Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 20:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-03-2013, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 118
Lokalizacja: Puławy
Czy ktoś z forumowiczów dysponuje fragmentem instrukcji serwisowej omawiającej taką konserwację - chodzi tu o wykaz punktów w które należy wtrysnąć konserwant. Oglądając Splasha po zakupie zauważyłem, że konserwacja ta została już wykonana fabrycznie, ale po gwarancji przydałoby się ją powtarzać. Robiłem to w poprzednim pojeździe z bardzo dobrym skutkiem 8)


Na górę
 Tytuł: hej
Post: 09-05-2013, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-01-2013, 09:20
Posty: 34
kolego ja też myślę o tym i powiem że cały spód to zrobię w upale dni bo już mam parę parchów i nadkola podstawa zapryskam tak z 1 centymetr to i ciszej bendzie w aucie a profile zamknięte to progi i maskę przednią bo i ona ma punkty a drzwi i tylnia klapa to tam widziałem że jest ale malutko tak muśnięte tylko więc muszę kupić z 5L bolla i z 5L bolla do profili i z głowy na 10 lat troszkę roboty bendzie ale im wcześniej tym lepiej bo puzniej szczotką wachlować to mi się nie uśmiecha

_________________
Splash 1.0 2010


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2013, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 118
Lokalizacja: Puławy
No niestety taka konserwacja bardziej by zaszkodziła niż pomogła - zbyt gruba powłoka mogłaby spowodować popękanie istniejącej i korozję pod nią. Podobnie z konserwacją profili zamkniętych - 5 litrów na Splasza, to kilka razy za dużo - tak duża ilość może spowodować zaklejenie w tych profilach otworów odprowadzających i zamiast zapobiec korozji przyśpieszy ja. Rzeczywiście Splash ma fabrycznie zabezpieczane profile i to niewielką ilością, ale według instrukcji serwisowej Suzuki Swifta, tak ma być. Na rysunku w którym pokazano sposób konserwacji drzwi widać, że konserwant jest nakładany na bardzo małej szerokości (kilka cm) w dolnej ich części.
Tak więc i tu nadmiar i przesada są szkodliwe.

Kilka uwag odnośnie konserwacji profili zamkniętych:
- warto sprawdzić drożność otworów odprowadzających wodę: w pokrywie silnika, bagażnika , progach - najlepiej przed i po konserwacji
- jeśli preparat jest zbyt gęsty i trzeba dodać rozcieńczalnika, to odradzam stosowanie rozcieńczalników supemarketowych, bo czasami powodują one jeszcze większe zgęstnienie, uniemożliwiające aplikację przy użycie pistoletu.
- w handlu dostępne są preparaty w sprayu, posiadające głowicę z długą cienką rurką - bardzo dobre do zakonserwowania pokryw i drzwi
- konserwację profili wystarczy wykonać co dwa, trzy lata - przy prawidłowej konserwacji w lecie nastąpi tzw. redystrybucja konserwantu w wysokiej temperaturze - preparat rozpuści się, i wniknie w szczeliny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]