Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 12:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-08-2015, 15:14 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
W sumie to nie potrzebuję pomocy tylko chcę się podzielić doświadczeniem. Na forach dyskusyjnych moich poprzednich aut było sporo porad , fotorelacji itp. Tutaj mi tego troszkę brakuje...ale wracając do tematu.
Zaznaczam , że nie jestem mechanikiem i nienawidzę babrać się w smarach ( i krwi ale te parę dni w miesiącu wytrzymuję :] ). Łatwiejsze naprawy wykonuję sam, gdyż zbyt często miałem do czynienia z nieuczciwymi mechanikami. Niniejszą publikacją chcę jedynie uświadomić wam jak wyglądają zaniedbane hamulce i dać parę wskazówek tym , co odważą się za to zabrać i nie mają żadnego doświadczenia. Ja robię to drugi raz w życiu.
Przez około tydzień z przedniego koła słychać było tarcie przy hamowaniu i skrętach. Rzuciłem okiem na tarcze i klocki, wydawały się ok. Ale tylko z zewnątrz. Z winy zapieczonej prowadnicy tylny klocek zdarł się do gołej blachy uszkadzając przy tym tarczę.
Obrazek
Ta zresztą i tak kwalifikowała się do wymiany. Producent podaje minimalną grubość tarczy 23mm, moje mają po 21. Dodam , że nowa ma 25mm.
Obrazek
Trudno, auto na kołki i do sklepu. Pomocny okazał się znowu katalog online:
katalog
Zdecydowałem się na komplet ferodo z tego względu, że już z zadowoleniem używałem ich produktów oraz na fakt, że ich wyroby często idą na pierwszy montaż (w Europie).
Obrazek
Ok, przyszła pora na demontaż . Najpierw oczywiście zaciski. 14ką wykręcamy prowadnice zacisku.
Obrazek
I tu od razu znalazła się winowajczyni. Zapieczona jedna z prowadnic zacisku. Młotem musiałem ją wyciągać!
Obrazek