Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 07-12-2024, 22:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-04-2022, 09:17 
Offline

Rejestracja: 04-10-2017, 09:15
Posty: 18
Cześć,
Mam dziwny przypadek w moim Kizashi 2010. Od jakiegoś czasu bardzo sporadycznie gasł mi przy mocniejszym dohamowaniu do zatrzymania.
Przedwczoraj natomiast po uruchomieniu bardzo nierówno pracował po czym zgasł i po ponownym odpaleniu nie mógł utrzymać wolnych obrotów, od razu gasł. Podłączyłem skaner OBD II i wskazał błędy: C1122, B1504, B1505. Generalnie jak je wygooglałem to niczego sensownego się nie dowiedziałem.
Skasowałem błędy i problem znikł. Przejechałem bezproblemowo 150km, w tym miasto, korki, kilkukrotne włączenie i wyłączenie silnika. Wszystko OK. Po czym tego samego dnia wieczorem wsiadam w samochód i znów to samo. Gaśnie na wolnych obrotach. Ponownie sprawdziłem skaner, błędy te same. Usunąłem i nic to nie dało. Zostawiłem samochód i po kilku godzinach spróbowałem ponownie odpalić i wszystko działało jak należy.
Co może być przyczyną, co sprawdzić najpierw?


Na górę
Post: 11-04-2022, 07:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 189
Suzuki: Swift
Pierwszy z wskazanych błędów sugeruje, że sprawdzałeś je na zgaszonym silniku i nie sygnalizuje usterki ;)
Błąd czujnika nasłonecznienia zazwyczaj pojawia się, gdy....akumulator niedomaga. W pierwszej kolejności podładowałabym akumulator. Jak to nie pomoże to odpięłabym aku na 5-10min, podpięła znowu i zrobiła adaptację przepustnicy elektronicznej (domyślam się, że ten właśnie rodzaj jest w Kizashi). Dopiero, gdy to nie pomoże to szukałabym dalej.

_________________
Są: Swift mk8 K12D 2023, Swift mk7 K12B 2012, Swift mk6 M16A 2007
Były: Swift mk6 M13A 2009, Swift mk4 G13BA 1998, Swift mk3 cabrio G13BA 1992


Na górę
Post: 14-04-2022, 13:37 
Offline

Rejestracja: 04-10-2017, 09:15
Posty: 18
Dzięki za odpowiedź. Póki co samochód dalej działa w kratkę tzn. raz jest wszystko OK, a innym razem nie da się jechać i gaśnie przy każdym zatrzymaniu.
Sprawdziłem jeszcze raz błędy swoim skanerem OBD gdy problem występował. Tym razem przy wciśniętym pedale gazu by samochód nie zgasł i na włączonym silniku skaner nie pokazał żadnego błędu.
Byłem też u mechanika podłączyć się pod komputer, ale akurat wtedy samochód działał dobrze i też żaden błąd nie został wykryty.

@gosia51340 odlączyłem aku na 10 minut tak jak radziłaś, w między czasie przeczyściłem MAF dedykowanym sprayem. Następnie podłączyłem aku i włączyłem samochód by popracował 10min na wolnych obrotach. Mam nadzieję, że tak się robi adaptację przepustnicy elektronicznej :)
Problem niestety się nie rozwiązał i w dalszym ciągu samochód raz działa bez zarzutu, a innym razem nie da się jechać, gubi obroty, strasznie nim buja.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]