Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-04-2024, 00:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-05-2012, 15:34 
Offline

Rejestracja: 28-05-2012, 14:27
Posty: 2
Lokalizacja: bielsko biała
Witam .
Chciałbym poddać dyskusji temat regulacji zbieżności suzuki jimny 4X4 prostej regulacji /na tzw.patyk
.Otóż w autku z tylnym napędem koła przednie winny mieć zbieżność ,w przednim -odwrotnie.O katach pochylenia i wyprzedzeniu nie wspominam.
Jimny mając most wg. aut-daty ma być ustawiany zbieżnie (w mm.3-6)Skoro teoretycznie oprócz bieżnika opony w układzie brak elementów elastycznych to winno być "0"
Dziwne to ,bo jakby był włączony jedynie tylny napęd to OK, no może z tym zastrzeżeniem że jednak z przodu jest most a nie mac-person.No ale mamy autko z przednim mostem ,w którym w 70 %przebiegu zapięty jest przód.Jak Uważacie czy w takim autku zbieżność powinna wynosić zero/O/ czy też owe "3-6mm". Praktycznie niewielka różnica lecz przy ustawieniu wg auto-daty na wąskich zakrętach gumy piszczą ,a na ustawieniu na (Omm z tendencją na 1mm)piszczą mniej .
Jak Uważacie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2012, 15:45 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 15:01
Posty: 10
Trzymałbym się parametrów określonych przez producenta i radzę wyłączyć 4x4 na asfalcie - gumy nie będa piszczeć a reduktor, mosty i przeguby dłużej pociągną, inaczej może być kiepsko ;) Osobiście 50% jazdy mam w terenie a 4x4 załączone w znikomej części i jeszcze nie musiałem wzywać "przyjaciela" z ciągnikiem na pomoc :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2012, 16:08 
Offline

Rejestracja: 28-05-2012, 14:27
Posty: 2
Lokalizacja: bielsko biała
No dzięki za dobre rady. Nawet nie przyszło mi do głowy jezdzić w lecie po asfalcie z zapiętym przodem. Od kilkudziesięciu lat nie mając laserów ani innych dobrodziejstw do geometrii,korzystam z takiej dużej suwmiarki ,i dokonując pomiaru na obręczy koła wyregulowałem chyba setki zbieżności,a i rozbieżności też .A przy użyciu odpowiedniej poziomnicy i żyłki da sie skontrolować ,a i co trudniejsze -ustawić resztę kątów.W tym wypadku chodzi o rozbieżności w literaturze podającej dane do regulacji.W samurajach ustawiałem /minus 1mm i było dobrze.


Na górę
Post: 28-05-2012, 20:12 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 15:01
Posty: 10
vanyan pisze:
No ale mamy autko z przednim mostem ,w którym w 70 %przebiegu zapięty jest przód

Odniosłem się do tego zdania, jeżdżę w terenie codziennie(no prawie) i przód załaczam tylko w sporadycznych naprawdę potrzebnych momentach.
A zbieżność nie raz ustawiałem w swoich pojazdach w podobny sposób jak podajesz bo specjaliści twierdzili, że nie potrafią w "takim złomie" dojść do ładu :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]