasznie wysoko. Jeździ mi się tragicznie i zastanawiam się czy pora na wymianę czy ja coś źle robię :( Sprzęgło było regulowane ale niewiele to dało...

Regulacja!!! Na poczatek radze od tego zaczyc, serwisy Suzuki maja w nosie regulacje luzu jalowego pedalu. W efekcie luz znika, a sprzeglo bierze bardzo wysoko. O zgroza niektore mundrole, np. w serwisie nieopodal centrali Suzuki nie wiedza, ze to sie w ogole reguluje. W efekcie sprzeglo bierze coraz wyzej, az do tego ze puszczone sie slizga i w tempie tgv sie zuzywa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]