Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Dziwny problem ze skrzynią CVT http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=65&t=18288 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | suzukiwanter [ 05-06-2019, 13:08 ] |
Tytuł: | Dziwny problem ze skrzynią CVT |
Koledzy, jetem tu nowy i od razu piszę posta z prośbą o pomoc. Ehh takich to biczować Pacjent: Kizashi Sport 2.4 CVT 2010. Mam go od miesiąca, ale dopiero wczoraj przejechałem trasę i mam takie pytania: 1) chciałem mocniej przycisnąć na autostradzie. Przy ok. 180km/h zacząłem słyszeć dziwny śwsit, nasilał on się wraz z wciskaniem pedału gazu. Następnie po zwolnieniu do ok. 130km/h potrzebowałem mocniej przycisnąć, więc łopatką chciałem zbić bieg. Żadnej reakcji. Bieg się nie zbił, żaden błąd/komunikat nie wyskoczył. Próbowałem manetkami góra/dół, ale bez reakcji. Zwolniłem do 80 i ponowiłem próbę, ale efekt ten sam. Kiedy próbowałem przyśpieszyć to samochód nie reagował na gaz. Zjechałem w zatoczkę, wrzuciłem neutral potem drive i autko zaczęło reagować na gaz. Przyśpieszyłem do 70km/h, zbiłem bieg łopatką o 1, a jak chciałem ponownie zbić bieg to już nie było reakcji. Tym razem jak dodałem gaz to autko się wkręcało jedynie na 3 tysiące obrotów. Ponownie się zatrzymałem, neutral, drive i ruszyłem. Nie dotykałem już więcej łopatek i dalej mogłem jechać normalnie. Problemy z wkręcaniem się na obroty i reakcją na gaz już nie wystąpiły. Jakiś pomysł co to może być? 2) w związku z powyższym pomyślałem, że może warto by było wymienić olej w skrzyni. Czy ktoś z Was to praktykował? Samochód ma przejechane 140k km i z tego co wiem olej nigdy wymieniany nie był 3) jak dojechałem do miasta to mam wrażenie, że samochód zaczął inaczej brzmieć. Zaczął tak jakby prykać sobie przy zwalnianiu. Załączam link do filmiku. Jakby się wsłuchać to to słychać. Link do filmiku: https://drive.google.com/open?id=1se6Gk ... CD_8D-FxCn |
Autor: | wawax [ 05-06-2019, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
2) zdecydowanie zmienić, mam nadzieję że nie jest za późno. 3) niewiele słychać, ale podobny dźwięk daje dziura w tłumiku. Może po przegazówce jakiś otwór się powiększył. |
Autor: | suzukiwanter [ 05-06-2019, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
ad 2) FUCHS TITAN ATF CVT nada się czy możesz polecasz jakiś inny? ad 3) no niestety niewiele ale wcześniej raczej tego dźwięku nie było, więc faktycznie może "rozepchałem" jakąś dziurkę Edit: odnośnie do 2) to chyba jednak pojadę do serwisu niech mi wymienią. Myślałem, że to jak w manualu, spuść stary, zalej nowy pod korek i tyle, ale z z tego co czytam w automatach są inne procedury |
Autor: | wawax [ 05-06-2019, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
Olej zawsze zgodny z zaleceniami producenta. Niekoniecznie marka, ale w instrukcji na pewno jest jaka klasa ma być. |
Autor: | BogdanK [ 06-06-2019, 09:29 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
suzukiwanter pisze: Edit: odnośnie do 2) to chyba jednak pojadę do serwisu niech mi wymienią. Myślałem, że to jak w manualu, spuść stary, zalej nowy pod korek i tyle, ale z tego co czytam w automatach są inne procedury Zgadza się, jak nigdy tego nie robiłeś, to jedź do warsztatu (który zajmuje się serwisem automatów). |
Autor: | suzukiwanter [ 25-06-2019, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
byłem w warsztacie na ogólnym przeglądzie samochodu po kupnie i powiedziano i sprawdzono mi jedynie stan oleju w skrzyni i powiedziano by nie wymieniać, bo tak radzi producent. |
Autor: | BogdanK [ 26-06-2019, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
suzukiwanter pisze: by nie wymieniać, bo tak radzi producent. Chyba byłeś w warsztacie, który nie zajmuje się serwisem automatów, dlatego tak powiedzieli (wiadomo, że lepiej wymienić olej). P.S. Nie ma skrzyń biegów w których nie wymienia się oleju, ale są producenci którzy tak twierdzą. |
Autor: | Avalanche [ 26-06-2019, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
Zobacz jeszcze tu: https://www.valerolaw.com/news/2018/6/1 ... ion-recall I tu: https://www.suzuki-forums.com/suzuki-ki ... oblem.html |
Autor: | suzukiwanter [ 12-07-2019, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
Jeszcze w warsztacie na wymianę oleju nie byłem, bo kolejki długie.. Tymczasem pogorszył mi się dźwięk jaki słyszę. Takie odgłosy słychać podczas jazdy: https://drive.google.com/open?id=1-MQio ... y2Ha899Cxl Odnośnie do postu powyżej to jest tam informacja Suzuki o problemach z przegrzewaniem się CVT i podają tam odpowiedni poziom oleju w skrzyni w zależności od temperatury: https://drive.google.com/open?id=1UfcHD ... tAzWYhuZFO u mnie jest odwrotnie.. to jest poziom oleju w skrzyni przy wyłączonym silniku na zimno: https://drive.google.com/open?id=1-4Scv ... jP9ogj2VKT to jest poziom oleju w skrzyni przy włączonym silniku ok. 30 stopni Celsjusza: https://drive.google.com/open?id=1-LsKj ... dVzPmOKLbq to jest poziom oleju w skrzyni przy wyłączonym silniku ok. 90 stopni Celsjusza: https://drive.google.com/open?id=1-HqLP ... mGb2YnwRm4 |
Autor: | mzielarz [ 01-09-2020, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
suzukiwanter pisze: byłem w warsztacie na ogólnym przeglądzie samochodu po kupnie i powiedziano i sprawdzono mi jedynie stan oleju w skrzyni i powiedziano by nie wymieniać, bo tak radzi producent. To samo usłyszałem w suzuki w-wa, kiedy zapytałem o interwał wymiany oleju w skrzyni. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że warto i im wcześniej tym lepiej! Olej się zużywa, starzeje. Nie bez powodu są filtry i magnesy w skrzyni. W tym przypadku to nie jest duży koszt. Filtr(w misce)+uszczelka 95zł+olej. Jak pewnie wiecie ta sama skrzynia tj. JATCO JF011E (RE0F10A), montowana jest m.in w Nissan Qashqai, X-Trial, Mitsubishi Outlander, Renault Koleos, Dodge Caliber, Jeep Compass u nich w serwisach można zaczerpnąć informacji dotyczącej wymiany. Jak poszperacie w sieci to znajdziecie service manual. |
Autor: | nobi6 [ 08-07-2021, 08:57 ] |
Tytuł: | Re: Dziwny problem ze skrzynią CVT |
Producent nie zaleca wymiany, ponieważ traktuje skrzynię CVT (JATCO JF011E) jako część zamienną. Zepsuje się - wymiana. Zmiana oleju znacznie przedłuża jej trwałość. Specjaliści zalecają co 60-80 tysiecy i wg mnie ma to sens. Oczywiście wymiana dynamiczna a nie statyczna, gdzie stary zostaje jedynie wymieszany z nowym. Statycznie udaje sie zrzucić jedynie 20-40 % starego oleju. Minusem dynamicznej jest wyższy koszt, ok. 1500 - 2000 pln. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |