Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-12-2017, 10:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-01-2012, 21:18 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 132
Witam, mam pytanie. Posiadam splasha z automatycznie włączanymi swiatłami po uruchomieniu silnika ale chciałbym zamontować swiatła do jazdy dziennej na kształt halogenów (fabrycznych choć mam same zaślepki) i usunąć ten sterownik od automatycznych swiateł. Wiec pytam drogich klubowiczów, czy da się coś takiego zrobić? Czy robiliscie coć podobnego u was w aucie?I czy gdzies poza serwisem mozna takie lampy znalesc bo znalazłem ale do grand vitary i nie wiem czy są dobre.


Na górę
Post: 14-01-2012, 09:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 296
Lokalizacja: śląskie
Ktoś kiedys polecał na forum takią firmę z Bydgoszczy:
http://www.swiatla.auto.pl/
może któreś z tych:
http://www.swiatla.auto.pl/produkt/lamp ... ej-sea-510
http://www.swiatla.auto.pl/produkt/swia ... ektron-528
http://www.swiatla.auto.pl/produkt/swia ... ej-drl-510
Chętnie zobaczę po zamontowaniu i manual.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2012, 10:43 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 132
Dzięki, bardzo fajne te lampy. Chyba się zdecyduje jak zamontuje to zamieszcze fotki. Ale mam jeszcze pytanie co do tych automatycznie włączanych świateł czy da sie to usunąc bo do dziennych musi byc to usuniete.?


Na górę
Post: 28-01-2012, 20:28 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 132
Witam, mam Splasha z automatycznie zapalanymi swiatłami po odpaleniu silnika a chciałbym założyc do niego ledy (najlepiej okragle cos na ksztalt oryginalnych halogenow ktorych nie posiadam :)) wiec prosze o porade jakie kupic i jak zamontowac w zderzaku i przede wszystkim co zrobic z automatem od swiatel z gory dzieki.... :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2012, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Ja będę montował u siebie w GV ledy a też mam mijania zapalane automatycznie. To jak zamontuję to wrzucę opis. Ale chce to zrobić najprościej jak można -przekaźniki przy lampach sterowane napięciem po bezpieczniku podświetlenia tablicy. Czyli w automacie zapalą się ledy a po przełączeniu świateł zapalą się mijania. Można ew. dodać jeszcze czujnik oświetlenia to nawet przełączenie będzie automatyczne(i ręczne). Ale montaż będzie jak mrozy odpuszczą bo mam w garażu BARDZO zimno.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2012, 17:27 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 132
Super, dzieki to jak bedziesz miał możliwość to wrzuć dokładny opis :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2012, 09:09 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 132
Pytałem w serwisie, montaż świateł z usunięciem automatycznych świateł mijania to 900zł. Nie ma mowy, zostaje tak jak jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2012, 16:18 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Spokojnie - własnoręczne wyjęcie bezpiecznika świateł dziennych nic nie kosztuje, dobre samosterowne diody dzienne kupisz za 200 - 300 zeta na Alledrogo i zamontujesz je sam albo założy Ci je "pan Wacek" za flaszkę, bez ingerencji w system elektroniczny auta, dopinając je jedynie do istniejących złączy instalacji :idea:


Na górę
Post: 01-09-2017, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 117
Lokalizacja: Puławy
Podbijam temat, który ma już 5 lat :takjest:

Zainstalowałem lampy DRL na miejscu halogenów, teraz muszę tylko podłączyć do automatu"
* +12V pojawiające się po uruchomieniu silnika
* +12V pojawiające się po włączeniu postojowych
* masę.
Automat planuję umieścić przed zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia - tam jest miejsce, beleczka z otworkiem, do której przykręcę wspornik wykonany z blaszki Inpostu :D

W okolicy jest masa, jest też przewody do reflektora, gdzie jest postojówka, nie wiem tylko jak odłączyć kostkę reflektora - gdzie jest zatrzask.

Zastanawiam się też gdzie najwygodniej podłączyć się do +12V, które pojawia się po uruchomieniu. Obok jest skrzynka bezpiecznikowa, ale tam wolałbym nie grzebać

Jakieś pomysły?


Na górę
Post: 01-09-2017, 20:00 
Offline

Rejestracja: 18-08-2017, 21:52
Posty: 15
Wyłączanie świateł mijania automatycznie jest na pewno możliwe po podłączeniu do programu za pośrednictwem interfejsu. Jak robi się to w Oplu programem Op-com. Wiem że Opel Agila B jest bardzo podobny do Splasha ale program Op-com program do obsługi opla pewnie nie będzie działał w Suzuki. Już wcześniej pytałem na forum Opla ale tam jest jakiś uprzedzony moderator i temat zamknął bo to forum opla a nie Suzuki a mnie za dyskusję na tydzień zablokował.
W niektórych samochodach automatyczne włączanie świateł dezaktywuje lub włącza się przez szybkie przekręcenie włącznika świateł (0-mijania-0). U mnie w Splash-u niestety nie działa.


Na górę
Post: 01-09-2017, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 117
Lokalizacja: Puławy
Opel Agila był produkowany równolegle ze Splashem na Węgrzech i różnił się zaledwie kilkoma szczegółami, ale mniejsza z tym

Kupiłem model EinParts 410 i zamontowałem na miejscu halogenów, choć był z tym problem, bo albo te światła miały zbyt małą głębokość, albo kratki halogenów do nich nie dostosowane, bo po zamontowaniu domyślnym była dosyć duża (kilkanaście milimetrów) szczelina między halogenem a kratką. Zostały zamontowane od drugiej strony, co wymagało wycięcia niektórych elementów zderzaka

Zestaw wyposażony jest w prosty automat - podanie napięcia na jedna końcówkę powoduje włączenie świateł dziennych, podanie napięcia na drugą wyłączenie. Pierwszą podłącza się pod bezpiecznik w którym napięcie jest po przekręceniu kluczyka, drugą podłącza pod światła pozycyjne.
Działa to banalnie - po przekręceniu kluczyka włączają się światła dzienne, a gdy dodatkową włączamy jakiekolwiek światła, światła dzienne się wyłączają.

Mam tylko problem, bo nie wiem gdzie się mogę elegancko podpiąć


Na górę
Post: 02-09-2017, 08:07 
Offline

Rejestracja: 18-08-2017, 21:52
Posty: 15
Może gdzieś przy lampie trochę izolacji odczepić i wpiąć się w kabelek od postojówki i już, a przekaźnik od świateł dziennych umieścić gdzieś blisko chyba lewej lampy bo tam jest najwięcej miejsca. A przewody cienkie bo dużych oporów prądu w tych lampach dziennych nie ma .


Na górę
Post: 02-09-2017, 08:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-01-2008, 19:43
Posty: 32
Lokalizacja: Głogowo / Toruń
Ja u siebie w komorze silnika nie byłem w stanie nic namierzyć więc zasilanie pociągnąłem z kabiny a dokładnie z kabla zasilającego gniazdo zapalniczki i światła działają po przekręceniu kluczyka. Reszta kabli tak jak mówisz że od lampy postojówki i masa z akumulatora.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 02-09-2017, 19:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 117
Lokalizacja: Puławy
^^ Myślałem o tym miejscu, bo chciałem jeszcze coś podłączyć. Ale którędy dobrałeś się do tego przewodu?
A przewody nie mogą być zbyć cienkie, aby nie przepaliły się zamiast bezpiecznika w razie zwarcia
Bo prąd na lampach to poniżej jednego ampera, tak więc wystarczą cieniutkie, ale jak bym odgałęział od zapalniczki, to na pewno zaraz za odgałęzieniem włożyłbym mały bezpiecznik - np. 3A


Na górę
Post: 03-09-2017, 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-01-2008, 19:43
Posty: 32
Lokalizacja: Głogowo / Toruń
Przeciągnąłem przewód tam gdzie oryginalna wiązka kabli przechodzi z kabiny do silnika, a do samej zapalniczki podpiąłem się na kablu zaraz jak wychodzi z zapalniczki więc wszystko jest ładnie schowane z oryginalnymi kablami.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 03-09-2017, 16:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 117
Lokalizacja: Puławy
A jak się dostałeś do zapalniczki? - coś chyba trzeba zdemontować


Na górę
Post: 04-09-2017, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-01-2008, 19:43
Posty: 32
Lokalizacja: Głogowo / Toruń
Nie wiem jak to jest w Splashu ale u mnie w Alto jest łatwy dostęp do kabli nawet bez demontażu, ale można też zdjąć plastik z konsoli centralnej i wtedy wymontować zapalniczkę i wtedy kable będą na zewnątrz.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 12-09-2017, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 117
Lokalizacja: Puławy
Dobry dostęp do bezpieczników wewnątrz kabiny - są w lewym rogu pod deską rozdzielczą można uzyskać po zdjęciu dolnej osłonki. Demontuje się ją zaczynając od odgięcia rogu u góry obok dźwigni regulacji położenia kierownicy.

Mam problem - jak przejść przewodem między silnikiem a kabiną?

Może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej? Mam serwisówkę Swifta - tam jest schemat, ale nie za bardzo zgadza się z tym co jest w moim Splashu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl